Mesut har ve li grunn belyst det viktigste, men det er jo lov til å la sausenebbet renne over ørlite grann av synsing.
Først en takk til de mange entusiastike og hyggelige utstillere som forèr sånne raringer som meg med glede, og tidvis tom konto
Laugardagen:
JMK og Power`n ramlet rett inn i Rockeporten til Roysen og Blekansikt på lørdag, men der var brakka så stinn at meninger ble satt på vent.
Hos Montana guten ble nok rommet litt i minste laget med såpass digre aktive talere, någet der resulterede i særs tung bass som ikke hang sammen med de øvrige instrumentene som ble traktert. Men joda, med RES sine Montana på minnebrikken hører man kvaliteter man vet ville blomstre hvis du og jeg får leke litt hjemme.
Swans, kult, tungt, svært og moro til film. Ikke noe å si på trøkket med 2 stk Hegel H30 monoblokker i kjeden.
Inn til PM Audio for å rense øra.
Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det er mange kvaliteter som fremvises med Gradient Helsinki, Coda XO5 pre, 33 amp, vinyl snurrer og Black Note CD-spinner. Dette er et koseanlegg jeg kunne levd med en stund, og et sett Rockport Aviar? i bakhånd....voooops, det ble litt prematurt

Det låter detaljert, oppløst og luftig dette anlegget.
Det var selvfølgelig BM kabler og Furutech så langt øyet rakk, men HiFi musene var hos hos nissen på låven

Man fikk vel med seg den lille detaljen bak venstre Helsinki ht hvor herr Mortensen hadde gått fysisk til verks, og satt på et eget Furutech støpsel?
Morsomt i forhold Burmester gutta som skal selge deg strømkabler til prisen av pen bruktbil.
Så marsjerte de herrer inn til Audiofreaks med selveste Peter D. Vi har hatt våre disputter Peter, men dette oppsettet spilte i mine ører forrykende dynamisk, med snapp og attack.
Det ble spilt et klassisk stykke som avstedkom en imponerende plutselighet. Crystal cable, Avalon, Edge amper, CJ ET5? pre, musikk på data og Kuzma vinylsnurrer gjengav musikk det drøye kvarteret jeg var der. Jimi Hendix på vinyl låt fett som pokker. Takk Peter D ;D
Da loffet syforeningen til OAS videre, og det var duket for messa første skikkelige overraskelse for min del hos EHDH. Musikkserver med innebygde Hypex forsterker moduler, styrt fra et stykk dataskjerm på høyre flanke og Elac ht som var tilknyttet med for meg tynn hyssing, og et par greie strømkabler.
Man får jo ikke detaljeringsgraden man selv har pådratt seg over mange år, men til prisen låter det uforskammet bra, og fullt levelig.
Men gutta, nå må vi gå, JMK vrinsker i kroken, og er i ferd med å grave brunstgrop. Her blir det kjøp - løp og KJØP!!!
Såhhhhh...ptroooo, sa jeg! Ta deg sammen nå ellers blir det ikke softis med surkål i dag 8)
Auauauauau...i sin visdom - Wisdom sko det vara, gikk vi på en "kjempesmell" ved å sette oss ned hos Roald Mikkelsen og Frode Olsen.
Fra jugarbenken kunne LMC melde at dette var sakene på messa. Joda, jeg trakk fra hofta, og en smilende Roald spilte så gjerne medbragt musikk.
Frem spratt første elskerinna mi Eivôr Pàlsdottir - Live, spor 13 Summertime. Jeg ba pent om at onkel Roald skulle sitte ved min side før vi kom ordentlig i gang.
Å dæffen Roald, hir va det luft ja, timbre, mikrodynamikk, attack og pådrag i bøtter og spann.
I det dama "mi" gir flatt jønn bare smiler Roald henført, og takker.
Dette er hva en stor del av hobbien handler om. Spre glede og inspisrasjon, så muskalske frø hos hverandre, juge litt og le hjertelig sammen.
Det er gruelig godt å ha deg på beina igjen Mr. Blue Man Cable 8) - jeg kom plutselig tilbake også jeg

Men vi måtte jo være litt slemme, og lot den vakre færøyiske huldra gå bananas, det likte hverken anlegget eller rommet.
Men senere med 3 m2 sub avslått gikk ting bedre.
Anleggets sammensetning har allerede flere andre ramset opp, så da hopper jeg over det.
Etter litt sviming satt man plutselig foan noen gamle kjenninger fra Doxa, 8.1 ht og værste ampen knyttet sammen med mer spagetti enn hva jeg har på kjøkkenet.
Men på enkel musikk låt også dette uforskammet bra.
Med et par nyinnkjøpte digitale ølbrikker åpenbarte EAR og Rockport Aviar? seg.
Det tok kun få minutter før både anlegget og undertegnede var i fyr og flamme. Det låt lynhurtig, attackvillig som f... (man fikk liksom med seg oppstarten før musikken kom), detaljert, dynamisk og krispt. en forførelse for min del. Har vi her en konkurrent til Wilson Audio sin Sasha (kanskje ikke helt når vi kontroll lyttet søndag kveld ;D)?
Okkesom, detta låt meget bra på klassisk, rosk og elektronika.
Så var vi en snartur innom og sjekket ht. Øyet som hadde ting å varte opp med pris tatt i betraktning før sofaen hos Stereofil ble inntatt.
Tannoy og ASR Emitter I må jo være gøy. Joda, det ble gøy på Valiant forsterkeri (dog någet vel mørkt), men mye gøyere tross et bassladdet rom med nevnte Eremitt.
Så var`e middag, øl, snus og dram, før`e var rett i seng.
Det kom jo en dag tell. men den får jeg plage dere med en annen dag.