HFS henger?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.878
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det flere som opplever at HFS henger inn i mellom? Dette opplever jeg med jevne mellomrom og jeg merker det kun på HFS sine sider. Akkurat nå så hang siden igjen, men det er som regel bare snakk om ca. 1 minutt så får jeg siden opp igjen med en "refresh".

Først så står siden og jobber ref. øverste bildet og så får jeg beskjed om at tjeneren har sluttet å svare ref. bilde nr. 2.

IMG_1591.png
    IMG_1592.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.878
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Til info så gjelder dette ved bruk av iphone og ipad. Har samme problemet både hjemme og på hytta.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.878
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ipaden begynner å bli noen år, men jeg kjøpte ny iphone 15 i fjor høst. Jeg byttet også ut alle routerne hjemme i fjor en gang :)

Dette var uansett et spørsmål om andre opplever det samme. Hvis HFS fungerer knirkefritt hos alle andre så er det jo ett eller annet som er feil hos meg. Til info så er jeg ingen "data-guru" så det er begrenset hva jeg kan finne ut…😅

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.173
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Ipaden begynner å bli noen år, men jeg kjøpte ny iphone 15 i fjor høst. Jeg byttet også ut alle routerne hjemme i fjor en gang :)

Dette var uansett et spørsmål om andre opplever det samme. Hvis HFS fungerer knirkefritt hos alle andre så er det jo ett eller annet som er feil hos meg. Til info så er jeg ingen "data-guru" så det er begrenset hva jeg kan finne ut…😅
    Last ned en annen nettleser så er sannsynligvis problemet løst. F.eks. Chrome fungerer bra.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat samme problem som TS, og problemet er det samme på splitter ny iPad og iPhone, og på litt eldre 2 års gamle..
    Så veldig konsistent

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.445
    Torget vurderinger
    2
    Har akkurat samme problem som TS, og problemet er det samme på splitter ny iPad og iPhone, og på litt eldre 2 års gamle..
    Så veldig konsistent
    Får du opp melding om at "Tjeneren har sluttet å svare"?

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.445
    Torget vurderinger
    2
    Jeg klarer ikke å se noe problem på serveren, så jeg heller mot at det skyldes nettleseren som brukes.

Her er ting en kan se på:
    • Problemer med internettforbindelsen (Wi-Fi, DNS, proxy, VPN).
    • Nettleserens cache eller midlertidige filer -> forsøk å tømme
    • En utvidelse/tillegg blokkerer tilkoblingen.
    • Brannmur eller antivirus som blokkerer trafikk.
    VPN eller nettleser-utvidelser er nokså vanlige problemstillinger, og begge deler kan skape problemer.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Får du opp melding om at "Tjeneren har sluttet å svare"?
    Nei, fryser og intet skjer, bortsett fra en blinkende rektangulær firkant som blinker og går over skjermen øverst oppe.
    Ser ut til å være mest relatert ved skriving av innlegg. Vil ikke Lagre eller redigere, men kan navigere opp og ned på siden.
    Har hatt dette problemet i lengre tid, dvs på ulike iPhone og iPads, alltid oppdatert iOS, Safari, og 1.1.1.1 VPN

Ikke noe stort problem for meg og jeg tipper at dette har sammenheng med 1.1.1.1
    Har ikke testet med andre nettlesere

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.457
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har opplevd det samme med iPads også.
    Aldri på PC eller Samsung tlf. Min pad begynner å bli gammel 5 år tenker jeg.
    Så vurderer å kjøpe ny. Tror problemet ligger der.

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    5
    Jeg opplever det samme som trådstarter innimellom. Jeg bruker chrome nettleser på ipad.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har opplevd det samme med iPads også.
    Aldri på PC eller Samsung tlf. Min pad begynner å bli gammel 5 år tenker jeg.
    Så vurderer å kjøpe ny. Tror problemet ligger der.
    Jeg har helt ny iPad og har samme problemet som på min gamle. Vanlig iPad, ikke Pro..
    Ny iPhone 16 pro Max, akkurat samme, og samme på iPhone 14 (eller 13) pro Max
    Så hos meg enten noe med
    iPhone og ipad
    Safari
    Noe med bruk av VPN 1.1.1.1
    Eller design HiFis

mest sannsynlig 1.1.1.1

og helt enig med @TTs, stor takk til @Høvdingen for en vel fungerende web

får vel si som min fysioterapeut bruker å si, vi har alle våre ondter , det gjelder bare å leve godt med de, og de fleste sitter jo inne i eget hode…

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.878
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg klarer ikke å se noe problem på serveren, så jeg heller mot at det skyldes nettleseren som brukes.

Her er ting en kan se på:
    • Problemer med internettforbindelsen (Wi-Fi, DNS, proxy, VPN).
    • Nettleserens cache eller midlertidige filer -> forsøk å tømme
    • En utvidelse/tillegg blokkerer tilkoblingen.
    • Brannmur eller antivirus som blokkerer trafikk.
    VPN eller nettleser-utvidelser er nokså vanlige problemstillinger, og begge deler kan skape problemer.
    • Jeg har god internettforbindelse hjemme med Altibox 500/500 og har vanskelig for å se at det skal være problemet. Jeg har 3stk. routere for å dekke hele huset og de ble som sagt skiftet i fjor

• Mener du da å slette logg? Det blir gjort inn i mellom

• Det er ikke noe jeg har greie på

• Jeg har ikke noe ekstra av dette installert så det må ev. være noe som ligger fast inne på safari/ipad/iphone

Nå skjedde det igjen. Dette er ikke noe stort problem, men det skjer med jevne mellomrom. Det er stort sett snakk om mellom 30-60 sek. så er siden oppe igjen etter en refresh. Jeg får ikke opp denne feilmeldingen på andre sider.

IMG_1598.png
    IMG_1599.png

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kan Apples private trafikk medføre dette?
    (Innstillinger->Apple konto->iCloud->Privat trafikk)

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.000
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tipper det er Safari som er på ørkentur..
    Har du testet med annen nettleser?
    Eller en omstart av pad
    kan også prøve å nullstille nettinnstillinger
    Innstillinger -> Generelt -> Overfør eller nullstill iPad -> Nullstill -> Nullstill nettverksinstillinger
    medfører at man må logge inn på alle WiFi og parre Bluetooth på nytt

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    7.420
    Laster jeg inn HFS på Iphone så prøver den å laste ned litt for så å gå over i "gjentakende problem" dette skjer om siden åpner i musikktråder, da lastes jo all musikken på siden opp og det takler den ikke.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.445
    Torget vurderinger
    2
    • Jeg har god internettforbindelse hjemme med Altibox 500/500 og har vanskelig for å se at det skal være problemet. Jeg har 3stk. routere for å dekke hele huset og de ble som sagt skiftet i fjor

Vis vedlegget 1144256
    Jeg antar at du forsøker å gå inn på spesifikke tråder når dette oppstår?

Jeg vet at f.eks. tråden ""Hva hører du på NÅ"? " under Musikk kan by på problemer da enkelte sider inneholder veldig mange Youtube videoer, og når det blir for mange så kan dette problemet oppstå. Når en bruker går inn på en tråd som har for mange eksterne lenker som skal hentes inn, så vil det forekomme at siden rett og slett blir litt for tung.

Det er tekniske løsninger jeg kan implemtere for dette, men det kommer med nye problemstillinger, og i en optimal verden så vil brukerne lenke til færre Youtube videoer, og heller vise bilder av musikken de hører på.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.445
    Torget vurderinger
    2
    Nei, en video i tekstlink skaper ingen problem, og fra et teknisk ståsted så er jo det et drømme scenario :)

Men, jeg har all forståelse for at brukerne ønsker å legge inn YT videoer og andre eksterne lenker, så jeg skal finne en varig og teknisk god løsning for dette.

Bare så det er sagt --> en Youtube video her og der er ikke noe problem, men i enkelte tråder så kan det bli 3-10 videoer i hvert eneste innlegg på en gitt side, og det er da det blir et problem.

I tråder som "Hva hører du på....." så hadde det vært fint om en la ut maks 1 stk. Youtube video per innlegg, og aller helst et bilde av et platecover + evnt. en tekstlink.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.878
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg antar at du forsøker å gå inn på spesifikke tråder når dette oppstår?

Jeg vet at f.eks. tråden ""Hva hører du på NÅ"? " under Musikk kan by på problemer da enkelte sider inneholder veldig mange Youtube videoer, og når det blir for mange så kan dette problemet oppstå. Når en bruker går inn på en tråd som har for mange eksterne lenker som skal hentes inn, så vil det forekomme at siden rett og slett blir litt for tung.

Det er tekniske løsninger jeg kan implemtere for dette, men det kommer med nye problemstillinger, og i en optimal verden så vil brukerne lenke til færre Youtube videoer, og heller vise bilder av musikken de hører på.
    I dag tidlig så skjedde det i @Karmana sin tråd og der er ikke mange videoer etter det jeg kan huske. Jeg er klar over at dette kan skje i tråder med mange videoer, men jeg tror ikke at dette har noen sammenheng med det.

Jeg tok for øvrig en skjermdump når det inntraff også. Først låser bildet seg, så blir skjermen hvit og så får jeg beskjed om at tjeneren har sluttet og svare. Så venter jeg kanskje 10-20 sek, tar en refresh og så er siden oppe og går igjen. Du ser at siden står og jobber oppe til høyre på bildet. Jeg opplever som sagt ikke dette på andre sider. Det er alltids en og annen side som kan henge litt en gang inn i mellom, men på HFS så skjer dette flere ganget i uka.

IMG_1597.png
    IMG_1598.png
    IMG_1599.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn