HiFi-Messen i Horten, 17-18. september, 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• goffa

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    0
    Vil benytte anledningen til å takke alle dere som var å hilste på meg og Moiz på rom 212, det er morro å gjøre ting litt anderledes og få så god respons, vi hadde også en liten konkuranse om et par John Blue kabler S-30 RCA, der man kan skrive seg på vår mailingliste og motta vårt nyhetsbrev direkte i mailboksen. Vi utvider nå dette til de neste 2 ukene med trekning 3 oktober. Send din adresse til rolf@moiz.no
    Vi garanterer også at disse mailadressene ikke blir solgt eller videreformidlet til andre.
    Hilsen Rolf, den fete i kroken.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Hiver meg på takken for de fine bildene fra ganilsen. Veldig fint for de av oss som aldri kom oss nedover til messa i år. Ser jo at det var en viss siklefaktor i år også.

Er enig i at vi bør lære oss å skrive Soulution riktig :) Prisene vil vi vel alltid kunne stille spr ved når det gjelder high-end, men sveitsene er tross alt et såpass seriøst firma at de i det minste fortjener at navnet skrives riktig. Og det at de er representert i Norge betyr vel også at det finnes kunder her.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk til alle utstillere for at de gadd å ta turen til horten.

opptur:
    nat.
    morten var i sedvanlig godt humør, spilte ålreit musikk på et velbalansert og godt oppstilt anlegg. ekstra pluss for røykebalkong.

nedtur:
    hotellbaren.
    nuff said.

ellers er det vel temmelig meningsløst å diskutere hva som låt bra og dårlig på en sånn messe.
    det viktigste for min del var å treffe folk og kikke litt på stæsj.
    i den rekkefølgen.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    torem skrev:
    Er enig i at vi bør lære oss å skrive Soulution riktig :) Prisene vil vi vel alltid kunne stille spr ved når det gjelder high-end, men sveitsene er tross alt et såpass seriøst firma at de i det minste fortjener at navnet skrives riktig. Og det at de er representert i Norge betyr vel også at det finnes kunder her.
    Beklager at rettskriving IKKE er mitt (sammen med fleres registrerer jeg) felt, særlig ikke når navnet er utenlandsk :eek:. Dette sagt, opplevelsen er den samme herfra hva rett navn på utstyret måtte være.

Leser jeg de ansvarlige rett, var de selv ikke helt fornøyd på Lørdag (vi hørte oppsettet tidlig Lørdag), men at de fikk bedre styr på sakene til Søndag (også jeg som tilla problemen rommets beskaffenhet, da gitt ???)

mvh

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke to utstillere med klipsch?

Jeg synes det høres veldig rart ut at den heftigste klipsch-en på messa var en Rf-82 II med en gatepris på snaut 9K. (Lyngen snakket om RF-83, men den er en utgått modell, så jeg antar at det var en tastefeil.)

Var det virkelig ingen Palladium, Heritage eller i hvert fall en RF-7 II å se?

GisleB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Antall liker
    79
    Dazed skrev:
    Var det ikke to utstillere med klipsch?

Jeg synes det høres veldig rart ut at den heftigste klipsch-en på messa var en Rf-82 II med en gatepris på snaut 9K. (Lyngen snakket om RF-83, men den er en utgått modell, så jeg antar at det var en tastefeil.)

Var det virkelig ingen Palladium, Heritage eller i hvert fall en RF-7 II å se?
    Så kun RF 82mkII med en svær sub og en festkul bass av en annen verden. Selv orket jeg ikke å gå inn der :). Tror nok rommet fikk flere til å gå fra Cervin vega til Klipsch dog..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    GisleB skrev:
    Så kun RF 82mkII med en svær sub og en festkul bass av en annen verden. Selv orket jeg ikke å gå inn der :). Tror nok rommet fikk flere til å gå fra Cervin vega til Klipsch dog..
    Det var en merkelig prioritering.

Spørs om det er så mange CV-kjøpere på hifi-messe, da. ;)

O.P.K.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    23
    Var på messa i Horten i år også, og fikk høre mye god lyd/musikk.
    Da jeg endelig fikk sjansen til å høre Rockport ( de største og nyeste ) var dette en
    fin opplevelse - klarhet over hele tonespekteret! Likte også tyske ASR og Tannoy foruten
    Avalon etc. hos Peter D.
    Men, en ting var svært skuffende: Hvorfor kommer 4-5 dansker med Rockport helt til
    Horten når man ikke er i stand til å behandle publikum med litt forekommenhet og høflighet.
    De var nok mest interessert i laaaaange pauser med Cola og junkfood.
    Når de endelig kom igang ble det lange tirader med nokså uforståelig prat om utstyr før vi fikk
    servert noen toner. Håper å slippe noe lignende på neste messe !!
    Men dette forringer ikke Rockports uomtvistelige kvaliteter - men presentasjonen var pedagogisk
    langt under pari

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    672
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Soulution heter det visst. Beklager den.

Får dessverre ikke rettet nå.

Geir Arne

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    Hvorfor er aldri McIntosh på messen?

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.594
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var på messa lørdag fra åpning og 4-5 timer utover dagen.

Startet hos Audio Norge med det avsindig flotte oppsettet av Rockport og Soulution. Synes dette var svært lovende, ialle fall fra mellomtone og oppover. Bassen skuffet nok litt fra start, men jeg var tilbake litt senere og da satt det bedre. Det bemerkelsesverdige med lyden fra dette oppsettet synes jeg var slik Lyngen beskriver det tidligere i tråden. En helt uvanlig tilstedeværelse, utrolig oppløsning og luftighet. Hadde bassen vært litt mer maktfull, hadde dette vært i en egen klasse på denne messen.

En annen detalj jeg likte hos Audio Norge var det utrolig flotte bordet de hadde utstyret sitt på.

Det skal bli spennende å følge Audio Norge fremover, de har mye snacks i sortementet.

Beveget meg videre til Montana, likte dette, men tror nok rommet var i minste laget for dette anlegget.

Videre til Acoustic Tuning med Wisdom, Devialet, ARC. Dette spilte flott må jeg si, behagelig og kjellerdypt er de ordene jeg lettest kommer på. La først ikke merke til den enorme Suben før jeg spurte Mikkelsen hvor den sto. Var også her tilbake senere, det spilte like flott da synes jeg.

Måtte prioritere beinhardt pga mangel på tid, men var bortom Oslo Hificenter og hørte litt på Burmester som låt bra, og de klarte å innbille meg at jeg hørte stor forskjell med og uten den dingsen de tok inn og ut av stikkontaktene der...

I andre etasje tok jeg først turen til Audiofreaks, og ble sittende der en god stund, dette likte jeg godt. Spesielt demoene med LP-spiller fra Kuzma(?) låt fabelaktig. Den nye preen, ET5, fra CJ var veldig fristende. Høyttalerne låt flott, Isis fra Avalon, men jeg likte ikke finishen...for mye tre.

Var innom på en kort demo hos NAT, synes det virket bra, men rakk ikke nok til å få det store inntrykket.

Resten av tiden gikk med hos Exotic Audio, Rockport Avior med Ear. Synes dette var svært bra, men skjønte meg ikke helt på ht-plasseringen, 30 cm fra bakvegg. Det virket uansett ikke som om det ødela for mye. Høyttalerne hadde bare spilt noen få timer, dette var noe av det bedre på messa, synes jeg.

Hotellet skulle hatt seg en facelift, og gatekjøkkenet, som tilsynelatende fungerte som det andre hotellets restaurant, var alldeles talentløst.

Likte å være på Hifi-messe i Horten og gleder meg til neste gang, da har jeg bedre tid.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.531
    De var der i fjor, på 2 rom, så vidt jeg husker.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    larkrla skrev:
    de klarte å innbille meg at jeg hørte stor forskjell med og uten den dingsen de tok inn og ut av stikkontaktene der...
    Har hver utstiller en egen elektrisk kurs? Ellers måtte jo alle de andre lure på hvorfor lyden deres ble bedre og dårligere, frem og tilbake hele dagen. ;)

(Yeah, right!)

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    men var det noen som fikk hørt på Von Schweikert VR 35 da ? ? :)

Mvh :)

ksveen73

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet hvilken innspilling av Bachs Toccata & Fuge d-moll som ble brukt av Audio Norge på Rockport/Soulution?

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.531
    Jeg syntes også det låt fint i Audio Norge rummet, selv om eg ikke fikk vært innom lenge nok. Da jeg var der, imponerte særlig en innspilling med Fairfield Four. Gidder du tipse om denne også, Roysen?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    DoMentor skrev:
    men var det noen som fikk hørt på Von Schweikert VR 35 da ? ? :)

Mvh :)
    Tror ikke de ble spillt på.....

R

Roysen

Gjest

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    @ Roysen

Det spilte meget bra, jeg syns at kommentarer om oppsett/rom/plassering etc er marginalt. Det låt enormt flott. Men selfølgelig, vi er strengest med de på toppen.

Hva kostet de forskjellige delene i anlegget? + noen kjappe speccer :)

Også var det en Albrigtsen plate dere spilte. Hvilken var det?

R

Roysen

Gjest
    Hei, hel.

Takk for besøket! Vi setter faktisk pris på deres kritikk og tilbakemeldinger. Som førstereisegutter i messesammenheng har vi veldig mye å lære.

Når det gjelder komponentene våre, priser og spesifikasjoner tror jeg ikke at jeg skal legge dette ut direkte i denne tråden. Tror det muligens strider mot regelverket. Priser og spesifikasjoner finnes på våre websider. Utstyret vi spilte på har vi dog presentert før messen i denne tråden: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,60905.0.html

Vi spilte nok ingen Albrigtsen låt, men det kan kanskje være sporet "13 question method" av Bjørn Berge fra denne skiva:

http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Bjrn_Berge/Live_In_Europe_mDVD/?id=BMCD6508

eventuellt sporet "Den fattige gud" av Bjarne Brøndbo fra denne skiva:

http://www.platekompaniet.no/Musikk.aspx/CD/Bjarne_Brndbo/Salmer_P_Ville_Veier/?id=FXCD257

Mvh
    Roysen
    Produktsjef
    Audio Norge

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.294
    Torget vurderinger
    4
    Flott messe, men klart kjekkest å møte kjernekarene i hornalliansen og noen andre nick som jeg bare har kjent fra sentralen!

Min oppfordring til utstillerne (noen hederlige unntak) må være å spille musikk som folk hører på. Man må være dypt inne i sjangeren "demomusikk" for å kjenne igjen de fleste låtene som ble spilt. Hørte forøvrig urovekkende mange pling plong coverlåter av flotte sanger. Hvorfor ikke bare spille originalen??

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.413
    Torget vurderinger
    1
    Takk til utstillere og arrangør som har klart å nå tiårs jubile, det er ikke verst i vår lille andedam.

En subjektiv vurdering av messas beste lyd må man ha 8)

Sammenlagt seieren lør/søn gikk til Roald, fulgt av en råsterk innspurt av Rockport gjengen i 1.etg på søndagen.

Om det ble gjort noen justeringer eller det bare var låtene som jeg hørte søndagen som kledde anlegget bedre vites ikke, litt mer volum var det også, nesten perfekt i mine ører.

Av andre som må nevnes var EHED, Høium, NAT og Doxa

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    kjoenik skrev:
    Min oppfordring til utstillerne (noen hederlige unntak) må være å spille musikk som folk hører på. Man må være dypt inne i sjangeren "demomusikk" for å kjenne igjen de fleste låtene som ble spilt. Hørte forøvrig urovekkende mange pling plong coverlåter av flotte sanger. Hvorfor ikke bare spille originalen??
    Enig. Vi har kommet for å høre god musikk på gode systemer. Ikke for å høre sære demoplater og den berømte Horten trioen: "forferdelig uheldig med rommet, høyttalern er ikke innspilt og det er noe gæærnt med strømmen på hotellet" ;D

For en del år siden hadde Rognlien et bøttekott i vinkel, han hadde noen bitte små Audio Note høyttalere og spilte komprimert bråkemusikk ;D og det låt bra, og han fikk skryt....mye skryt 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    kjoenik skrev:
    Flott messe, men klart kjekkest å møte kjernekarene i hornalliansen og noen andre nick som jeg bare har kjent fra sentralen!

Det du omtaler her Nils, er "audiofil støy". En styggedom som er et avdrag på skjærsilden og burde medføre øyeblikkelig bortvisning fra messeområdet!

Veldig hyggelig å hilse på deg på lørdagen, forresten!

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.805
    Torget vurderinger
    35
    Jeg må si at jeg synes et er litt naivt å tro at man skal kunne trylle med akustikken i små hotellrom og store møterom på en kveld og natt, når man vet at folk i hjemmemiljø bruker år og dag på å få akustikken til å sitte.

At man da velger ut musikk som får anlegget til å låte så godt som mulig, har jeg få problemer med. Det er jo bare å ta med egen musikk på enten minnepinne eller cd. De aller fleste rommene jeg var på, var det null problem å spille medbragt.

På Ongaku-rommet hørte jeg for øvrig Depeche Mode's Shake The Disease på vinyl. En praktfull låt fra et aldeles glimrende band (IMHO) fra den gang de var mer poporientert. Men det låt jo helt bedritent, akkurat som Deep Purple på Forsman-rommet.

At man mener det blir feil å klage på strømmen på hotellet, mener jeg også er total skivebom. På en del av rommene i år, måtte man strekke lange skjøteledninger fordi det ikke var nok strøm på de enkete rommene. Lørdag morgen hadde f.eks. ikke NAT strøm i det hele tatt, mens hos naboen JFS kom den og gikk i ett kjør. Hjemme bruker vi ofte feite nettkabler og egne kurser til anlegget. Det er vel ikke noen som tror at strømforholdene på hotellet i Horten holder referanseklasse, og hvis man mener at strøm er viktig, så burde en det være en relativ enkel analyse å konkludere med at strømmen i Horten neppe gjør lyden bedre.

Når det gjelder innspilling, så er jeg for så vidt enig i at det er synd de kommer med uinnspilt utstyr, men samtidig synes jeg det var flott at vi både hadde verdens- og norgespremierer på messa i Horten. Da ser jeg heller gjennom fingrene med at det kan låte litt "rått".

Men det er nå bare min ringe mening.
    Roy

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    R.E.S. skrev:
    Jeg må si at jeg synes et er litt naivt å tro at man skal kunne trylle med akustikken i små hotellrom og store møterom på en kveld og natt, når man vet at folk i hjemmemiljø bruker år og dag på å få akustikken til å sitte.

At man da velger ut musikk som får anlegget til å låte så godt som mulig, har jeg få problemer med. Det er jo bare å ta med egen musikk på enten minnepinne eller cd. De aller fleste rommene jeg var på, var det null problem å spille medbragt.

På Ongaku-rommet hørte jeg for øvrig Depeche Mode's Shake The Disease på vinyl. En praktfull låt fra et aldeles glimrende band (IMHO) fra den gang de var mer poporientert. Men det låt jo helt bedritent, akkurat som Deep Purple på Forsman-rommet.

At man mener det blir feil å klage på strømmen på hotellet, mener jeg også er total skivebom. På en del av rommene i år, måtte man strekke lange skjøteledninger fordi det ikke var nok strøm på de enkete rommene. Lørdag morgen hadde f.eks. ikke NAT strøm i det hele tatt, mens hos naboen JFS kom den og gikk i ett kjør. Hjemme bruker vi ofte feite nettkabler og egne kurser til anlegget. Det er vel ikke noen som tror at strømforholdene på hotellet i Horten holder referanseklasse, og hvis man mener at strøm er viktig, så burde en det være en relativ enkel analyse å konkludere med at strømmen i Horten neppe gjør lyden bedre.

Når det gjelder innspilling, så er jeg for så vidt enig i at det er synd de kommer med uinnspilt utstyr, men samtidig synes jeg det var flott at vi både hadde verdens- og norgespremierer på messa i Horten. Da ser jeg heller gjennom fingrene med at det kan låte litt "rått".

Men det er nå bare min ringe mening.
    Roy
    Sikkert mulig å finne bedre lokaler enn den brakka på havna i Horten

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    Hvis strøm er så viktig og forholdene på hotellet så dårlige. Hvorfor spilte Soulution så bra? Kanskje de gikk på batteri?

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.805
    Torget vurderinger
    35
    hel skrev:
    Hvis strøm er så viktig og forholdene på hotellet så dårlige. Hvorfor spilte Soulution så bra? Kanskje de gikk på batteri?
    Det spilte jo ikke bra før på søndag. På lørdag hadde de store problemer, der blant annet mellombassen gikk i metning når det ble litt bass i opptaket. Selv med de ekstreme strømforsyningene som Soulution har, så lot også det anlegget seg påvirke av dårlig strøm, og det faktum at det var lysdimmere på samme kurs som anlegget.

At det likevel kan låte litt bedre på de store rommene, er ikke så rart, siden dette er konferanse/møterom hvor strømmen er lagt opp til å bruke audiovisuelle hjelpemidler, i motsetning til de små vanlige hotellrommene som har strøm nok til to lampetter og en panelovn.

Roy

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.819
    Mesut har ve li grunn belyst det viktigste, men det er jo lov til å la sausenebbet renne over ørlite grann av synsing.
    Først en takk til de mange entusiastike og hyggelige utstillere som forèr sånne raringer som meg med glede, og tidvis tom konto ;)

Laugardagen:
    JMK og Power`n ramlet rett inn i Rockeporten til Roysen og Blekansikt på lørdag, men der var brakka så stinn at meninger ble satt på vent.
    Hos Montana guten ble nok rommet litt i minste laget med såpass digre aktive talere, någet der resulterede i særs tung bass som ikke hang sammen med de øvrige instrumentene som ble traktert. Men joda, med RES sine Montana på minnebrikken hører man kvaliteter man vet ville blomstre hvis du og jeg får leke litt hjemme.

Swans, kult, tungt, svært og moro til film. Ikke noe å si på trøkket med 2 stk Hegel H30 monoblokker i kjeden.
    Inn til PM Audio for å rense øra.
    Jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det er mange kvaliteter som fremvises med Gradient Helsinki, Coda XO5 pre, 33 amp, vinyl snurrer og Black Note CD-spinner. Dette er et koseanlegg jeg kunne levd med en stund, og et sett Rockport Aviar? i bakhånd....voooops, det ble litt prematurt ;)
    Det låter detaljert, oppløst og luftig dette anlegget.
    Det var selvfølgelig BM kabler og Furutech så langt øyet rakk, men HiFi musene var hos hos nissen på låven ;)
    Man fikk vel med seg den lille detaljen bak venstre Helsinki ht hvor herr Mortensen hadde gått fysisk til verks, og satt på et eget Furutech støpsel?
    Morsomt i forhold Burmester gutta som skal selge deg strømkabler til prisen av pen bruktbil.

Så marsjerte de herrer inn til Audiofreaks med selveste Peter D. Vi har hatt våre disputter Peter, men dette oppsettet spilte i mine ører forrykende dynamisk, med snapp og attack.
    Det ble spilt et klassisk stykke som avstedkom en imponerende plutselighet. Crystal cable, Avalon, Edge amper, CJ ET5? pre, musikk på data og Kuzma vinylsnurrer gjengav musikk det drøye kvarteret jeg var der. Jimi Hendix på vinyl låt fett som pokker. Takk Peter D ;D

Da loffet syforeningen til OAS videre, og det var duket for messa første skikkelige overraskelse for min del hos EHDH. Musikkserver med innebygde Hypex forsterker moduler, styrt fra et stykk dataskjerm på høyre flanke og Elac ht som var tilknyttet med for meg tynn hyssing, og et par greie strømkabler.
    Man får jo ikke detaljeringsgraden man selv har pådratt seg over mange år, men til prisen låter det uforskammet bra, og fullt levelig.
    Men gutta, nå må vi gå, JMK vrinsker i kroken, og er i ferd med å grave brunstgrop. Her blir det kjøp - løp og KJØP!!!
    Såhhhhh...ptroooo, sa jeg! Ta deg sammen nå ellers blir det ikke softis med surkål i dag 8)

Auauauauau...i sin visdom - Wisdom sko det vara, gikk vi på en "kjempesmell" ved å sette oss ned hos Roald Mikkelsen og Frode Olsen.
    Fra jugarbenken kunne LMC melde at dette var sakene på messa. Joda, jeg trakk fra hofta, og en smilende Roald spilte så gjerne medbragt musikk.
    Frem spratt første elskerinna mi Eivôr Pàlsdottir - Live, spor 13 Summertime. Jeg ba pent om at onkel Roald skulle sitte ved min side før vi kom ordentlig i gang.
    Å dæffen Roald, hir va det luft ja, timbre, mikrodynamikk, attack og pådrag i bøtter og spann.
    I det dama "mi" gir flatt jønn bare smiler Roald henført, og takker.
    Dette er hva en stor del av hobbien handler om. Spre glede og inspisrasjon, så muskalske frø hos hverandre, juge litt og le hjertelig sammen.
    Det er gruelig godt å ha deg på beina igjen Mr. Blue Man Cable 8) - jeg kom plutselig tilbake også jeg ;)
    Men vi måtte jo være litt slemme, og lot den vakre færøyiske huldra gå bananas, det likte hverken anlegget eller rommet.
    Men senere med 3 m2 sub avslått gikk ting bedre.
    Anleggets sammensetning har allerede flere andre ramset opp, så da hopper jeg over det.

Etter litt sviming satt man plutselig foan noen gamle kjenninger fra Doxa, 8.1 ht og værste ampen knyttet sammen med mer spagetti enn hva jeg har på kjøkkenet.
    Men på enkel musikk låt også dette uforskammet bra.

Med et par nyinnkjøpte digitale ølbrikker åpenbarte EAR og Rockport Aviar? seg.
    Det tok kun få minutter før både anlegget og undertegnede var i fyr og flamme. Det låt lynhurtig, attackvillig som f... (man fikk liksom med seg oppstarten før musikken kom), detaljert, dynamisk og krispt. en forførelse for min del. Har vi her en konkurrent til Wilson Audio sin Sasha (kanskje ikke helt når vi kontroll lyttet søndag kveld ;D)?
    Okkesom, detta låt meget bra på klassisk, rosk og elektronika.

Så var vi en snartur innom og sjekket ht. Øyet som hadde ting å varte opp med pris tatt i betraktning før sofaen hos Stereofil ble inntatt.
    Tannoy og ASR Emitter I må jo være gøy. Joda, det ble gøy på Valiant forsterkeri (dog någet vel mørkt), men mye gøyere tross et bassladdet rom med nevnte Eremitt.

Så var`e middag, øl, snus og dram, før`e var rett i seng.
    Det kom jo en dag tell. men den får jeg plage dere med en annen dag.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    hel skrev:
    De brukte RA- kabler. Sjekk bilder s. 8 ;D
    Noen som vet å pare utstyr av høy klasse med kabler som gir de beste arbeidsbetingelser..

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    O.P.K. skrev:
    Da jeg endelig fikk sjansen til å høre Rockport ( de største og nyeste ) var dette en
    fin opplevelse - klarhet over hele tonespekteret! Likte også tyske ASR og Tannoy foruten
    Avalon etc. hos Peter D.
    Men, en ting var svært skuffende: Hvorfor kommer 4-5 dansker med Rockport helt til
    Horten når man ikke er i stand til å behandle publikum med litt forekommenhet og høflighet.
    Når de endelig kom igang ble det lange tirader med nokså uforståelig prat om utstyr før vi fikk
    Men dette forringer ikke Rockports uomtvistelige kvaliteter - men presentasjonen var pedagogisk
    langt under pari
    Hadde veldig godt inntrykk av danskene, hyggelig og informativt! Må ha truffet dem på koffeintoppen jeg da... ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:

Så deg ikke!

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    hifiguru skrev:
    O.P.K. skrev:
    Avalon etc. hos Peter D.
    langt under pari
    Hadde veldig godt inntrykk av danskene, hyggelig og informativt! Må ha truffet dem på koffeintoppen jeg da... ;)
    Samme inntrykk som deg Hifiguru, har også snakket med disse (dvs. han med lyst hår) på andre messer og har bare positivt inntrykk også de tidligere gangene.

funbunny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    213
    Sted
    Ved Mjøsa
    hel skrev:
    ...kan man ikke bare erkjenne at det finnes bøtter og lass med utstyr der ute som faktisk ikke låter bra. Det er jo ikke slik at alt som ser pent ut og som koster mye penger låter bedre enn alt annet og "kan sammenlignes med utstyr til dobbelt pris"...
    Innimellom hører jeg utstyr som jeg liker og som låter både pent, oppløst og har stort frekvensområde. Hør på en del gamle klassikere, det er ikke lett å få det til å låte dårlig. Hør på en del av det som ikke ble klassikere, det er en grunn til det og!

M

musicus

Gjest
    kwil skrev:
    hifiguru skrev:
    O.P.K. skrev:
    Avalon etc. hos Peter D.
    langt under pari
    Samme inntrykk som deg Hifiguru, har også snakket med disse (dvs. han med lyst hår) på andre messer og har bare positivt inntrykk også de tidligere gangene.
    Me too, Henrik er en meget hyggelig kar og meget redelig å handle med 8) ..

mvh

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.361
    Torget vurderinger
    10
    Det er helt sikkert et poeng med god (nok) strøm og gode kabler (tilstrekkelig skjerming) ellers hadde ikke så mange vært opptatt av det.

Når det er sagt så kan ikke allverdens 3-fas og gullkabler rette opp i et anlegg med tynn klangbalanse som favoriserer "Keith dont go". Det var budskapet. Det var meget stor forskjell på klangen i de forskjellige anleggene og det var definitivt ikke strømmen sin skyld. Beklager hvis det høres ut som en kabeldebatt, det er ikke intensjonen (og gørr treigt), men en debatt om valg av musikk. De ofte brukte unnskyldningene kommer stort sett når man ikke spiller demoplatene men vanlig musikk.

:D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.699
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    om fundamentals ikke er på plass, kan strømmen være så ren den vil