HiFi Messe i Trondheim 9-11 November 2007

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Flott.. hmm la meg se.. flere merker jeg ikke har sett/hørt på messene.

    Magnepan... Moon...hvor er gammelsjefen ::)

    ProAc D(38 eller andre..) og Cary.. Ikke så mange som har råd til horna, Tor..

    Spendor 8se, BAT..

    Audio Art (de som ligger så avsides til skulle ha markert seg litt..) Merlin, Living Voice, Graaf... masse spennede..

    Respons Grand Artist..

    Hvorfor er ikke Dynabel på messer??

    Verity.. EAR... Audio Physics.. SF Cremona..
     

    Miles

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    1.181
    Antall liker
    303
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Hei Odder !

    Etter å ha hørt hva Audio Stone guttæne fortalte om messa, og om stemningen

    Meld oss på til 2008 messa

    ;D :D ;) :) ;D
     

    consen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Innlegg
    386
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Her har vi en lekker pre-amp fra Audiovalve. Har fått mange gode omtaler rundt omkring. Kanskje noen her som har hørt den og vil slenge inn en kommentar ?
    **
    Hadde den på lån noen dager.
    Den imponerte ikke meg.
    Det stod noen Mullard-rør i den under prøvedlytting.
    Kan derfor være rørene sin skyld, men har jo før vært meget imponert over Mullard-rør så...... Lyden ble for flat i denne for meg. Var lite rom og dybde. Den var også litt for skarp på s-lyder. Sier ikke at AudioValve er dårlig, men CJ var bedre i mine ører, og mye billigere også.

    Jeg gjekk for en Conrad Johnson PV-10.
    Da først kom smilet hos meg.
    Den hadde alt jeg hadde saknet.
    Her var magi, veggene i studio/konsertsal dukket opp, var feiende flott klang,
    yrende med detaljer, men uten at dem kvesser ørene. Finnes ikke skarpe s-lyder i den. Den er mørk i klangen, så den vil ikke kle anlegg som allerede er for mørke. Så har du Sonus Faber høyttalere med rørforsterker med MIT-kabler, er det mulig at en CJ pv-10 vil være for mørkt for deg. Da vil nok AudioValve kanskje passe bedre rent klangmessig, men så var det det med å lukke opp konsertsalen da.....

    AudioValve er noe metallisk skjærende i klangen. Var ikke mye, bare såvidt hørbart, men...når en først har lagt merke til det så... Klarte ikke helt dette i lengden. Men ser ikke bort fra at noen vil oppleve den som god i deres oppsett. Ørene hører jo forskjellig og vi har vel hver vår lydsmak. På pop-musikk kunne AudioValve pre-en høres ut som musikken fikk noe ekstra glans i toppen. Høres ut som når en hever 16kHz kontrollen med ca. 3dB på en studio-equalizer. Noen vil kanskje like dette. Så AudioValven er for diskantfolket som samtidig vil ha en noe varm mellomtone. Fordi den ikke lukker konsertsalen helt opp, tror jeg at dem absolutt bør låne denne før kjøp. Best på rock og pop kanskje. Det var nok synsing for i dag. Hver enkelt får låne den selv og prøve i sitt anlegg. De som eier den kan kanskje rapportere om hvilke rør den passer sammen med. Slik erfaring har ikke jeg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn