|
Å faen. Take the "A" train, dvs Duke Ellington og Billy Strayhorn? Da stemmer jo alt! Trur eg.Hehe - strengt tatt handler den ikke om noe tog i det hele tatt. Vi snakker egentlig om en oppfordring til å ta et skinnegående transportmiddel.
M.h.t. mannsalder holder jeg meg til Bibelen - sånn en 70-80 år. Men for å bli litt konkret: Låten vi er på jakt etter ble skrevet ikke så veldig lenge før 2. verdenskrig. Ikke det at krigen hadde noe med saken å gjøre - på det tidspunktet visste man jo ikke at det skulle bli krig.Det begrenser jo alternativene noe, men det bragte ikke meg noe nærmere løsningen.Hjelper det hvis jeg tilføyer at det 30 år lange samarbeidet som er omtalt i denne oppgaven, startet for rundt regnet en mannsalder siden?
Jeg tenkte et øyeblikk på Chattanooga Choo Choo, men den er vel litt for gammel. Dessuten er det en del annet som jeg ikke får til å passe inn.
Burt Bacharach og Hal David? Neppe. Da skulle strengt tatt David ha komponert sangen, og han holdt seg vel stort sett til tekst?
Hvordan definerer du forresten "en mannsalder"?
Selvfølgelig stemmer det! For det er "Take the "A" Train" vi har vært på jakt etter hele tiden.Å faen. Take the "A" train, dvs Duke Ellington og Billy Strayhorn? Da stemmer jo alt! Trur eg.Hehe - strengt tatt handler den ikke om noe tog i det hele tatt. Vi snakker egentlig om en oppfordring til å ta et skinnegående transportmiddel.
Lesjaskogsvatnet har vel et menneskeskapt vannskille, om jeg ikke husker helt feil.Jeg er litt usikker på dette med kunstig. Det er noe menneskeskapt inne i bildet - da er det kan hende pr. definisjon kunstig?.
Javel, tenker jeg da, as you like it!Bare fint m. vanskelige oppgaver
Skuespill av Shakespeare, er det ikke?Jeg sitter og funderer på hvor mange hint jeg må gi dere, men i forvissning om at oppgaven blir løst til slutt så tenker jeg at Når enden er god så er allting godt.
Wikipedia: Reversi is marketed by Pressman under the trade name Othello.Mens dere tenker så spiller jeg en omgang Reversi med min hulde viv.
På denne dagen i dag - for 399 år siden - døde William Shakespeare. Hvis man skal tro Wikipedia - men det skal man kan hende være forsiktig med.Har man tilgang til papirbaserte publikasjoner av typen avis så er det mulig at man i den eventuelle spalten "Dagen i dag", "På denne dag for xxx år siden" eller lignende vil finne informasjon som er relevant for denne oppgaven.
As you like it! - Shakespeare enda en gang. Dere får ha meg tilgitt for å gå baklengs inn i dette, men jeg har vært ute et par timer og jobber meg inn i materien i omvendt kronologisk rekkefølge. Om en liten stund er jeg kan hende tilbake til oppgaveteksten - og da får vi se om det går opp noen lys......Ganske stille i tråden, håper ikke oppgaven synes for vanskelig.
Jeg siterer i denne sammenheng oct i post # 4307: (oct, håper det er greit)
Javel, tenker jeg da, as you like it!Bare fint m. vanskelige oppgaver