HC's lille reise inn i musikkens store univers...

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe.. Espedalen, jettegryter? SkjÞnner godt du tar fly. Ble det messe pÄ deg? Selv tar jeg det med ro i Är, er ikke pÄ jakt etter noe. Selv om jeg har byttet hÞyttalere og forsterker siden jeg var her sist.. IgÄr gikk rÞr monoblokkene etter fire timer til en kjekk kar som jeg kjenner litt herfra. MÄ slutte Ä bunkere hifi :)

    20220914_123448_1663152043677.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    For se nĂ„r jeg skal til Espedalen, mulig jeg tar dagen fri og tar en ”liten” omvei pĂ„ turen til hytta. Hadde vĂŠrt kjekt Ă„ treffes for en prat igjen😊

    Ingen messe pĂ„ meg i Ă„r, skjer for mye her hjemme og det blir vel langt😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjekt Ă„ se du er ferdig med din walkabout og igjen bruker litt tid pĂ„ HFS 😊
    Etter unge @tkr Ă„ dĂžmme har du virkelig fĂ„tt dreisen pĂ„ lyden i eget nytt rom. Han sĂ„ avslappet og glad ut og det skyldes kanskje ikke bare punken som kanskje er hovedmeny i det karmanske hjem? 😊.. Og den utsikten.. Gratulerer.. Nei, nĂ„ fĂ„r en jobbe litt.. :rolleyes::D

    FB_IMG_1659556582977.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter unge @tkr Ă„ dĂžmme har du virkelig fĂ„tt dreisen pĂ„ lyden i eget nytt rom. Han sĂ„ avslappet og glad ut og det skyldes kanskje ikke bare punken som kanskje er hovedmeny i det karmanske hjem? 😊.. Og den utsikten.. Gratulerer.. Nei, nĂ„ fĂ„r en jobbe litt.. :rolleyes::D

    Vis vedlegget 849230
    DĂ„rlig med punk for tiden. Ingen skriveklĂže pĂ„ tkr etter besĂžket, men han hadde bare gode ting Ă„ si om lyden (benyttet kun Ayre). Viktigst nĂ„r man er fornĂžyd selv, men kjekt nĂ„r andre ogsĂ„ liker det de hĂžrer 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tkr befinner seg her akkurat nÄ:
    Vis vedlegget 849245
    Formedels dette evenementet:


    Vis vedlegget 849247
    Bruden raker festplassen.
    Kommer gjerne tilbake med bilder og beretning fra @Karmana nÄr jeg er tilbake i gamlelandet.
    Mvh
    De tyske husene er vakre synes jeg. Regner med at det er ikke du @tkr som skal skiftes ut? 😊. Hils din kjĂŠre, hun var det hyggelig Ă„ bli kjent med. Kos dere med fest og mat
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt Ă„ hĂžre fra deg igjen HC :) du har vĂŠrt savnet

    mvh
    Savnet har vĂŠrt gjensidig F. Hvordan er formen om dagen. SnĂž og kulde venter, hĂžsten er ihvertfall seig. Godt en har musikk. Solgte du dac din?

    20220915_143707_1663245683886.jpg


    En litt artig nyhet i min alternative dagsavis. NĂ„ er ikke Big Dipper lenger forbeholdt de som mener vinyl trumfer alt, for det gjĂžr det vel ikke? đŸ˜ŠđŸ€”
    Samme det, sĂ„ lenge en koser seg, har hĂžrt bra og mindre bra av de fleste format 😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.836
    Antall liker
    38.553
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Savnet har vĂŠrt gjensidig F. Hvordan er formen om dagen. SnĂž og kulde venter, hĂžsten er ihvertfall seig. Godt en har musikk. Solgte du dac din?
    Takk for det HC :) joda formen har ikke vÊrt sÄ gal den siste tiden,
    La ut dacen en dag eller to men trakk den fra bÞrsen etter jeg fikk tenkt meg om, men vi for se utover hÞsten om det blir noe salg i det hele tatt :unsure: Den er jo en god dac men du vet hvordan det er :) Rama er jo litt lysten pÄ den
    Ha en fin dag HC

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.678
    Sted
    Nede i fjĂŠresteinene
    Torget vurderinger
    2
    De tyske husene er vakre synes jeg. Regner med at det er ikke du @tkr som skal skiftes ut? 😊. Hils din kjĂŠre, hun var det hyggelig Ă„ bli kjent med. Kos dere med fest og mat
    Neida. ForelĂžpig er jeg trygg. Bruden er avbildet, hun er hĂžy, blond og langbeint.
    Regner med at drikkevarene skal holde festen ut:

    AEB151AD-91C3-4572-9E4E-ADB3D590650B.jpeg

    Egen Ăžlvogn med kjĂžling!:D

    Mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Savnet har vĂŠrt gjensidig F. Hvordan er formen om dagen. SnĂž og kulde venter, hĂžsten er ihvertfall seig. Godt en har musikk. Solgte du dac din?

    Vis vedlegget 849282

    En litt artig nyhet i min alternative dagsavis. NĂ„ er ikke Big Dipper lenger forbeholdt de som mener vinyl trumfer alt, for det gjĂžr det vel ikke? đŸ˜ŠđŸ€”
    Samme det, sĂ„ lenge en koser seg, har hĂžrt bra og mindre bra av de fleste format 😊
    Se, der var HCS tilbake igjen.
    Og sÄ er han i ferd med Ä bli en sÄnn hipster som spiller cd og greier :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Se, der var HCS tilbake igjen.
    Og sÄ er han i ferd med Ä bli en sÄnn hipster som spiller cd og greier :)
    Hipster? Vil du ha bank @E. Largo ?😁... Eller forresten, jeg er temmelig puslete.. Men ikke jĂŠ hipster.. đŸ€Ł
     

    Vedlegg

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hyggelig Ä ha deg tilbake HCS . Pokker - nÄ blir brukte CD'er dyrere igjen da :rolleyes:, det mÄtte jo komme.
    Takk for det @soundscape 😊. Bra at jeg har hamstret i ti Ă„r, kjĂžpt cd pĂ„ bulk. Er du interessert i Maria Carey og Celine Dion samt et par Michael Bolton kan det arrangeres, har plenty 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.703
    Antall liker
    7.807
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Godt Ă„ se at du er pĂ„ plass igjen 😉 du har vĂŠrt savnet
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hipster ja... Det var ordet jeg letet etter nÄr du kjÞpte deg moderne Mini :p
    Du kan sĂ„ si, men det er nok Dragen som kjĂžrer Mini 😊. Selv er jeg belemret med to gubbe-biler som neppe er hipster, snarere litt satte og gammelmodige, som meg. TĂžr ikke legge meg ut med Dragen.. :cool:

    FB_IMG_1661881660028.jpg
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Godt Ă„ sjĂ„ at du er aktiv igjen, eg er inne i en Ăžrkenvandring nĂ„r det gjelder hifi men klare ikkje holde meg unna sentralen đŸ€·â€â™‚ïž
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt Ă„ sjĂ„ at du er aktiv igjen, eg er inne i en Ăžrkenvandring nĂ„r det gjelder hifi men klare ikkje holde meg unna sentralen đŸ€·â€â™‚ïž
    Jeg kjenner fĂžlelsen av Ăžrkenvandring.. :).. Men uten den hadde vi "subjektivister" kanskje ikke hatt noe Fata Morgana Ă„ strekke oss etter? Å vĂŠre "objektivist" Ă„ stĂ„ i med andre kameler er jo ikke noe alternativ...? :).. Er som med hai, svĂžmmer vi ikke, drukner vi.. Og det gjelder de fleste. Ha en fin kveld @HeyHo
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjenner fĂžlelsen av Ăžrkenvandring.. :).. Men uten den hadde vi "subjektivister" kanskje ikke hatt noe Fata Morgana Ă„ strekke oss etter? Å vĂŠre "objektivist" Ă„ stĂ„ i med andre kameler er jo ikke noe alternativ...? :).. Er som med hai, svĂžmmer vi ikke, drukner vi.. Og det gjelder de fleste. Ha en fin kveld @HeyHo
    Godt sagt, det er derfor du er savnet av sÄ mange.
    Ha en fin kveld du og :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.800
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Takk T, det er et merkelig zoo dette stedet. Men ikke mer merkelig enn at de fleste glir rett inn.. :).

    Vis vedlegget 849677
    Hehe sant nok, under din pilgrimsferie har vi vĂŠrt plaga med de samme forumsnissene som ikke gjĂžr annet enn Ă„ klage pĂ„ pris, pris og atter pris og andres valg! đŸ€«
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja, det er jo blitt hipt Ă„ kjĂžre Jaguar ;)
    Hipt? Det er gubbete og si-rumpa.. Ikke nok med at en har mer lĂŠr i setene enn ei middels ku, ved og treverk gjĂžr at fĂžler seg om en ekte naturverner.. :rolleyes:
    20220917_142024_1663418702377.jpg


    Jeg virkelig hater denne bilen de fÞrste ti minuttene jeg bruker den. StÞyer, stiv og svÊrt sÄ direkte pÄ styringen. Men etter disse fÞrste minuttene med tilvenning smiler jeg nesten rundt.. FÞlelse av lykke :)

    Og til dere "heldige" med El-bil kun.. Les bildet under.. :cool:

    FB_IMG_1662844962510.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Neida, det er nok blitt litt hipt Ä kjÞre Jaguar nÄ.. Selv om det nok stemmer det du sier om de litt eldre modellene..

    Dog hadde jeg tatt en XJR med glede.. men mistenker jeg hadde blitt litt uglesett pÄ jaguar sammenkomster nÄr den var ferdig ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Neida, det er nok blitt litt hipt Ä kjÞre Jaguar nÄ.. Selv om det nok stemmer det du sier om de litt eldre modellene..

    Dog hadde jeg tatt en XJR med glede.. men mistenker jeg hadde blitt litt uglesett pÄ jaguar sammenkomster nÄr den var ferdig ;)
    HCS er sikkert sĂ„ hip at han til og med har CD spiller i JAG’en ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det skal sies at litt pause gjÞr at en fÄr fokus pÄ andre, kanskje viktigere ting i livet. Samtidig gjÞr en seg noen refleksjoner vedrÞrende hobbyen. Jeg har vel aldri hatt et sÄ mÄlemessig godt anlegg som med Sanders og Goldenear Reference. Det er ikke for ingen ting at konstruktÞr Sand Gross kaller de T-Ref med henvisning til et dyr som levde for lenge siden. Men det hjelper ikke med store tenner nÄr "dyret" ikke favner meg med sine musikalske armer.. :cool:. Effekt , trykk og det meste helt rett, men det stemte ikke helt. DE fungerte i rommet, og jeg digget nÄr mellombass og bass slo imot meg. Men dette var bruk som var sjelden, omtrent som Ä svive opp pÄ maks turtall pÄ en bil.. Og der er det sjelden at en trives i lengre perioder.. Jeg hadde solgt Magnepan til @Powerpoint, angret jeg pÄ det ? Nei, ikke for tiden iallefall.. HÄper powern har fÄtt orden pÄ sin forsterker iallefall sÄ han fÄr hÞrt pÄ de, jeg aner ikke, hans sms svar har enda ikke nÄdd meg.. :)

    Hvor gÄr ferden videre? RÞr testet jeg igjen litt. Det lÄt magisk, samtidig innser jeg at jeg ikke har lyst til Ä pÄfÞre meg selv nevroser i form av bias, driftstid pÄ rÞr, oppvarming osv. Livet er rett og slett for kort for Ä vente pÄ at det skal spille optimalt har jeg kommet frem til. Men jeg forstÄr magien, og gleden over en god rÞr-forsterker. Den har jeg selv opplevd utallige ganger og anser meg selv som venn av rÞr og deres ulike konstellasjoner . Det er alikevel godt Ä bare kunne slÄ pÄ, rette stÄlampa imot boka en skal lese og nyte uten tanker pÄ at en bruker rÞrene og de bare degeneres av bruk. Og hva med hÞyttalere? Jeg har tro pÄ lettdrevent fra 95dB og oppover. Under 95dB er en feilkonstruksjon ;)... Ihvertfall enkelte ganger. Komplekse delefilter imponerer sjelden der de suger i seg energi og opplevd dynamikk til tider. Hva vil en da ende opp med ? Kudos stÄr mitt hjerte nÊrt, men de jeg vil ha er forelÞpig for dyre for en som vil bruke penger pÄ andre ting og.. Mye Britisk er bra,men det er prÞvd, samt tyske, amerikanske, polske, franske mm.. Og det finnes hauger andre land.. USA har endel og det kommer stadig spennende friske ting. Kanskje jeg skal prÞve noe jeg ikke fikk til sist? Det bare mÄ bli bra.. :cool:
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.080
    Antall liker
    16.969
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lettdrevne hĂžyttalere, fysj Ă„ fy. Kossen skal en da forsvare monoblokker pĂ„ et halvt tonnđŸ€“ GĂžy Ă„ vĂŠre pĂ„ en vandring, men faen e det deilig Ă„ kun fokusere pĂ„ musikken og. Har sikkert masse jeg kunne gjort bedre, men orker ikke nĂ„đŸ˜€ Ha en strĂ„lende lĂžrdag😀đŸș
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn