HiFifreaks - service

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Bestilte ett produkt hos HiFifreaks.
Status var ved bestilling,og fremdeles på nettsiden - PÅ LAGER.
Bare bløff.Dette tar minst 1 måned.En merkelig måte å drive butikk på.
Sier at det er lagervare,men venter til ordreboken er full før de tar inn varer.
 
M

MusicBear

Gjest
Bestilte ett produkt hos HiFifreaks.
Status var ved bestilling,og fremdeles på nettsiden - PÅ LAGER.
Bare bløff.Dette tar minst 1 måned.En merkelig måte å drive butikk på.
Sier at det er lagervare,men venter til ordreboken er full før de tar inn varer.
Hehe, du har bare smakt på dansk forretningskultur. Vent, til noe går i stykker, og du er fra et annet land...
Danmark er verdens hyggeligste land, men en helt annen forretningskultur enn vi er vant til i bygde-Norge.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Bestilte ett produkt hos HiFifreaks.
Status var ved bestilling,og fremdeles på nettsiden - PÅ LAGER.
Bare bløff.Dette tar minst 1 måned.En merkelig måte å drive butikk på.
Sier at det er lagervare,men venter til ordreboken er full før de tar inn varer.
Jeg bestilte meg en streamer for snart en uke siden å den var og er på lager,skulle gå ut til norge i går endelig,men pga tekniske problemer blir den ikke sendt for i slutten av uka ifølge hififreak,å det fikk jeg høre idag etter å ha etterlyst sendingen en par ganger nå.har jo hørt mye positivt ang kjapp levering osv,men det fikk ikke jeg oppleve.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
837
Antall liker
620
Sted
Oslo
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
Ja det sto noe lignende hos meg også at det var snakk om kun timer igjen hvis jeg ville ha den sendt samme dag,jeg bestilte en Cambridge 851N.fikk også epost dagen etter at betaling var iorden men siden ble det tyst.
 

E.P

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
127
Antall liker
55
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
10
Supert da mister de ett salg fra meg !
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.096
Antall liker
4.937
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Bestilte ett produkt hos HiFifreaks.
Status var ved bestilling,og fremdeles på nettsiden - PÅ LAGER.
Bare bløff.Dette tar minst 1 måned.En merkelig måte å drive butikk på.
Sier at det er lagervare,men venter til ordreboken er full før de tar inn varer.
Hehe, du har bare smakt på dansk forretningskultur. Vent, til noe går i stykker, og du er fra et annet land...
Danmark er verdens hyggeligste land, men en helt annen forretningskultur enn vi er vant til i bygde-Norge.
Alltid spennende å handle der ute. Eller på andre siden av bekken.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
837
Antall liker
620
Sted
Oslo
Gir de til fredag morgen, er det ikke sendt da blir det avbestilling.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Ser Neby har Quad,men ingen hjemmeside som er oppe å går samt e-post blir avvist.
Noen som vet opp Neby fremdeles driver butikk?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.964
Antall liker
20.072
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hififreaks tulla det til for seg selv hos meg nå sist. Hadde tenkt å handle Triangle igjen. Men har handla der tidligere og fått god sørvice.
 

whatz

Bransjeaktør
Ble medlem
24.11.2017
Innlegg
3
Antall liker
13
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
Ja det sto noe lignende hos meg også at det var snakk om kun timer igjen hvis jeg ville ha den sendt samme dag,jeg bestilte en Cambridge 851N.fikk også epost dagen etter at betaling var iorden men siden ble det tyst.
Hej Rarhjerne/GWH,

CXNv2 og 851N er på lager, så de står klar. Vi har dog desværre oplevet en ordenlig omgang problemer med PostNord's told behandling over en række dage, og det har gjort de har siddet fast i det danske, men de har lovet at alt er løst i morgen, og de kommer ud af døren i morgen - Og holder de ikke det, så sender vi det med Bring i stedet i morgen. Vi ved det desværre ikke er helt ok, så vi skal nok sørge for en lille kompensation for de kedelige forsinkelserne. :)

Ymir; send mig gerne en mail på daniel@hififreaks.dk med dit ordrenummer og forløbet, det lyder meget mystisk, men så skal jeg se hvad jeg kan gøre og prøve at få den igennem systemet.

Mvh,
Daniel Nielsen
Ejer
HiFifreaks.no
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
Ja det sto noe lignende hos meg også at det var snakk om kun timer igjen hvis jeg ville ha den sendt samme dag,jeg bestilte en Cambridge 851N.fikk også epost dagen etter at betaling var iorden men siden ble det tyst.
Hej Rarhjerne/GWH,

CXNv2 og 851N er på lager, så de står klar. Vi har dog desværre oplevet en ordenlig omgang problemer med PostNord's told behandling over en række dage, og det har gjort de har siddet fast i det danske, men de har lovet at alt er løst i morgen, og de kommer ud af døren i morgen - Og holder de ikke det, så sender vi det med Bring i stedet i morgen. Vi ved det desværre ikke er helt ok, så vi skal nok sørge for en lille kompensation for de kedelige forsinkelserne. :)

Ymir; send mig gerne en mail på daniel@hififreaks.dk med dit ordrenummer og forløbet, det lyder meget mystisk, men så skal jeg se hvad jeg kan gøre og prøve at få den igennem systemet.

Mvh,
Daniel Nielsen
Ejer
HiFifreaks.no

E post korrespondanse med Allon Hecht (HiFifreaks) er sendt,og har kansellert ordren.
Det finnes nok av produkter og forhandlere som er seriøse,
med slik service dere har tyder det på meget god omsetning,og at noen kunder fra eller til spiller ingen rolle.
 
M

MusicBear

Gjest
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
Ja det sto noe lignende hos meg også at det var snakk om kun timer igjen hvis jeg ville ha den sendt samme dag,jeg bestilte en Cambridge 851N.fikk også epost dagen etter at betaling var iorden men siden ble det tyst.
Hej Rarhjerne/GWH,

CXNv2 og 851N er på lager, så de står klar. Vi har dog desværre oplevet en ordenlig omgang problemer med PostNord's told behandling over en række dage, og det har gjort de har siddet fast i det danske, men de har lovet at alt er løst i morgen, og de kommer ud af døren i morgen - Og holder de ikke det, så sender vi det med Bring i stedet i morgen. Vi ved det desværre ikke er helt ok, så vi skal nok sørge for en lille kompensation for de kedelige forsinkelserne. :)

Ymir; send mig gerne en mail på daniel@hififreaks.dk med dit ordrenummer og forløbet, det lyder meget mystisk, men så skal jeg se hvad jeg kan gøre og prøve at få den igennem systemet.

Mvh,
Daniel Nielsen
Ejer
HiFifreaks.no
Dagens nr. 2 problematikk, ved å handle fra utenlandske forretninger...

Transport & logistikk har blitt en tragedie etter at transportører fra tidligere Øst Europa har invadert Norden, først med elendige biler og sjåfører som som har stjålet diesel underveis mens de har fraktet til priser under selvkost for en nordisk transportør. Med det resultat at lave transport-priser totalt har overskygget materien transport-kvalitet. En av verstingene heter faktisk Bring - dvs. utenlandsk eide selskap av de. Ikke bra.

Enda verre - regelrett livsvfarlig - sjåfører fra land som knapt har større biler en esel med kjerre, som boltrer seg på såpeglatte veier hvor friksjonen opphører mellom de 40 - 50 tonnene de skal håndtere i opp til 80 km/t.

Eeeeeenda verre, når disse går av veien ute i vinter-Norge, kommer lensmannen i bygda med traktorene sine og drar de opp, mens lensmannskona steiker vaffler til sjåførene og legger en 200-lapp mellom de to øverste vafflene, til øvrig livsopphold fordi den lille lønna de får ble brukt opp allerede første uka i måneden. Mens myndighetene bøtelegger norske velskodde trailere med erfarne sjåfører fordi det er farget lys i Michelin-gubbene på taket eller at markeringslys er montert noen centimetere feil.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Ser Neby har Quad,men ingen hjemmeside som er oppe å går samt e-post blir avvist.
Noen som vet opp Neby fremdeles driver butikk?
https://neby.no/

Funker brillefint hos meg...
Neby står oppført som forhandler på hjemmesiden til Quad,men Neby har ikke Quad ser det ut til.
Får finne noe annet,nytt eller brukt,har god tid og KEF Coda 7 spiller ok i mellomtiden..eller permanent:rolleyes:
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.057
Antall liker
10.431
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Neby står oppført som forhandler på hjemmesiden til Quad,men Neby har ikke Quad ser det ut til.
Får finne noe annet,nytt eller brukt,har god tid og KEF Coda 7 spiller ok i mellomtiden..eller permanent:rolleyes:
De har da Quad - kanskje ikke akkurat det produktet du tenker på på nettsiden men de forhandler da det. Hva er så problemet?
Og hva med å plukke opp telefonapparatet og slå nummer?
quad.jpg
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.096
Antall liker
4.937
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
Ja det sto noe lignende hos meg også at det var snakk om kun timer igjen hvis jeg ville ha den sendt samme dag,jeg bestilte en Cambridge 851N.fikk også epost dagen etter at betaling var iorden men siden ble det tyst.
Hej Rarhjerne/GWH,

CXNv2 og 851N er på lager, så de står klar. Vi har dog desværre oplevet en ordenlig omgang problemer med PostNord's told behandling over en række dage, og det har gjort de har siddet fast i det danske, men de har lovet at alt er løst i morgen, og de kommer ud af døren i morgen - Og holder de ikke det, så sender vi det med Bring i stedet i morgen. Vi ved det desværre ikke er helt ok, så vi skal nok sørge for en lille kompensation for de kedelige forsinkelserne. :)

Ymir; send mig gerne en mail på daniel@hififreaks.dk med dit ordrenummer og forløbet, det lyder meget mystisk, men så skal jeg se hvad jeg kan gøre og prøve at få den igennem systemet.

Mvh,
Daniel Nielsen
Ejer
HiFifreaks.no

E post korrespondanse med Allon Hecht (HiFifreaks) er sendt,og har kansellert ordren.
Det finnes nok av produkter og forhandlere som er seriøse,
med slik service dere har tyder det på meget god omsetning,og at noen kunder fra eller til spiller ingen rolle.
Dette er kanskje typisk for bransjen og noe alle bør tenke over.
Andre jeg handler med som har .no adresse får dette til uten problemer eller forsinkelser.
To dager fra fastland EU og fire fra UK. Dør til dør.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Ser ut som hifi freaks har Quad, så da driver i så fall en av dem med parallellimport. Det mest logiske her er vel at hifi freaks har tatt over merket.

Personlig foretrekker jeg å kjøpe hifi i Norge, men skulle jeg først kjøpe noe fra DK, ville jeg akseptert litt forsinkelser grunnet toll og transport.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
837
Antall liker
620
Sted
Oslo
Gjorde noe lignende forrige uke. Bestilte på onsdag, og iflg skjermen sto det at det som ble bestilt før nærmeste time var over ble sendt neste dag....
Fikk epost i går om at betalingen var gjort, så håper på epost i dag om at den er sendt. Holder ikke pusten dog....
Jeg bestilte en sånn en, hva bestilte du?
Cambridge Audio CXN (V2)
Ja det sto noe lignende hos meg også at det var snakk om kun timer igjen hvis jeg ville ha den sendt samme dag,jeg bestilte en Cambridge 851N.fikk også epost dagen etter at betaling var iorden men siden ble det tyst.
Hej Rarhjerne/GWH,

CXNv2 og 851N er på lager, så de står klar. Vi har dog desværre oplevet en ordenlig omgang problemer med PostNord's told behandling over en række dage, og det har gjort de har siddet fast i det danske, men de har lovet at alt er løst i morgen, og de kommer ud af døren i morgen - Og holder de ikke det, så sender vi det med Bring i stedet i morgen. Vi ved det desværre ikke er helt ok, så vi skal nok sørge for en lille kompensation for de kedelige forsinkelserne. :)

Ymir; send mig gerne en mail på daniel@hififreaks.dk med dit ordrenummer og forløbet, det lyder meget mystisk, men så skal jeg se hvad jeg kan gøre og prøve at få den igennem systemet.

Mvh,
Daniel Nielsen
Ejer
HiFifreaks.no
Hei, hadde satt pris på en e-post direkte litt tidligere via hjemmesiden, men det er greit å høre fra dere.
Problemer kan oppstå, har forståelse for det, men det begynner å bli kjedelig uten lyd i stua, så venter med spenning på CXN V2, men venter ikke altfor lenge før jeg kjøper noe annet :)
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Større kjeder opererer med et sentralt felleslager og ikke lokalt lager i nettbutikk.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.096
Antall liker
4.937
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Riktig. Men det bør ikke være noe forsinkelse i et slikt system.
Snarere tvert i mot.
Og mangelfull kommunikasjon er det ingen unnskyldning for.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Riktig. Men det bør ikke være noe forsinkelse i et slikt system.
Snarere tvert i mot.
Og mangelfull kommunikasjon er det ingen unnskyldning for.
Ja, men problemet noen ganger er at når man går inn og ser på varebeholdningen hos et par forskjellige leverandører så kommer eksakt samme antall opp.
Det man da kan risikere er at varen (for eksempel 2stk. på lager) kan forsvinne på et blunk, da 10 forskjellige butikker plukker blant de 2 gjenværende.
Litt risikosport i dette.
Men er enig i at det ikke bør ta mange dagene å få dette levert sentralt fra Europa.
 
M

MusicBear

Gjest
Riktig. Men det bør ikke være noe forsinkelse i et slikt system.
Snarere tvert i mot.
Og mangelfull kommunikasjon er det ingen unnskyldning for.
Ja, men problemet noen ganger er at når man går inn og ser på varebeholdningen hos et par forskjellige leverandører så kommer eksakt samme antall opp.
Det man da kan risikere er at varen (for eksempel 2stk. på lager) kan forsvinne på et blunk, da 10 forskjellige butikker plukker blant de 2 gjenværende.
Litt risikosport i dette.
Men er enig i at det ikke bør ta mange dagene å få dette levert sentralt fra Europa.
Forhandlerne vi velger å kjøpe fra. Vi må jo forstå de, også. Skulle alle ligget med alt på lager ville de selv ikke kunnet selge det så kostnadseffektivt - til oss forbrukere! Å vente på et anlegg et par tre dager - som skal stå i finstua noen år - burde være en "øvlse" man kommer gjennom uten å måtte oppsøke psykolog :) Et Europa lager i dag, om det befinner seg i Stockholm eller Milano, skiller (i prinsippet) lite på selve frakttiden - maks et par dager.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Men når man ser '2 på lager' med grønn V så danner det seg umiddelbart et inntrykk av at varen befinner seg på lager i butikken.....(?)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.093
Antall liker
101.200
Torget vurderinger
23
Dette er straffa for å handle med dansker.
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Dette er straffa for å handle med dansker.
Det er eneste hififreak som kjører cambridge som jeg vet om..å den streamern jeg kjøpte ligger aldri på brukten,det bør jo også være et bra tegn??????
 

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.588
Antall liker
3.650
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
837
Antall liker
620
Sted
Oslo
Man har vel opplevd noen feilskjær hos norske butikker også?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.093
Antall liker
101.200
Torget vurderinger
23
Hvorfor er det nå feil å handle her til lands da? Flisespikkere.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.093
Antall liker
101.200
Torget vurderinger
23
:D:D:D
 

roeng2

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
4.328
Antall liker
5.782
Sted
Møre & Romsdal
Torget vurderinger
8
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Hvor blir dette feil??
Jeg skrev ikke noe om og støtte under de med dårlig service. Så at du vil vri det dit for så bli, du om det.

Viktig og støtte opp under de Norske som leverer god service og bidrar positivt, ble det tydeligere;D
Opplever jeg dårlig service blir jeg ikke kunde:)
 

Einstein

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.12.2014
Innlegg
1.588
Antall liker
3.650
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
3
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Hvor blir dette feil??
Jeg skrev ikke noe om og støtte under de med dårlig service. Så at du vil vri det dit for så bli, du om det.

Viktig og støtte opp under de Norske som leverer god service og bidrar positivt, ble det tydeligere;D
Opplever jeg dårlig service blir jeg ikke kunde:)
Ja, vi er enige om at gode butikker bør tas vare på.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Keep it Norsk. Neby er en bauta som har vært med siden tidenes morgen, gjennom tykt & tynt. Support Your local pusher! kjøp kortreist :rolleyes:
Helt enig med deg, støtt oppunder de lokale.
Synes dette blir noe feil. Det er sannelig mye rar kundebehandling, regeletterlevelse og oppfølging blant de "lokale" pusherne også (NB! Ikke rettet mot NEBY).
Ser at du ikke retter dette mot NEBY, men vil allikevel bare nevne at det er et sted jeg alltid har fått super service, sporadisk gjennom flere år. Selv lenge, lenge etter jeg sist handlet noe de solgte.
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
837
Antall liker
620
Sted
Oslo
13.16 i dag fikk jeg oppdatering ihvertfall, med sendingsnummer til postnord (eller lostnord som madammen sier :) )
Da er det lov å håpe på godlyd til helgen.

Urelatert, men samme.
Jar fotoutstyr som butikken i norge sa ble sendt i retur grunnet feil fortolling.... her lukter det postnord som transportør og...
 

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2014
Innlegg
318
Antall liker
96
Sted
Levanger
Torget vurderinger
2
Fikk mitt nå jeg også,da er det bare å glede seg.


13.16 i dag fikk jeg oppdatering ihvertfall, med sendingsnummer til postnord (eller lostnord som madammen sier :) )
Da er det lov å håpe på godlyd til helgen.

Urelatert, men samme.
Jar fotoutstyr som butikken i norge sa ble sendt i retur grunnet feil fortolling.... her lukter det postnord som transportør og...
 
Topp Bunn