Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hei,
    Jeg skal ikke blande meg inn i Harbeth-tråden, men siden jeg var i Munchen og gikk forbi standen der kan jeg kommentere kort. Som vanlig var det ingen mulighet til å lytte på Harbeth - i alle fall ikke som jeg så. Men en hyggelig brite (ikke Shaw) fortalte meg at de byttet basselementet på SHL5 for å "harmonisere" med de andre modellene - det ble litt upraktisk å fortsette å produsere det gamle elementet kun for SHL5. I tillegg hadde visstnok Shaw endret på delefilteret. Men han understreket at gamle SHL5 fortsatt både spilte og solgte bra.
    Han ymtet også noe om at de jobbet med endringer på forhandlersiden i Norway, uten at jeg vet noe mere om det.

    Best, ToreM.
    Etter sigende var det visst mulig å høre Harbeth på standen til REL.

    Var ikke klar over det, fikk høre det etter at jeg var kommet hjem.
    T.
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med agenturet på svært gode høyttalere, Hagto!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Det er nok mange som er glade for at Harbeth er tilbake i Norge, gratulerer Hagto :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Glimrende, Hagto!
    Dette har jeg tenkt en stund var både riktig og sannsynlig. Så deilig når jeg får rett.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk skal dere ha. Det har vært tungt å være Harbethforhandler og Harbethentusiast siste året. For noen måneder siden orket jeg ikke mer og sa opp avtalen med den danske importøren.
    Harbeth er nummer en av alle hifimerker for meg, har det i sjela, så nå gleder jeg meg veldig framover :)
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Gratulerer med superfint agentur Hagto! Så det ble annonsert på Twitter i dag også.
    Regner med det blir mye bedre og enklere nå en da alt gikk via Danmark.
    Kjemepeflott!

    Mvh
    Kjetil
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Fantastisk godt nytt!!! Gratulerer som norsk distributør Hagto og lykke til med å få på plass et litt bredere forhandlernett over det ganske land!
    Det fortjener virkelig dette kjempeflotte høyttalermerket :)
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Alan Shaw deler med oss noen hjertesukk og betraktninger etter Munchen-messa.
    Jeg var ikke der men deler umiddelbart mange av hans generelle betraktninger.
    Både på FB og på Harbeth User Forum
    Munich 2014 - review and thanks
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Glimrende høyttalere solgt av topp kar! Dette blir stas!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer. Håper du klarer å få noen butikker i hovedstadsområdet på Harbethvogna.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.467
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Alan Shaw deler med oss noen hjertesukk og betraktninger etter Munchen-messa.
    Jeg var ikke der men deler umiddelbart mange av hans generelle betraktninger.
    Både på FB og på Harbeth User Forum
    Munich 2014 - review and thanks
    Hehe:
    "Horn speakers, with very few exceptions, sound like a megaphone"
     

    Oelle

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Stativer til Harbeth
    Etter inkjøp av Harbeth M.30 ble jeg veldig nysgjerrig etter å finne ut hvilken type stativ gir best lyd.
    Alle tre type er ca.47 cm høgt.
    Tungt stativ består av 8mm jernplate med påsveiset 15x15cm sandfyllt stålprofil og 25x25 cm huntonitplate som base. Soundcare spikes. Venstre
    Medium stativ består av 25 m
    eikeplate med påskrudd limtresøyle og 25x 25 cm huntonitplate som base. Høgre



    Lett stativ bestær av 20x45 mm furuprofiler med 32x32 mm søyler og 26x26 cm sponplate som base.
    003.jpg
    005.jpg

    Da gjenstår det bare og finner ut av dette.
    001.JPG
     
    Sist redigert:

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Bravo Hagto, dette var hyggelig nytt. Spent på den "nye" 5 eren.

    Mvh
    gs
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk, spent selv.
    De hadde selv veldig tro på denne, og mente den var blitt meget, meget, god.
    Litt mer lettdreven enn den gamle ser det også ut til at den blir.
    T.


    Bravo Hagto, dette var hyggelig nytt. Spent på den "nye" 5 eren.

    Mvh
    gs
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Takk, spent selv.
    De hadde selv veldig tro på denne, og mente den var blitt meget, meget, god.
    Litt mer lettdreven enn den gamle ser det også ut til at den blir.
    T.
    ... den "nye" 5 eren....
    Og den gamle var slett ikke tungdrevet. Flere har målt den til 91dB/W og slik oppleves den.
    Da har vi en høyttaler som fungerer godt med mindre forsterkere. Interessant også for rør-folket.
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Hyggelig test av 30.1 i siste nr av svenske HIFI&MUSIK

    Mvh
    gs
     

    Oelle

    Medlem
    Ble medlem
    22.11.2003
    Innlegg
    20
    Antall liker
    6
    Stativer til Harbeth

    Som skrevet i første innnlegg har jeg 3 forskjellige stativer i ulike utforming ( tyngde). Jeg kaller dem Tungt,Medium og Lett.
    Mellom ht. og base bruker jeg 4 pads laget av biter av 5mm tykk sveisemembran ( Derbigum). For og unngår heft legge jeg "Gaffeteip" på hvert side.
    Ht. er ikke koblet til stativer.
    Etter 3 dager med de tunge stativene var jeg spent på hvordan ht. låter på de lette stativen.
    I forholdt til de tunge stativene er lydbilde nå litt mindre presentert mellom ht. og innover. Samtidig oppleves lyden mere sprettent og mere ut fra ht. Høgre/venstre. Alle de gode egenskapene til Ht. er godt ivaretatt.Forskjellene mellom tungt til lett stativ anseer jeg mere som en smaksak.
    Hadde ikke trodd at forskjellen mellom disse to stativene er så minimal. Mye mere avgjørende er høgden av stativene. På tidligere brukte 70 cm
    stativer spillte Harbeth langt under dems potential.
    Bytter stativer først etter 3-4 dager med vanlig musiklytting for å ikke kommer i testmodus som ansees som uheldig i henhold til å oppleve
    musiken som helhet og ikke splittet i øvre mellomtone og diskant.
    Ved siden av de tekniske spes. skal ikke utforming av stativene glemmes. Selv liker jeg de stativene som jeg bruker nå.
    Takk for oppmerksomhet
    Mvh.
    Oelle
    002.jpg
    003.jpg
    004.jpg
    001.jpg
     
    Sist redigert:

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    905
    Antall liker
    699
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Takk, spent selv.
    De hadde selv veldig tro på denne, og mente den var blitt meget, meget, god.
    Litt mer lettdreven enn den gamle ser det også ut til at den blir.
    T.
    ... den "nye" 5 eren....
    Og den gamle var slett ikke tungdrevet. Flere har målt den til 91dB/W og slik oppleves den.
    Da har vi en høyttaler som fungerer godt med mindre forsterkere. Interessant også for rør-folket.
    Fungerer meget fint med Nagra VPA.
     

    J T

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2004
    Innlegg
    610
    Antall liker
    10
    Strøken jobb du har gjort der Oelle :) Så: ender du opp med tunge eller lette stativer.. ? Har du satt bort Matrix 802?

    JT

    Som skrevet i første innnlegg har jeg 3 forskjellige stativer i ulike utforming ( tyngde). Jeg kaller dem Tungt,Medium og Lett.
    Mellom ht. og base bruker jeg 4 pads laget av biter av 5mm tykk sveisemembran ( Derbigum). For og unngår heft legge jeg "Gaffeteip" på hvert side.
    Ht. er ikke koblet til stativer.
    Etter 3 dager med de tunge stativene var jeg spent på hvordan ht. låter på de lette stativen.
    I forholdt til de tunge stativene er lydbilde nå litt mindre presentert mellom ht. og innover. Samtidig oppleves lyden mere sprettent og mere ut fra ht. Høgre/venstre. Alle de gode egenskapene til Ht. er godt ivaretatt.Forskjellene mellom tungt til lett stativ anseer jeg mere som en smaksak.
    Hadde ikke trodd at forskjellen mellom disse to stativene er så minimal. Mye mere avgjørende er høgden av stativene. På tidligere brukte 70 cm
    stativer spillte Harbeth langt under dems potential.
    Bytter stativer først etter 3-4 dager med vanlig musiklytting for å ikke kommer i testmodus som ansees som uheldig i henhold til å oppleve
    musiken som helhet og ikke splittet i øvre mellomtone og diskant.
    Ved siden av de tekniske spes. skal ikke utforming av stativene glemmes. Selv liker jeg de stativene som jeg bruker nå.
    Takk for oppmerksomhet
    Mvh.
    Oelle
    Vis vedlegget 263089 Vis vedlegget 263091 Vis vedlegget 263092 Vis vedlegget 263095
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kan man ønske seg?
    Valnøtt. Lønn. Eller en klassisk beiset flammebjørk kunne passe her.
    Skal det være lyst liker jeg hvitoljet ask. Det hadde passet i kjelleren.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Tenkte nok mest på finish man får i dag. Tror ikke vi får noen andre finish å velge i med det første. Men jeg hadde en diskusjon med Alan om hvilken finish de forskjellige land likte best. Han var litt usikker på de skandinaviske land. Danskene er veldig glad i valnøtt, mens svensker liker godt sort lakk. Lurte på om Harbeth skilte seg ut fra andre høyttalere? Har en følelse av at Harbeth skal se klassisk Harbeth ut i sherry eller eucalyptus, men er ikke helt sikker?
    Det var ikke så lenge jeg var forhandler i fjor men jeg fikk nok flest forespørsler om eucalyptus. Alan mente at i Sverige og Danmark likte de sort ask på de små P3ESR.
    Ser ut til at de har sluttet med sort, grå, og hvit blank lakk. Har vel ikke vært noen suksess da...
    Ser at det blir nevnt lønn ovenfor og det får man på noen av modellene.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Mine neste Harbeth blir nok i eucalyptus da det er det lyseste treslaget de leverer? Har hatt i kirsebær og det blir litt for mye rødt synes jeg.
    Ask eller bjørk (lys), eller lutet eik hadde gjort seg. Og evt valgfri farge på stoffet, men det er vel som å banne i den engelske kirken :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Mine neste Harbeth blir nok i eucalyptus da det er det lyseste treslaget de leverer? Har hatt i kirsebær og det blir litt for mye rødt synes jeg.
    Ask eller bjørk (lys), eller lutet eik hadde gjort seg. Og evt valgfri farge på stoffet, men det er vel som å banne i den engelske kirken :)
    De er ganske konservative med hensyn til finish tror jeg. Mange ble overrasket når de viste fram de sprøytelakkerte modellene, som nå er borte igjen.
    Lønn(maple) er vel den lyseste finishen i dag. Se C7ES-3 under:
    http://www.harbeth.co.uk/library/halebro/halebro.pdf
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.914
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Av de tresortene som vises syns jeg lønn og rosewood ser vakkert ut. Lønn med relativt lite mønster lager et lett og elegant preg som passer med moderne lyse interiør. Har ikke fått med meg den varianten før, det er noe å tenke på....
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Ahh, men ikke m40.1 :) Den leveres dessverre ikke i lønn, såvidt jeg kan se. Ellers helt enig, det ser ut som en fin finish.

    Jeg vet at Harbeth er mer konservative enn andre, men en slags valgfrihet mtp finish på høyttalere og stoff tror jeg hadde gjort seg. Det er en stor svart front som treffer deg på et par m40.1 :) Og ikke alle er like begeistret for det.
     

    klarbane

    Medlem
    Ble medlem
    18.11.2008
    Innlegg
    7
    Antall liker
    9
    Sted
    Akershus
    Jeg lurer på om mitt forsterkersett Atoll pr300/am200 vil kunne spille bra på Harbeth. Shl5 eller 30.1?

    lite å se av de på brukten, dessverre for meg men lover jo bra for fornøyelsen:)
    Hei og velkommen til forumet og til venner av Harbeth tråden!
    Fint om du kan si litt om hvordan rommet ditt ser ut og litt om musikksmak slik at det blir enklere for medlemmene og gi deg anbefalinger.
    Hva skal du forresten bruke som kilde?

    Hvis skal jeg skyte fra hofta så tror jeg nicket ditt=svaret, altså "klarbane" for å benytte Atoll på Harbeth :)
    Harbeth er ikke spesielt tungdrevne og du har vel da ca.120-200w og fore de med så effektmessig bør det være mer enn nok.
    Når det gjelder matching anbefaler jeg deg også å kikke litt på Harbeth sitt eget forum og lese litt om hva konstruktør og eier Mr. Alan Shaw mener om forsterkerkrav og matching.

    Selv benytter jeg en Naim Supernait på mine SHL5 i et 30m2 rom, men jeg har også en Audio Innovations røramp på 20w som fungerer meget bra på disse høyttalerne. Jeg bruker i tillegg en sub fra engelske REL for å fylle på litt nederst, noe jeg syns fungerer utmerket, mens andre som har hørt oppsettet foretrekker lyden uten sub. Smaken er som kjent som baken.....delt.

    Lykke til i din søken etter Harbeth, klarbane :)

    Huff og og huff, jeg har min kjære nye harbeth fortsatt stående uprøvd etter 3 uker. Det er litt pinlig, men har mange ting å skylde på som f.eks visninger, brudd med dama, og det at jeg mangler kilde. Men jeg har hatt mye tid til å lese på nettet. Og jeg har vel egentlig lest meg helt grønn.

    Har altså noen m30.1, et sett Atoll pr300/am200 som jeg har lest noen har vært veldig fornøyd med til Harbeth. 20-25 Kvm rom, er ikke sykelig opptatt av mye bass, først og fremst må den være riktig før det blir mye. Om jeg ikke blir fornøyd så tror jeg noen av de mindre luxman eller accuphase vil ligge høyt på ønskelisten. Og evt en sub senere. Har Transparent musicwave høyttalerkabler og diverse ok signalkabler. Noen bruker elektronikk til femsifret beløp og noen er kjempefornøyd med småsummer. Jeg er ganske kritisk til kost/nytte når det gjelder hifi samtidig som jeg vil eliminere det svakeste ledd. Idiotapørsmålet blir hvor mye penger bør jeg ut med for en dac her? ser på brukt. atoll settet er rør-aktig i stilen varm og ikke den strammeste bassen. Tenker da at det ikke skader med en ganske stram dac med godt bassfundament. Hører på fryktelig mye forskjellig, mest jazz og rock. nye platen til Jonathan Wilson er dagens favoritt i headsettet så den har jeg lyst skal låte bra. Kjempeplate imho. Altså hører mest rolig rock og jazz. men jeg ønsker at anlegget skal spille bra som mulig med varierende lydkvalitet så jeg ikke blir altfor mye styrt til å kun lytte til noen få plater med den beste lyden. (Det store musikkglede/hifi-dilla-dilemmaet?) derfor jeg kjøpte harbeth:) Og da ønsker jeg kanskje ikke noe superanalytisk heller. En arcam irdac vil det kunne gjøre susen? Koster jo ikke allverden...

    Nå har jeg fått lov å benytte kjellestua til mine foreldre til testing mens jeg styrer på hjemmefronten, er desperat;)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Til Klarbane: Arcam IR dac vil helt sikkert gjøre susen. Jeg synes min Fostex HP-P1 (bærbar dac for iphone/ipad, også med optisk inngang, med hodetlf forsterker) med linjeutgang til Arcam Solo Mini som forer mine Harbeth 7-ES3 låter helt konge.

    Om farge/finish: Synes mine Harbeths ser helt fantastiske ut i Eucalyptus. Om jeg skulle kjøpt Harbeth nytt så ville det stått mellom Tiger Ebony og Eucalyptus. Synes også Rosewood ser veldig flott ut, om man har en stue hvor det passer.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Får vel slå et slag for god gammeldags cherry jeg da :)
    Syns mine SHL5 ser erkeengelske og særs klassiske ut i den finishen og mener dette kanskje er den mest tidløse av dem alle.
    IMHO selvfølgelig :)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Jeg lurer på om mitt forsterkersett Atoll pr300/am200 vil kunne spille bra på Harbeth. Shl5 eller 30.1?

    lite å se av de på brukten, dessverre for meg men lover jo bra for fornøyelsen:)
    Hei og velkommen til forumet og til venner av Harbeth tråden!
    Fint om du kan si litt om hvordan rommet ditt ser ut og litt om musikksmak slik at det blir enklere for medlemmene og gi deg anbefalinger.
    Hva skal du forresten bruke som kilde?

    Hvis skal jeg skyte fra hofta så tror jeg nicket ditt=svaret, altså "klarbane" for å benytte Atoll på Harbeth :)
    Harbeth er ikke spesielt tungdrevne og du har vel da ca.120-200w og fore de med så effektmessig bør det være mer enn nok.
    Når det gjelder matching anbefaler jeg deg også å kikke litt på Harbeth sitt eget forum og lese litt om hva konstruktør og eier Mr. Alan Shaw mener om forsterkerkrav og matching.

    Selv benytter jeg en Naim Supernait på mine SHL5 i et 30m2 rom, men jeg har også en Audio Innovations røramp på 20w som fungerer meget bra på disse høyttalerne. Jeg bruker i tillegg en sub fra engelske REL for å fylle på litt nederst, noe jeg syns fungerer utmerket, mens andre som har hørt oppsettet foretrekker lyden uten sub. Smaken er som kjent som baken.....delt.

    Lykke til i din søken etter Harbeth, klarbane :)

    Huff og og huff, jeg har min kjære nye harbeth fortsatt stående uprøvd etter 3 uker. Det er litt pinlig, men har mange ting å skylde på som f.eks visninger, brudd med dama, og det at jeg mangler kilde. Men jeg har hatt mye tid til å lese på nettet. Og jeg har vel egentlig lest meg helt grønn.

    Har altså noen m30.1, et sett Atoll pr300/am200 som jeg har lest noen har vært veldig fornøyd med til Harbeth. 20-25 Kvm rom, er ikke sykelig opptatt av mye bass, først og fremst må den være riktig før det blir mye. Om jeg ikke blir fornøyd så tror jeg noen av de mindre luxman eller accuphase vil ligge høyt på ønskelisten. Og evt en sub senere. Har Transparent musicwave høyttalerkabler og diverse ok signalkabler. Noen bruker elektronikk til femsifret beløp og noen er kjempefornøyd med småsummer. Jeg er ganske kritisk til kost/nytte når det gjelder hifi samtidig som jeg vil eliminere det svakeste ledd. Idiotapørsmålet blir hvor mye penger bør jeg ut med for en dac her? ser på brukt. atoll settet er rør-aktig i stilen varm og ikke den strammeste bassen. Tenker da at det ikke skader med en ganske stram dac med godt bassfundament. Hører på fryktelig mye forskjellig, mest jazz og rock. nye platen til Jonathan Wilson er dagens favoritt i headsettet så den har jeg lyst skal låte bra. Kjempeplate imho. Altså hører mest rolig rock og jazz. men jeg ønsker at anlegget skal spille bra som mulig med varierende lydkvalitet så jeg ikke blir altfor mye styrt til å kun lytte til noen få plater med den beste lyden. (Det store musikkglede/hifi-dilla-dilemmaet?) derfor jeg kjøpte harbeth:) Og da ønsker jeg kanskje ikke noe superanalytisk heller. En arcam irdac vil det kunne gjøre susen? Koster jo ikke allverden...

    Nå har jeg fått lov å benytte kjellestua til mine foreldre til testing mens jeg styrer på hjemmefronten, er desperat;)
    Tiden for å slappe av og kose seg med Harbeth-lyden vil nok komme for deg en dag snart også, klarbane :)

    Har ikke hørt irdac men tror nok Regadac også kan være et godt alternativ. Den er musikalsk engasjerende og oppmuntrer til å lytte til musikken og ikke analysere lyden, noe som passer godt for mange av oss Harbeth-eiere.
    Tror den vil gjengi Jonathan Wilson - Fanfare med stor bravur (er forresten mitt Album Of The Year i fjor :)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Jeg har fått en invitasjon fra KJ West One i London som jeg generøst bringer videre til dere Harbeth-fans:

    Come along to KJ West One to hear new Harbeth SHL5
    plus Monitors on Saturday 21 June. Meet Alan Shaw, the designer of the
    world's most natural loudspeakers, hear the new model and enjoy the sound in a
    beautiful showroom in Central London. We will be running demonstrations
    throughout the day starting from 10am until 5.30pm. Full range of Harbeth
    loudspeakers will also be presented.

    Harbeth.jpg

     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har fått en invitasjon fra KJ West One i London som jeg generøst bringer videre til dere Harbeth-fans:

    Come along to KJ West One to hear new Harbeth SHL5
    plus Monitors on Saturday 21 June. Meet Alan Shaw, the designer of the
    world's most natural loudspeakers, hear the new model and enjoy the sound in a
    beautiful showroom in Central London. We will be running demonstrations
    throughout the day starting from 10am until 5.30pm. Full range of Harbeth
    loudspeakers will also be presented.

    Vis vedlegget 266486

    Jøss, allerede før de starter produksjon av SHL5Plus! Ikke dårlig! Skal vel spille på førsteeksemplaret da?
    Når tror du vi kan få til noe sånt i Norge, Hagto? Og hvor?
    Er veldig spent på å høre disse.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Håper noen bra sjapper i hovedstadsområdet kjenner sin besøkelsestid og tar inn disse fantastiske høyttalerne i assortementet. Jeg kjenner litt på Harbethabstinensene for tiden og vurderer et par M30.1. På den annen side er Tannoyene jeg har nå også meget gode, kanskje ha to par? Det er vel mulig det :)

    Er også spent på hvordan disse nye "plus" spiller kontra de gamle shl5, som jeg hadde, og likte så godt. Hvor mye bedre kan det bli, egentlig gitt samme kasse?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Er også spent på hvordan disse nye "plus" spiller kontra de gamle shl5, som jeg hadde, og likte så godt. Hvor mye bedre kan det bli, egentlig gitt samme kasse?
    Kassen har jo vært den samme, iallefall i prinsippet, siden LS3/6 BBC på 60-tallet så svaret på det er vel "ganske mye" ;)
    Nytt delefilter og nytt mellomtone/bass element er på plass i Pluss utgaven.

    Håper som deg på at det skal bli mulig å høre disse i østlandsområdet. Har stor tro på at Hagto får overbevist noen flere forhandlere :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    He he, ja du sier noe. Var bare det at de i utgangspunktet er så gode. Så jeg blir overrasket hvis de fullstendig setter de gamle i skyggen, for ikke å si imponert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn