OK. Og dette havet betegnes som hav, og ikke f.eks. gulf eller noe slikt?JuK skrev:En elv på hver side, og havet på den tredje siden
Blir det helt riktig da? East River og Hudson River går jo på hver sin side av Manhattan, og NYC består jo av mer enn det?asvaberg skrev:En elv på hver side og hav på den tredje siden - må jo være Manhattan...... (New York City)
East River
Hudson River
Upper/lower New York bay > Atlanterhavet
Cohen/Warrens - First we take Manhattan....
Hehe. Ja han bør være nøye! Det er serriøse greier vi driver med her. ;Dasvaberg skrev:Kommer an på hvor nøye han er![]()
Amerikanere er vanskelige - kaller det East River, når det egentlig skulle hete East StraitUlf-B skrev:Wikipedia er nøye på det:
East River er egentlig ingen elv, men et smalt stred som skiller fastlandsdelen av New York (Bronx) og Manhattan fra Long Island (med Brooklyn og Queens). I alt åtte broer og tretten tunneller krysser East River, bl.a. den berømte Brooklyn Bridge fra 1883.
Si det ... Jeg tenkte «bare» at Nildeltaet gav mulighet for elv(er) på to av tre sider og (midel)hav(et) på den tredje.Ulf-B skrev:Google hjelper oss igjen:
Nildeltaet har to hovedarmer - Damietta og Rosetta. Den siste har gitt navn til den kjente Rosetta-steinen.
Men Tanta, da - hvem har hørt om den byen?
Ja ... I alle fall med så lite og generell informasjon:Ulf-B skrev:Hehe - det kan godt være at du har truffet blink her. Hva vet vel jeg? Jeg synes likevel at det bør være nedfelt i labyrintregelverket at de stedene vi skal til, har en viss sannsynlighet for å være alment kjent.
JuK skrev:En elv på hver side, og havet på den tredje siden
Olje?JuK skrev:Vi skal ikke til Afrika
Nordmenn i en viss bransje reiser ofte hit.
Oj oj, har du tatt englandsbåten noen gang? Nordsjøen kan måle seg med de store verdenshav ...Steinar_Lund skrev:Objection Your Honour! Aberdeen ligger ved Nordsjøen, som ikke kan betegnes som hav. Det var derfor jeg stile spørsmålet. ;D
Forøvrig tenkte jeg på Don jeg også, men det var den i Russland. Kombinert med Volga. Ikke rart jeg kjørte meg fast... Hehe.
Det kan du godt, men det er ikke de britiske øyer vi skal til. Eller noen andre for den saks skyld. I hvert fall ikke når det gjelder de to stedene oppgaven er innom.asvaberg skrev:R.E.S - jeg mistenker at vi skal holde oss på "balløya"......
Det er nok mindre enn 20.Steinar_Lund skrev:Hmmm.. Her var det masse ledetråder. Jeg er litt ekstra opptatt av setningen med den uniformerte unge mannen, men kommer liksom ingen vei. Og hvor ofte er "mer enn et dusin ganger" hvert år. 13 ganger? 365 ganger?
Nei, men du er i hvert fall på riktig kontinent i forhold til det endelige reisemålet. Dog langt unna mellomstoppet som er på et helt annet kontinent.Steinar_Lund skrev:Skal vi til Amerikas Forenede Stater?
Nå snakker vi. Helt riktig resonnert.Peter skrev:Tror dette gjelder fotball..
Uniformert = supporterutstyr?
Synging og roping = på fotballkamp?