HFS henger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.364
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Får opp tråden, men hører at vifta i PCen begynner å dra på. Tydelig at tråder med mange videoer krever sitt, som høvdingen har påpekt.
    Henger her også ved tråder som inneholder mange videoer, men kan være stort bruk av minne, på enheten min eller den som brukes av dere hjemme, som gjør det?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    13.027
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det kommer også an på hvilken nettleser man bruker og hvordan den håndterer video. Jeg har så godt som null lag i tråder fulle av videoer, enten det er snakk om PC eller telefon.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.363
    Denne tråden får jeg ikke opp.
    1 siden i den tråden er det 42 trackere, reklame m.m Brave nettleseren blokkererer med standard innstillinger

Brave stats etter noen ukers bruk. Nederste posten er faktisk et punkt jeg ikke har tenkt så mye på
    • Trackers & ads blocked: 4,736
    • Bandwidth saved: 371 MB
    • Time saved: 4 minutes

Roqer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    265
    Fkk den opp på PC. Tok tid der også.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    4.134
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer også an på hvilken nettleser man bruker og hvordan den håndterer video. Jeg har så godt som null lag i tråder fulle av videoer, enten det er snakk om PC eller telefon.
    Det stemmer at du er Firefox bruker ?

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    772
    Torget vurderinger
    1
    Det stemmer at du er Firefox bruker ?
    Her kunne man opplyst om nettleser, ja. :)
    Fkk den opp på PC. Tok tid der også.
    Det er ingen lag her. Alt kommer opp med en gang. Selv om jeg har ca 3000 andre åpne arkfaner.o_O

PC/Windows 11, 32 GB RAM, Ryzen 7 5700G, Firefox nettleser.

Roqer

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Antall liker
    265
    Står ikke på PC-spec, men kan jo være noe på nettverket også. Får restarte litt her og der så ordner det seg nok sikkert.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    8.094
    Uffda! Det oppsto endel problemer her.
    An error occurred while the page was being generated. Please try again later.

Flere som opplever dette?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.363
    Ingen problemer. Kan dere som har problemer har felles nettleverandør? F.eks. de gangene vi har hatt Telenor erfarte jeg at DNS serverene deres rett som det er tar seg pauser. Derfor brukte jeg rekonfigurere dette slik at jeg ikke lenger var avhening av Teletull sine DNS oppslag.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    13.390
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke noe problemer her med Altibox. Jeg kjører Quad9 dns servere.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.634
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gjorde litt endringer i natt som muligens kan bedre dette med at siden henger for enkelte til tider, og dette var også årsaken til at siden var litt nede på morrakvisten i dag.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    8.094
    Opplever at Hifisentralen er sirupstregt og får ikke lastet opp bilder. Er i Thailand med nettverk på over 600 Mbit/s så ingen ting i veien med det. Det er kun HFS som jeg har problemer med, andre som opplever problemer?

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    8.094
    Prøvde med fruen sin mac og opplever akkurat det samme, sirupstregt, mens alle andre nettsider laster superraskt, merkelige greier.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    13.027
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ingen tegn til slikt her. Problemet kan vel være hvor mange steder som helst mellom deg og oss, siden det ikke går noen direktekabel fra Oslo til Bangkok.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    13.027
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Takker, abonnerer ikke på VPN, men fant en mulighet med VPN chrome extension. Byttet server og vips så ser det bedre ut.

Du trenger ikke ha VPN for å bytte DNS-server, alt som trengs er å legge inn en annen adresse i nettverksinnstillingene (se video under). De beste/raskeste er Cloudflare (1.1.1.1), Google Public DNS (8.8.8.8), Quad9 (9.9.9.9), and OpenDNS (208.67.222.222). Helt gratis og veldig enkelt å gjøre.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    8.094
    Ta
    Du trenger ikke ha VPN for å bytte DNS-server, alt som trengs er å legge inn en annen adresse i nettverksinnstillingene (se video under). De beste/raskeste er Cloudflare (1.1.1.1), Google Public DNS (8.8.8.8), Quad9 (9.9.9.9), and OpenDNS (208.67.222.222). Helt gratis og veldig enkelt å gjøre.

Takk for det, men det var veldig kvikt å fikse og bilde kom frem så da er alt i orden.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    8.094
    Da har jeg byttet DNS server, men siden oppskriften som @JMM la ut gjelder Windows og jeg har Mac så legger jeg ut oppskriften på den også.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    13.027
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Uansett en god ide å bytte DNS i nettverksinnstillingene heller enn å bruke en extension, siden hver nye extension har en liten innvirkning på nettleserens ytelse og også bruker ekstra RAM.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    8.094
    Lærte noe i dag og, dere er bare best, takk for hjelp, måtte jo teste linjen etter litt pc knoting... fan meg bedre enn hjemme dette.
    1771692990268.png

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    13.027
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Å bytte DNS fra leverandørens egen til en spesialisert tjeneste kan ha en ganske stor innvirkning på ytelsen ja. Verdt å teste på telefonen også forresten.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn