Halden riaa/Solhaug kabler/Dual shure

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Svarte, nå har vel snart alle i Halden mafiaen vært innom....på tide at jeg tar en tur også :)

Snakka med slorbak på tlf etter besøket hos R.S, han var litt "hyper" og tungpustet ;D

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Svarte, nå har vel snart alle i Halden mafiaen vært innom....på tide at jeg tar en tur også :)

Snakka med slorbak på tlf etter besøket hos R.S, han var litt "hyper" og tungpustet ;D

/jan

Hm. Telefonsex ?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Svarte, nå har vel snart alle i Halden mafiaen vært innom....på tide at jeg tar en tur også :)

Snakka med slorbak på tlf etter besøket hos R.S, han var litt "hyper" og tungpustet ;D

/jan

Hm. Telefonsex ?
Ett øyblikk trodde jeg faktisk det var en slibrig tlf ja.

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det blir artig og se/høre resultatet etter at R.S. har fått frie tøyler med Fortene.
Her Slorbak vil jo ha Solhauglyden mener han. Så det skal bli interresant om det virkelig lar seg gjøre og lage gull av gråstein.
 
S

Slorbak

Gjest
rolfozzy skrev:
Det blir artig og se/høre resultatet etter at R.S. har fått frie tøyler med Fortene.
Her Slorbak vil jo ha Solhauglyden mener han. Så det skal bli interresant om det virkelig lar seg gjøre og lage gull av gråstein.

:)
Får vi ikke til dette får han lage et par høytalere til meg Rolf,for den lyden han har må en bare ha. Er i sjokk enda jeg. :eek: Mye av det jeg har hørt blir smått i sammenligning med dette Halden anlegget. ;D

Bare vent til Jan har vært der. ;D

Mvh Roar
 
S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
Bare vent til Jan har vært der. ;D

Mvh Roar
Venter til du har fått dine nye høytalere, kjøper Forte'ene dine billig ;D

/jan
:)

Jeg sender disse ned til solhaug så han kan modde disse Jan. Den lyden han har skal jeg ha. :) Stoler 100% på at han vet hva han gjør. :)

Mange her på forumet hadde fått sjokk av dette anlegget om hvor bra dette låter.Den som ikke sier at dette ikke låter meget bra bør gå til en ørelege. ;D

Får vi ikke til Fortene kan du komme og hente dem. ;D Bare til underretting, Solhaug er opptatt med mine prosjekt en stund nå. ;D

Mvh Roar
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Dette høres spennende ut. Har jo ikke hørt R.Solhaugs høyttalere, men så mange euforiske uttalelser pirrer unektelig nysjerrigheten. Er det mulig å lage Solhaugforter som er bedre enn originalene, stiller jeg gjerne mine i køen. :D
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
slorbak:

Da skal jeg ikke forstyrre han på en stund :)
Skal bli morro å se hva han får til med Forte'ene.

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
:)

I dag fikk jeg besøk av Snåsa mannen Solhaug. Denne gangen hadde han med seg kabler som vi skulle sjekke og prøve ut.

Var vel litt skeptisk til at det skulle bli noe særlig mye bedre. ;) Men det er lov til og være litt skeptisk. Hadde jo bra og dyre kabler jeg.

Først ute var signalkabel og strømkabel fra cd til forsterker. Ja litt forskjell hørte jeg. Så snudde han stikket og da hørte jeg bedring. Lyden slapp høytalerne mere og bassen ble strammere. Bare og tillegge at forsterkeren fikk også ny kabel.

Så spilte vi litt vinyl og brukte noen ref plater. Halden riaaen fikk solhaugsignalkabel og vi satte igang.
Var ikke vansklig og høre at vinylen nådde nye høyder. For et basstrykk jeg fikk. Før kunne bassen flyte litt utover. Nå var den stram og den var fysisk.Vi spilte mange forkjellig innspillinger og bassen satt som et skudd. Lyden slapp høytalerne. Lydbildet var dypt og utrolig detaljert.
Det som overasket mest var at det ikke var så viktig og sitte i sweetspoot.

Vi er ikke i mål enda,de tynne kablene jeg bruker til fortene skal byttes og jeg skal få enda bedre bass.

Vi spilte AC/DC og det er første gang jeg fikk feedbak på spilleren. Nå spilte vi så høyt at det gjorde vondt i kroppen. Har spilt denne platen flere ganger høyt og har ikke hatt feedback. Bassen var så stram og denne fikk du rett i trynet.
Første gang denne Luxman har måttet gi seg,selv med vakum på.
Bare til underretting at så høyt som det ble spilt er umensklig og spille. :)

Jeg har fått meget god oppgradering lydmessig og i følge Solhaug låt det ok. :)

Han fikk også høre x 1000 og en Telefunkenreciever og her skal lyden være slik den er. ;D

Mvh Roar
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Velkomen etter Roar ;D
Artig at det klaffet, ikke noen stor overraskelse for meg egentlig men...

Skjønner jo at jeg må ta meg en tur snart, lenge siden nå.
Appropå det ja, se å få ut fingeren og kom deg hitover en dag :)

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Velkomen etter Roar ;D
Artig at det klaffet, ikke noen stor overraskelse for meg egentlig men...

Skjønner jo at jeg må ta meg en tur snart, lenge siden nå.
Appropå det ja, se å få ut fingeren og kom deg hitover en dag :)

/jan

:)

Kan komme i morgen hvis det passer Jan. Ble sykemeldt i går.

Bare komme hit også,severinga er på topp om dagen og det er lov og ta seg en røk her. Har sluttet selv i fjor. :)

Du hadde rett angående Solhaugkablene. Men at det skulle være så stor forskjell ante jeg ikke. Har vært litt skeptisk men det er jeg ikke nå.
Det er særlig på vinylsiden det har blitt meget bra,synes det var bra før jeg.Solhaug syens lyden var ok.

Nå skal solid Kåre inn i anlegget. Solhaug tok mål i går.

Jan disse Solhaugkablene banket de dyre kablene som jeg hadde.(ikke veldig dyre) ;D

For de som ikke har lyst og bruke mye penger på kabler må dette være heaven og få seg noen Solhaug kabler til noen få kroner.

Mvh Roar
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Velkomen etter Roar ;D
Artig at det klaffet, ikke noen stor overraskelse for meg egentlig men...

Skjønner jo at jeg må ta meg en tur snart, lenge siden nå.
Appropå det ja, se å få ut fingeren og kom deg hitover en dag :)

/jan
:)

Kan komme i morgen hvis det passer Jan. Ble sykemeldt i går.

Mvh Roar
Kom i vei du :)


Slorbak skrev:
Bare komme hit også,severinga er på topp om dagen og det er lov og ta seg en røk her. Har sluttet selv i fjor. :)

Mvh Roar
Skylder deg ett besøk eller to, vi tar det over en kaffe når du er innom :)


Slorbak skrev:
Du hadde rett angående Solhaugkablene. Men at det skulle være så stor forskjell ante jeg ikke. Har vært litt skeptisk men det er jeg ikke nå.
Det er særlig på vinylsiden det har blitt meget bra,synes det var bra før jeg.Solhaug syens lyden var ok.

Nå skal solid Kåre inn i anlegget. Solhaug tok mål i går.

Jan disse Solhaugkablene banket de dyre kablene som jeg hadde.(ikke veldig dyre) ;D

For de som ikke har lyst og bruke mye penger på kabler må dette være heaven og få seg noen Solhaug kabler til noen få kroner.

Mvh Roar
Var skeptisk jeg også for all del ;)
Godt at rolfozzy "testet" ut SC før vi andre tok sjansen.
Du går over til SC hele veien ?

Må huske på, se om jeg får lurt R.S hit også, tatt noen mål og få slengt sammen ett sett med HT kabler. Trenger ikke rare snuttene jeg nå ;)

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
JanR skrev:
Velkomen etter Roar ;D


/jan
:)


Mvh Roar
Kom i vei du :)


Skylder deg ett besøk eller to, vi tar det over en kaffe når du er innom :)


Slorbak skrev:
Du hadde rett angående Solhaugkablene. Men at det skulle være så stor forskjell ante jeg ikke. Har vært litt skeptisk men det er jeg ikke nå.
Det er særlig på vinylsiden det har blitt meget bra,synes det var bra før jeg.Solhaug syens lyden var ok.

Nå skal solid Kåre inn i anlegget. Solhaug tok mål i går.

Jan disse Solhaugkablene banket de dyre kablene som jeg hadde.(ikke veldig dyre) ;D

For de som ikke har lyst og bruke mye penger på kabler må dette være heaven og få seg noen Solhaug kabler til noen få kroner.

Mvh Roar
Var skeptisk jeg også for all del ;)
Godt at rolfozzy "testet" ut SC før vi andre tok sjansen.
Du går over til SC hele veien ?

Må huske på, se om jeg får lurt R.S hit også, tatt noen mål og få slengt sammen ett sett med HT kabler. Trenger ikke rare snuttene jeg nå ;)

/jan
Blir Solhaug på det meste. Har igjen en kabel fra step up til riaa og høytalerne.

Er ikke sikker men den kabel som gikk fra riaa til forsterker må det være helklaff på. Vet at lengden på denne må være riktig. Nå bruker jeg 5751 rør i riaaen.

Kommer en tur i morgen,hvis solhaug vil slenge seg med kan han det.

Mvh Roar
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Det får`n si. Høres ut som om det blir overflødig å modifisere Fortene dine Roar ::)

Det her var igrunn bare ment å være innledende runde, en klargjøring før Solide Kåre entrer scenen, det skulle være hans jobb å rydde opp. Og klargjøring ble det virkelig. Nesten like klargjørende som å brette opp øreklaffene på skinnlua :eek:

Først fikk Abe nye ledninger, den løfta CD-lyden opp på vinylnivå, det låt til forveksling likt live. Flere kjenteartister var innom kjellern til Roar.
Så kom fruen med snitter og Slorbak dro meg bort i sofaen og begynte å lovprise lyden fra Koetsuen som nå spilte. Undertegnede bare gjeipa og rulla med øynene da jeg hørte det definitivt skulle være mer å hente her. Så jeg lot magen romle og snittene vente mens jeg kastet meg over kabelbytte mellom step-up & riaa. Etter å ha plundra med å få skrudd løs en eksotisk plugg fikk vi coaxen på plass og satt på musikk. Undertegnede holdt smella og fulgte nøye med mimikken til Slorbak. Lo eller gråt han? Begge deler? Her ble det snart klart at nå hadde vinylen flytta seg opp på øverste hylle. (du må montere en ny hylle til Kåre kommer ;))
Ikke bare åpna lyden seg, det blei et helt annet trøkk. Sa noen at ledninger er av underordnet betydning? Ca. 2% av lyden? Jommen sann. Jeg har lite tro på at noe forsterkerbytte skulle kunne gi tilsvarende lydforbedring. Eller romkorreksjon for den saks skyld. Her fjerna vi en blodpropp!

"Middelmådige" innspillinger fikk nå håra til å reise seg, og den berømmelige romlebassen er det knapt fjøra igjen av, i stedet smeller det til med trommer og ståbass selv fra tidligere avskrevne countryplater ???

For hver plate hauker Slorbak: "for ett trøkk, hør hvor det spiller!" I andre enden av sofaen kommer det som et ekko: "..og enda har ikke Kåre.." :roll:
Roar vil nå til å høre platene sine på nytt, men undertegnede minner om at det kan medføre vel mye lytting ettersom det definitivt vil bli nødvendig med en ny lytterunde etter neste kabelbytte. Tar jeg ikke mye feil vil ny kabel fra step-up løfte vinylen ca. like mye som vi nå hørte, og når detsignalet så sendes via Kåre i stedet for et knippe hårtynne ledere er jeg spent på å høre hvordan Fortene spiller hos deg Roar. Det spiller allerede imponerende, ikke minst med tanke på rom. Hvorskal dette ende :eek:


Mvh. RS
 
S

Slorbak

Gjest
:) :)

En ting er sikkert at dette kableebyttet særlig mellom riaaen og forsterkeren var så hørbart at det skal ikke gå ann. :)

Særlig denne krispen du har mye av i ditt anlegg er det her også,ikke så mye som du har. Men jeg håper denne kommer med SC til fortene.

Du vet hva du driver med Solhaug og det ble bevist i går kveld ettertryktlig. :)

Var fornøyd som det var jeg,men nå skjønner jeg at det er mye mere og hente uten at det bør koste allverden.

Hva synes du om x 1000 fra 61?

Mvh Roar
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Hva i alle dager er det for slags kabler Slorbakken har brukt tidligere.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
rolfozzy skrev:
Hva i alle dager er det for slags kabler Slorbakken har brukt tidligere.

Samme merkesom du bytta ut + en blå en ::) ;)


Mvh. RS
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Slorbak skrev:
Hva synes du om x 1000 fra 61?

Mvh Roar

Det lille vintage-oppsettet spiller så forrykende at det i utgangspunktet var et mål å få hovedoppsettet tilå spille like bra ???

Imponerende trøkk, ikke minst med tanke på at Doxa-høyttalerne nettopp er litt kortpusta i mellomregisteret. Den gamle Fisher`n spiller så det skal letes lenge etter noe nyere konstruksjoner som holder følge.


Mvh. RS
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
R.Solhaug skrev:
Slorbak skrev:
Hva synes du om x 1000 fra 61?

Mvh Roar
Den gamle Fisher`n spiller så det skal letes lenge etter noe nyere konstruksjoner som holder følge.


Mvh. RS
Da er vi 3 om det :)
Utrolig artig amp, tror nesten jeg må låne den av Roar igjen.

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
rolfozzy skrev:
Hva i alle dager er det for slags kabler Slorbakken har brukt tidligere.

Samme merkesom du bytta ut + en blå en ::) ;)


Mvh. RS
Wireworld Gold Eclipse ?
Wireworld Silver Eclipse ?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
 
S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
R.Solhaug skrev:
Slorbak skrev:
Hva synes du om x 1000 fra 61?

Mvh Roar
Den gamle Fisher`n spiller så det skal letes lenge etter noe nyere konstruksjoner som holder følge.


Mvh. RS
Da er vi 3 om det :)
Utrolig artig amp, tror nesten jeg må låne den av Roar igjen.

/jan
Dette er x 1000 og har et helt annet trykk enn den du lånte Jan. Denne er meget god og har mye mere krefter og dette var toppmodelen til Fisher.

Låne går sikkert ann etterhvert. :)

Mvh Roar
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
JanR skrev:
R.Solhaug skrev:
Slorbak skrev:
Hva synes du om x 1000 fra 61?

Mvh Roar
Den gamle Fisher`n spiller så det skal letes lenge etter noe nyere konstruksjoner som holder følge.


Mvh. RS
Da er vi 3 om det :)
Utrolig artig amp, tror nesten jeg må låne den av Roar igjen.

/jan
Dette er x 1000 og har et helt annet trykk enn den du lånte Jan. Denne er meget god og har mye mere krefter og dette var toppmodelen til Fisher.

Låne går sikkert ann etterhvert. :)

Mvh Roar
Så det nå :)
Men sier ikke neitakk til noen av de.
The Fischer spilte pokker'n ikke dårlig her, til og med naboen kom innom, husker jeg, og lurte på om vi hadde fest på høylys dag !

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?
Q-tips, ører ? ;D

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?

:)

Skal ikke du gjøre noe innvendig med Heresyene dine da?

Mvh Roar
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?

:)

Skal ikke du gjøre noe innvendig med Heresyene dine da?

Mvh Roar
Da snakker vi ikke om tweak. Da snakker vi om massiv oppgradering. ;D

Tweak er ting som bedrer på selvfølelsen bare.
 
S

Slorbak

Gjest
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?

:)

Skal ikke du gjøre noe innvendig med Heresyene dine da?

Mvh Roar
Da snakker vi ikke om tweak. Da snakker vi om massiv oppgradering. ;D

Tweak er ting som bedrer på selvfølelsen bare.
;D

Og fy Rolf dette er virklig en stor oppgradering. ;D

Blir det 6kvadrat innvendig?

Mvh Roar
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?

:)

Skal ikke du gjøre noe innvendig med Heresyene dine da?

Mvh Roar
Da snakker vi ikke om tweak. Da snakker vi om massiv oppgradering. ;D

Tweak er ting som bedrer på selvfølelsen bare.
;D

Og fy Rolf dette er virklig en stor oppgradering. ;D

Blir det 6kvadrat innvendig?

Mvh Roar
De småtassene der klarer seg med 0.5 kvadrat ;D

/jan
 
S

Slorbak

Gjest
JanR skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
Slorbak skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:
Kjenner jeg Roar rett var det vel en Chord og masse biltema kabler ;D

/jan
Kjenner jeg Roar rett har han sikkert brukt klessnora til kjerringa.
Riktig så ille er det ikke ;D. Vi må få en tilbakmelding på det siste tveaket som skjer hos deg Rolf.

Mvh Roar
Skal det tweakes noe her ?

:)

Skal ikke du gjøre noe innvendig med Heresyene dine da?

Mvh Roar
Da snakker vi ikke om tweak. Da snakker vi om massiv oppgradering. ;D

Tweak er ting som bedrer på selvfølelsen bare.
;D

Og fy Rolf dette er virklig en stor oppgradering. ;D

Blir det 6kvadrat innvendig?

Mvh Roar
De småtassene der klarer seg med 0.5 kvadrat ;D

/jan
Kommer det noe lyd da?

Synes ikke vi skal nevne noe om disse småtassene,de ble jo lagd som senter til Forte. ;D

Mvh Roar
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Slorbak skrev:
Synes ikke vi skal nevne noe om disse småtassene,de ble jo lagd som senter til Forte. ;D

Mvh Roar
Det var ikke på noen måte ment som kritikk eller mobbing av Heresy. De skal være stolt over å få lov til å gjøre jobben som "senter" i ett Forte II oppsett ;D ;D

/jan
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Soga om Halden-riaaen held fram!
I forrige episode dukka den opp hos meg i Damstredet og fikk stryk av riaaen i AI500. Her hørte vi både at det mangla dybde i lydbildet og at den stramme bassen ikke gikk like dypt som AI`en. Akk & ve.
Undertegnede begynte straks å spekulere i oppgraderinger og solide Kåre, her måtte noko gjerast.

Avtalte med riaa-bygger Arne å inkludere ymse oppgraderinger i riaaen jeg hadde på bestilling.
Tvilsomme SCR-kondensatorer ble bytta ut med tinnfolie fra Interterchnic, nettbrønn påmontert med massiv intern powerkabel i form av godt skjermet Norsk 2,5kv PR og den fikk gilde* forgyldte phonobøssinger.
*undertegnede er ellers skeptisk til gilde

Arne fant et egnet chassie med avrundede hjørner og lekre kjøleribber. At den til forveksling minner om en gammel brødrister har dog ikke gått hus forbi; den er allerede døpt The bread-shaker ::)




Det var tomt for matt svart spraylakk på Europris så jeg handla en boks gullspray. (Kr.34.50) Dermed ble den The Halden RIAA Gold Edition; top of the line!
 

Vedlegg

Topp Bunn