Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Etterhvert oppgraderte han i dyrere og dyrere komponenter og det siste var et komplett Burmestersett. Så mye penger hadde han aldri tidligere brukt:


    En liten stabel til den fine sum av 270000 kr som ny:

     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    I tillegg et nydelig effekttrinn fra samme produsent, Burmester 956 mk2:







     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det som er litt spesiellt med Burmester er at komponentene har helt blanke fronter. Man skulle tro dette vises godt i en vanlig stue, men det som skjer er at de forsvinner nesten helt bort. Rommet speiles i frontene, og de blir nesten usynlige. Vakre saker!
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg opplever noe av det samme med høyttalerne mine som er i svart pianolakk (men finishen, og on-axis frekvensgangen, er nok det eneste som er highend med dem).

    Tråden blir ikke verre ettehvert som du poster, Hagto. Snarere tvert i mot.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    ...jeg fikk høre noen fantastiske små høyttalere, som framdeles er uhyre interresante:
    http://www.sequerra.com/electronics/data/index.html

    Og jeg fikk høre en liten 25 watts rørforsterker som spillte helt nydelig:
    http://www.6moons.com/audioreviews/croft/croft.html

    Enden på visa ble at jeg etterhvert endte opp med både Croften og Sequerra selv.

     
    Artig at du nevner Sequerra. Hørte selv en del på en tidlig utgave av MET-monitoren hos en gikk i klassen med på videregående. Så der har jeg muligens mitt motsatte referansepunkt i forhold til Hammerne. Desverre er Sequerra blitt gammel, og kun få av produktene er tilgjengelige lenger, etter hva jeg har forstått. MET 7.7 mk.V var relativt billig, men er nå erstattet av mk.VI til $1900 og fåes tak i en spesiell butikk. Regner med at denne butikken/kjeden produserer disse på lisens. Absolutt noe å tenke på disse høyttalerne.

    Mvh. Johan
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Jeg opplever noe av det samme med høyttalerne mine som er i svart pianolakk (men finishen, og on-axis frekvensgangen, er nok det eneste som er highend med dem).

    Tråden blir ikke verre ettehvert som du poster, Hagto. Snarere tvert i mot.
    Takk for det. Koser meg faktisk også selv med tråden, og synes det er artig å mimre litt.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Artig at du nevner Sequerra. Hørte selv en del på en tidlig utgave av MET-monitoren hos en gikk i klassen med på videregående. Så der har jeg muligens mitt motsatte referansepunkt i forhold til Hammerne. Desverre er Sequerra blitt gammel, og kun få av produktene er tilgjengelige lenger, etter hva jeg har forstått. MET 7.7 mk.V var relativt billig, men er nå erstattet av mk.VI til $1900 og fåes tak i en spesiell butikk. Regner med at denne butikken/kjeden produserer disse på lisens. Absolutt noe å tenke på disse høyttalerne.

    Mvh. Johan
    Kan vel bestilles direkte fra linken jeg la inn ovenfor?
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Mulig du har rett, men jeg snuste litt på Audioasylum med disse MET. Der virket det som om det var litt forvirring ang. tilgjengelighet. Så tipset for interesserte får være å prøve både linken du gav, og hjelper ikke det, så kan et søk på Audioasylum gi ledetråder - jeg fikk tak i en link til en nettbutikk, men husker desverre ikke navnet. Jeg vurderte faktisk å bestille en fra USA siden prisen bare var 7-800$/paret. Siste utgave blir dog en god del dyrere.

    Mvh. Johan
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Cd-kombinasjonen er Burmester sin nestdyreste.
    Drivverket heter 979 og dacen 980.

    Her drivverket:







     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    MEN
    Hva hjelper det å bruke alle disse pengene på all denne flotte elektronikken når det ikke spiller :'(

    Disse små høyttalerne i den store stua. Dyr elektronikk og flotte kabler.
    Lyden er tynn, uten bass, og det skriker. Det er slitsomt å sitte her lenge å høre på. Highendmareritt!!

    'Olaus' har kveld etter kveld hvor han samler gjengen, men vi får det ikke til.

    En kveld blir høyttalerne flyttet rundt i stua, underlag blir utprøvet.
    En annen kveld blir anlegget flyttet ned på spisebordet for å se om det hjelper.
    På hifikveldene blir også alltid spisestuestolene flyttet ut på kjøkkenet, derfor litt tomt.

    Tiden går, 'Olaus' sliter og er ulykkelig.

    Her gulvet etter en av disse kveldene:





     
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    MEN
    Hva hjelper det å bruke alle disse pengene på all denne flotte elektronikken når det ikke spiller :'(

    Disse små høyttalerne i den store stua. Dyr elektronikk og flotte kabler.
    Lyden er tynn, uten bass, og det skriker. Det er slitsomt å sitte her lenge å høre på. Highendmareritt!!

    'Olaus' har kveld etter kveld hvor han samler gjengen, men vi får det ikke til.

    En kveld blir høyttalerne flyttet rundt i stua, underlag blir utprøvet.
    En annen kveld blir anlegget flyttet ned på spisebordet for å se om det hjelper.
    På hifikveldene blir også alltid spisestuestolene flyttet ut på kjøkkenet, derfor litt tomt.

    Tiden går, 'Olaus' sliter og er ulykkelig.

    Her gulvet etter en av disse kveldene:

    Slapp en tåre nå!
    Spiller det dårlig altså?

    Er nye ht svaret kansje?
    Er ikke Audio Physic bra match?


    :-X

    PK
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Slapp en tåre nå!
    Spiller det dårlig altså?

    Er nye ht svaret kansje?
    Er ikke Audio Physic bra match?


    :-X

    PK
    Slik har 'Olaus' fundert og grublet. Han har brukt mye penger nå og følte ikke for å bruke mer på en stund.
    Men jeg kan da ikke slutte av på denne måten ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Slik har 'Olaus' fundert og grublet. Han har brukt mye penger nå og følte ikke for å bruke mer på en stund.
    Men jeg kan da ikke slutte av på denne måten ;D
    Nei, slik kan det ikke slutte. Dette er en kosetråd, og ikke et mareritt. Hvordan kom lykken inn i stua? Vi vil ha hifiLYKKE!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kabelbyttekvelden :eek:

    'Olaus' hadde stor tro på kablene sine, som var prøvd i flere anlegg, med meget gode resultater:




    Men denne kvelden fant vi ut at vi får forsøke å bytte litt kabler, hvem vet?
    Først ble det byttet kabler mellom dac og forforsterker. Her var omskifter og bryter slik at vi kunne ha begge kablene på samtidig, og bare vende over fra den ene til den andre. Den ene kabelen kostet over 10000 kr og den andre 2000 kr. Irriterende vanskelig å høre forskjell på dem, og ekstra irriterende med tanke på prisforskjell :mad:
    Samme tynne, masete, skrikelyden.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Happy End :)

    Vi får forsøke å bytte den lange sølvkabelen mellom forforsterker og effekttrinn også.
    Under over alle under skjer. Er det mulig??
    Lyden forandrer seg totalt. Bassen kommer, luften, lydbilde, varmen og kosen. Alt faller på plass :)
    Vi sitter alle og måper, er dette virkelig mulig?

    'Olaus' er nå en meget lykkelig mann. Han koser seg med anlegget sitt, og alle vi andre vi er også glade. . End.

     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Røverhistorie eller sant??
    Uansett, morsomt var det ;D ;D
     
    K

    kbwh

    Gjest
    En sann røverhistorie?

    Svart Burmester er kult det også, men kanskje ikke så vanlig som blank?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Veldig morsom tråd! Og kult at noen har disse galloene i drift! Men..hva slags kabel var det som skapte fred, harmoni og lykke?

    O.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Happy End :)

    Vi får forsøke å bytte den lange sølvkabelen mellom forforsterker og effekttrinn også.
    Under over alle under skjer. Er det mulig??
    Lyden forandrer seg totalt. Bassen kommer, luften, lydbilde, varmen og kosen. Alt faller på plass :)
    Vi sitter alle og måper, er dette virkelig mulig?
    KABELlykke? Ich bin "verblüfft"
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Test Crystal Cable Parelius, og du blir virkelig forbløffet :)

    Sorry Hagto...I stand corrected.

    O.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kabelrøverhistorien er faktisk sann. Jeg kan ikke forklare det, men det var veldig morsomt for 'Olaus' som ble utrolig glad, og som satt med et stort glis resten av kvelden.
    Kommer ikke til å kommentere disse kablene med navn eller annet mer om kabler i denne del av tråden. Er bare meget glad på 'Olaus' sine vegne!
    Vi snakkes igjen i neste nummer hvor vi nok må ha inn en platespiller igjen, selv om det nok også her blir litt repetisjon fra min tidligere tråd :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Herlig nok en gang Hagto. Er vel ikke svart dette Valentino?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Blir jeg lurt? Effektforsterkeren er svarteloksert, det er nok det som forvirrer meg.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Blir jeg lurt? Effektforsterkeren er svarteloksert, det er nok det som forvirrer meg.
    Alle komponentene unntatt effekttrinnet har blanke fronter. Ser i ettertid at dette ikke vises så godt på bildene. Det vises heller ikke så godt i stua, da de er så blanke at de speiler omgivelsene, og man blir derfor også litt lurt i virkeligheten.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.071
    Antall liker
    33.772
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    MEN
    Hva hjelper det å bruke alle disse pengene på all denne flotte elektronikken når det ikke spiller :'(

    Disse små høyttalerne i den store stua. Dyr elektronikk og flotte kabler.
    Lyden er tynn, uten bass, og det skriker. Det er slitsomt å sitte her lenge å høre på. Highendmareritt!!

    'Olaus' har kveld etter kveld hvor han samler gjengen, men vi får det ikke til.



     

    Nå er det ikke meningen å være gledesdreper her, Gallo høyttalerene har absolutt sine sider, MEN de trenger hjelp i bassen hvis de skal matche resten av anlegget.
    Ser lenger ned at kabler rettet opp mye,men man kan ikke komme utenom de fysiske lover - større høyttalere = dypere bass :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Nå er det ikke meningen å være gledesdreper her, Gallo høyttalerene har absolutt sine sider, MEN de trenger hjelp i bassen hvis de skal matche resten av anlegget.
    Ser lenger ned at kabler rettet opp mye,men man kan ikke komme utenom de fysiske lover - større høyttalere = dypere bass :)
    Selvfølgelig. De er også det første som etterhvert vil bli byttet ut. Kablene tippet likevel lyden i en slik retning at eieren nå kan kose seg med anlegget sitt, fram til bytte av høyttalere skjer.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Herrejesus for noen oppsett, har sittet og måpet siden jeg åpnet denne tråden!

    Samlet pris på dette må jo være summen av bnp til et lite land
    ;D

     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    496
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Det var litt av en seddelklype, Hagto ;D

    Asbjørn
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Han burde jo teste siste generasjon Reference 3.1! :D
    Da blir det bass også...

    O.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn