Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Sånn på generell basis vil jeg si at det ikke er arealet eller volumet alene, men også formen på rommet som påvirker bassresponsen.
    Enig i det.
    Det vil ha mye å si hvordan det er innredet også.
    Hvis du bare kjører på med tynne absorberende effekter blir det vel nok "boom" til slutt? Hvis det er et mål da.

    Min største stue er 25m2, og SHL5 klarer fint fylle det selvfølgelig. Men jeg opplever det ikke som i overkant mye bass egentlig.
    Det har også sammenheng med lyttevolum.

    50-60m2 er et ganske stort rom.
    Utfordringen blir kanskje hvor jevn responsen blir på forskjellige steder i rommet, hvis det velges en liten høyttaler.
    (Jeg tenker SHL5 kanskje er liten i den sammenhengen der)

    Harbeth fortjener, og er laget for, en viss avstand till vegger.
    Jeg pleier sette dem inntil veggen til hverdag, og så dra dem ut på gulvet når det er lyttefest.
    Det er vel en ganske vanlig WAF-løsning.
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Synes 40.1 blir i største laget sånn interiørmessig, men noe litt mindre som kan stå ganske nære bakvegg og gir en hyggelig tyngde i bånn. Har tenkt på Spendor A6/9 også, men føler Harbeth kan være hakke bedre i lengden:) Noen synspunkter?
    Harbeth er selvfølgelig noen hakk bedre både på kort og lang sikt..
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Takk for rask info. Høres ut som om jeg kanskje må test ut et par eller to her for å finne ut av hva som funker her. Er det noen i bergensområdet som selger disse eller har det som demo? Rommet her er ikke veldig godt dempet og har flytende parkett. Rommet gir ganske mye bass i sofagruppen vi sitter. Rommet er sånn ca 6x9 meter og ht står på den ene langsiden mot den ene kortveggen. Spiller på et par snell j3 nå og de gir god fylde, men går ikke så dypt. Så noen som gir noe mere burde holde, så prøver kanskje først med den nest største. Hadde vienna bcg og de ga alt for mye i bånn.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk for rask info. Høres ut som om jeg kanskje må test ut et par eller to her for å finne ut av hva som funker her. Er det noen i bergensområdet som selger disse eller har det som demo? Rommet her er ikke veldig godt dempet og har flytende parkett. Rommet gir ganske mye bass i sofagruppen vi sitter. Rommet er sånn ca 6x9 meter og ht står på den ene langsiden mot den ene kortveggen. Spiller på et par snell j3 nå og de gir god fylde, men går ikke så dypt. Så noen som gir noe mere burde holde, så prøver kanskje først med den nest største. Hadde vienna bcg og de ga alt for mye i bånn.

    Harbeth i Bergen: Renaissance Audio#
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Kult, da går turen innom der om ikke lenge:)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Ser på siden dems at de har spendor, men ikke harbeth? Kanskje siden dems ikke er helt oppdatert? Men stikker innom dem og hører. Takk for info:)
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hva er forskjellen på 30.1 og Shl5? Er det store forskjeller? Noen som har teste disse mot hverandre?
    Har lest litt men ønsker ennå mer info om noen har:)
     

    leik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Innlegg
    327
    Antall liker
    56
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har testet litt begge to, ikke så direkte mot hverandre, men iallefall har jeg hatt begge en stund.
    Syntes det var ganske stor forskjell egentlig.

    Jeg opplever M30.1 som nøyaktig og nøytral, SHL5 som vektløs og generøs.

    Begge har selvfølgelig sin sedvanlige Harbeth-kvalitet; mellomtone. For meg er det iallefall noe spesielt her.
    Voicingen på disse to høyttalerene er gjort ganske mange år fra hverandre, så det er kanskje naturlig at de har forskjellige prioriteringer.
    Kanskje er det her det oppstår en forventning/fordom at M30.1 er presis, mens SHL5 er bløt?
    Men sånn er det med lytting for meg iallefall. Jeg forbeholder meg retten til å synse basert på følelser.

    Jeg har hatt begge i et ganske lite rom, så bassresponsen har vært fyldig.
    Det er kanskje ikke så stor forskjell på dem akkurat der, selv om SHL5 oppleves litt "svartere" i mangel på andre ord.

    Jeg tror du må ta noen rundturer med forskjellige modeller, og se hva som passer hos deg.
    Alle modellene er bra, men til litt forskjellige rom/situasjoner. Du skal ikke glemme compact7.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg ser heller ikke bort fra at SHL5 i noen oppsett kan tendere i retning av litt spiss og slitsom topp. Jeg opplevde den i alle fall mer øretrettende enn mye forskjellig jeg har hatt innom her, bl.a andre modeller av Harbeth. Dette kan ha noe med et spesielt følsomt høyre øre i forbindelse med en hørselsskade. Mulig kan det også tilskrives superdiskanten i metall. Det er også meget mulig at dette var innbilding, siden ingen andre har tilbakemeldt denne opplevelsen, i alle fall ikke ut fra hva jeg har lest. Jeg husker også at jeg hadde forventninger om mer og tyngre bass, ut fra størrelsen.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Takk for mye god info. Høres ut som det er flere modeller her som må prøves ut ja. Får prøve å få lånt noen og testet i eget oppsett om mulig, men ikke mange som har disse her i Hordaland. Men jakten er i hvertfall i gang da jeg har fått blod på tann etter mye god lesing og info :) Btw, tar veldig gjerne flere tips om noen som har disse jeg kan lytte til, utenom renaissance audio som jeg drar innom i morgen.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Hei

    Jeg har selv et par harbeth super hl5 som ikke skal noen steder med det første. Det er de eneste Harbeth jeg har hørt, men lyden de tryller frem er strålende. Det som er helt spesielt i forhold til alt annet jeg har hatt er at lyden på en måte slipper å kjempe seg ut av høyttaleren. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det er vanedannende for å si det mildt. I tillegg holder de på tonene der de skal, f.eks på gitar. Med det mener jeg at lyden etter selve anslaget gjengis på en ekstremt god måte. Bassen er fyldig uten å være fet. Selv har jeg ikke merket noe til hard, eller metallisk diskant, den henger usedvanlig bra med uten å stikke seg frem. Det er mulig rommet er litt stort, men det vet man ikke før man prøver. Kjører selv en Lyngdorf tdai 2200 med room perfect som rydder opp i alle noder da høyttalerene må stå nære bak og en sidevegg. En kombinasjon som anbefales. Tenker med meg selv at det meget mulig blir et par m40.1 når stuen/rommet blir større.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Beskrivelsen til Fry om at lyden ikke må "kjempe seg ut av høyttaleren" er jeg helt enig i. Godt sagt. Jeg mener å huske jeg beskrev det som at lyden ikke blir "kastet" på deg, men at den oppstår eller henger naturlig i rommet. Jeg mente det samme.

    Nå er kanskje Oslo litt langt unna, men jeg vil om ikke lenge ha både M40.1 og C7ES-3 som det går ann å få lytte til om du er i nærheten. Må få mekket et par stativer til sistnevnte, men det kommer. Har fått deler til et DIY-stativ jeg håper å få tid og anledning til å få satt sammen.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Mye gode beskrivelser her og jeg føler virkelig at både shl5/30.1/c7es kan fungere godt her i stua selvom den er såpass stor. Dette fordi den er avlang og i og med at mine gamle refoamede snell j3 gir ganske så god fylde og tyngde i "hverdagsbassen" og at det er i mellomtone området jeg finner mest glede i musikken:) Så det gjenstår å få hørt dem snart. Om jeg får tid og mulighet tar jeg veldig gjerne en tur innom deg Fosse:) Var innom Roald i Bergen i går og han skulle se hva han kunne fikse til uka, så det blir spennende. Ønsker meg et sett med en naturlig trefarve som ikke blir alt for mørk men gjerne med litt sort/brune spetter i seg. Og ikke som ser gulaktig ut heller slik som noe treverke av lys type kan bli. Har ikke sett noen i virkeligheten og bilder kan fort se veldig feil ut, så blir gøy å få sett noen alt. "live" snart. Noen i Hordaland som har noen jeg kan lytte til?

    mvh amademus
     
    Sist redigert:

    Auuu

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2012
    Innlegg
    144
    Antall liker
    42
    Hei :) Jeg er ingen Harbeth eier men legger inn en liten post her allikevel.Jeg var i dag ute hos en kar som har byttet en sokkel i en gammel Mcintosh forsterker jeg har hatt ubrukt lenge.Der fikk jeg høre et par Habeth P3esr som var koblet sammen med en Devaliet forsterker til over 100tus.Musikk ble spilt fra wimp over en htc mobiltelefon koblet rett i forsterkeren.
    Resultatet var totalt hakeslipp....At en så liten høyttaler kan spille så inn i granskauen bra er helt utrolig.Jeg har hørt mange gode og dyre anlegg opp igjennom tidene men dette slår allt på musikkoplevelsen.At det mangler litt i bassen er det ingen som tenker på da det er så mye annet å få med seg her.;)
    Jaja det er bare å begynne å spare til Devaliet og ett par Harbeth for dette sittet nok i kroppen lenge.;)
    Eieren hadde også andre gode høyttalere stående men skrøt Harb.opp i skyene.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har lagt ut de samme bildene under mitt anlegg men legger dem ut her også for å illustrere størrelse på de ulike modellene. Håper det er ok..

    Jeg vurderer å lage noen enkle stativer til C7ES-3, foreløpig står de rett på reoler/bokhyller i kjellerstua og det påvirker nok lyden veldig. Har derfor ikke lyst til å skrive så mye om hvordan de låter før jeg har fått dem på plass.

    harbeth1.jpg



    harbeth2.jpg


    harbeth3.jpg
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lagt ut de samme bildene under mitt anlegg men legger dem ut her også for å illustrere størrelse på de ulike modellene. Håper det er ok..

    Jeg vurderer å lage noen enkle stativer til C7ES-3, foreløpig står de rett på reoler/bokhyller i kjellerstua og det påvirker nok lyden veldig. Har derfor ikke lyst til å skrive så mye om hvordan de låter før jeg har fått dem på plass.

    Vis vedlegget 233098


    Vis vedlegget 233099

    Vis vedlegget 233100
    hvilken en finish er det på disse settene dine? Meget lekre saker:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk for det Amadeus.

    Begge settene er i kirsebær. Det fremgår ganske godt av bildene at det er fargeforskjell på høyttalerne, det tror jeg skyldes at C7 ES-3 er nyere og har vært utsatt for mindre lys. Det er selvsagt fargeforskjell innen de ulike treslag men tre forandrer seg som kjent når det utsettes for lys. C7-ene er hos meg vesentlig gråere og lysere enn M40.1
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Hei Fosse

    Gratulerer med C7.
    Harbeth er smittsomt, det er jo hyggelig:).

    Trodde et øyeblikk at det var mine gamle C7 i eukalyptus du hadde fått tak i. Syntes fargeforskjellen mellom dine Harbether minnet om forskjellen jeg opplevde da jeg hadde begge modeller i hus, men fargegjengivelse fra bilder kan lett lure en.

    Ser også at du har slått kloa i en Leben 600, gratulerer med den også:).
    Har du prøvd denne sammen med 40.1? Det er en kombinasjon som kunne være svært interessant å høre...

    mvh
    ivarlo
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det Amadeus.

    Begge settene er i kirsebær. Det fremgår ganske godt av bildene at det er fargeforskjell på høyttalerne, det tror jeg skyldes at C7 ES-3 er nyere og har vært utsatt for mindre lys. Det er selvsagt fargeforskjell innen de ulike treslag men tre forandrer seg som kjent når det utsettes for lys. C7-ene er hos meg vesentlig gråere og lysere enn M40.1

    Ja det var jaggu forskjell på samme treslag:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hei Fosse

    Gratulerer med C7.
    Harbeth er smittsomt, det er jo hyggelig:).

    Trodde et øyeblikk at det var mine gamle C7 i eukalyptus du hadde fått tak i. Syntes fargeforskjellen mellom dine Harbether minnet om forskjellen jeg opplevde da jeg hadde begge modeller i hus, men fargegjengivelse fra bilder kan lett lure en.

    Ser også at du har slått kloa i en Leben 600, gratulerer med den også:).
    Har du prøvd denne sammen med 40.1? Det er en kombinasjon som kunne være svært interessant å høre...

    mvh
    ivarlo
    Takk for det ivarlo. Ja, Harbeth er smittsomt.

    Fargen på C7 minner mye om finishen jeg har på spisestuestolene og er en type kirsebær som er langt gråere enn det man gjerne ser. Liker nok fargen på C7 bedre enn på M40.1, men det er det lite å få gjort med. Antar at C7-ene hadde forandret farge rimelig fort om de hadde stått i stuen.

    Jeg har ikke fått testet Leben på M40.1, men det blir det nok anledning til. Tanken er å ha en god backup. Opplevde en jul hvor jeg hadde mye alenetid, mange uspilte plater og forsterkerhavari. Har bestemt meg for at en slik situasjon aldri skal oppstå igjen, derfor to av alt!
     

    ivarlo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    513
    Antall liker
    595
    Torget vurderinger
    3
    Ja, backup er viktig. Ikke noe særlig med ufrivillig stillhet når en har lyst og ellers anledning til å spille.

    Er som sagt spent på Leben sammen med 40.1, håper at du deler dine erfaringer her etterhvert:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Kommer helt klart til å poste når jeg får testet dette. Det kommer nok til å ta litt tid da jeg har litt for mye (?) ny musikk jeg må gjøre meg kjent med og en ny step-up trafo på lån. Forsøker å ikke holde på med for mange ting samtidig, da mister jeg oversikten. Og så må jeg få satt C7-ene på stativer.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Jeg synes de mindre harbethene ser best ut med open frame stativer. Litt som gamle epos 14 sto. Har selv skylan, som er gode, men ikke akkurat pene. Blir en smule massive i utseende. M40 er såpass store at skylan passer.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Jeg synes de mindre harbethene ser best ut med open frame stativer. Litt som gamle epos 14 sto. Har selv skylan, som er gode, men ikke akkurat pene. Blir en smule massive i utseende. M40 er såpass store at skylan passer.
    Hvor gamle er dine Skylan?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    De er fra 2010. Har det blitt endringer? Skal sies at jeg generelt ikke er fan av den type stativ, utseendemessig, lydmessig er de strålende fraværende og utgjør et godt fundament.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Siden dine er så nye er de nok like dem av i dag. Tidligere, kanskje rundt 2006-2007, da jeg kjøpte mine første Skylan til Dynaudio Special 25, var søylene vesentlig bredere enn nå. Dette gjorde at mellomrommet mellom søylene ble mindre for en gitt topplate, noe som ga stativene et tilsvarende mer massivt og kompakt uttrykk.
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Etter kun å ha lyttet til Revel Ultima Salon 2 de siste par årene, dro jeg i dag frem Harbeth P3ESR fra bøttekottet. Størrelse og pris tatt i betraktning - for en FANTASTISK høyttaler :)

    Harbeth P3ESR | The Ear
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har sammenlignet SHL5 mot M 40.1? Har i dag et par SHL5, men flytter om ikke lenge inn i en ny stue på ca 45 kvm, noe som gir SHL5 litt andre arbeidsforhold. Vurderer å spare opp til et par M 40.1, men har aldri hørt et par. Er utrolig fornøyd med SHL5, men det er noe spesielt med 12" og større. Er lydsignaturen forskjellig, eller er det bare mer av det gode? Lurer også på hvorvidt det er stor forskjell i diskanten.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har hørt begge, men i forskjellige rom med forskskjellig elektronikk.
    SHL5 er en fantastisk ht, spesiellt sammen med Leben CS600 ("match made in heaven") masse punch, trøkk, musikkglede osv. ref Jeff Day sin blogg Jeff's place: http://jeffsplace.me/wordpress/?page_id=1293 Jeg har hørt denne konfigurasjonen sammen med en enkel dac med streaming fra wimp, og med Linn LP 12. Dette kunne jeg ha slått meg til ro med i egen stue. Men jeg vet ikke hvordan det ville ha vært i et større rom, dette rommet var 18 kvm.
    40.1 har jeg hørt i en setting med graaf gm20/hovland og Avid Acutus tt. Denne stod i et rom med over 4 meter takhøyde, og litt uoversiktlig grunnflate, men gjetter på 50+. Dette låt ufatttelig musikalsk, nydelig, flott, saftig, og absolutt noe jeg godt kunne hatt hjemme hos meg det også. Lydsignaturen er umiskjennelig Harbeth, selv om Leben og Graaf låter forskjellig. 40.1 er myyyyye mer av alt SHL5 har, og kan fylle de største norske stuer med godlyd slik jeg opplevde det. Bruk SHL5'erne dine først mens du sparer til 40.1 så har du noe å glede deg til. Når du kommer så langt kjøper jeg gjerne SHL5 av deg;) Diskanten oppfattes som meget godt matchet til resten i begge høyttalerene.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har desverre aldri hørt på 40.1, men har flere mindre Harbeth i hus.
    Mine SHL5 spiller bedre i 30kvm enn i 20 kvm hos meg. Har selvfølgelig med akustikk å gjøre, og lytteposisjon. Stort rom og lytting midt i rommet eller over mot høyttalerne funker veldig bra.
    Hagto kan sikkert svare deg med en beskrivelse av forskjeller mellom de to, han har hatt begge og er nå forhandler. Mener hans har skrevet det i en tråd her et sted også. Evt. send ham en PM.
    Ellers låter det vel litt som de ser ut: SHL5 er litt store, 40.1 er kjempestore.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Harbeth har nå over ett års leveringstid. De produserer omtrent ti par for dagen, og er ikke interessert i å vokse. Det syns jeg er meget tillitvekkende, og viser riktig fokus hos produsenten.
    Jeg ønsket meg et par C7 eller 30.1 til dagligstua, men pga tresorter og enorm ventetid bestilte vi et par Spendor istedet.
    SHL5 opplevdes faktisk som litt for store i TVstua vår, ustyrlige i bassen til tider og spesielt på TV og film.
    Nært beslektet med Harbeth, disse Classic SP2/3R2, og bør vel helst ikke betraktes som reserve-Harbeth, selv om det blir slik de starter hos meg.
    Må også innrømme at jeg alltid har vært nysgjerrig på sammenlikning av Spendor og Harbeth. Så det gleder jeg meg til.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Ett år ja. God tid med andre ord :) Ja det blir spennende med med litt "pusterom" rundt shl5. Har trua for å si det mildt. I nåværende situasjon med liten stue og inntil vegg er jeg ekstremt glad i Lyngdorfen min med Room Perfect. Hadde opprinnelig en plan om å gå for en Leben CS-600, men kjenner ikke behovet i dag. Kjenner på meg at jeg mest sannsynlig ikke har behov for 40.1 heller, men mye vil ha mer osv. Spendor har jeg hørt mye bra om, men det er noe med Harbeth som er veldig appellerende. Takk for alle svar forresten.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Harbeth har nå over ett års leveringstid. De produserer omtrent ti par for dagen, og er ikke interessert i å vokse. Det syns jeg er meget tillitvekkende, og viser riktig fokus hos produsenten.
    Jeg ønsket meg et par C7 eller 30.1 til dagligstua, men pga tresorter og enorm ventetid bestilte vi et par Spendor istedet.
    SHL5 opplevdes faktisk som litt for store i TVstua vår, ustyrlige i bassen til tider og spesielt på TV og film.
    Nært beslektet med Harbeth, disse Classic SP2/3R2, og bør vel helst ikke betraktes som reserve-Harbeth, selv om det blir slik de starter hos meg.
    Må også innrømme at jeg alltid har vært nysgjerrig på sammenlikning av Spendor og Harbeth. Så det gleder jeg meg til.
    hei ottone:)

    hvor stor er den TVstua deres?
    jeg fant ut at jeg hadde målt helt feil mht stua vår. Den er ca 35kvm, så jeg tror shl5 kan være veien å gå, selvom ht må stå ganske nære veggen på den ene langsiden. Blir spennende å se om jeg får has på et par snart. Kjedelig med denne ventetiden;)

    mvh amademus
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har loddet stemningen for en samling hjemme hos meg i min "Hjemme hos Fosse"
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Harbeth ........
    SHL5 opplevdes faktisk som litt for store i TVstua vår, ustyrlige i bassen til tider og spesielt på TV og film.
    hei ottone:)

    hvor stor er den TVstua deres?
    jeg fant ut at jeg hadde målt helt feil mht stua vår. Den er ca 35kvm, så jeg tror shl5 kan være veien å gå, .........
    Hei igjen.
    TVstua er knapt 20kvm.
    SHL5 står nå i nytt lytterom i kjelleren og fungerer bedre på langs i 30 kvm enn på tvers i 20kvm.
    I mine ører.
     

    Amademus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    504
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Takk for mye god info:) Da har det ankommet et par SHL5-3 i stua her, så nå skal vi kunne kose oss foran tv'n også:)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.266
    Antall liker
    11.005
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nå ble jeg litt nysgjerrig, Amadeus. Hva er en SHL5-3? Er det jubileumsutgaven med oppgradert internkabling?

    Og ja: Gratulerer! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn