HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En kjapp tur sørover, plukke opp cd plater, og hjem igjen. Cd er så billig nå at det er en fryd. Og opptak, som en blir virkelig glad i, kan en kjøpe på vinyl. Om en vil.. :)

    20220616_132307_1655406201858.jpg


    Det har vært en hektisk dag. På lørdag blir det storinnrykk, over 40 stk folk som jeg setter pris på å ha i livet mitt. Bursdag og "gjenfødelsesfest" etter vårens kamp. Kommer noen fra HFS og, tilogmed langveisfra. Litt ydmyk for at folk kjører fra en helt annen kant av landet for å være med. Ydmykhet er uansett sjelden feil..

    FB_IMG_1655391527365.jpg


    Nå, som det neppe blir så mye studier, ville jeg bytte ut det kjipe IKEA bordet. Lyst og funksjonelt.. Men fysj.. Vil ha heltre, alder, og form.. Så neste helg blir det å hente bordet under. Litt pondus må en kunne unne seg? 😊
    .
    133_269698228.jpg
    133_1540513582.jpg


    Er noe herk, dette ekorn genet. Men stort hus må fylles..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke så mye som skjer her. Ingen "trøsteshopping", ingen store investeringer ifht hifi. Koser meg faktisk tingene slik de er, og kjøper heller musikk. Ga bort en banan - eske med dubletter, artig når mottager blir så glad for noe jeg ikke trenger :). Beste følelsen det, å gi.. En kan saktens være litt storsinnet, gamle Saab med 280 km på klokka gikk gjennom EU. To nye år med Lazarus, som er mitt navn på den. Tenkte jeg skulle skifte reg reim og vann pumpe. Det har jeg aldri gjort før, så det går sikkert bra :rolleyes::D

    20220624_144038_1656074990094.jpg


    Må innrømme at denne gamle Rega spilleren imponerer. Nå som det er litt varme er det greit å slippe Ayon og Tron sin varme. Helt greit å bruke Rega, billig og bra :)

    Sth34.jpg


    St. Hans ble rolig feiret. Kan være pent ved Mjøsa og. Må ikke bo ved sjøen eller i skogen, de fleste trives sikkert best der de bor.. :)

    Uansett, en velger sine folk, sin lag. Idag kommer @Powerpoint. Skal lage litt mat til han, spille litt musikk og hjelpe han å bære. Han skal hente mine tideligere Magnepan 3.7i. Tror jeg nok skal ha et par ved senere anledning, men akkurat nå, finner jeg de litt tamme. Et svært lydbilde gjemmer ikke det faktum at det er lite dynamikk å hente om en spiller slik musikk. På rett musikk kan de alikevel være magiske. Som alt annet, kompromiss. Samt tolke ting, riktig, for en selv..

    FB_IMG_1655676882942.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endelig, sykemelding trappes ned... Blir tussete av å gå her hjemme og "pusle"... Tror hverken pensjonist, eller ufør, er det jeg vil huge etter nå. Men egentlig er jeg lat, viktig å si ifra, så blir det ikke misforståelser.. :D. Endelig, få jobbe igjen..

    FB_IMG_1656078137638.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt trøtt i trynet i dag, men tipper det er en som er trøttere.. Powerpoint ankom, vi spiste litt før det var bæring, knekking av skruer, litt øldrikking, lytting til musikk og en god prat. Føles godt å være ien boble, ikke delta i kabel tråder, eller sensur vedrørende et arrangement.. I det hele tatt, veldig hyggelig med besøk :)..

    FB_IMG_1655714028696.jpg


    Tydelig at det leses her inne når power fikk invitasjon et annet sted og. Hyggelig det, vi audiofile liker å invitere :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med salget.
    Håper Powerpoint blir fornøyd med fjølene.
    Han vet ganske godt hva han har kjøpt, så det er bare å få satt det opp etter alle kunstens regler. 😊
    Salget var gjort i fjor høst, men grunnet omstendighetene har det tatt tid :). Tror nok @Powerpoint vet godt hva han får, han har litt lytte-erfaring mistenker jeg.. Tror det var jeg som introduserte deg @bluesbreaker for @Lagga og @Powerpoint etter vi hadde vært i Sverige? Those were the days :). Inkludering har jeg stor tro på, ikke alle deler den ideen.

    FB_IMG_1654202848442.jpg


    Blir artig å besøke powern etterhvert. Høre Quad og Magnepan head to head. Det tror jeg kan bli veldig interessant 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er sommer, det er agurktid, og snart er det ferie. Da får en skrive litt kanskje. Vi har hatt hybrid Volvo en periode. Snusfornuftig, solid og traust. Men egentlig ikke en bil vi trenger. Saab, aka Lazarus , funker som bikkjebil og jeg har Katta som min morrobil. Så da Volvo kom i spill som Dragens main kjøretøy hadde vi begge enighet om en firedørs fornuftig sak. BMW Grand Coupe 4 serie sto langt oppe på lista.. Men det gikk skitt ja.. Istedefor ble det rakkeren under, en bil som får meg til å smile bare jeg ser den...Og så går den brutalt fort , om en vil, og har komfort nok til neste ukes ti dagers ekspedisjon nedover Europa. En egobil for to, men hva skal vi med plass til flere ? :)

    988_183343308.jpg


    Ferie fra neste uke, biltur, gleder oss. Lubeck, Hamburg, Dresden. Et par land til før vi ender opp i Østerrike , Salzburg og innom Ørneredet til en viss Adolf. Kanskje det jeg er mest spent på av alle byene er en liten by i Østerrike, Hallstatt ( http://www.erdetmulig.no/edm1263.php ). Håper jeg blir positivt overrasket, husker Barcelona som tidens nedtur med lespende spanjoler og Baccalao med svidd blekksprut ...:)

    hall.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den bilen var virkelig lekker ! Og fornuftig å ikke være avhengig av flyselskaper i disse tider.
    Takk V, med sine ca 230 hk og lite vekt er den særs gøyal.. Flyselskaper har jeg eid aksjer i to ganger, og begge gikk skitt :LOL:.. Så de har jeg gitt opp.Solgte Ayon fordi jeg følte den ble litt for råflott som drev. Nå har jeg fått tak i et , er vel egentlig en integrert cd spiller, som jeg alltid har ønsket meg. Størrelsen er litt lik din Project @soundscape :). Bilde fra nettet..

    sony.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.938
    Antall liker
    32.871
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Takk V, med sine ca 230 hk og lite vekt er den særs gøyal.. Flyselskaper har jeg eid aksjer i to ganger, og begge gikk skitt :LOL:.. Så de har jeg gitt opp.Solgte Ayon fordi jeg følte den ble litt for råflott som drev. Nå har jeg fått tak i et , er vel egentlig en integrert cd spiller, som jeg alltid har ønsket meg. Størrelsen er litt lik din Project @soundscape :). Bilde fra nettet..

    Vis vedlegget 830464
    Lekker klassiker det der - og regnes vel blant de beste av Sony drivverkene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke helt så høyt i hierakiet, men en glimrende no-nosense midi-drev fra Sony. Og IKKE en "ES" som mange tror.
    Dette var bare europeisk marketing-stunt for å få solgt ut resten.
    Men veldig smukt "smykkeskrin". Skulle gjerne ha hatt en så´n :)

    http://www.thevintageknob.org/sony-CDP-X5000.html
    For en som ikke helt tror på "vitenskapen" bak ulike drev så er nok den Sony'n helt ok 😊. Liker utseende på den.

    FB_IMG_1656622791800.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ikke missforstå innlegget mitt.
    Også derfor jeg skrev, at jeg gerne skulle ha hatt en selv.;)
    Ikke helt enig med deg ang. drevs påvirkning, men det finnes nokk andre tråde for den slags :ROFLMAO:
    Grattis med fin fin spiller🥰
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke missforstå innlegget mitt.
    Også derfor jeg skrev, at jeg gerne skulle ha hatt en selv.;)
    Ikke helt enig med deg ang. drevs påvirkning, men det finnes nokk andre tråde for den slags :ROFLMAO:
    Grattis med fin fin spiller🥰
    Takk BasseHasse, er nok meg som har blitt enda mer lat. Enten spiller det greit, eller så spiller det pyton. Stjernestøv, englevinger og geite-skjegg får jeg ikke til med stereo lenger.. Fantasien er nok blitt dårligere. Men jeg kan alltids ha blitt lurt? :D

    FB_IMG_1656873558856.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nydelig spiller HC, det var like før jeg også hadde en slik her hjemme :)
    Ha en fin dag

    mvh
    Takk for det Mister R. Sony har aldri skuffet meg når det gjelder holdbarhet og driftsikkerhet. Det er noe med japanere og fin-mekanikk som beveger seg. Tyskere og amerikanske produkter har jeg hatt mer tull med. For å ikke nevne "middelmådighetens rike", også kalt "midtens rike".. Uff. 😊. Kopiere kan de ihvertfall, det er da noe. Jeg liker sur-søt rett ihvertfall.. Fortsatt fin sommerdag til deg F.., 😊

    FB_IMG_1656519771888.jpg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ferie fra neste uke, biltur, gleder oss. Lubeck, Hamburg, Dresden. Et par land til før vi ender opp i Østerrike , Salzburg og innom Ørneredet til en viss Adolf. Kanskje det jeg er mest spent på av alle byene er en liten by i Østerrike, Hallstatt ( http://www.erdetmulig.no/edm1263.php ). Håper jeg blir positivt overrasket, husker Barcelona som tidens nedtur med lespende spanjoler og Baccalao med svidd blekksprut ...:)

    Vis vedlegget 830461
    -Det blir garantert en flott tur!

    Får jeg anbefale at du kjører langs Elben fra Hamburg og sørover til Dresden? Da kan du svinge innom Wittemberg, Martin Luthers virke- og lærested. En fascinerende liten by, hvor også Lucas Cranach d.e. og d.y. hadde sitt virke.

    Mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ferie fra neste uke, biltur, gleder oss. Lubeck, Hamburg, Dresden. Et par land til før vi ender opp i Østerrike , Salzburg og innom Ørneredet til en viss Adolf. Kanskje det jeg er mest spent på av alle byene er en liten by i Østerrike, Hallstatt ( http://www.erdetmulig.no/edm1263.php ). Håper jeg blir positivt overrasket, husker Barcelona som tidens nedtur med lespende spanjoler og Baccalao med svidd blekksprut ...:)
    Stiller meg bak din valgte rute, helhjertet og klappende. Ørneredet har jeg vært på, grei utsikt... 😁 Må også si at Spania aldri har fristet en kaldblodig Germaner som meg. Lespingen ble vel etter sigende populært og etablert grunnet de degenererte og deformerte Hapsburgerne som regjerte. Sjeldent kommet noe godt ut av innavl.

    1657022186384.png
    1657022285511.png
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn