Hifi planer for 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Hadde flere ting jeg skal få gjort:

    2. Har satt sammen en lite anlegg til 5åringen bestående av Snell KIII, Trends TA 10.1 og en philips DVD spiller (som cd spiller) - denne trenger en stereobenk

    3. CD hylle
     
    N

    nb

    Gjest
    Wright skrev:
    Men, jeg kjøpte minst 2009 plater i 2009, og det er jo en tradisjon som bør fortsette.
    Dvs 5,5 plater om dagen hele året? Hva er vitsen - plater skal vel lyttes til også? Med mindre jobben din medfører å høre på/spille plater da...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.648
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En naturlig konsekvens av at klassiskboksene koster mindre enn enkeltplatene, nb. Det klassiske platemarkedet, i alle fall innen det utvidede standardrepertoiret, gikk ennå mer bananas i 2009. Jeg trodde ikke det var mulig.
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    En gjennomsnittsplate varer kanskje 45 minutter? Da har jeg litt over fire timer lyttetid daglig om jeg skal høre 2009 plater i året. Jeg hører mer enn fire timer musikk daglig, men det er alltids noe av det jeg kjøper jeg ikke har fått hørt ennå og andre plater som blir hørt flerfoldige ganger (er det mulig å ikke bli trollbundet av Argerich ...?).

    Synes imidlertid ikke det er noe tap at en del står uspilt noen måneder; jeg liker å ha uoppdagede kulturskatter stående i hyllene, klare til utforskning når jeg har en ledig stund og åpne ører.

    Valentino har selvsagt rett i at klassiskboksene står for en vesentlig andel – skulle jeg betalt 169 per plate ville konkursbegjæringene kommet i faretruende tempo.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Wright skrev:
    Synes imidlertid ikke det er noe tap at en del står uspilt noen måneder; jeg liker å ha uoppdagede kulturskatter stående i hyllene, klare til utforskning når jeg har en ledig stund og åpne ører.
    Å kunne gå inn i sin egen "platebutikk" på skattejakt har så absolutt sin sjarm. ;)
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Leikis. skrev:
    Hi Fi planer for 2010.
    Få ferdig de nye DIY høyttalerne, oppgradere eller bygge nye subber med mere krefter og større element.
    Forsterkeren skal IKKE byttes !
    En av dac'ene skal moddes så den blir veldig bra.
    Høres nesten ut som meg selv. :D

    Tenkte å lære meg lspCAD ordentlig, og få bygget ferdig hornhøyttalerne mine. Også må jeg anskaffe noe stor bass oppi det hele. ;D
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Prøve ut andre ht kabler og fintune rommet (akustik plater oa)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Wright skrev:
    Synes imidlertid ikke det er noe tap at en del står uspilt noen måneder; jeg liker å ha uoppdagede kulturskatter stående i hyllene, klare til utforskning når jeg har en ledig stund og åpne ører.
    Å kunne gå inn i sin egen "platebutikk" på skattejakt har så absolutt sin sjarm. ;)
    Samme her (selv om jeg prøver å spille det jeg kjøper innen rimelig tid). Nå når vi ikke lenger kan browse i fysiske platebutikker, har det absolutt sin sjarm å snuble over skatter i egen samling, enten nyinnkjøpte eller ting en hadde glemt en hadde!
     
    N

    nb

    Gjest
    Wright skrev:
    En gjennomsnittsplate varer kanskje 45 minutter? Da har jeg litt over fire timer lyttetid daglig om jeg skal høre 2009 plater i året. Jeg hører mer enn fire timer musikk daglig, men det er alltids noe av det jeg kjøper jeg ikke har fått hørt ennå og andre plater som blir hørt flerfoldige ganger (er det mulig å ikke bli trollbundet av Argerich ...?).

    Synes imidlertid ikke det er noe tap at en del står uspilt noen måneder; jeg liker å ha uoppdagede kulturskatter stående i hyllene, klare til utforskning når jeg har en ledig stund og åpne ører.

    Valentino har selvsagt rett i at klassiskboksene står for en vesentlig andel – skulle jeg betalt 169 per plate ville konkursbegjæringene kommet i faretruende tempo.
    Ser den, jeg har ikke spillt alt jeg har selv en gang, så jeg skal ikke snakke så veldig høyt;)

    Var innom Bøyum her om dagen, han sa han hadde lært seg ikke å spørre hva noen av de ivrigste kundene synest om platene de kjøpte sist, siden det var stor sannsynlighet for at de ikke hadde spillt gjennom den enda...
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Wright skrev:
    I 2010 tar det helt av; kan hende jeg kjøper et par hodetelefoner.
    ;D

    Jeg trenger en platevasker. Det er helt sant. Så da må jeg bestemme meg for om det blir Okki Nokki, Nitty Gritty, VPI eller om jeg skal gi alle tommeltottene mine beskjed om å oppføre seg slik at jeg kan lodde, teipe, snekre, sveise og gråte sammen en ultralydvasker. Et viktig kriterie er at den ikke høres ut som en blanding av løpsk sentrifuge og atomdrevet støvsuger.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Er i mål med hovedanlegget i kjelleren. Nå står tv-anlegg for tur. Fristende å prøve et komplett xtz høyttaleroppsett med en receiver som kan sparke liv i dette. Platevasker må jeg også ha. Og kanskje jeg skal bidra til avlivingen av cd-mediet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Få i stand en ren musikk-server..
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Høre mye musikk først og fremst.
    Kanskje kjøpe den nye fjernkontrollen til Embla med 7" touch screen hvis den blir ferdig snart.
    Sjekke om det er mer å hente på strømfiltrering/generering. Ingen hast, men er jo nysgjerrig på å teste litt.
    Akustiske tiltak testes ut.
    Teste balansert kabling hvis kabelen dukker opp snart. Ventet noen uker nå.

    Har et meget laid back forhold til elektronikk om dagen. Tror det heter fornøyd og det er jo en bra start på året i seg selv.

    Mvh
    RBN
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det ble jo oppgradert utav det villeste Niagara her i førjulsukene, så det eneste som skal byttes ut, er racket. Rett og slett fordi jeg trenger bedre plass nå som jeg har et toppladet drivverk. Ellers har jeg planer om å få skikk på min platespiller nummer to, men først og fremst skal det kjøpes inn store mengder musikk, særlig på vinyl. ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skal vel bytte ut horna mine til noe mer "konevennlige". Nye forsterkere må også på plass, men å kjøpe helt ferdig blir litt kjedelig ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Han er bare så jævlig misunnelig fordi han ikke har platespiller. ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    impulse skrev:
    Snickers-is skrev:
    Skal du bli psykisk utviklingshemmet i 2010?
    Jøss. Hvilket nivå!
    Ja, dette var verken klasse A, B eller C. Tror nesten det må ha vært et utsagn i klasse D ;D

    Roy
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt spit basert på mangelfulle setninger som kan ha dobbel betydning må vi vel tåle. Det er jo i alle fall bittelitt morsomt. Jeg gav i alle fall fra meg et lite hikst som minnet om begynnende latter. Munnvikene virket litt oppover også når sant skal sies. ;)
    Heter det ikke p.u. for være helt presis, mens psykisk utviklingshemmet skrives PU når det forkortes. Derfor ingen klasse i det hele tatt, bare en litt halvbra spøk. Men ikke mer.

    Glemte at jeg har enda en plan for 2010: Å rippe nesten hele samlingen min til HDD. Klarer jeg det skal jeg være fornøyd med året, spesielt hvis jeg får orden på avspilling fra pc-en.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Åh, beklager, man spøker selvsagt ikke med vinyl...

    Synes forøvrig overdreven bruk av forkortelser er en uting. Spesielt når de er skikkelig tvetydige og følges opp av "det måtte du vel skjønne"-logikk.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er godt oppdatert på TBFer (trebokstavsforkortelser), men ikke fullt så god på TBFer (tobokstavsforkortelser).
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.082
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Snickers-is skrev:
    ..............................
    Synes forøvrig overdreven bruk av forkortelser er en uting. Spesielt når de er skikkelig tvetydige og følges opp av "det måtte du vel skjønne"-logikk.
    Faktisk enig med deg der.
    For ikke å havne helt OT utenfor temaet tar jeg det med på mine ambisjoner for 2010 ;)
     

    HFfredd

    Medlem
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Fikse ny musikkserver, Mark Levinson pre og Effekt skal inn og kanskje noe nytt på høyttaler fronten, Studio 2 blir morro å teste.
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    ..det er vel ganske vanskelig å bli både p.u. og PU... ;)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har finni ut at jeg har blitt audiofilt utviklingshemmet på grunn av altfor lite penger i fondet for videreutvikling.
    Samtidig sier kona at dette har du ikke bruk for ,men jeg trur ikke på a jeg altså.
    ;D ;D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nikko, du skal ha deg Naim dette året.
    Uansett hva kona sier!

    Håvard
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Haavard skrev:
    Nikko, du skal ha deg Naim dette året.
    Uansett hva kona sier!

    Håvard
    Ja jeg er iallefall enig med deg ;D har forstått at naim ville passe fint her i heimen
     

    sydspissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    171
    Antall liker
    2
    Nikko03 skrev:
    audiofilt utviklingshemmet på grunn av altfor lite penger i fondet for videreutvikling.
    Samtidig sier kona at dette har du ikke bruk for
    ;D
    Du bør søke staten for et lite bidrag. ;)
    Skriv at du vurderer å bytte ut høyttalerne bygd i regnskog, med sponplate varianten fra Ikea, og trenger støtte.
    Tilføy at den nye forsterkeren du vil kjøpe bruker mindre energi, slik at den globale oppvarmingen reduseres...osv osv
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    sydspissen skrev:
    Nikko03 skrev:
    audiofilt utviklingshemmet på grunn av altfor lite penger i fondet for videreutvikling.
    Samtidig sier kona at dette har du ikke bruk for
    ;D
    Du bør søke staten for et lite bidrag. ;)
    Skriv at du vurderer å bytte ut høyttalerne bygd i regnskog, med sponplate varianten fra Ikea, og trenger støtte.
    Tilføy at den nye forsterkeren du vil kjøpe bruker mindre energi, slik at den globale oppvarmingen reduseres...osv osv
    Du snakker om sjenial ide kanskje jeg sku si at jeg vurderer å drifte det med biodiesel
    kanskje penga strømmer inn. ;D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Det holder å si at du vil stemme på det partiet som gir deg mest støtte til nytt utstyr.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skal arkivere CD-samlingen på en skikkelig måte. Så blir det ny PU da den jeg har nå nærmer seg 2000 timer i 2010.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    1. Ny pick-up (Lyra Titan i er bare noen timer unna, håper jeg :) )
    2. Tuning av plassering av Mezzoene. Slapp de bare ned på "passende sted" da de kom, har såvidt flyttet litt på de.
    3. Dedikert lydkurs (har jeg sagt de 3 siste årene......!!)
    4. Skikkelig skjermede nettkabler (har jeg vel også tenkt leeenge på....)
    5. Kanskje kjøpe/montere 2 platespillerhyller............
    6. Kanskje teste ut hard-disk-basert avspilling.
     

    PetterH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    162
    Antall liker
    46
    Sted
    Høvik
    Torget vurderinger
    19
    Kjøpe masse musikk !!

    Og kanskje finne meg en ny rørbasert dac....
    Tips anyone ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn