HiFi-Messen i Horten, 17-18. september, 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    ;D

    KUN på søndager .................................... Jiiii ::)




    ;D ;D

    /JR
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    noen som har lytta på Devialetforsterkeren ? Designet er jo fabelaktig , lyden likeså ? :)
    mvh
    tor E
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ingen inntrykk fra messa enda? Tenker for oss interesserte som ikke kan delta..
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Sakset fra egen tråd om mitt anlegg... ::)

    Dette er ikke ment som kritikk av noen av utstillerne ved Hifi-messa i Horten, kun mine subjektive betraktninger av hvor jeg synes det satt best, lydmessig, og visuellt.

    Første stopp, Montana, her klarte de å fylle rommet med musikk, detaljer og perspektiv satt godt. Dette er virkelig en bragd, når man samtidig ikke opplever at det er påtrengende, og man trengte heller ikke å heve stemmen for å snakke sammen. Flott lyd, men høyttalerne er litt for store til å være aktuelle i mitt lytterom.

    Martin Logan - helt fantastisk gjennomsiktig, grei dynamikk, kanskje messa's beste lyd, av de jeg fikk testet med medbrakt, dessverre så faller hele lydbildet sammen når man reiser seg opp. Nesten så man må prøve flere ganger, utrolig hvordan lyden blir "borte".

    Klipsch - Ble for flisete i toppen for meg med de 82'erne de spillte på. Greit trykk, men de sleit virkelig med rommet der, noe de fikk illustrert ved å skru av subben.

    Hørte noen flere steder også, uten at jeg tok helt av... helt til jeg besøkte rommet til Linn og Naim, Linn spiller fantastisk bra. Virkelig musikalske høyttalere som evner å spille høyt! Dette var Linn Majik isobarik, med 2 x 8 i bunn.

    Opplevelsen var at en del hadde fått til rommet ganske bra, men noen sleit fryktelig.

    Electrokompaniet ville aller nødigst la meg spille på medbrakt cd, men kun fordi det ikke var andre til stede i lokalet. Vanvittig! Flotte produkter, men de stativerne de spillte på leverte ikke varene, ble blodfattig, særlig når Linn hadde rom rett ved siden av.

    Liker godt at Fidelity selger blader på messa, og fikk sikret meg siste nummer. Glad

    Håper det er flere som tar turen, da det er viktig å støtte opp om bransjen.
     

    Even S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.11.2010
    Innlegg
    143
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    3
    Var der et par timer og Linn og Naim hadde den beste lyden etter min smak ;)

    Even S
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.868
    Antall liker
    10.702
    Torget vurderinger
    10
    Her er mine innspill:


    - Forsmann var veldig bra. Åpen lyd i konevennlig format. Holografisk og dynamisk. De hadde et rom uten et eneste akkustisk tiltak mens mange av de andre utstillerne så ut som jysk sengetøylager.

    - Galloene til Morten likedan. De låter alltid bra. Svær fullrange lyd i lite format. Kona sier at de hadde sluppet inn i stuen i en liten leilighet (kjekt å memorere slike uttalelser).

    - Gradient dipolene imponerte også, Kunne fint levd med dem. Er veldig nysgjerrig på delefilteret og mellomtoneboksen.

    - Høium hadde noen søte German Physics med rundstrålediskant som var superdetaljert uten at den var slitsom. Manglet litt kropp etter min smak men dog meget bra lyd.

    - Moiz hadde noen høyttalere som er annerledes en alt annet. Crescendo med PHY fulltoner. Dette er den diamentrale motsetningen til f eks Magico. Crescendo har ingen bakplate så selv om den ser ut som et kabinett så er den faktisk en åpen baffel. Materialet er tynt og bygget opp som et instrument. De som er tilhengere av knoketesten blir overrasket. Denne høyttaleren spiller med musikken.

    - Tilslutt så går sjarmørprisen til http://www.poseires.com/ Selv er hverken toveis, domediskanter, etc my cup of tea. Men disse høyttalerne låt åpent, dynamisk, detaljert og behagelig befriende frie for kasselyd. Sjekk linken så skjønner dere hvorfor.

    Det er alltid gøy å være tidlig ute med messekritikk. Spennende og se hvor mye jeg er på bærtur ;D ;D ;D ;D
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Mye flott lyd synes jeg på årets messe.
    Klipsch rf 82mk2 imponerte meg, men som sagt slet de litt med rommet uten sub. De mistet mye av rytmen uten, men maken til homogen mellomtone på mk2 utgaven og når de i tillegg mestrer perspektivet og musikaliteten synes jeg rett og slett det låt strålende. Klipsch seiler rett og slett opp som en av de bedre høyttalerene i sin prisklasse.

    Devialet låt fantastisk i rommet til Acoustic Tuning. Maken til soundstage, luft og generell presentasjon av musikken! Synd at sweetspot var hodetelefonsmal og bass/mellomtone integresjonen låt diffus på de aktuelle høyttalerene de spilte på.

    Moiz hadde tatt en råsjanse og satset på at en direkte kontakt med åpenhet, nærhet, perspektiv i en salig blandig med rør og fulltoner ville fungere. Ja og det gjorde det virkelig på opptak hvor man følte man sto på scenen med Sinatra. Noen ville sagt det låt altfor stort og altfor intimt, men er man inn i fulltoner og rør, var dette virkelig stimulerende. Mest sannsynlig tårefremkallende på enkelte opptak.
    Stikkord: Troverdig, nært, åpent, og stort.

    Nordic sound design må jeg innom igjen. Spilte på de mest kostbare Neat stativhøyttalerene. Det låt veldig tett på mitt lydideal som er åpent, direkte og dyktig på perspektiv.


    Thomas
     

    toca

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2004
    Innlegg
    136
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Acoustic Tuning med Devaliet og Wisdom Audio ;D ;D Usher rommet låt bra, Morten på NAT låt flott, Gradient låt overraskende bra, men designen....ikje bra :p :p. Synes messa var kul, men manglet litt de store overraskelsene. Største skuffelsen var 2millioners anlegget med komponenter fra Solution og Rockport, det var sikkert rommet, neppe utstyret.

    Konklusjon i år igjen, rommet spiller stor rolle, så det er kanskje en ide å investere i akustik tiltak i heimen, istedenfor å oppgradere videre. :D :D :D
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Problemet med de største og dyreste anleggene, er at man kan ikke bare kjøpe et hus, man må bygge huset rundt de. Vanvittig plasskrevende utstyr, og så store rom de krever gjør de fort lite egnet til intime lyttekvelder... Slik jeg har nå. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.868
    Antall liker
    10.702
    Torget vurderinger
    10
    Det superdyre Soultion & Rockport systemet låt utrolig bra. Problemet er vel at så og si ingen av oss har 2 mill disponibelt til stereo. Det gjør at vi relativt sett synes det skuffer. Er man rik og vil ha god lyd så kan man ganske enkelt kjøpe et slikt anlegg. Ferdig med det.

    Vi andre sysler med pent brukt, hardt brukt, litt herfra, litt derfra, og noen mer eller mindre DIY og bygger opp og videreutvikler systemet over mange år. Jeg tror faktisk ikke en typisk Horten gjest noen gang kjøper Solution. Det ene settet som potensielt blir solgt de neste årene går ikke til en entusiast men til en velbeslått som har blitt tipset av en entusiast.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Barskt å stille det ut synes jeg.
    La inntrykkene strømme på :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei var der i dag.

    Det er skuffende når det er 2 mennesker i et demorom og du spør om de vil sette på musikken du har med deg.
    Du blir blankt avslått.
    Dette kaller jeg dårlig kundebehandling.
    Er de redd for at du har med deg noe som skal avsløre noe feil?
    Dette svaret fikk vi av en aktør som i mine øyne er seriøs, ønsker ikke å henge ut forhandlere men, regner med at dere ser det og tar en runde med dere selv.
    Vi hadde ikke med pling plong, men musikk.
    Ellers vi jeg si att det var en grei messe i år også.
    Et menneske det er hyggelig å komme til er Morten på norsk Audio, her slår det vel aldri feil, god lyd som vanlig.
    Moiz sin neæfeltlytting var også en morsom opplevelse.
    Burmester var også meget bra.

    Steinar.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Hei
    Da er dagen over og sitter tilbake med en del inntrykk fra Horten messen.
    Hyggelig å møte gamle kjente og prate litt ”skit”. Det var vel færre utstillere i år enn hva vi er vant med og det virket også som det var mindre besøkende. Håper ikke dette er en trend som vil fortsette da Horten per i dag er Norges største nasjonale messe.

    Sitter igjen med noen svært positive inntrykk rent lydmessig.
    For meg ble det to rom i annen etasje som gjorde mest inntrykk i år. Begge betjent av dansker. I det første rommet ble det spilt på Kondo Ongaku integrert forsterker kombinert med Kondo forforsterker med RIAA og Kondo step up. Samlet pris på dette forsterkeri var vel 1017000 kr :eek: iflg. selgere. Signalene kom fra EAR cd spiller og Oracle platespiller. Høyttalere var Rockport Technologies Mira. På rom nr to var hele kjeden dannet av elektronikk fra EAR og høyttalerne var Rockport Technologies Avior. Disse høyttalerne var bare to dager gamle og dette var verdenspremiere. Pris ca 235 000 kr for høyttalerne.
    Her var lyden svært organisk, ren, åpen, dynamisk, sammenhengende, lettflytende, detaljrik og det ble tegnet et dypt og bredt lyttevindu. Når det gjelder høyttalerne så har jeg hørt Mira ved tidligere anledninger og må si at jeg er svært imponert over lyden fra Rockport generelt. Avior imponerte stort og med tanke på at de hadde begynt å spille på den for to dager siden, så bør det være mye mer å gå på. Etter å ha hørt en del meget dyre high end høyttalere med dertil passende elektronikk det siste året, så kan jeg ikke skjønne annet enn at Avior er en forholdsvis ”billig” billett inn i denne eliteklassen.

    Acoustic Tuning og Renaissance Audio spilte på PC/Audio Research/Devialet/Wisdom Audio høyttalere med en enorm aktiv sub. Utrolig stram fin bass som gikk laangt ned i kjelleren og enormt stort, dypt lydbilde. Hørte på disse høyttalerne i fjor også med et annet bassystem og Plinius forsterkere. Savnet i år litt av dynamikken, luftigheten og morofaktoren fra den gang dessverre. Uansett så låt det meget bra i år også

    Hadde gledet meg til Audio Norge sin debut med Soulution elektronikk og Rockport Technologies Altair pent sydd sammen med Renaissance kabler. Dette ble litt skuffende da bassen føltes veldig rund og myk som gjorde at lyden ble farget oppover i registeret også, som igjen gikk ut over detaljering. Hadde forventet en mye mer dynamisk og thight bass. Mer slam. Tror dette var romavhengig og er sikker på at dette ville spilt annerledes og mye bedre i et annet rom.

    Dette var litt av mine meget subjektive inntrykk. Heldigvis er vi svært forskjellige, så noen synes vel jeg er helt på bærtur mens andre kanskje er litt enig.

    Uansett, kom dere på messe.

    Mvh
    RBN
     

    NADKRAFT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.07.2010
    Innlegg
    125
    Antall liker
    6
    Sted
    Oslo
    Positivt: Swans M3 på Hegel H30 blokker spilte utrolig, de små høyttalerne fylte det store rommet med masse lyd.
    Klipsch rf82 spilte med mye dynamikk og trykk, stor underholdningsfaktor. Moiz sitt oppsett var bra. Høyttalerne til Burmaster er jeg kunne godt tenkt meg en gang i fremtiden, spilte engasjerene med Burmaster elektronikk. Og sist men ikke minst Roald Mikkelsen, maken til hyggelig, kunnskapsrik og servicevennlig mann skal du lete lenge etter!

    Negativt: Solution oppsettet låt bare..... tja vet ikke jeg, kjedelig? ihvertfall i mine ører. Akustikk og for høye forventninger en mulig årsak?

    Men i alt så gjorde messen et godt inntrykk på meg, koselige folk, mye heftig utstyr som ikke ser så mye til i det daglige.
    Et velfungerende arrangement, tar gjerne turen neste år også:)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Morten NAT og Roald Mikkelsen var som vanlig bra. Kondo var helt krise, der må det ha vært en eller annen feil. (når jeg hørte det ved 16 tiden) forvrengt i toppen og generelt skrikete. Soulution oppsettet spilte greit men ikke mer. Audiofreaks var bra ( pianoseansen ved 2300 tiden) ellers mye intetsigende som vanlig. Jeg går lei etter 30 min og får vondt i hodet. Flertallet av utstillerene må skjerpe seg vedr. musikkvalg. Mye panfløte, Stockfish og annen styggdom Hvor er hornsystemene? får gi noen en ny sjanse i morgen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Rockport med kondo og Rockport med ear spilte bra. Wisdom ok. Resten ........
    Dette ble en kortversjon :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Linn hadde hauger av musikk på en nettverksdisk. (Naim)
    Jeg spillte kun egen musikk der jeg satt meg ned for å lytte. Nå er det mer enn bare lytting jeg får ut av dette, byggkvalitet, display på cd-spiller osv. er også viktig.

    Litt info fra forhandlerne om utstillingslokaler, hva de lagerfører m.m. fant jeg også nyttig.

    Ikke misfornøyd med messa. Den var grei den, men enig i at de må slutte med pling-plong demoene, er vel noe nesten et hvert oppsett får til...

    Ps. Jeg vil ha tilbake lotteriet!! Alltid morsomt å kunne vinne noen kabler, dempeføtter m.m. på inngangsbilletten. :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Takker til RBN og Trondmeg for en hyggelig lang dag med MYE prat(igjen ;))

    Jeg kan IKKE ha vært på samme messe som enkelte som skriver her i tråden, ELLER vi er dønn ulike ift. preferanser for lyd ;) Når noe har ovasjoner over det Swans leverte, begynner jeg å lure, når 65finger syntes kondo låt "krise" henger jeg på ingen måte med (bekalger må bare si det). Vel, vel ikke første gangen man får bekreftet totalt ulike preferanser (ikke bare ang hifi ;D for så vidt OG heldigvis, tenk om alle skulle gå for samme kjærringa).

    For meg, er RBN`s oppsummering rimelig samstemt med min egen oppfatning. Dog vil jeg fremheve Kondo på de minste gulvstående Rockport enda litt mer. Jeg måtte lytte til dette oppsettet flere ganger og det fikk desidert mest tid fra min side. Opplevede oppløsning og utklinging som var imponerende. Mye ble ødelagt av dunk,dunk "musikk" i nabrommet (noe Doxa og greier....). Ongaku leverer uansett topp kvalitet kun 20w, hvilket selvf. setter noen begrensninger vedr. lydtrykk på en høyttaler med 88db følsomhet. At Kondo så verdsetter egne produkter er en kjensgjerning (les i form av prissetting), at det er produkter i særklasse er fra nå av en uomtvistelig om men subjektiv sannhet for meg.

    Den nye Rockport kreasjonen som på ca 100w EAR 509 hadde selvf. mere kraftreserver. Med litt "grøvre" elektronikk og uinnspilte høyttalere, var dette lyd jeg kunne like, dog hakket bak den flotte oppvisningen til Kondo utstyret på parametre jeg har nevnt imo.

    Syntes det var mye spennnede utstyr på messa i år. Det ble liksom ikke spilt på innstegsmodeller fra Usher på fire rom(somvi også har opplved). Som vanlig låt ikke alt opptil forventningene og vi VET rom spiller mye inn. F.eks. det store Rockport/Solution systemet spilte i et rom vi også tidligere har hørt problemer med farging og resonanser i bassen. At dette systemet har et betydelig høyere potensiale en rommet tillot er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Visdom systemet spilte også i år bra, med en bass som var endabedre enn i fjor (men du hildrande du for en størrelkse på sub, ikke akkurat WAF), desverre savnet jeg noe av magien jeg hørt sist år med Plinius til toppene og Ypsilon som kilde. Kunne SVÆRT gjerne tenkt meg at Devaliet som har blitt SÅ mye omtalt i det sisteble presnentert poå et system den er ment for. Den er jo en alt i ett boks og burde spilt på et par gode høyttalere og en god kilde, thats it. IKKE som en del av et aktivt delt system, hvorden tjente jobben som forsterkerei på mellomtoner og diskant. Håper det på et sener tidspunkt blir mulighet for å høre et slikt oppset. Hi-rnd lyd fra ei badevetkt på 6-7kg med ALT innebygd MÅ jo være den ultimate drømmen for desigensjefen her i huset.

    Ser flere likte rommet til NAT. Skulle nok tatt meg mere tid der, for vi var bare en liten tur inom og førsteinntrykket var fælt. Splite noe som var forferdelig spisst, men det var forhåpentligvis innspillinga, basert på hva folk her ellers beskriver. Gryphon Diablo hadde jeg liksom forventningerl til og resten av utstyret med Gallo, Embla og Transparent tilsier ingen skriking i toppen etter minerfaring

    Synd hifi-Guiden ikke hadde litt større rom, med plass på sidene til høyttalerene. Har i det siste hørt disse Tango høyttalerene endel hos Arild (også på utstyret som ble benyttet her) vet derfor at f.eks. kontrollen i bassen ER bedre enn det her kunne synes. Ser frem til en prøvelytt til disse høyttaleren hos en som jeg er sikker på sitter spent som en unge på å få de i hus til test når messa er over;)

    Fikk forøvrig en hyggelig prat hos Motron, Kvanlid er jo definitivt en kunskapsrik mann hva rør angår. Desverre målte mine medbrakte ikke helt som ønskelig, følgelig sikret han seg jo også et salg, all den tid han har et vanvittig lager av kremsaker fra gode gamle dager :D

    Takker til alle utstillere og intiativtakere. Hortenmessa gir sjelden de ultimate lytteopplevelsene i mine ører, må liksom høre "gjenom" en del problemer, MEN jeg ser likvel hvert år frem til eventen. Så om det var færre utstiller og besøkende (begge deler i tilfelle litt trist), så var jeg meget godt fornøyd med en flott dag jeg. Overlevde også Pøser til lunsj(eneste vi hadde tid til) og Pizza på Dolly før hjemreise. Så får man justere eget system og vente på neste års begivenhet.

    mvh
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    kwil skrev:
    Takker til RBN og Trondmeg for en hyggelig lang dag med MYE prat(igjen ;))

    Jeg kan IKKE ha vært på samme messe som enkelte som skriver her i tråden, ELLER vi er dønn ulike ift. preferanser for lyd ;) Når noe har ovasjoner over det Swans leverte, begynner jeg å lure, når 65finger syntes kondo låt "krise" henger jeg på ingen måte med (bekalger må bare si det). Vel, vel ikke første gangen man får bekreftet totalt ulike preferanser (ikke bare ang hifi ;D for så vidt OG heldigvis, tenk om alle skulle gå for samme kjærringa).
    Kan ha vært noe feil da jeg var der i går kwil. Skal prøve igjen i dag (Kondo)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes det er mange fine beskrivelser her.. Bra.

    Mengde folk, hva musikk som spiller, plassering av dine ører i rommet, gå alene eller sammen med andre, ha ultrakritisk utgangspunkt eller åpent sinn, "summing" utenfor og i rom, kanskje en liten plasseringsendring av HT siden sist besøk, stress og mas, forventning til lyd? etc.

    Det er endel faktorer som spiller veldig stor rolle for hvordan ting låter fra gang til gang og gjerne bare med en times tid imellom er min erfaring av messer.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Moro med lytteinntrykk for oss som ikke har anledning til å være der. La det strømme på!

    Et lite innspill ift det med preferanser. De gangene jeg har vært på messe har det vært avgjørende at lydnivået har vært omtrent der jeg liker å ha det for å få et inntrykk. Jeg liker å spille litt høyt, så på de messerommene det har vært spilt så lavt at man føler at man må konsentrere seg for å få med seg alt istedet for at det er så høyt at man får det servert rett i fanget er det vanskelig å gjøre seg opp et inntrykk. Et eksempel er den første trondheimsmessa der det ble spilt så lavt på det knalldyre Martenoppsettet at det like gjerne kunne vært spilt på en reiseradio for min del. Men der er vi jo forskjellige.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    bambadoo skrev:
    Fine bilder. Kom gjerne med mer :)
    Hvis du klikker på bildene blir de bedre.
    Fint å se og høre pianospill over Audiofreaks anlegget sent på lørdagskvelden
     

    Vedlegg

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Mange fine bilder ;D men legg ut flere folkens, så vi som ikke kunne komme kan angre for att vi ikke var der :'(
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    JENO skrev:
    Moro med lytteinntrykk for oss som ikke har anledning til å være der. La det strømme på!

    Et lite innspill ift det med preferanser. De gangene jeg har vært på messe har det vært avgjørende at lydnivået har vært omtrent der jeg liker å ha det for å få et inntrykk. Jeg liker å spille litt høyt, så på de messerommene det har vært spilt så lavt at man føler at man må konsentrere seg for å få med seg alt istedet for at det er så høyt at man får det servert rett i fanget er det vanskelig å gjøre seg opp et inntrykk. Et eksempel er den første trondheimsmessa der det ble spilt så lavt på det knalldyre Martenoppsettet at det like gjerne kunne vært spilt på en reiseradio for min del. Men der er vi jo forskjellige.
    Da skulle du vært hos Geir Tømmervik,MÅ være verdensmester i å spille høyt, JEG måtte "løpe" ut av rommet. PS! gikk forbi senere, da var nivået mer i mi gate ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har til nå ikke opplevd noe godlyd fra Tømmervik &co uansett på messer.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    kwil skrev:
    JENO skrev:
    Moro med lytteinntrykk for oss som ikke har anledning til å være der. La det strømme på!

    Et lite innspill ift det med preferanser. De gangene jeg har vært på messe har det vært avgjørende at lydnivået har vært omtrent der jeg liker å ha det for å få et inntrykk. Jeg liker å spille litt høyt, så på de messerommene det har vært spilt så lavt at man føler at man må konsentrere seg for å få med seg alt istedet for at det er så høyt at man får det servert rett i fanget er det vanskelig å gjøre seg opp et inntrykk. Et eksempel er den første trondheimsmessa der det ble spilt så lavt på det knalldyre Martenoppsettet at det like gjerne kunne vært spilt på en reiseradio for min del. Men der er vi jo forskjellige.
    Da skulle du vært hos Geir Tømmervik,MÅ være verdensmester i å spille høyt, JEG måtte "løpe" ut av rommet. PS! gikk forbi senere, da var nivået mer i mi gate ;)
    Har vært på demo med Tømmervik før, og da var lyden meget bra. "Selger-bullshit-praten" hans derimot sved i ørene. Jeg liker linesource og hornsystemer pga direktivtet og headroom.
    Problemet med å spille høyt er gjerne at "feilene" med både høyttalere, elektronikk og rom blir tydeligere. Dermed er det mer som må stemme for at lydkvaliteten ikke skal reduseres med økende lydnivå. 20 watt på 88 dB høyttalere høres ut som en vanskelig øvelse i så måte.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    65finger skrev:
    Roald lyttet til dette
    Nice oppsett, men har han med seg Von Schweikert VR 35 også ? ? De spiller jo bare avsindig bra, da ;D

    Mvh :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn