Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Du har ei grådig god skive hengende på veggen der ser jeg- Steve er bra....
    Du får trøste deg med 4 spor- when love breaks down
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Prefab Sprout den til venstre der?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Det er Prefab Sprout ja, en av mine favorittskiver fra gamle dager. Må stadig i snurra fortsatt. When love breaks down er en fantastisk låt IMO
     
    • Liker
    Reaksjoner: DFM

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Det er Prefab Sprout ja, en av mine favorittskiver fra gamle dager. Må stadig i snurra fortsatt. When love breaks down er en fantastisk låt IMO
    Jepp, har den jeg også - 1985, produsert av Thomas Dolby. Var alltid litt ekstra svak for åpningslåta...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Noen der ute som kjenner dette albumet? Sitter bare å måper jeg. Kjempekult, variert og passe skakt.

    YOKO_WITCH_DIGITAL_COVER-011.jpg
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.845
    Antall liker
    965
    kjenner det kribler litt. liker størrelse og 1.5" + 15" vil sansynligvis fungere helt greit til 10khz. selv minidsp 2x4HD til $195 burde håndtere deling og volum (innenfor 2V) ;D
    hvilken tegning sikter du til? fant bare utvendige mål selv
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    DIY-subben min: 7:e ordens prinsipp, to kammer med forskjellig volum og forskjellig tuning. (60/70 liter) En 10" i hvert kammer med litt lang slaglengde.

    800w (i 4 ohm) Hypex A/B forsterker.

    805d'ene mine spiller fullrange, sub'en spiller fra ca 60hz og nedover. Da er den ganske lett å integrere.

    sub.jpg


    sub2.jpg
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut som veldig godt utført arbeide det der Hifiguru! Minte meg litt om en gammel Dynabel kreasjon?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som veldig godt utført arbeide det der Hifiguru! Minte meg litt om en gammel Dynabel kreasjon?
    Den ble bygget for mange år siden av et par karer i Lauget her i fjorden, Tom Bach fra Bach's hifi i Larvik tegnet den. Ble stående i mange år da det var noe kluss med ampen så jeg overtok den rimelig og fikk BrianH til å fikse den så nå er den helt tipp topp og dytter fra seg bølger godt under 20 om den blir bedt om det.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Største skiva fikk største bildet ☺

    Jeff Beck - Wired er en kul skive med Jan Hammer på keyboards. Jeff kan mer enn blues og Jan kan mer enn Crocketts theme ☺☺
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.539
    Antall liker
    102.896
    Torget vurderinger
    23
    Du har smaken i orden Guru - jeg har alle de skivene der :D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Av og til er det gode kjøp å gjøre :)

    From the golden era of Denon fant jeg en Pma 1500r som er en solid 70watter på gode 15kg. Såpass billig at porto utgjorde over 50% av innkjøpspris !! og fungerer 100% :) :)

    image.jpg


    MM/MC riaa og pre-out til suben gjorde dette til en meget anvendelig boks I disse ulvetider :)
     
    Sist redigert:

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Plutselig uten forsterker i kveld! En solgt, en på modding og en på utlån. What to do? Sitter nå med superlyd uten å forstyrre noen!

    n2p7.jpg


    Bluesound Node 2 og B&W P7.

    Egentlig ikke brukt mye tid på hodetelefoner, har noen gamle AKG K501 et sted som jeg har brukt mye ved PC'n men ikke så mye til "sofabruk" men i kveld har jeg ikke så mye valg :D

    P7 låter deilig synes jeg, passer mitt hode godt og er heldigvis ikke så basstunge som veldig mange kan være. Men de går dypt! Ble skikkelig i stuss her i sta, virket som en lastebil stoppet på utsiden av huset, måtte faktisk reise meg å titte ut vinduet! Men det var jo selvsagt musikken.....
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle prøve noe "nytt" i kveld og lytter til Ihsahn sin siste utgivelse "Arktis"

    Ihsahn-Arktis-e1450461123634.jpg


    Har vært på endel metal konserter i hjembyen uten at jeg har blitt bitt av noe men når jeg opplever litt variasjon og oppfinnsomhet er det jo positivt. Dette er ikke så galt. Ekstra moro er det jo at en tremenning av meg og god musikkvenn har samarbeidet med Vegard (som han heter) endel.
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Hakket mer nerdy: Chesky
    Vet ikke om jeg egentlig er så begeistret for Chesky's måte å gjengi vokaler, og da særlig kvinnelige på... De skal jo hele tida drasse fram SaraK og det låter bare rett og slett nitrist (ja jeg har et par av de skivene). Sjekket akkurat Rebecca Pidgeon, som du har vist fram her også. Disse vokalene låter rett og slett ikke naturlig for meg, men hey, jeg har jo bare et gammalt, lite fisleanlegg... låter sikkert bra på ... noe annet.

    Dagens tips:Sjekk Cecile McLorin Salvant: ForOne To Love
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja det var nettopp det jeg mente med nerdy, blir litt lite fokus på musikken. Huket på dac'n min head-fi "riggen" og fikk mer gain og ro og ditt musikktips låter nydelig her ihvertfall.

    Ikke hørt anlegget ditt som det er i dag Per men antar det fungerer toppers, skal kreke meg gjennom byen og plage deg :D

    n2cam.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Denon Pma 1500r jeg kjøpte nylig er sendt til BrianH for sjekk da den ga sus i høyttalerne på innganger som ikke var tilkoblet. Han fikk også lov til å oppgradere komponenter som kunne se ut til å være under pari. Fikk et bilde tilsendt i dag som bekymret meg litt :

    image.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo bli bra den Denon'en. Fikk følgende statusoppdatering om hva som er gjort:

    Satt inn kraftigere lytter i strømforsyninga. Der var det puslete.
    Byttet ut til kvalitetskondiser i signalveien.
    Bedret strømforsyninga til riaa trinnet og satt inn bedre kondiser i signalveien der også.

    Venter på et par kondiser til nå så er den klar :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Åh, min budsjett Denon er visst klar snart.

    Har benyttet en Cambridge 851W en stund og den kan trygt anbefales! Et skikkelig sluttrinn til under 20k som har power og oppløsning herfra til evigheten! Strøm er det også, den kan trekke 2,4kw fra nettet! Både rca og xlr samt loop til å sende videre. Blitt veldig glad i denne og forventer endel nedgang i lydkvalitet med "gamlefar". Uansett har den fått en stabel med nye kondensatorer av Audiograde, RIAA delen er skremt opp samme med powerdelen
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    PMA 1500 R (for racing edition) :D er forlengst opp og går og den fungerer over all forventning. BrianH har gjort en god jobb som vanlig og den er dønn tyst og mer dynamisk enn tidligere. Har ikke platespiller oppe og går akkurat nå så ikke fått testet RIAA hvor mye er gjort men her er det bare å glede seg.

    Søndag formiddag og P13/Transmission på nettradioen nå. Fantastisk program som til nå har presentert New Order, Yello, Propaganda og Prefab Sprout. Ikke galt.
     

    sound of heaven

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Innlegg
    337
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    3
    Dett er vel ett par Jean Marie Reynaud høyttalere men hvilken modell er det?? Er det en tidlig utgave av Offrande??
     

    sound of heaven

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Innlegg
    337
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    3
    Når jeg tenker etter så hadde jeg faktisk JMR høyttalere selv en gang i min hi-fi barndom tror betegnelsen var XOC.
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    et fange ved som, stablet riktig, har gode akustiske egenskaper? Hva er det vi ser - et bakladet horn av noe slag?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn