HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk karer. Når kommer din cruiser på veien @Evo III ? Artig når Dragen insisterer mer på denne bilen enn det jeg gjorde selv. Jeg vet at den er gøyal, men det er hun som skal bruke den :). Spent på hvordan det vil fungere på langtur, men har trua.. Også på henne..

    FB_IMG_1656519490855.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Samme faen, kul bil er kul bil bare bruke den riktig. Og så er det kult å leke med farger. Svarte og sølvgrå biler er for tørrpinner og pingler.
    Kommer dragen til å filme deg i 250+?
    Den går vel såvidt over 250,men dette er ingen landeveis cruiser. Derfor vi skal ta masse småveier med panoramglass-taket vidt åpent, kose oss. Liker mye mer svinger jeg, enn rett frem :D. Gi seg selv noen utfordringer...

    FB_IMG_1656919673629.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Herlig bil :love::love::love:

    mvh
    inhabil MINI- eier
    Visste du var en bra fyr 😊😁. Siden jeg er litt interessert i ting som brummer har jeg gjort litt research. Eventuri intake og omprogrammering av ECU kunne vært spennende. Men mistenker at 300 hk på forhjulene blir litt voldsomt 😎... Og så tror jeg Dragen blir litt "sur" om jeg blir for "aktiv" med hennes bil... 😜


    FB_IMG_1656191114081.jpg
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.588
    Antall liker
    6.679
    Visste du var en bra fyr 😊😁. Siden jeg er litt interessert i ting som brummer har jeg gjort litt research. Eventuri intake og omprogrammering av ECU kunne vært spennende. Men mistenker at 300 hk på forhjulene blir litt voldsomt 😎... Og så tror jeg Dragen blir litt "sur" om jeg blir for "aktiv" med hennes bil... 😜


    Vis vedlegget 830522
    Bra fyr!!? Nei, det vil jeg ikke ha på meg!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Superkul bil, grattis!
    Kos dere på tur med den og hverandre 😊😊😊
    God sommer 🏖
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja.... glemte selvfølgelig det viktigste........
    Stort tillykke med Mini´en. Nice paint job btw 👍.
    Og ta´ det med lite erfaring herfra (kompissen nede ad veien leasede en Cooper uten S i 6 mdr):
    Du vil ikke ha´ 300HK på forhjulene i den bilen.
    Han prøvde ut S-modellen først....... i regn, og da gikk han rett på standard Cooper.
    Men den har greie køreegenskaber, og med et hjul heeeelt ute i hvert hjørne, what´s not to like?? :love::love::love:.
    Happy cruising i sommer 👍👍
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Takk V, med sine ca 230 hk og lite vekt er den særs gøyal.. Flyselskaper har jeg eid aksjer i to ganger, og begge gikk skitt :LOL:.. Så de har jeg gitt opp.Solgte Ayon fordi jeg følte den ble litt for råflott som drev. Nå har jeg fått tak i et , er vel egentlig en integrert cd spiller, som jeg alltid har ønsket meg. Størrelsen er litt lik din Project @soundscape :). Bilde fra nettet..
    Uffda, røyk det fete Ayon drevet ut døra :oops:
    Det gjorde seg aldeles ikke bort sammen med Tron Seven DACen og resten av kjeden.
    Men Sony spillerne sine drev fra 90-tallet og tidlig 2000 - tallet skal man heller ikke kimse av.
    Spent på å høre hva du mener hvordan dette låter sammen med den rå DACen din HCS.

    God tur nedover til Tyskland. Gå nå ikke banans på "autobahn".
    Jeg tror du er inne på noe at fruen skal få bestemme over eget kjøretøy siden den er hennes.
    Så skal du se at det fortsatt vil gå deg godt i heimen ;)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja.... glemte selvfølgelig det viktigste........
    Stort tillykke med Mini´en. Nice paint job btw 👍.
    Og ta´ det med lite erfaring herfra (kompissen nede ad veien leasede en Cooper uten S i 6 mdr):
    Du vil ikke ha´ 300HK på forhjulene i den bilen.
    Han prøvde ut S-modellen først....... i regn, og da gikk han rett på standard Cooper.
    Men den har greie køreegenskaber, og med et hjul heeeelt ute i hvert hjørne, what´s not to like?? :love::love::love:.
    Happy cruising i sommer 👍👍
    Dette er ikke en "S", men en John Works edition. Det vil si at den er tunet enda litt kvassere enn "S" :) .Jeg er enig med deg , det er nok punch, og henger greit på. Tok ut "katten" igår. Artig med så forskjellige biler. De er omtrent like raske, men det er måten de gjør det på. Mini med umiddelbar respons og lettkjørt, Jaguar med mer flyt men som og krever mer av sjåfør pga størrelse og tyngde, og ikke minst alder.. Artig :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    De "nye kattene" er ikke så verst endda.
    Prøvde for noen år siden en spritny S-type med allt det nye.
    Var spesiellt imponert over dens tracktion control. Prøvd på en tilkjørsel fra småvei til landevei.
    Fritt utsyn til begge sider. Provokerte den/kastet den ut på nesten 90 graders vinkel med tett på 100 Km/t og
    mitt i svinget trådt speeder´n helt i bunn. Ikke skyggen av mislyd fra noen av dekkene = full tracktion. Faen så bra.
    Også "Limo" affjedring når du kjørte "stille" og nermest stiv som et brett ved 250 Km/t. Virkelig morro å prøve :love: :love:
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Uffda, røyk det fete Ayon drevet ut døra :oops:
    Det gjorde seg aldeles ikke bort sammen med Tron Seven DACen og resten av kjeden.
    Men Sony spillerne sine drev fra 90-tallet og tidlig 2000 - tallet skal man heller ikke kimse av.
    Spent på å høre hva du mener hvordan dette låter sammen med den rå DACen din HCS.

    God tur nedover til Tyskland. Gå nå ikke banans på "autobahn".
    Jeg tror du er inne på noe at fruen skal få bestemme over eget kjøretøy siden den er hennes.
    Så skal du se at det fortsatt vil gå deg godt i heimen ;)
    Ble litt for flott for en enkel kar fra bygda å bare ha Ayon som drev. Sony skal testes, så får vi se, Tron er vel den boksen jeg er mest "glad i" , om en kan tilkjenngi følelser for en død bok i oppsettet.. Anonym og sort, men likevel en favoritt.. Kommer nok noen bevingende ord og en Sony flyvende på dynga om det ikke funker.. :)

    Blir godt med ferie. Vi skal bare cruise, ikke noe mål om å vinne noen dragrace. Opplevelsesferie , beste som er. Ligge på ei strand å koke i sitt eget fett har aldri vært noen glede for meg :)

    ferie.jpg


    Håper Alta leverer og myggen er snill. Gleder meg til "innflyttingsfest" med Magnepan når alt er klart. Vi prates @Powerpoint :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    De "nye kattene" er ikke så verst endda.
    Prøvde for noen år siden en spritny S-type med allt det nye.
    Var spesiellt imponert over dens tracktion control. Prøvd på en tilkjørsel fra småvei til landevei.
    Fritt utsyn til begge sider. Provokerte den/kastet den ut på nesten 90 graders vinkel med tett på 100 Km/t og
    mitt i svinget trådt speeder´n helt i bunn. Ikke skyggen av mislyd fra noen av dekkene = full tracktion. Faen så bra.
    Også "Limo" affjedring når du kjørte "stille" og nermest stiv som et brett ved 250 Km/t. Virkelig morro å prøve :love: :love:

    S-type hadde en modell som var veldig spennende, "R". Har kjørt en slik et par ganger og det er veldig morsomt. Og slike koster ikke mye penger om dagen..Men tipper de vil ha litt bensin..:cool:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei.... du ramte sømmet på hodet.
    Med dagens bensinpriser, er de veldigt lite attraktive. Synn egentlig ;)
    Husker ikke, hvilken jeg prøvde, men gutten sa, at det var den største av de nye, så sikkert "R" ja.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nei.... du ramte sømmet på hodet.
    Med dagens bensinpriser, er de veldigt lite attraktive. Synn egentlig ;)
    Husker ikke, hvilken jeg prøvde, men gutten sa, at det var den største av de nye, så sikkert "R" ja.
    Min "R" bruker mer bensin.. Ikke rart en har blitt glad i nudler og knekkebrød..:confused::LOL:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Med "R", forstår du vel også å nyte all elektronikken i dagligdagen.
    Syn´s, det var så fint med setet, som gikk helt tilbake, når man tok ut nøkkelen, betjeningspanel
    bå bakside av passagersetet, så man bare kunne skyve det frem fra baksetet (beinplass) uten å spørre om lov, den varierende
    avfjedringen m.m., jo det var faen så gøy en tur :love: :love: . Så hva betyr lite extra bensin 😂😂😂
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gårsdagens aften ble sen... Ble sittende å lese og lytte til musikk til kl 0300 I natt. Temmelig trang i flosshatten i dag når avreise var satt.. 😊

    20220708_180848_1657379652863.jpg


    Nå sitter jeg på ferja til kontinentet, "fengslet" av Dragen sin ynde og tre øl på rappen. Godt liv.. 😊

    20220709_154948_1657379432637.jpg


    Pøbben viser Tour the France, som jeg kanskje skulle kommentert, men satser på at folk har TV selv 😊.. Blir godt med ferie. Inspirert av @nlykke skal jeg teste wellfloat under høyttalere når jeg er hjemme... Alle disse planene.. 😁.. Uansett, som alltid, livet er snakk om perspektiver.. 😉

    FB_IMG_1657121412046.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.970
    Antall liker
    81.759
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    God tur HCS og god sommer! 😎☀
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    God tur. Wellfloat ser det ut som du er gang med allerede.🥴
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Mini og Corvette er eneste bilene jeg personlig har eid med skikkelig styrerespons og 100% føling med hva som skjer under bilen. God tur og grattis med go-cart!
    Finnes ikke større kjøreglede for de samme pengene (påstand farget av egne erfaringer, verden kan være anderledes) :)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn