HiFi-Messen i Horten, 17-18. september, 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    RA- kablene har ikke skjerm i tradisjonell forstand, men det er tydeligvis bra nok for Soulution for det! Man kan kanskje anta disse folkene har litt peiling og har hørt en del av kablene på markedet?
    (Jeg har aldri hørt noe Soulution da)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Det er helt sikkert et poeng med god (nok) strøm og gode kabler (tilstrekkelig skjerming) ellers hadde ikke så mange vært opptatt av det.

Når det er sagt så kan ikke allverdens 3-fas og gullkabler rette opp i et anlegg med tynn klangbalanse som favoriserer "Keith dont go". Det var budskapet. Det var meget stor forskjell på klangen i de forskjellige anleggene og det var definitivt ikke strømmen sin skyld. Beklager hvis det høres ut som en kabeldebatt, det er ikke intensjonen (og gørr treigt), men en debatt om valg av musikk. De ofte brukte unnskyldningene kommer stort sett når man ikke spiller demoplatene men vanlig musikk.

:D
    Svaret er så enkelt som at mange anlegg på messer ikke takler litt komplisert musikk. Det faller det fullstendig sammen da man vil treffe ulike problemfrekvenser. Har nok mer med rom og akustikk enn strømmen ja.

Fin tilbakemelding med bilder fra ganilsen.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.767
    Torget vurderinger
    10
    FORSLAG:

Alle utstillerne blir anmodet om å ha med en standard pakke på 10 CDer som står tydelig utstilt og publikum kan velge fra. Altså. nøyaktig den samme pakken på alle rom. Da går det an å skille mellom pærer og bananer. Det må være et kjent og gjerne litt kjedelig utvalg om man vil kalle det det.

Kan noen lage en avsteminingstråd?

F ex en fast utvalgt som alle kjenner:
    Dire Straits
    AC DC
    Steely Dan
    Opera
    Klassisk
    Bob Dylan
    En syngedame
    osv

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er vel litt enklere å ta med musikk selv. Da får man testet med musikk man kjenner godt også. Jeg ble aldri avvist da jeg hadde med egen CD sist jeg var i Horten. Og jeg hadde musikk som trigget ulike frekvenser. Ikke så gøy for utstillerne. ;D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.767
    Torget vurderinger
    10
    "trigget ulike frekvenser", sa utstillerne det? :eek: ;D ;D ;D ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.449
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    mange utstillere vil garantert blånekte på HELs forslag, som i og for seg er godt, men utopisk
    men folk kan spille så ukjent musikk de bare vil;
    man hører uansett raskt om det er noe å ha eller ikke
    mvh
    Leif

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Nei. Det var det jeg som sa. Altså at man spiller musikk som dekker ulike frekvensområder. Treffer man da et frekvensområdet hvor oppsettet/rommet sliter, så kan det bli skikkelig ille.

Det er mange oppsett som fungerer fint til taffel musikk, men sliter når det er litt mer rock roll. Skjønner godt at mange utstillere holder seg til musikk som ikke utfordrer noe. Hvis ikke, så hadde de risikert massivt med negative tilbakemeldinger og mange hadde rømt rommene. Det er jo ikke så kjekt.

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil også gjerne takke alle oppmøtte på Hifimessen!

Som førstereis ble det en artig opplevelse med mange hyggelige mennesker og ny musikkbekjentskap.

Takk for alle innspill angående anleggene det ble spilt på, og jeg synes det var en usedvanlig god stemning fra dere som gikk rundt fra rom til rom og prøvde å finne godlyden :)

Jeg hadde jo oppfordret dere til å ta med egen musikk, og det ble spilt mange CD'er og noen låter direkte fra Memory Stick. Jeg håper alle fikk lov til å spille det de ønsket. Anleggene mine blir aldri tunet for en type musikk, men for generelt å kunne takle alt!

Noe av problemet for oss utstillere er jo når noen har med seg "godmusikken sin", og det er f.eks. Rammstein, så er ikke det den beste låten for alle å høre på.
    Noen vil ha supertrøkk, noen vil ha sarte damestemmer, noen vil ha Dire Straits, noen vil absolutt ikke ha Dire Straits, osv.

Jeg har personlig alltid med meg en CD med noe jeg kjenner godt, da jeg vet at ikke alle liker Brian Bromberg, f.eks. Det som skremmer meg litt er at når jeg som gjest i et rom spiller min musikk, så får faktisk utstilleren kjeft etterpå for å spille "pling plong" musikk.
    Håper dere ser utfordringen her? Sørg for å ta med dere egen musikk, eller spør om utstilleren kan spille deres "type" musikk, og vær tålmodig med at andre spiller sin musikk.

Det er komplett umulig å vite hva du liker av musikk.
    Jeg prøvde å se an menneskene litt som kom på besøk, og jeg tok grundig feil flere ganger med musikkvalg:
    1. 3 unge karer jeg regnet med ville ha litt Infected Mushroom og slikt, ba om Kari Bremnes og Eagles.
    2. En kar litt oppover i årene satt og digget skikkelig etter Infected så hele rommet stod i bevegelse.

Dette er ikke kritikk til dere som er på besøk, men et forsøk på å få alle til å forstå utfordringene med å spille musikk.
    Har noen talt opp hvor mange låter, eller bare hvor mange band og orkestre det er i verden?
    Nå har vi alt tilgjengelig direkte på PC'en, og jeg kan garantere at jeg ikke kjenner veldig mange milliprosent av det som finnes ;)

Takk igjen til alle, og dette gav mersmak!

For dere som ikke fikk anledning til å komme på messen, ta gjerne kontakt for å få hørt på utstyret det ble spilt på!

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129
    Nå også i Dagbladet. :eek:

http://www.dagbladet.no/2011/09/20/kultur/musikk/analog_digital/audiofil/hi_fi/18203739/

Likte spesielt følgende avsnitt:

Det var neppe noen av de besøkende på Hortenmessa som var i nærheten av å ha råd til å skaffe seg denne ekstreme nøytraliteten til hjemmebruk, men det er andre grunner til at hi-fi-nerdene presser seg inn i spesialtrykte t-skjorter og våger seg ut av lytterommets lune trygghet en gang i året.

nudiebear

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2008
    Antall liker
    1
    ganilsen skrev:
    På rommet til EHED spillte de største høyttalern til Elac. Fikk ingen god demo(grunnet plass) men det virker som om disse har potensiale. Jeg savnet derimot DYNAUDIO!!!!!! :)

Geir Arne
    Veldig enig :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Super skrev:
    Nå også i Dagbladet. :eek:

http://www.dagbladet.no/2011/09/20/kultur/musikk/analog_digital/audiofil/hi_fi/18203739/

Likte spesielt følgende avsnitt:

Det var neppe noen av de besøkende på Hortenmessa som var i nærheten av å ha råd til å skaffe seg denne ekstreme nøytraliteten til hjemmebruk, men det er andre grunner til at hi-fi-nerdene presser seg inn i spesialtrykte t-skjorter og våger seg ut av lytterommets lune trygghet en gang i året.

For en gangs skyld en noenlunde korrekt og reflektert reportasje fra dagspresse - og hadde vedkommende giddet litt mer research så hadde han glatt funnet ut at det ER faktisk en del som har/kan anskaffe seg et anlegg i den prisklassen som nevnes. Litt reality check og inflasjonsoppjustering fra reporters side så hadde han sett det.

Litt hardt å kalle OAS'ere for nerder også..

janomdahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    Takk for det, pengesluk. Som du ser er jeg medlem her, og av egen smertelig erfaring klar over at det kan gå en del penger.

charliefoxtrot

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.08.2009
    Antall liker
    63
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kul artikkel, janomdahl. Særlig godt likte jeg:

"FOR NOEN tar hobbyen helt av. Da kan det fort gå med en årslønn eller tre i et livsløpsperspektiv. Men det sier kanskje noe om et land der det blir stadig vanligere så skaffe seg en bil til oppunder millionen, at det å bruke noen titusener, eller til og med hundretusener, på en hobby som sikrer ubegrenset tilgang på store kunstopplevelser i hjemmet, blir sett på som en slags galskap."

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.767
    Torget vurderinger
    10
    Journalisten har virkelig tatt det på kornet:

Det verste med hi-fi-messer: Musikken.

Det går i «audiofile klassikere». Det er grenser for hvor ofte du orker å høre de samme glatte og vellydende innspillingene med sikkert utmerkede folk som Patricia Barber, Diana Krall eller vår egen Kari Bremnes, samt jazz- og folkartister du aldri har hørt om fordi lyden på innspillingene er eneste formildende omstendighet ved deres kunstnerskap.

DU KOMMER heller ikke unna Hugh Masekelas «Stimela (The Coal Train)», liveversjonen av Nils Lofgrens «Keith Don't Go» og noe med den nederlandske bluestolkeren Hans Thessink.

janomdahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    Takk, charliefoxtrot og hel. Til pengesluk: Har gjort mer enn nok research til å vite at setningen om at ingen har råd til sånt burde vært justert til "neppe særlig mange". Men det er jo det fine med nettet; man bare går inn og justerer. Takk for innspill.

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    hel skrev:

Det går i «audiofile klassikere». Det er grenser for hvor ofte du orker å høre de samme glatte og vellydende innspillingene med sikkert utmerkede folk som Patricia Barber, Diana Krall eller vår egen Kari Bremnes, samt jazz- og folkartister du aldri har hørt om fordi lyden på innspillingene er eneste formildende omstendighet ved deres kunstnerskap.

DU KOMMER heller ikke unna Hugh Masekelas «Stimela (The Coal Train)», liveversjonen av Nils Lofgrens «Keith Don't Go» og noe med den nederlandske bluestolkeren Hans Thessink.
    Må nesten provosere litt jeg da?

Jeg er ute etter å lære, derfor spør jeg rett ut - dette er som sagt ikke kritikk:

Hvordan skal jeg tilfredstille de 600 personene som var innom rommet mitt i løpet av helgen?

Mulig jeg tok i litt nå ;) (På antall personer)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.449
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    glasscola, sjoko-trukne kokosmakroner og 20 nigerianske horer? ;D

mvh
    Leif

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    LMC skrev:
    glasscola, sjoko-trukne kokosmakroner og 20 nigerianske horer? ;D

mvh
    Leif
    Godt forslag - notert ;D

Da passer det ganske godt med de mørke gardinene jeg fikk utlevert - og mye speil - nei, ikke dra den lenger nå ....

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    EHED skrev:
    hel skrev:

Må nesten provosere litt jeg da?

Jeg er ute etter å lære, derfor spør jeg rett ut - dette er som sagt ikke kritikk:

Hvordan skal jeg tilfredstille de 600 personene som var innom rommet mitt i løpet av helgen?

Mulig jeg tok i litt nå ;) (På antall personer)
    Tror jeg med hånda på hjertet si at rommet ditt var av de få som fungerte bra! Mye for pengene også. ;) Kritikk: For billig ::)

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    shaunv skrev:
    Tror jeg med hånda på hjertet si at rommet ditt var av de få som fungerte bra! Mye for pengene også. ;) Kritikk: For billig ::)
    Takk for det!

Skal sette opp prisen litt neste år ;)

janomdahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    EHED: Og der kom det et par svar til deg av den typen som gjør at jeg ikke involverer meg så ofte her inne. Men for å svare på det du spurte om: Smaken er som baken, men som gammel musikkjournalist kan jeg ikke dy meg. Det er selvsagt fristende å ty til gamle audiofile travere, og det har forsåvidt en verdi å spille ting folk har hørt på andre oppsett før. For all del: Jeg har snurret alle disse referanseskivene hjemme, jeg også! Men mikro- og makrodynamisk kontrast, holografi, rytmisk punch og alt det andre man leter etter finnes jo i en haug med "vanlige" innspillinger også. Kommer sikkert til å skrive mer om dette, så sparer mine personlige favoritter til det. Men en ting det overrasker meg at ikke langt flere spiller i demosammenheng, er noen av de virkelig gode jazzinnspillingene, f.eks. noe med Keith Jarrett på ECM eller Bill Evans' klassiske Riverside-plater.

EHED

Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    janomdahl skrev:
    EHED: Og der kom det et par svar til deg av den typen som gjør at jeg ikke involverer meg så ofte her inne. Men for å svare på det du spurte om: Smaken er som baken, men som gammel musikkjournalist kan jeg ikke dy meg. Det er selvsagt fristende å ty til gamle audiofile travere, og det har forsåvidt en verdi å spille ting folk har hørt på andre oppsett før. For all del: Jeg har snurret alle disse referanseskivene hjemme, jeg også! Men mikro- og makrodynamisk kontrast, holografi, rytmisk punch og alt det andre man leter etter finnes jo i en haug med "vanlige" innspillinger også. Kommer sikkert til å skrive mer om dette, så sparer mine personlige favoritter til det. Men en ting det overrasker meg at ikke langt flere spiller i demosammenheng, er noen av de virkelig gode jazzinnspillingene, f.eks. noe med Keith Jarrett på ECM eller Bill Evans' klassiske Riverside-plater.
    Takk for innspill - skal sjekke ut disse!

Men, neste år så spiller alle disse innspillingene, så da er vel de brukt opp også ? ;D

Så er det sikkert mange som ikke liker jazz også - jeg liker nesten "alt", men de fleste har gjerne veldig sprikende referanser til musikk.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.449
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    enig
    rart at ikke en del av de store jazz klassikerne brukes mere
    virker som noen av utstillerne er litt musikalsk "historieløse"?
    mvh
    Leif

R

Roysen

Gjest
    janomdahl skrev:
    Keith Jarret - Køln Concert i hi-res var på vårt program på lørdag, men vi tok det ut på søndag fordi vi fikk tilbakemeldinger om at våre musikkvalg på lørdag var kjedelige. Jeg må derfor si meg enig med EHED. Man må bare bestemme seg for noe og være forbredt på at det ikke passer alle. Da blir det selvsagt et lett valg - man benytter det som spiller best i det oppsettet man har i det rommet man benytter.

Mvh
    Roysen
    Produktsjef
    Audio Norge

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Vi skal vel egentlig være glade for at ikke favorittmusikken vår ikke rumler og går i bakgrunnen på alle stands - det blir fort slik at en blir lei av å høre de samme visene om og om igjen. Det er bl.a derfor jeg er meget restriktiv med å gi ut spillelister etc.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.449
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    grunnen til at du ikke går ut med spillelister, er at pga aldring har du glemt hva du spiller før du har nådd garasjeplassen ;D
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Neste gang du kommer skal jeg spille "Broken Assholes" for deg umiddelbart etter at du har smakt business-delen av mine størrelse 48 Caterpillar Steel Reinforced Work Boots!!

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    Må si jeg synes litt synd på utstillere som har kun noen timer på seg i et ikke godt tilpasset rom med å prøve og få det til og spille
    så optimalt som mulig. Flott at de stiller opp år etter år med sine komponenter tross at lyden i de fleste tilfeller ikke blir som de vet anlegget kan prestere med et bra rom og god tid på seg til og tweeke anlegget. Håper dere alle stiller opp igjen neste år
    Mvh: Espen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.567
    Torget vurderinger
    24
    Meget godt poeng, og jeg skjønner ikke at de gidder, så mye sjauing og ståk. Og så får de bare kjeft. Nesten.

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    Mulig jeg er helt på bærtur her, men hvor vanskelig kan det være å måle akustikken i rommet og tune den så anlegget spiller noenlunde optimalt egentlig ? ? :)

Mvh :)

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    DoMentor skrev:
    Mulig jeg er helt på bærtur her, men hvor vanskelig kan det være å måle akustikken i rommet og tune den så anlegget spiller noenlunde optimalt egentlig ? ? :)

Nei, det er gjort på et kvarter mellom sjauing av utstyr. Makan til late utstillere

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    orso skrev:
    hel skrev:
    Nei. Det var det jeg som sa. Altså at man spiller musikk som dekker ulike frekvensområder. Treffer man da et frekvensområdet hvor oppsettet/rommet sliter, så kan det bli skikkelig ille.

Det er mange oppsett som fungerer fint til taffel musikk, men sliter når det er litt mer rock roll. Skjønner godt at mange utstillere holder seg til musikk som ikke utfordrer noe. Hvis ikke, så hadde de risikert massivt med negative tilbakemeldinger og mange hadde rømt rommene. Det er jo ikke så kjekt.

Hva er poenget med å spille musikk som ikke låter bra? Musikk skal engasjere og få frem de gode følelsene eller?
    Jeg er på messa for å bli underholdt og om det er noe som er interessant å kjøpe så forsøker jeg å sjekke ut mer om utstyret i ettertid evt avtale noe mer seriøs lytting hos forhandler.

R

Roysen

Gjest
    DoMentor skrev:

Tror nok det er litt romavhengig. 120 kvadrameter med 5 og en halv meter under taket krever vel omtrent en semitrailer med akustikkremedier for å kunne kontrollere fullt ut ;) Dette er ikke et forsøk på å klage på akustikken vi hadde, men mer et forsøk på å gi et bilde av hva vi hadde å jobbe med. Dog synes jeg at det er mulig å få til god lyd selv om akustikken eller strømmen ikke er helt plettfri.

Mvh
    Roysen
    Produktsjef
    Audio Norge

Gammeln

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2007
    Antall liker
    43
    val skrev:
    DoMentor skrev:

Nei, det er gjort på et kvarter mellom sjauing av utstyr. Makan til late utstillere
    Mange har tross alt gjort hederlige forsøk med esker, madrasser og medbrakte remedier. Det hadde nok vært mye værre uten.
    For å rydde opp i bassproblemene mange hadde kreves det dessverre kraftigere lut. Ventilerte bassystemer med resonansfrekvens i samme området som romresonansene kan bli ordentlig stygt.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    DoMentor skrev:

Det tar en del tid. Og det krever ofte tiltak som tar mye plass dersom man skal har et virkelig godt resultat.
    Jeg tror heller ikke man skal regne med at kunnskapen om akustikk er så stor blant aktørene.

Generelt er et stort rom mye enklere å få til enn et lite. I et lite rom kan resonansene starte allerede ved 500Hz. I et stort rom vil de først komme i dypbass området. Og et stort rom kan være fritt for tidlige refleksjoner.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Gammeln skrev:
    val skrev:
    DoMentor skrev:

Mange har tross alt gjort hederlige forsøk med esker, madrasser og medbrakte remedier. Det hadde nok vært mye værre uten.
    For å rydde opp i bassproblemene mange hadde kreves det dessverre kraftigere lut. Ventilerte bassystemer med resonansfrekvens i samme området som romresonansene kan bli ordentlig stygt.

Med unntak av de aller særeste ungkarene så tror jeg at de fleste blir mer imponert av god lyd i et normalt utseende pent rom enn superlyd i et madrass-lager! Det skal tross alt kunne selges i ettertid og hvor mange ønsker et lydstudio i stua?

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    val skrev:
    Gammeln skrev:
    val skrev:
    DoMentor skrev:

Med unntak av de aller særeste ungkarene så tror jeg at de fleste blir mer imponert av god lyd i et normalt utseende pent rom enn superlyd i et madrass-lager! Det skal tross alt kunne selges i ettertid og hvor mange ønsker et lydstudio i stua?
    Hei
    Er enig i det du skriver at de fleste vil at anlegget skal spille mest mulig optimalt i en normal stue
    men probleme er at de rommene de fleste brukte er mindre optimale en i en normalstue hvor man har bra med møbler planter osv... rommene de bruker ligger ganske langt fra en normalstue vis man ikke bor på hotell hele året da

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    12.139
    Sted
    Skien
    DoMentor skrev:

Noenlunde optimalt er jo relativt, i mange av de rommene jeg var innom og lyttet så var det ganske langt fra "noenlunde optimalt"
    Med dette mener jeg at i mange tilfeller så ville dette spilt bedre i en mer normalstue med møbler/Planter/bilder osv... selv uten å ha jobbet med akustikken. Og dette med og virkelig jobbe med akustikken kan jeg love deg tar mer en 45 minutter:) holder selv på i disse dager i min egen stue og dette har tatt tid og jeg er fortsatt ikke ferdig. En annen ting er at lyden forandret seg i noen rom etter hvor mange som var i rommet og dette var ganske merkbart på lyden, så utstillerene har det langt fra enkelt på disse messene.

V

vredensgnag

Gjest
    Skjønner ikke helt poenget med å dra på HiFi-messe med en CD med frekvenser som skal avsløre problemer for anlegg satt opp i tilfeldige rom?

Det er også fullt mulig å bli for hekta på "perfekt gjengivelse" på egne betingelser. Hittil i tråden har jeg lest positive/nøytrale/negative kommentarer om alle anleggene, musikken som ble spilt, forhandlerne som snakket. Hint-hint om at dette handler om personlig smak, kanskje, og at det ikke finnes noe fasit?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn