HiFi Messe i Trondheim 9-11 November 2007

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Her er vel det som for min egen del var messas høydepunkt.
    Dette låt rett og slett BRA. De to vinylsmykkene på toppen av racket må vel være blant det lekreste som er laget, nam nam...
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    musicman skrev:
    Helt enig Johna. Men hvor lenge satt du der ? Som sagt tok det litt tid før det sank inn hos meg ;)
    Jeg hørte ett par ting med klaver, og det skuffet meg og en kamerat at vi måtte gå så raskt ut.
    Vi hadde sett fram til å bruke tid her. Men jeg setter ikke mine kjære sanser på spill for å teste ut hvor lenge jeg orker slikt..... ;)
    Litt overdrevent dette, men akkurat der og da, føltes det slik for oss. Og dette beklager vi veldig!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Du burde hørt litt på denne johna:

    http://harmoniamundi.com/others/album_fiche.php?album_id=692

    R

    Forresten synd at du ikke stakk innom standen for å slå av en prat.
    Det samme gjelder alle andre sjenerte hifi-interesserte også :D ;)
    Mener du i det rommet?
    Burde kanskje tatt meg "tid" til det.
    Men neste år er det en ny sjanse.

    Pga. egne oppgaver i Olavshallen, ble det en travel søndag for meg på messa. Rakk ikke innom alt.
    Men ble stående å prate med Knut V ved ett par små anledninger. Han lærte meg et knep med kameraet mitt, som jeg kommer til å bruke mye fremover. Takker! :)

    Nei, hva har jeg bilde av her da? ;)




    Mer fra vrimlearealet




    "Ka du tru, Christer?"
    På tide med nokka fra hu Kari?

     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Hei, var egentlig skuffet over lyden hos de aller fleste aktørene og det var diskanten som stod for problemene. mye tørr og tøff hi-fi lyd, men skingrende i toppen og jeg kjente lyttetrettheten etter får sekunder hos de fleste. mitt opphold hos hi-fi klubben var i så måte en positiv overraskelse, her kunne jeg høre en stund uten å bli sliten, men perspektivet var dårlig på min plass, bak til venstre. ellers var et rom med det jeg tror var et par store rørmonoblokker fra Hellas og dertil varmt rom, samt noen, for meg ukjente tyske høytalere, messas positive overraskelse - topp lyd! halvtimen hos lyric var også hyggelig, men igjen var diskanten og lyttevolumet i utakt, skulle også gjerne hørt noe fra Cary og ikke bare Accuphase...men alt i alt en veldig fin opplevelse, og ikke minst ny erkjennelse av hvor bra det låter hjemme ;D
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Solo skrev:
    ......og ikke minst ny erkjennelse av hvor bra det låter hjemme ;D
    En slik bekreftelse er jo det viktigste for alle på dette forumet ;D

    Hva skulle vi gjort uten messer og treff - som bidrar i så måte ???
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Trondheim
    Her er vi stort sett helt enige Solo. Med et unntak.
    Rommene må sikkert ta mye av skylden - bassen ble ullen og diskanten hadde en tendens til å bli hard hos de fleste. Jeg likte f.eks. ikke bassen i Martin Logan høyttalerne i Abrahamsens rom. Den rundeste og mest behagelige lyden hørte jeg i TonArts demorom 1 der det sto Sonus Faber Cremona Auditor M og Electrocompaniet.
    HiFi klubbens Classé + B&W anlegg var for meg veldig skuffende. Lyden kom ikke skikkelig ut av høyttalerne. Bassen var ullen og diskanten var lukket og kjedelig. Synes jeg da.

    Og som du sier - en bekreftelse av at det ikke lyder så ille der hjemme.

    Men jeg hadde lite tid og fikk ikke tid til å sette meg ned og lytte ordentlig. Og musikken var ikke helt slikt jeg hører på til vanlig. Underlig at det ble spilt så lite akustisk musikk - kammermusikk, sang med akustiske instrumenter osv... Dette er jo musikk som virkelig avslører kvaliteter som perspektiv (både i dybde og bredde), klangbalanse, oppløsning i mellomtonen, luftigheten i diskant o.l.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Du store allpakka! Hva er det som står på bordet bak Galloene?

     
    D

    Dilla

    Gjest
    Det er en Cayin radio av god gammel årgang :)

    Var på messa på søndag, og må bare få berømme audio royal og acoustic tuning for et veldig, veldig godt arrangement!!! Utrolig mye spennende utstyr å se og lytte til, og mange hyggelige mennesker.

    Gleder meg allerede til neste år :)
     
    K

    Konrad_Johnsen

    Gjest
    johna skrev:
    RoDa skrev:
    http://harmoniamundi.com/others/album_fiche.php?album_id=692
    Mener du i det rommet?.

    Men ble stående å prate med Knut V ved ett par små anledninger. Han lærte meg et knep med kameraet mitt, som jeg kommer til å bruke mye fremover. Takker! :)"Ka du tru, Christer?"
    På tide med nokka fra hu Kari?

    Stemmer, i Audiofreaksrommet ble den spilt.

    Hadde stort sett "fri" hele søndag og fikk virre rundt i de forskjellige rommene.
    Ja, den karen kan noen kameraknep :)

    Der var det jo et kjent fjes også!! Takk for burger-anbefalingen Christer, Søstrene Karlsen er stedet! ;D

    Mvh
    Rolf
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    En liten innskytelse fra min side vedr hvordan vi hadde satt opp lyden på vårt rom.

    Høyttalerne vi spilte på har en mellomtone som sitter til siden for diskanten. Slik filteret i høyttaleren er konstruert bør denne stå utover og ikke innover. Det vil si at om man tuner lyden optimal i sweetspot (altså plassen i midten på fremre rekke) vil både plassen bak denne, samt alle plassene på sidene befinne seg nærmere mellomtonene relativt sett ift diskantene. Dette slår ut med ganske mange dB på målingene, og jeg inrømmer det gjerne, det var tåpelig av meg å velge å spille på dette når vi har et såpass lite rom der denne forskjellen blir såpass stor. Imidlertid er det som regel alt for sent å snu når man oppdager problemet (ja, det burde ha ringt en bjelle mye tidligere også). Faktisk oppdaget jeg utpå søndagen at alle målingene og all tuningen hadde foregått såpass langt fremme at selv fremre sweetspot hadde dette problemet. Jeg dempet da dette området ganske kraftig slik at det til og med låt utholdelig ute på sidene, og da strømmet de positive "dette spilte jaggu meg musikk"-kommentarene på.

    Det blir liksom feil å kalle dette for feil eller manglende kvalitet på noe av utstyret. Det var en idiotisk feilvurdering. Hadde vi hatt litt bedre tid før messa hadde vi laget helt nytt filter til hele toppseksjonen beregnet på å spille med diskantene utover (da hadde vi heller fått demping på de suboptimale plassene og det er langt mindre hørbart). Ironien i det hele er jo at det var mellomtone og diskant som led under rommets størrelse (grunnet plasseringen av plasser og geometrien mot mellomtone/diskantseksjonen) og ikke bassen som etter hvert ble ganske bra (størst problemer i bassen på venstre plass bakerst, litt fattig ved noen frekvenser i midten foran og masse boom i døra og bak i sofaen inni kroken).

    Alt i alt så skulle jeg i etterpåklokskapens overveldende fornuft hatt mer tid (hørt den før eller? ;D).

    Men du verden som jeg er nysgjerrig på hvem som kom alene, satt ca 15 minutter i sofaen inni hjørnet bak der og så svært misfornøyd ut, før han med bestemte skritt marsjerte alene ut av rommet igjen.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Jeg synes det låt best i rommet deres ca rett bakstolradenen forran det speilet på veggen jeg.
    Og som du sier, bassen satt som en kule på slutten der! Det Rammsteintracket var fett!!! :D
    Sånn litt som en sidekommentar her så var jo lyden så bra
    for det meste rundt forbi at man glemte jo å spise , så jeg holdt rent på å forspise meg på pizza når det endelig var tid for å få seg noe mat! :)

    mvh
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Jeg reagerte også på at det jevnt over var mye av det jeg hørte som var veldig bra. Bedre enn en gjennomsnittsmesse.

    Men så var det jo skrekkelig mye dyrt utstyr også da. Litt synd da det fort kan virke ekskluderende for dem som ser på hififolk som galninger.

    Trenden de siste to årene til mer sammenheng mellom mellomtone og bass er ganske tydelig. På high end 06 i Stockholm var det første gang jeg merket meg denne tendensen og nå merkes den mer eller mindre hos de fleste merker.

    Forøvrig er det en del (egentlig ganske mange) som satser på standardreportoar, og minst en av utstillerne har hver eneste gang jeg har vært innom på alle messer han har vært representert kun spilt så sær musikk at det neppe finnes en eneste messebesøkende som har noe forhold til (eller kommer til å få noe forhold til) innspillingene.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Det var en del morsomme design å finne også, dog ikke så mye som jeg håpet på.
    Denne var ikke dum.
     

    Vedlegg

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    3.865
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Men du verden som jeg er nysgjerrig på hvem som kom alene, satt ca 15 minutter i sofaen inni hjørnet bak der og så svært misfornøyd ut, før han med bestemte skritt marsjerte alene ut av rommet igjen.
    Hvis det var den gamle sure mannen som noe tidligere gratulerte deg med det fine bildet, er jeg redd det var jeg... Jeg måtte tisse... Hvis det ikke var meg blir jeg lettet 8)

    Bernt K
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    berxter skrev:
    Snickers-is skrev:
    Men du verden som jeg er nysgjerrig på hvem som kom alene, satt ca 15 minutter i sofaen inni hjørnet bak der og så svært misfornøyd ut, før han med bestemte skritt marsjerte alene ut av rommet igjen.
    Hvis det var den gamle sure mannen som noe tidligere gratulerte deg med det fine bildet, er jeg redd det var jeg... Jeg måtte tisse... Hvis det ikke var meg blir jeg lettet 8)

    Bernt K
    Hvis noen lurte på hvem som var den unge hyggelige fyren som satte seg i midten helt forrest (som vanlig), smilte pent og spurte forsiktig om hva dette var, om DEQX, antall mulige delinger og om utkobling av delefiltre i høyttalere, så var det forhåpentligvis meg... 8)

    Jeg synes dette var et av det morsomste oppsettet på hele messa, men kanskje ikke akkurat noe jeg ville hatt i stua. Det var godt å endelig få høre hva disse ice-forsterkene kan utrette, og med aktiv deling og digre høyttalere var jeg glad jeg fikk klippet meg før messa, så ikke bakoversveisen ble så tydelig.

    Det jeg ikke skjønner så mye av etter messa er denne polariseringen mellom de ulike forsterkerteknologiene. Det kan da ikke være tvil om at det er minst tre veier til Rom. Det er veldig bra at det er flere muligheter som tilfredsstiller forskjellige ønsker.

    Jeg synes fortsatt at de beste rørforsterkerne treffer mine preferanser best, men at Midgard leverer svært bra i forhold til pris er i alle fall ikke jeg i tvil om etter dette.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    Anngående toe in oppsettet med 802D...
    Joda, det var noe bratt vinkling, og det låt bra bak sittegruppen synes jeg, derfor satt jeg meg
    ikke ned på noen av stolene, da det rett og slett ble for nerme.
    Dette var sikkert for å gi plass til oppsettet nermere døren, men da ble
    sittegruppen helt feil forran 802D.
    Men uansett, tross alt, så synes jeg at 802D behandlet alt som ble spilt best på messa i år.
    Det gjør jo at jeg ble riktig så imponert over toleransen til denne høytaleren plasseringsmessig!
    Jeg ser ut til å være den eneste som likte 802D i år. :eek: Alle andre her er sterkt uenige med meg.
    Hvilket jeg ikke er uenig i, om disse satt i stolene...

    mvh
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.321
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    berxter skrev:
    Snickers-is skrev:
    Men du verden som jeg er nysgjerrig på hvem som kom alene, satt ca 15 minutter i sofaen inni hjørnet bak der og så svært misfornøyd ut, før han med bestemte skritt marsjerte alene ut av rommet igjen.
    Hvis det var den gamle sure mannen som noe tidligere gratulerte deg med det fine bildet, er jeg redd det var jeg... Jeg måtte tisse... Hvis det ikke var meg blir jeg lettet 8)

    Bernt K
    Særlig gammel var han vel ikke, men om du hadde sagt fra at du måtte tisse så hadde jeg selvsagt tilbudt deg å benytte toalettet på rommet ;)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Imperial skrev:
    Anngående toe in oppsettet med 802D...
    Joda, det var noe bratt vinkling, og det låt bra bak sittegruppen synes jeg, derfor satt jeg meg
    ikke ned på noen av stolene, da det rett og slett ble for nerme.
    Dette var sikkert for å gi plass til oppsettet nermere døren, men da ble
    sittegruppen helt feil forran 802D.
    Men uansett, tross alt, så synes jeg at 802D behandlet alt som ble spilt best på messa i år.
    Det gjør jo at jeg ble riktig så imponert over toleransen til denne høytaleren plasseringsmessig!
    Jeg ser ut til å være den eneste som likte 802D i år. :eek: Alle andre her er sterkt uenige med meg.
    Hvilket jeg ikke er uenig i, om disse satt i stolene...

    mvh
    Du var ikke den eneste. Jeg synes Classé/802D var godt over middels, men jeg klarte da å finne et knippe oppsett jeg likte bedre.
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Det eneste oppsettet jeg fikk hørt utenom vårt eget var det fra Meyer Sound/Midas under banketten Lørdag kveld.. Syntes det låt utrolig "live"... ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Odder skrev:
    Det eneste oppsettet jeg fikk hørt utenom vårt eget var det fra Meyer Sound/Midas under banketten Lørdag kveld.. Syntes det låt utrolig "live"... ;D
    ;D
    Joda, det låt live og med et utrolig nærvær av musikerne, men jeg synes den farget lyden en del...

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Knut Reiersrud med følge kom innom Audioroyal rommet da jeg var der.
    Og stemningsbilder måtte da taes. :)



    "Messemusikeren" fikk høre sin egen musikk på dette anlegget i ultraklassen. Det ble mye og variert fra Reiersruds egne produksjoner. Morro å høre hva han valgte ut.


    Og så måtte utstyret selvfølgelig sees nærmere på



    Fikk så innmari lyst til å gi denne mannen en stor klem for all den nydelige musikken han har gitt oss i mange år.
    Men om du leser dette Knut:
    TAKK så langt!


    Slik lytter en gitarmester

     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Her er en fagperson vi rørbrukere må vite å benytte oss mer av!



    Brynjar Kvanlid (Motron) besitter enorm kunnskap om rør og deres virke i forskjellige komponenter.
    Selv rakk jeg bare innom på slutten av en hektisk søndag, men fikk slått av en som vanlig hyggelig og opplysende prat.
    Hadde jeg sett plakaten på veggen med messetilbud på rør tidligere på dagen da jeg hadde penger..... ::) Shit! :'(

    Han sier at han kommer på messa neste år også.
    Så DA folkens må vi vite vår besøkelsestid!
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Snickers-is skrev:
    Forøvrig er det en del (egentlig ganske mange) som satser på standardreportoar, og minst en av utstillerne har hver eneste gang jeg har vært innom på alle messer han har vært representert kun spilt så sær musikk at det neppe finnes en eneste messebesøkende som har noe forhold til (eller kommer til å få noe forhold til) innspillingene.
    Hehe - var ikke i Trondheim, men har lyst til å kommentere denne.

    Husker godt Horten i 2004 eller 5 hvor en utstiller hadde samlet masse folk til en tidsangitt demo i et av de større rommene.

    Så satte de på noe dritsære greier hvor vi skulle høre noen knepp og skrapelyder som beveget seg "rommet" omkring sweetspot. Hadde ikke noe med musikk å gjøre........

    Jeg forlot naturlig nok rommet med følgende tanker;

    -Jeg driter vel i disse lydene!
    -De eksisterer sannsynligvis kun i ustillerens hode likevel ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ved siden av Audioroyal sitt nydelige (ikke minst lydmessig!!) rom, ble det til at jeg brukte endel tid på dette rommet:



    Her hadde de også fått bukt med rommets mange luner.
    Såpass at jeg kunne lukke øynene og nyte musikken jeg hadde med. Svein Oddvar Osen var velvilligheten selv, da vi kommenterte at volumet var på grensen for oss. Supert.
    Vi fikk nesten styre som vi selv ville på dette sinnsykt dyre men vellydende oppsettet bestående av:
    Ypsilon elektronikk
    Ecosse kabler
    Lithophone høytalere
    Audiostone Audio rack




    Og som med ALLE de andre oppsettene på messen:
    Lurer på hvordan dette hadde spillt i optimale omgivelser? :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Enig med johna i at dette var litt av et oppsett, et av messens høydepunkter. Jeg er glad du gjorde meg oppmekrsom på det, fordi jeg fikk for lite tid på søndag til å besøke alle gjenstående rom da madammen var syk og jeg måtte hjem og være barnevakt.

    Audiostone hadde definitivt messens dyreste rack, uten at jeg husker prisen. Tror det lå mellom 120 og 150k. :eek:
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Vil bare benytte anledningen til å takke og gratulere arrangørene for en veldig fin messe.
    Mange fine oppsett og mye brukbar lyd, forholdene tatt i betrakning.:)

    Jeg hadde fryktet at dette skulle bli en engangsforeteelse, men med det gode besøket jeg observerte på lørdag så håper jeg at dette kan bli en fast årlig begivenhet. Det er langt fra Trøndelag til Horten...
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    johna skrev:
    Ved siden av Audioroyal sitt nydelige (ikke minst lydmessig!!) rom, ble det til at jeg brukte endel tid på dette rommet:



    Her hadde de også fått bukt med rommets mange luner.
    Såpass at jeg kunne lukke øynene og nyte musikken jeg hadde med. Svein Oddvar Osen var velvilligheten selv, da vi kommenterte at volumet var på grensen for oss. Supert.
    Vi fikk nesten styre som vi selv ville på dette sinnsykt dyre men vellydende oppsettet bestående av:
    Ypsilon elektronikk
    Ecosse kabler
    Lithophone høytalere
    Audiostone Audio rack




    Og som med ALLE de andre oppsettene på messen:
    Lurer på hvordan dette hadde spillt i optimale omgivelser? :)
    Ja her var det skikkelig god lyd. En enorm ro og kontroll uansett. Likevel dynamisk og musikalsk. Her var det bare og la seg forføre. Fikk noen tips etter og hørt dette til forbedringspotensiale i mitt eget anlegg :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.389
    Antall liker
    11.123
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Ser at B&W/ Classe gav ulike reaksjoner: Jeg likte godt det jeg hørte der. Lydbildet var mye bredere enn høyttalerplasseringen, og det spilte med god sammenheng. Jeg ønsket meg litt mer rom, men da forklarte de som jobbet der at de hadde prøvd plasseringer som gav bedre rom, men på bekostning av homogeniteten.

    mvh

    PS Johna: vi må gjerne besøke hverandres anlegg! DS
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Da kan jeg til (forhåpentligvis) de flestes glede opplyse om at planleggingen for Trondheim Hi-Fi Messe 2008 er i gang!! Vi satser større, bedre og bredere neste år!! Flere nye utstillere har meldt sin interesse! Info kommer så fort avtaler med Hotel med mer er klart!!!

    Velkommen tilbake høsten 2008!!

    Mvh
    Odder
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.389
    Antall liker
    11.123
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk.

    Jeg kommer gjerne igjen. På ønskelista over firma/ produkter jeg gjerne skulle sett på messe er Audio-Media m bl.a EAR i porteføljen og Audio Art fra rykene med mye spennede inkludert Aesthetix... ( det er vel deres eget valg, og ikke arrangørens ansvar men..)

    mvh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Odder skrev:
    Da kan jeg til (forhåpentligvis) de flestes glede opplyse om at planleggingen for Trondheim Hi-Fi Messe 2008 er i gang!! Vi satser større, bedre og bredere neste år!! Flere nye utstillere har meldt sin interesse! Info kommer så fort avtaler med Hotel med mer er klart!!!

    Velkommen tilbake høsten 2008!!

    Mvh
    Odder
    Khempebra Odder! Håper dere samtidig oppfordrer utstillerene til ikke å spille så høyt under demoene. Jeg gikk sammen med noen andre lørdagen på messa og det var flere rom vi gikk rett forbi pga. alt for høy musikk. Noen nevnte jeg det for også men de skjønte ikke problemet mens andre igjen tok hintet.

    mvh,
    OS
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    Det er et godt poeng!! Problemet er da de besøkende som synes vi spiller for lavt....!!! Ja, vi hadde besøk ved flere anledninger av disse også! Nå var vel ikke vi av de som spilte spesielt høyt! Den andre utfordringen er at "Hi-Fi-folk" har veeeeeeldig sterke meniger, og ingen skal fortelle en annen aktør hvordan dette skal gjøres.... Vi vet jo alle best selv... ;) Uansett, vi skal gjøre det vi kan for at det kan fungere enda bedre neste år!!

    Mvh
    Odder

    OS skrev:
    Khempebra Odder! Håper dere samtidig oppfordrer utstillerene til ikke å spille så høyt under demoene. Jeg gikk sammen med noen andre lørdagen på messa og det var flere rom vi gikk rett forbi pga. alt for høy musikk. Noen nevnte jeg det for også men de skjønte ikke problemet mens andre igjen tok hintet.

    mvh,
    OS
     

    Master Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.07.2006
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    1.441
    Sted
    Trondheim
    Vi håper at Vidar/Audioart tar turen neste år (hvis plass). Han har flotte agenturer.

    Støy MELLOM rommene har vært i høysete for oss som arrangør. Tilbakemeldingene har vært gode.
    (Desverre) er det opp til utstillerne å bestemme lydvolumet i hver enkelt rom. Dette er alltids en utfordring å matche alle ønsker...

    Mvh.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Snickers-is skrev:
    Kan man frakte hifiutstyr tollfritt fra Norge til Bergen?
    Hehe. Nei, vi har høye tollmurer. AP har nemlig regjert i lang tid her. Nå som derimot FrP sitter i byråd er det håp om forandring.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Odder skrev:
    Da kan jeg til (forhåpentligvis) de flestes glede opplyse om at planleggingen for Trondheim Hi-Fi Messe 2008 er i gang!! Vi satser større, bedre og bredere neste år!! Flere nye utstillere har meldt sin interesse! Info kommer så fort avtaler med Hotel med mer er klart!!!

    Velkommen tilbake høsten 2008!!

    Mvh
    Odder
    kjempeflott! kom meg desverre ikke i år, me satser hardt på å komme meg til neste år :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn