HiFi-Messen i Horten, 17-18. september, 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• haden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Antall liker
    1
    """"Har til nå ikke opplevd noe godlyd fra Tømmervik &co uansett på messer.""

Vel , om du var innom pulsmessa forrige helg og lånte øre til Adytonoppsettet , så tror jeg du hadde moderert deg litt :)
    mvh
    knut h

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.623
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe - ja kanskje. Var ikke der desverre.

EDIT: Jo foresten. Ble testet noe Martin Logan Summit engang. Det spilte flott. Men ble ødelagt av noen subber som absolutt måtte presses inn.
    Adyton har ikke klinget bra i mine ører. Har ikke fått den store aha opplevelsen.

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.768
    Torget vurderinger
    3
    Kunne desverre ikke dra på messen, så håper på mange bilder og inntrykk her.
    Hørte rykter om at Doxa var på messen, noen som har inntrykk og bilder fra de?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Noen positive inntrykk (de negative gidder jeg ikke ta) av hva som ligger i overflateminnet:

Kondo: Enormt deilig, selv om det ble spilt litt på grensen til hva Ongaku'n orket på Ella/Louis. Forsiktig rørvreng i de mest dynamiske utladningene. (utstilleren skyldte på skitten stift...) Bassen ble litt blaut men det var ikke ofte den kom frem på kuttene jeg hørte. Dynamikk på trompet/vokal var sjokkerende deilig!

Naim/Linn: Kunne fint levd med dette

Moiz's rom: Elsker fulltone, sweetspoten føltes litt vel nær, nesten som hodetelefoner...

Neat: Knall i lite rom

NAT: Skuffer aldri!

Forsman: Hørte litt på den lille, hørt den før hos JFS: Utrolig befriende resonansfri lyd.

Wisdom: Kanon, litt lyst fra enkelte ståsteder.

Doxa: Skikkelig trøkk fra en moderat toveis.

Høium: Fascinerende, litt blodfattig av og til men også en herlig vektløs følelse.

Burmester: Spilte sjokkerende tøft og engasjerende på litt funky musikk, mulig suben var litt overivrig til tider.

Bar: Treg servering, fikk Gin/Tonic som av og til var veldig tom for kullsyre

Ellers: Gleder meg til neste år!

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.775
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Noen positive inntrykk (de negative gidder jeg ikke ta) av hva som ligger i overflateminnet:

Kondo: Enormt deilig, selv om det ble spilt litt på grensen til hva Ongaku'n orket på Ella/Louis. Forsiktig rørvreng i de mest dynamiske utladningene. (utstilleren skyldte på skitten stift...) Bassen ble litt blaut men det var ikke ofte den kom frem på kuttene jeg hørte. Dynamikk på trompet/vokal var sjokkerende deilig!

Moiz's rom: Elsker fulltone, sweetspoten føltes litt vel nær, nesten som hodetelefoner...

Forsman: Hørte litt på den lille, hørt den før hos JFS: Utrolig befriende resonansfri lyd.

Høium: Fascinerende, litt blodfattig av og til men også en herlig vektløs følelse.

Burmester: Spilte sjokkerende tøft og engasjerende på litt funky musikk, mulig suben var litt overivrig til tider.

Jeg var innom KOndo rommet ganske tidlig på lørdag og da imponerte ikke dette oppsettet. Var mye bedre i naborommet (ear og de nye Rocport ht). Moiz: not my cup of tea... var også her relativt tidlig.

Ellers en grei oppsummering hifiguru :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    Roald lyttet til dette
    Nice oppsett, men har han med seg Von Schweikert VR 35 også ? ? De spiller jo bare avsindig bra, da ;D

Mvh :)
    Det stod flere høytalere i rommet men er usikker på om det var Von Schweikert

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    65finger skrev:
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    Roald lyttet til dette
    Nice oppsett, men har han med seg Von Schweikert VR 35 også ? ? De spiller jo bare avsindig bra, da ;D

Oki, men det vet vel Roald vil jeg troVR 35 sammen med Audio Research pre, NuForce monoblokker og hans egne kabler funker fett jah ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    Roald lyttet til dette

Oki, men det vet vel Roald vil jeg troVR 35 sammen med Audio Research pre, NuForce monoblokker og hans egne kabler funker fett jah ;D

Det spilte fint som vanlig hos han. kablene har jeg hatt to komplete sett av tidligere med Master signature signalkabler som topp. Bra saker det :)

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    65finger skrev:
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    Roald lyttet til dette

Det spilte fint som vanlig hos han. kablene har jeg hatt to komplete sett av tidligere med Master signature signalkabler som topp. Bra saker det :)
    Hei
    I går stod VR 35 etter veggen og samlet støv. De ble ikke spilt på. Disse kunne jo med fordel ha blitt koblet opp med noe av dette utstyret som ikke ble brukt, Devaliet(2 stk var ikke i bruk)/NuForce og Bladelius Embla.
    Om de blir spilt på i dag vet jeg ikke, men dette er jo saker som mange er interessert i så de burde fått muligheten til å blåse litt.

RBN

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    2m skrev:
    hifiguru skrev:

Jeg var innom KOndo rommet ganske tidlig på lørdag og da imponerte ikke dette oppsettet. Var mye bedre i naborommet (ear og de nye Rocport ht). Moiz: not my cup of tea... var også her relativt tidlig.

Ellers en grei oppsummering hifiguru :)
    Hørte raskt på ear/Rockport og det virket lovende men så måtte han sette på den slaskebassinnspillingen som er på Dali-skiva da løp jeg... ;)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.360
    Torget vurderinger
    10
    @ Hifiguru

Du og æ e litt like vi........

Veldig sammenfallende inntrykk ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Kondo-oppsettet har jeg det samme inntrykket som lørdag, Var en tur innom på søndag. Det låter forvrengt i toppen og litt utflytende bass. virket som en mismatch med rom eller høytalere

Music4all

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Antall liker
    7
    RBN skrev:
    65finger skrev:
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    DoMentor skrev:
    65finger skrev:
    Roald lyttet til dette

Hei
    I går stod VR 35 etter veggen og samlet støv. De ble ikke spilt på. Disse kunne jo med fordel ha blitt koblet opp med noe av dette utstyret som ikke ble brukt, Devaliet(2 stk var ikke i bruk)/NuForce og Bladelius Embla.
    Om de blir spilt på i dag vet jeg ikke, men dette er jo saker som mange er interessert i så de burde fått muligheten til å blåse litt.

RBN
    Oki, så til de grader i aller høyeste grad enig i at de burde vært demonstrert, ja :D VR 35 er en såpass bra HT at jeg vil påstå at de setter en ny standard i prisklassen 50 til 100 K faktisk, de spiller jo som de koster det 2-3 doble, minst ;)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    1.018
    65finger skrev:
    Kondo-oppsettet har jeg det samme inntrykket som lørdag, Var en tur innom på søndag. Det låter forvrengt i toppen og litt utflytende bass. virket som en mismatch med rom eller høytalere
    Samme oppsett?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vedr Kondo, virker som Ongaku slet litt, er jo ikke meeeegapower her da.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    kwil skrev:
    65finger skrev:
    Samme oppsett?
    det er jeg ikke sikker på, men de samme negative tingene om ikke annet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    hifiguru skrev:
    Vedr Kondo, virker som Ongaku slet litt, er jo ikke meeeegapower her da.
    Lurt å finne en høytalerlast som er mere passende

U

utgatt60135

Gjest
    Var litt i tvil om hvorvidt jeg fikk så mye ut av messa, men merket fort at det uansett er bra å få utsatt ørene fra andre anlegg enn det du hører på til vanlig. Tune inn på referanser oghøre enda en gang hva du liker og ikke liker.

Ikke mange som imponerte veldig, men også få store skuffelser. Det ble dessverre litt for liten tid for meg så litt rush ble det. Problemet er at jeg ikke kjente de meste av musikken og var derfor avhenig av å høre endel ulike.

Første rom ble de store Rockport høyttalerne med Soulution. Det låt bare fabelaktig. Veldig frigjort, homogent og topp oppløsning. Messas klart beste lyd. Prislappen er det vel best å ikke se på ;). Det som slo meg mest er hvor uanstrengt det låt. Musikken bare oppstår foran deg. Jeg lurte litt på hva som forårsaker dette og noen kommer fort med kraftreserver som forklaring. Men hvorfor låter da ikke alle kraftige forsterkere slik? Men dette "fenomenet" er noe jeg bare har hørt fra de dyreste anlegg og jeg misstenker at det er forsterkerne som har æren. Men er dette egentlig nøytralt? Er det egenlig en lydkarakter?

Usher i naborommet ble en stor nedtur i forhold. Musikken ble ikke helt frigjort (ikke lett å huske alle inntrykk). Høyttalerne har jeg hørt før, så jeg tror det var Electrocompaniet som ikke sto til dem.

Tannoy DC10 var enda varmere og bløtere enn hva jeg husket dem tidligere. ikke min greie.

Klipch Rf 83 trøkker godt i all sin rapphet, men øvre mellomtone blir for fremtreden for meg. Litt for mye i fleisen og litt for lite homogent på vokal.

Ja, klarer ikke å huske alle navn. Hva het de der rundtstrålende høyttalerne i tredje etasje? Du verden så flott det låt. Homogent, oppløst og svært frigjort. Hadde bare bassen vært der også. Å plassere dem midt på et stuegulv er vel heller ikke så lett.

Doxa hørte jeg bare på såvidt. Mørkt og farget kasselyd virket det som.

Og så var det noen anlegg som låt fint, men som det nesten føltes umulig å vurdere grunnet safe hifimuzak pålavt nivå. Gradient låt pent, men musikken da?

Kondo oppsettet gjorde ikke det store inntrykket på meg. Låt ikke særlig bra.

Burmester låt svært bra. Homogent of´g veldig detaljert. Men var det et litte hakk for lystklingende? Vel mye fokus på diskanten? Men det låt ikke anstrengende i allefall. Et av de beste på messa, imo.

Electrocompaniets som ble for varmt/bløtt for meg. Naborommet med høyttalrene klint inntil veggen låt ikke bra, men her var det kanskje romproblemer (husker ikke merket).

Linn på Naim låt svært dårlig på den musikken som spilte da jeg kom. Dire Straits plata kjenner jeg da godt og slik skal den ikke låte. Farget og dølt som bare det. En av messas dårligste lyd, men Linn har de aldri fått til i Horten, imo.

Montana låt veldig bra. Ikke noe å si på det i det lille rommet.

Hva het de høye eletrostat(?) høyttalerne? De låt bra uten det helt store. Noen som vet prislappen?

Ear syntes å låte vel varmt/bløtt/gyldent for min smak.

Forsman låt helt ok den lille stunden jeg var det. Ikke den beste bassen dog.

Canton/Parasound kombien hadde en klang jeg husker å ha hørt før. Saftig, kjøttfullt, fett, varmt og litt bløtt. Parasound.

Ja, det er var jeg husker i farta. En helt ok tur selv om jeg dessverre ikke fikk med meg noen hifi interesserte venner.

M

musicus

Gjest
    RBN skrev:
    For meg ble det to rom i annen etasje som gjorde mest inntrykk i år. Begge betjent av dansker. I det første rommet ble det spilt på Kondo Ongaku integrert forsterker kombinert med Kondo forforsterker med RIAA og Kondo step up. Samlet pris på dette forsterkeri var vel 1017000 kr :eek: iflg. selgere. Signalene kom fra EAR cd spiller og Oracle platespiller. Høyttalere var Rockport Technologies Mira. På rom nr to var hele kjeden dannet av elektronikk fra EAR og høyttalerne var Rockport Technologies Avior. Disse høyttalerne var bare to dager gamle og dette var verdenspremiere. Pris ca 235 000 kr for høyttalerne.
    Her var lyden svært organisk, ren, åpen, dynamisk, sammenhengende, lettflytende, detaljrik og det ble tegnet et dypt og bredt lyttevindu. Når det gjelder høyttalerne så har jeg hørt Mira ved tidligere anledninger og må si at jeg er svært imponert over lyden fra Rockport generelt. Avior imponerte stort og med tanke på at de hadde begynt å spille på den for to dager siden, så bør det være mye mer å gå på. Etter å ha hørt en del meget dyre high end høyttalere med dertil passende elektronikk det siste året, så kan jeg ikke skjønne annet enn at Avior er en forholdsvis ”billig” billett inn i denne eliteklassen.

Dette var litt av mine meget subjektive inntrykk. Heldigvis er vi svært forskjellige, så noen synes vel jeg er helt på bærtur mens andre kanskje er litt enig.

Mvh
    RBN
    Jeg er enig :), eneste forbeholdet er at jeg mer enn gjerne skulle hørt Kondo elektronikken presentert på noen mer lettdrevne høyttalere, og jeg vil også nevne hva Pilar hadde fått til med de små Wilson Benesch høyttalerene, Oktave forsterker og AMR cdp, ett nøkternt og velspillende anlegg til en overkommelig pris, det er vel disse tre man rakk merke seg på den begrensede tiden man hadde tilrådighet.
    Ellers var det hyggelig å treffe igjen gamle kjente, spesiellt hyggelig å treffe impulse igjen, keep it up ;)

mvh

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Bare å skrive under. Synes de fleste av utstillerne lykkes bedre i år enn tidligere.
    Men der det var harde rom var det hizz og PA.
    Mer PC enn tidligere- og det fungerte bra.
    Platehandel med Arild /HifiGuiden bød på et par perler.
    Veldig fornøyd, men savnet DIY-hjørnet med bl.a. Low-Q og Snickers og den gode inspirerende praten med Fredriksen.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.811
    RBN skrev:
    Hei
    I morgen tidlig fyres det opp en hissig gråsprengt liten italiener (bil) med flere forsynte Hedmarkinger klemt inn i sete stoppingen. Vi ser frem mot en herlig dag i Horten og det skal bli hyggelig å treffe kjente igjen. Dette er jo ikke bare en HiFi messe, men også en av de store sosialantropologiske hendelsene i dette miljøet. 8)
    Vi sees

RBN
    Skarpt observert RBN ;)
    Hadde jeg den glede å snakke med noen av disse forsynte hedemarkingene i en samtale om HiFiGuiden på Hamar utenfor Norlandia hotell?
    Det og presentere seg er som kjent oppskryt ;)
    De edle forsynte herrer var tydelig på vei over til Brygga hotel til nevnte Herr Bergets HiFi parnass hvor han i kjent stil disket opp med god lys av gammel og ny HiFi.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Powerpoint skrev:
    RBN skrev:
    Hei
    I morgen tidlig fyres det opp en hissig gråsprengt liten italiener (bil) med flere forsynte Hedmarkinger klemt inn i sete stoppingen. Vi ser frem mot en herlig dag i Horten og det skal bli hyggelig å treffe kjente igjen. Dette er jo ikke bare en HiFi messe, men også en av de store sosialantropologiske hendelsene i dette miljøet. 8)
    Vi sees

RBN
    Skarpt observert RBN ;)
    Hadde jeg den glede å snakke med noen av disse forsynte hedemarkingene i en samtale om HiFiGuiden på Hamar utenfor Norlandia hotell?
    Det og presentere seg er som kjent oppskryt ;)
    De edle forsynte herrer var tydelig på vei over til Brygga hotel til nevnte Herr Bergets HiFi parnass hvor han i kjent stil disket opp med god lys av gammel og ny HiFi.
    Det stemmer Powerpoint
    Det var meg, kwil og Trondmeg.
    Trondmeg er han som hadde hår både på hodet og i ansiktet, kwil var den slanke hårløse og jeg den mer, skal vi si, røslige hårløse.
    Vet ikke om dette ga noen mening, men hyggelig å snakkes. Vi er så beskjedne at vi glemte presentasjonen. ;D

Mvh
    RBN

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    524
    Jeg synes også det var en fin messe.

Lydmessig var det stort sett på det gjevne i de fleste rom. Noen gode egenskaper kom tydelig igjennom, mens andre deler av gjengivelsen var under pari. Var vel egentlig etter min mening ingen rom som hadde skikkelig god lyd over det hele.

Personlig likte jeg godt lyden hos PM Audio. På mye musikk låt dette skikkelig flott. Stort rom og lite "høyttalerlyd". Jeg aner dog at lyden hadde klappet sammen om man hadde kjørt fullfrekvens, energisk musikk. Spennende platespiller fra Scheu og høyttalere fra Gradient. Tror det er på tide at jeg får hørt skikkelig på et par Gradient Revolution. Aner at det kan være saker for meg...

Ellers så likte jeg godt lyden fra Burmester. Bassen var fæl og romlete begge dagene, men klarheten og dynamikken i mellomtone og diskant på Infected Mushrooms var besnærende. Skulle gjerne hørt Burmesters høyttalere under bedre betingelser. Talen som ble holdt på lørdagen om strømkvalitet og behov for ørten rensesystemer skulle jeg dog gjerne ha vært foruten, da jeg hater og føle meg manipulert. Orker bare ikke høre så mye om alt dette med strømrensing, kabler, plugger etc. Blir for mye "new age in hifi". Vel, lyden fra Burmesters system hadde uansett noen knallgode kvaliteter. Jeg fikk lyst til å se nærmere på merket.

Forøvrig må vel besøket på messa vært større i år enn i fjor? Flott å se såpass mange folk tilstede, og også såpass stor spredning i aldersgruppe. Lover godt for mulighetene for fortsatt messe til neste år. :)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Borte bra, hjemme mye bedre. :) Like greit i grunnen...

Eneste stedet som egentlig gav litt god følelse var kringlyd. Men, så er vel ikke akkurat surrerundt lyd grunnen til at jeg var der.

Største nedtur: Dansken som var mer interresert i å fortelle hvor mye Ongaku koster enn å faktisk spille noe som helst musikk. :(

Stor forskjell i hvor bra rommene fungerte som vi alle vet. Var ikke de virkelig dyre tingene som imponerte noe spesielt, men er jo litt fint å se på... Derimot ble jeg faktisk litt overrasket over lyden fra Doxa f.eks. Mye bedre enn da jeg hørte det sist gang i et hjemmeanlegg. Audio Note var skrikete og alt ble spilt langt over evne for lille Oto stakkars. Må også nevne at jeg syntes Hypex classe D modul imponerte litt til prisen på 3-4lapper spilt på Elac i pris/ytelse segmentet. :)

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    litt info om hva vi spilte på

+ musical affairs b3 rack

+ transparent coaxial digikabel

stor takk til de besøkende ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    NEVATON skrev:

Likte det jeg hørte :)

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.603
    Torget vurderinger
    5
    Rockport/EAR spilte bra, oppløst og luftig med en dash rørmagi.
    Gallo-oppsettet til NAT i en klasse for seg i forhold til prisen.
    Wisdom/Devialet låt stort og monumentalt mot slutten, etter en del startproblemer søndag.
    Ellers mye på det jevne... Mulig det skal mer til for å imponere med årene.
    Savnet Avantgarde eller andre hornalternativer.

Beste musikkopplevelse var White Stripes på Gallo, befriende rått etter mye finspiste flinkesretter rundt omkring.

Tormod

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Horny skrev:
    Rockport/EAR spilte bra, oppløst og luftig med en dash rørmagi.
    Gallo-oppsettet til NAT i en klasse for seg i forhold til prisen.
    Wisdom/Devialet låt stort og monumentalt mot slutten, etter en del startproblemer søndag.
    Ellers mye på det jevne... Mulig det skal mer til for å imponere med årene.
    Savnet Avantgarde eller andre hornalternativer.

Beste musikkopplevelse var White Stripes på Gallo, befriende rått etter mye finspiste flinkesretter rundt omkring.

Tormod
    Enig med deg Horny. NAT- Morten Ruler

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Alltid koselig å møte deg, hørte at "russefesten" tok av

lolz
    ;D

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    NEVATON skrev:

Ble kanskje ikke så mye tid der inne, men absolutt en behagelig affære. :) Eneste rommet dama gikk inn og satt seg først... :eek:

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Ble kanskje ikke så mye tid der inne, men absolutt en behagelig affære. :) Eneste rommet dama gikk inn og satt seg først... :eek:
    [/quote]

takk ..btw fikk jeg hilst på deg? ;)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.151
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Har en bråte bilder som skal fremkalles.

Knoketesten på denne var nok rareste opplevelse i dag

Nå er det senga, skal se om jeg ikke får opp ett og annet i morgen.

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    NEVATON skrev:
    [/quote]
    Var jeg som ganske seint på søndag spurte om det var du som hang på sentralen. ;)

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    shaunv skrev:
    NEVATON skrev:
    Var jeg som ganske seint på søndag spurte om det var du som hang på sentralen. ;)
    [/quote]

Å ja...damn , er du så ung? ;D ;D ;D

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    NEVATON skrev:
    shaunv skrev:
    NEVATON skrev:

Å ja...damn , er du så ung? ;D ;D ;D
    [/quote]
    Har fått høre det noen ganger før gitt. ::) Men ja, tidlig krøkes. ;)

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    672
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Her kommer noen bilder av oppsettene man kunne se i Horten.

Rommet til Forsman slet veldig syntes jeg. Romlet skikkelig i bassen. Så ille at jeg ikke orket å sitte der. Hadde håpet på mer mtp at dette er dipoler(?).

Hos Usher hadde de satt opp en ganske stor modell, koblet til EC. Usikker på hvilken modell. Uansett var ikke dette my cup of tea. Litt for snillt.

På rommet til Montana spillte de høyt og heldigvis variert. Gikk litt lei av "messemusikk" etterhvert. Her hadde Flageborg satt på demo cd-en sin. Det betyr masse bass og ESP 2.4 (som er aktive) trykket godt! Det ble provosert frem litt portstøy, noe som dro ned kvalitetsinntrykket noe, men det gikk godt under 30hz i dette rommet virket det som. Ganske bra fra "kun" 4stk 8"(i hver høyttaler), noe som tyder på at kassevolum hjelper. Mellomtone og diskant syntes jeg ikke følger den dynamiske bassen. Det blir et lite "tomrom" mellom bass og resten. Dette er dog personlige preferanser, og for 100k syntes jeg denne er et godt kjøp. Den kommer som nevnt ferdig med forsterker.

Dag Johnsen var sporty og stillte opp for å gi et inntrykk i hvor stor denne høyttaleren virkelig er.

Swans er et rom mange liker. Jeg så kun litt film her, og må bare konstantere at det ikke var noe jeg kommer til å huske lenge. Rommet er visstnok veldig vanskelig, og det er grunnen til at jeg ikke var fornøyd fant jeg ut etter en prat med Flageborg og Dag. Centeren (som jeg har hørt vesentlig bedre før) var rett og slett litt slapp når vi så på Bolt. F2.2 derimot syntes jeg gjør en god figur i sin prisklasse(rundt 35k?) og låter som det meste Swans meget behagelig.

På rommet til EHED spillte de største høyttalern til Elac. Fikk ingen god demo(grunnet plass) men det virker som om disse har potensiale. Jeg savnet derimot DYNAUDIO!!!!!! :)

Hos PM Audio spillte de på Gradient. En morsom og spesiell kreasjon. Form follows function, så denne spiller bra men ser helt forferdelig ut. Syntes dette var en smule innelukket i øvre mellomtone. Såklart fikk vi beskjed om at det var de nye kablene fra PM Audio som gjorde at det spillte så oppløst og flott(doh!). Jaja.

Solid Tech rack syntes jeg er flotte. Hvit er en farge jeg ikke har sett det i tidligere, men likefullt nydelig. Kjekk avkobling i mellom hyllene, noe jeg kunne tenkt meg å testet på mitt eget ST-rack.

Hos Audiofreaks spillte Avalon Acoustics på Conrad Johnson og Edge. Veldig oppløst og frempå lyd. Overaskende god dynamikk for en relativt liten høyttaler, selv om den koster en god del. Musikken vi hørte på gjorde at jeg ikke fikk inntrykk av egenskapene i bassen. Flotte å se på er de i allefall.

På rommet til OHC spillte de på noen av mine favoritter når det kommer til høyttalere, nemlig B30. En fantastisk høyttaler syntes jeg. Vi fikk som vanlig beskjed om hvor viktig kabler er, og nå er det tydeligvis strømkabler som er i skuddet. Personlig syntes jeg det blir for drøy kost når en enkelt strømkabel koster mer enn høyttalerne, but whatever floats your(or their) boat. Dette spillte uansett meget bra. Tommel opp for god prestasjon i et dårlig rom. Ble sittende en stund her. :)

Bling! Men jeg liker det.

En sinnsyk høyttaler!

Fra: (Om det skulle være noen tvil)

En Rhea II sub fra Audio Physic hadde OHC også tatt med. Syntes denne gjorde en god figur. Selvfølgelig med en quantum-boks oppå.

Høium hadde tatt med German Physics, Modwright og DCS. Musikken ga meg ikke så mye å si om høyttalerne. Men det lånt pent.

DCS har en fantastisk design.

Audiocompaniet hadde med Paradigm som spillte langt under pari grunnet rommet. En modell fra Martin Logan stod parkert ved døre av nevnte grunn. En sub med eq gjorde at det var blitt ok.

Husker ikke hvem som spillte her, men de spillte i allefall på Rockport og EAR. Det låt ganske bra, og en utrolig dynamisk mellomtone. EAR ser også meget lekkert ut. Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor de hadde satt lytteposisjon helt inntil bakveggen.

Canton spillte godt sammen med Parasound hos JFS. Fikk ikke noen skikkelig lytt.

Stereofil slet med for mye bass fra Tannoy. Det gjorde at det ble for mørkt. Elektronikk fra ASR.

Acoustic Tuning hadde satt opp høyttalere fra Wisdom. Mtp elektronikk fikk jeg ikke helt med meg hva som spillte. Som dere ser står det endel saker i racket. Det som ikke komme frem av bildet var den gigantiske suben som spillte med på lørdag i allefall. Tekniske problemer gjorde at jeg tror den ikke ble brukt på søndagen.

Som alle andre måtte jeg ta et bilde av Devialet. :)

Rykende ferske Audio Norge hadde festens dyreste oppsett. De nest største sakene for Rockport(Altair tror jeg) spillte på det råeste Solution har å tilby av elektronikk. Mellomtonen og opp her var fantastisk. Men jeg syntes de slet veldig mye i bassen. Det låt rett og slett ullen. Men hva gjør vel det til 2,3mill.

Solution er vel kongen av industriell design?

Bildekvaliteten er helt klart varierende, men det gir et inntrykk. Enjoy.

Geir Arne

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker alle som bidrar med bilder , jeg fikk ikke vært her i år desverre.....

Hjelper jo litt å se på alle de fine bildene.

Var det no haraball om natta på hotellet.....?

Peter Dj pleier jo ¨kjøre noe bra på lerret.... ;)

Noen med bilder av feite vinylsnurrere ?

Mvh Espen

R

Roysen

Gjest
    Jeg ønsker å takke alle som møtte opp på rommet vårt og tok seg tid til å lytte til oppsettet vårt. Som debutant ble dette en stor opplevelse for oss og vi håper å se dere igjen snart alle sammen.

Samtidig vil jeg informere om at vi på lørdag hadde problmer med at dimmeren til lyspanelet i rommet førte til et betydelig hørbart brum ved omlag 50Hz som skapte bassproblemer. På søndag skrudde vi lyset på fyllt. Da koblet ikke dimmeren inn og brummet forsvant.

Mvh
    Roysen
    Produktsjef
    Audio Norge

funbunny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    213
    Sted
    Ved Mjøsa
    Ble vel litt positivt overrasket over Forsman med integrert fra Electrokompaniet. Ellers var Soulution's monotrinn på ønskelista til jeg hørte prisen... Synes kanskje messas beste bass fra OHC og Burmeister, men her var ikke diskanten i samme liga. Flisete i toppen synes jeg, kanskje hornladningen har skylda?

...er forøvrig temmelig lei av de som skylder på "elendig lytterom". Eks. "...denne bilen er egentlig veldig bra, men vi har så dårlige veier i Norge at jeg får ikke vist deg hvordan den virker..."

V

vredensgnag

Gjest
    Kjempejobb av ganilsen - takk for bilder i fleng.

Jeg gjentar likevel en kommentar fra tidligere - synd om Soulution med sjel blir kjent som Solution uten ...

(Og Gradient i sort hvitt falt naturligvis mitt hjerte nær - kanskje det blir senterhøyttaleren min! De burde også vist hva som skjer om man flytter dem litt frem eller bakover - og ikke bare endring av vinkelen).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn