HiFifreaks - service

Einstein

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
626
Antall liker
382
Torget vurderinger
2
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
 

gwh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
379
Antall liker
116
Sted
Oslo
Man har vel opplevd noen feilskjær hos norske butikker også?
 

Sluket

The One and Lonely
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
41.379
Antall liker
49.471
Torget vurderinger
12
Hvorfor er det nå feil å handle her til lands da? Flisespikkere.
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
1.698
Antall liker
1.016
Sted
Romsdal
Torget vurderinger
6
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Hvor blir dette feil??
Jeg skrev ikke noe om og støtte under de med dårlig service. Så at du vil vri det dit for så bli, du om det.

Viktig og støtte opp under de Norske som leverer god service og bidrar positivt, ble det tydeligere;D
Opplever jeg dårlig service blir jeg ikke kunde:)
 

Einstein

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
626
Antall liker
382
Torget vurderinger
2
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Hvor blir dette feil??
Jeg skrev ikke noe om og støtte under de med dårlig service. Så at du vil vri det dit for så bli, du om det.

Viktig og støtte opp under de Norske som leverer god service og bidrar positivt, ble det tydeligere;D
Opplever jeg dårlig service blir jeg ikke kunde:)
Ja, vi er enige om at gode butikker bør tas vare på.
 

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
9.024
Antall liker
4.122
Sted
Nedre Eiker
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Ser at du ikke retter dette mot NEBY, men vil allikevel bare nevne at det er et sted jeg alltid har fått super service, sporadisk gjennom flere år. Selv lenge, lenge etter jeg sist handlet noe de solgte.
 

gwh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
379
Antall liker
116
Sted
Oslo
13.16 i dag fikk jeg oppdatering ihvertfall, med sendingsnummer til postnord (eller lostnord som madammen sier :) )
Da er det lov å håpe på godlyd til helgen.

Urelatert, men samme.
Jar fotoutstyr som butikken i norge sa ble sendt i retur grunnet feil fortolling.... her lukter det postnord som transportør og...
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
237
Antall liker
76
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Fikk mitt nå jeg også,da er det bare å glede seg.


13.16 i dag fikk jeg oppdatering ihvertfall, med sendingsnummer til postnord (eller lostnord som madammen sier :) )
Da er det lov å håpe på godlyd til helgen.

Urelatert, men samme.
Jar fotoutstyr som butikken i norge sa ble sendt i retur grunnet feil fortolling.... her lukter det postnord som transportør og...
 

Einstein

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
626
Antall liker
382
Torget vurderinger
2
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Ser at du ikke retter dette mot NEBY, men vil allikevel bare nevne at det er et sted jeg alltid har fått super service, sporadisk gjennom flere år. Selv lenge, lenge etter jeg sist handlet noe de solgte.
Ser at siteringen ble litt feil fra min side. NEBY var ikke i tankene mine i det hele, sikkert en av de gode butikker å forholde seg til. Jeg betaler selv gjerne "en dollar ekstra" for å støtte gode butikker med god service og etterrettelighet.

Poenget mitt var at å kjøpe fra Danmark - eller utenlands - ikke er synonymt med dårlig service og etterrettelighet, ei heller er det å kjøpe i Norge synonymt med god service og etterrettelighet. Betalte selv et par høyttalere til HifiFreaks, som det tok tid å levere. Var helt uproblematisk å avbestille og pengene var raskt tilbake på konto.
 

bambi

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
9.024
Antall liker
4.122
Sted
Nedre Eiker
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Ser at du ikke retter dette mot NEBY, men vil allikevel bare nevne at det er et sted jeg alltid har fått super service, sporadisk gjennom flere år. Selv lenge, lenge etter jeg sist handlet noe de solgte.
Ser at siteringen ble litt feil fra min side. NEBY var ikke i tankene mine i det hele, sikkert en av de gode butikker å forholde seg til. Jeg betaler selv gjerne "en dollar ekstra" for å støtte gode butikker med god service og etterrettelighet.

Poenget mitt var at å kjøpe fra Danmark - eller utenlands - ikke er synonymt med dårlig service og etterrettelighet, ei heller er det å kjøpe i Norge synonymt med god service og etterrettelighet. Betalte selv et par høyttalere til HifiFreaks, som det tok tid å levere. Var helt uproblematisk å avbestille og pengene var raskt tilbake på konto.
No worries, tror ikke du ble misforstått. Jeg benyttet bare anledningen til å skryte av en forhandler som alltid har stilt opp når det har vært noe.
 

gwh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
379
Antall liker
116
Sted
Oslo
Da er pakken i Norge, så får man se hvor raske postnord er :) (Hint, jeg tror ikke de er verdens raskeste..(mulig jeg er litt farget av bransjetilhørighet :) ))
2019-01-11 06:56 OSLO Norge Forsendelsen er på vei til utleveringsstede
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
237
Antall liker
76
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Det er antatt 3dager før pakken er på mitt lokale postkontor står det på postnord sine sider


Da er pakken i Norge, så får man se hvor raske postnord er :) (Hint, jeg tror ikke de er verdens raskeste..(mulig jeg er litt farget av bransjetilhørighet :) ))
2019-01-11 06:56 OSLO Norge Forsendelsen er på vei til utleveringsstede
 

heia1956

Medlem
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
40
Antall liker
11
Hei

Postnord er ikke posten men en konkurrent. Tidligere Tollpost så den pakken havner neppe på et postkontor

Det er antatt 3dager før pakken er på mitt lokale postkontor står det på postnord sine sider


Da er pakken i Norge, så får man se hvor raske postnord er :) (Hint, jeg tror ikke de er verdens raskeste..(mulig jeg er litt farget av bransjetilhørighet :) ))
2019-01-11 06:56 OSLO Norge Forsendelsen er på vei til utleveringsstede
 

gwh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
379
Antall liker
116
Sted
Oslo
Da er min henteklar på min lokale coop i Oslo🙂.
Bare å komme seg hjem, koble opp og teste litt.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
237
Antall liker
76
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Mente selvfølgelig lokale coop prix??????

Hei

Postnord er ikke posten men en konkurrent. Tidligere Tollpost så den pakken havner neppe på et postkontor

Det er antatt 3dager før pakken er på mitt lokale postkontor står det på postnord sine sider


Da er pakken i Norge, så får man se hvor raske postnord er :) (Hint, jeg tror ikke de er verdens raskeste..(mulig jeg er litt farget av bransjetilhørighet :) ))
2019-01-11 06:56 OSLO Norge Forsendelsen er på vei til utleveringsstede
 

gwh

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
379
Antall liker
116
Sted
Oslo
Da er min cambridge cxn v2 oppe og går i racket :)
Kavinskys nightcall drar på litt, og lyden er er mere enn godkjent.

Min "bonus" ser ut til å være flett ny modell istedenfor demo modellen jeg bestilte.
 

HoJ

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
5.184
Antall liker
1.096
Sted
Stavanger
Jeg ventet seks uker på noen høyttalere som var på lager...
 

X-Cell

Hi-Fi freak
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
7.389
Antall liker
4.443
Sted
Narvik
Torget vurderinger
10
Ikke direkte i sammenheng med hififreaks, men PostNord har store problemer og hatt det i lang tid med tollsystemet. De sliter også med mye forsinkelser i Norge.. det flyter langt fra like godt nå som det gjorde for 1års tid siden..

Hørt mye fra direkte ansatte samt kunder av PostNord.
 

Lgrons58

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.05.2012
Innlegg
9.537
Antall liker
6.682
Sted
Nord for Sinsenkrysset
Torget vurderinger
49
Har bestilt 2 ganger fra HiFiFreaks og de har alltid gjort jobben sin, men Postnord og import/fortolling,s service suger gamle gymsokker.
Internt i Norge er Postnord vel så raske som Posten.
 

HasseBasse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
343
Antall liker
257
Sted
Århus, Danmark.
PostNord er en underlig størrelse, også i DK. Her et par eksempler:

1. Wharfedale SW-15 sub fra HiFi-Freaks. Bestilt kl. 11.00. 4 timer senere tracked på pakkecenter i København. 5 dage senere afleveret i Århus (det ta´r 3½ time å køre).

2. 1 brugt LP købt i København på nettet. Postet med tracking dagen efter. 15 dage senere afleveret på adressen i Århus.

3. Julegave til niecen. Bestilt online torsdaq kl. 14.00. Afleveret næste formiddag kl. 11.00, sendt fra nord Sverige med PostNord ???

Forstår ingenting, dog så meget, at det ikke altid er HiFi-Freaks´s skyld :)
 
Sist redigert:

JMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
120
Antall liker
67
Sted
Fredrikstad
Da er min cambridge cxn v2 oppe og går i racket :)
Kavinskys nightcall drar på litt, og lyden er er mere enn godkjent.

Min "bonus" ser ut til å være flett ny modell istedenfor demo modellen jeg bestilte.
Samme her. Bestilte en demo-modell, fikk en som var splitter ny. For en tid tilbake kjøpte jeg et par Tannoy Eaton som skulle være B-vare pga. åpnet boks. Boksen som kom var imidlertid helt jomfruelig. Pussig, men selvsagt helt greit for min del.

Og ja, CXN V2 låter svært så bra.
 

cbarth1

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2012
Innlegg
1.578
Antall liker
1.392
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Bestilte noen "out-riggers" fra USA til noen diy høyttalere. Det tok under ett døgn fra jeg bestilte til de ankom Norge. Imponerende.
Men derifra til jeg fikk dem tok det ikke mindre enn 16 dager. Ikke fullt så imponerende...
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.066
Antall liker
3.556
Sted
Stavanger
Bestilte noen "out-riggers" fra USA til noen diy høyttalere. Det tok under ett døgn fra jeg bestilte til de ankom Norge. Imponerende.
Men derifra til jeg fikk dem tok det ikke mindre enn 16 dager. Ikke fullt så imponerende...
Interessant....
Jeg bestilte en komponent fra Statene i slutten av forrige uke med vanlig postgang og nå har den ankommet Oslo og skal videre til Stavanger.
Stipulert levering er 29/1.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
21.485
Antall liker
4.060
Torget vurderinger
1
Er det store prisforskjeller ute å går eller ulikt varesortiment?
 

brotevatn

Medlem
Ble medlem
04.02.2010
Innlegg
40
Antall liker
16
Torget vurderinger
1
Er ikkje særskild imponert over service hos Hififreaks! Lureannonser blir eg provosert av... Lovnad om sending av vare seinast tirsdag for snart 2 veker sidan.. Ingen kommunikasjon... Dei skal sjølvsagt spare pengar på forsendelse, men å lyge til kunder som ein regel og ikkje unntak, bør føre til konkurs... Altså, ikkje imponert over servicenivå!
 

todams

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2011
Innlegg
189
Antall liker
132
Sted
Lier
Torget vurderinger
10
Bestille fra Schiit Audio i California, kom på døra med FedEx 6 dager etterpå.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.456
Antall liker
402
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har bestilt 2 ganger fra HiFiFreaks og de har alltid gjort jobben sin, men Postnord og import/fortolling,s service suger gamle gymsokker.
Internt i Norge er Postnord vel så raske som Posten.
Postnord, klarer ikke og levere riktig bestandig, og har mått fått hjelp av posten for og få pakken fram.
 

4-string

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
355
Antall liker
305
Sted
Østfold
Jeg bestilte audiolab cd transport sent lørdags kveld, tirsdag ettermiddag kom DHL og leverte. Og da var det ferdig fortollet og klart, sånn som det skal være.

Har bestilt fra hififreaks en gang før og hadde samme erfaring med utsendelse da, men om jeg husker rett tok fortolling litt lengre tid. Mener det var postnord den gangen. Uansett, egne erfaringer med hififreaks har vært upåklagelige.
 
Topp Bunn