HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Og kjære Håkon, idag har jeg tenkt på deg. Kjøpt en haug med Uriah Heep. Har og Nazareth på inngående. Ja, jeg er treg, men jeg mener det godt.. :). Igjen, gratulerer, fin bil!
    Fantastiske valg du har tatt der, HC; men husk at Uriah Heep egentlig sluttet å lage gode skiver sånn omtrent ved Wonderworld, og i alle fall den dagen David Byron ikke lenger var velkommen i øvingslokalet... :)

    Takker for gratulasjoner for mitt tåpelige innkjøp; er redd den aldri ville blitt godkjent med skilt på taket, dette er en coupé med et fåtall dører og kun plass til 1.-klassinger uten barnesete i de to bakre bøtteseter. Dette er en åpenbar midltivskrisebil, og jeg lurer på når dalende interesse for det motsatte kjønn setter inn...

    Nyt av god, gammel og briljant musikk, og fortsett med å holde deg frisk og fin, slik at du kan sprade omkring med kjole-og-hvitt med medaljer på brystet og nyte av å være blant samfunnets absolutt mest kunnskapsrike!


    💂‍♂️
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    At det er noe å slå om seg med er jeg usikker på. Blir noe oppfattet som "selvhevdelse" her inne blir det møtt med misunnelse og trangsynte meninger..
    Som germanofil, tillat meg å være den første til å tiltale dem som Herr Doktor Asshat. ❤

    Misunnelig? Ja, kanskje litt? Men ikke så misunnelig som du er på min slående skjønnhet og tiltrekningskraft på både kvinner og menn. Kan ikke studere deg til tittelen player og gentleman.:cool:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.245
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fantastiske valg du har tatt der, HC; men husk at Uriah Heep egentlig sluttet å lage gode skiver sånn omtrent ved Wonderworld, og i alle fall den dagen David Byron ikke lenger var velkommen i øvingslokalet... :)

    Takker for gratulasjoner for mitt tåpelige innkjøp; er redd den aldri ville blitt godkjent med skilt på taket, dette er en coupé med et fåtall dører og kun plass til 1.-klassinger uten barnesete i de to bakre bøtteseter. Dette er en åpenbar midltivskrisebil, og jeg lurer på når dalende interesse for det motsatte kjønn setter inn...

    Nyt av god, gammel og briljant musikk, og fortsett med å holde deg frisk og fin, slik at du kan sprade omkring med kjole-og-hvitt med medaljer på brystet og nyte av å være blant samfunnets absolutt mest kunnskapsrike!


    💂‍♂️
    Betryggende at herren benyttet omtrent med Wonderworld…….hvis ikke kunne jeg jo nevnt et par senere album. Men, som godheten selv velger jeg heller å gratulere med lekker doning 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Som germanofil, tillat meg å være den første til å tiltale dem som Herr Doktor Asshat. ❤

    Misunnelig? Ja, kanskje litt? Men ikke så misunnelig som du er på min slående skjønnhet og tiltrekningskraft på både kvinner og menn. Kan ikke studere deg til tittelen player og gentleman.:cool:
    Du er unik min venn. Og måten du "hobbyen" på er til stor inspirasjon for oss med mindre forutsetninger :love:

    FB_IMG_1654185879193.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg er imponert over at du har klart å gjøre ferdig en doktorgrad under alvorlig sykdom. Det er mye arbeid, og sjøl om det å ta doktorgrad er vanligere enn det var tidligere, er det krevende.
    Som sagt imponerende.👍
    Hvor er det disputasen skal foregå, og hva er det du har arbeidet med ? Tittel?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må si jeg er imponert over at du har klart å gjøre ferdig en doktorgrad under alvorlig sykdom. Det er mye arbeid, og sjøl om det å ta doktorgrad er vanligere enn det var tidligere, er det krevende.
    Som sagt imponerende.👍
    Hvor er det disputasen skal foregå, og hva er det du har arbeidet med ? Tittel?
    Takk for vennlige ord. Jeg var så heldig/uheldig å få gå i gang for alvor med studiene før covid. Hadde tenkt å ta permisjon fra jobb for å få studert på heltid. Mesteparten kunne jeg gjøre på NTNU. Da covid kom ble det mer digitalt. Det gjorde at jeg har jobbet og studert. Samt vært tildels svært syk. Arbeidet har dreid seg om styringssystem, autonomi blant annet i droner. Tittel er ikke så viktig, og jeg vil bli ferdig med disputas før jeg sier noe mer.. Kan komme til å stryke.. Men tror det går bra :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det går nok bra HC.
    Det er vel slik at for å disputere skal arbeidet ha soliditet, og det er jo allerede godkjent når en er framme ved en evt. disputas. Tror ikke noen stryker nå til dags. Lykke til videre.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.563
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk @HoJ . Med min bakgrunn, far som var teolog, har jeg skjønt vi har noen kulturelle likheter. Og takk for gode ord :)
    Se der ja, jo jeg har utdanning både som pianotekniker, lærer og kateket. Kona er prest. Min kirke er mer og mer i sofaen lyttende til musikk, men deltar når det er jazz-gudstjeneste i kirken. Da helst spillende på et eller annet instrument (tar det som trengs, bare ikke trommer)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Se der ja, jo jeg utdanning både som pianotekniker, lærer og kateket. Kona er prest. Min kirke er mer og mer i sofaen lyttende til musikk, men deltar når det er jazz-gudstjeneste i kirken. Da helst spillende på et eller annet instrument (tar det som trengs, bare ikke trommer)
    Bra mann, du ja.. Temmelig avslappet blitt her og, men kirkekonserter setter jeg pris på :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Lever litt i min egen boble for tiden.....Får ikke alt med meg.

    Gratulerer med innlevert doktorarbeid. Har ellers aldri hørt om noen som har strøket på disputasen noensinne! Regner med at du er i mål, og responderer på tiltalen "Herr Doktor" :)

    Mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer så mye med både doktor grad og forhåpentligvis god helse i mange år (y) :)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk, veldig hyggelig. For min del er det mest nysgjerrighet på ting som gjør at jeg leser, og leser. Sikkert ikke sunt :).. Godt å trives med det livet en har. Å bedømme andres liv er jeg uansett ikke noe god på..

    FB_IMG_1653928763141.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja.....
    Har også altid syns synn på de bilistene, som ikke har råd til tak. :ROFLMAO:
    Heldigvis fannt jeg mit eget..... gjemt helt omme i bak......
    Kom til å trykke på en knap på "dashboard", og da rullet det helt frem av seg selv 😁

    BTW.... stort tillykke Hr. Doktor :love:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tusen takk, hyggelig. Ja @Sevald, informatikk/matematikk dekker vel noe. Alt jeg hatet på ungdomsskolen.. :). Forøvrig deler vi noe annet og @HoJ...Samme sveis.. :). Ble slik, pr nå, etter at det løsnet endel under cellegift..

    Som nevnt, matte er ikke like lett, alltid..

    FB_IMG_1654840275998.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.784
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med fjong tittel, jeg regner jo med at disputasen går greit.
    Men føler du en trang til å bruke tversoversløyfe i hverdagen ? Jeg synes jo at alle som kan titulere seg med doktor skal ha det :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fjong tittel, jeg regner jo med at disputasen går greit.
    Men føler du en trang til å bruke tversoversløyfe i hverdagen ? Jeg synes jo at alle som kan titulere seg med doktor skal ha det :)
    Gratulerer HCS med Dr. in spe:D Du er jo ikke ekte doktor før du har blitt kreert:cool:
    E.Largo vet du hvorfor professorene på anatomi alltid brukte sløyfe? Det var så slitsomt/uhygienisk når slipset kom ned i likene på disseksjonssalen:eek:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer HCS med Dr. in spe:D Du er jo ikke ekte doktor før du har blitt kreert:cool:
    E.Largo vet du hvorfor professorene på anatomi alltid brukte sløyfe? Det var så slitsomt/uhygienisk når slipset kom ned i likene på disseksjonssalen:eek:
    Takk. Sløyfe blir neppe aktuelt. Kanskje en slik fjong ring? :rolleyes:... Men i sommer skal jeg bare lese lett litteratur... Algoritmer og python program utgår.. :)

    FB_IMG_1654807840654.jpg
     

    Mongo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2008
    Innlegg
    176
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    1
    gratla i forvente av godkjent disputas- i disse dager går det nok greit- hvis ikke har veilederen (e) gjort en dårlig jobb! Min turne galen - bokstavelig talt - heldigvis etter disputas!! Har to døtre som skal opp til disputas ilp av dette året! Lykke til!
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    gratla i forvente av godkjent disputas- i disse dager går det nok greit- hvis ikke har veilederen (e) gjort en dårlig jobb! Min turne galen - bokstavelig talt - heldigvis etter disputas!! Har to døtre som skal opp til disputas ilp av dette året! Lykke til!
    Takk så mye. Jeg krysser fingrene for døtrene dine. Mitt inntrykk er også som deg, dette går veien. Veldig godt å bli ferdig skal sant sies :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Veldig impo, Dr HCS, langt mer enn hva jeg orker🙌
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Respekt for å gjennomføre det der hr. Dr. :cool:
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blitt mye akademia og mindre haifai. Så, back to basics. Driver å gjennomgår cd samling. Dubletter, musikk jeg ikke liker og musikk jeg aldri har spilt blir pakket i esker. Er pent nødt nå som jeg dreier samlingen over på musikk jeg vil ha og aktivt lytte til. Jæ kjedelig jobb, svett og varm. Godt at en kan velge å tro at "Redbull gir deg vinger"... :cool:

    FB_IMG_1654442851882.jpg


    Det stemmer forøvrig ikke.. Har og reorganisert racket. Jeg er ingen symmetri-nazi, men ønsker det funksjonellt, samlet og lett å bruke. To cd spillere og to sett forsterkere. Ene er til kos og støy, andre er til kjønnsløs transistor gøy... Sannheten er at det er morsomt med variasjon. Og senere enn å jukke på en pc trives jeg bedre med å koble om litt. Samme høytaler kabler, men kabler til forsterker er ulik, ikke xlr dessverre på rør. 2x 1630 watt i 8 Ohm gjør at mellomtone og diskant har nok effekt I mitt rom. Bassen har såklart eget opplegg for effekt.

    20220614_160613_1655216052305.jpg


    Føles godt å nerde litt igjen. Så setter like gjerne på ei skive som ingen andre har.. :)

    20220614_120857_1655217280963.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28


    Mange gode poeng her. Eierskap til egen musikk og pris er vel det jeg setter høyest. Samt fleksibilitet ifht å rippe cd platene og enkelt få platene sine med på biltur.. Lyden er heller ikke automatisk bedre på det ene eller andre, være seg vinyl eller cd. Å påsto noe annet fremstår temmelig ensporet i min bok :).... Men, som det meste annet, alt er snakk om "perspektiv.."

    FB_IMG_1655325331037.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn