Halden riaa/Solhaug kabler/Dual shure

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
.retteP skrev:
Jeg har ikke sagt det før, men sier det likevel, siden det har en viss relevans i denne tråden:
Jeg fikk noen 'eldre' sett med Solhaug signalkabler for en tid siden, og jeg liker de!

Såfremt loddingene fortsatt sitter finner du ikke bedre kabler 8)


Mvh. RS
 

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Innlegg
624
Antall liker
3
rolfozzy skrev:
Begynner og føle meg som en outsider her. Snart bare jeg som ikke har Dual i Halden.















Og takk for det. ;D
Du er ikke alene! Jeg har Pro-Ject, men skal snart bytte.....................til en ny Pro-Ject ;D
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Lagga skrev:
R.Solhaug skrev:
Må riktignok tilstå at jeg har snudd nettstikket på NAD`en ::)
Aaaahhh, men så er jo forklaringen funnet!

;D

Morten

Nå skal jeg bare få skaffet meg en epileptisk nål så skal det bli saker ;D


Mvh.RS
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Her spilles bare djevelens musikk, så jeg vet ikke riktig hva slags velsignelse som mine har fått.
 
S

Slorbak

Gjest
rolfozzy skrev:
Her spilles bare djevelens musikk, så jeg vet ikke riktig hva slags velsignelse som mine har fått.
Lengre innspillingstid bare Rolf. ;D


Mvh Roar
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Må jo si at det var en egen glede å bøye og bende på plass de tre første Solhaug-kablene....

Massivt da gitt, ittno overkokt spaghetti detta


;D

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Massivt skal det være !

Men hva skuer mitt øye, en lampettledning i padda !?

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, sukk, til og med to...
At reserveCDspillærn ikke har nettbrønn er greit nok, men det har ikke Nottingham'en heller... :(

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Lagga skrev:
Ja, sukk, til og med to...
At reserveCDspillærn ikke har nettbrønn er greit nok, men det har ikke Nottingham'en heller... :(

Morten
Skal kansje ikke si noe, fast kabel på M.S'n også ::)
Det får være, cd spiller'n har jeg satt inn brønn i, noe å tenke på ?

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Den NAD DVD/CD-spilleren blir det ikke brukt noen penger på nei.
Tenker jeg heller bærer Synthesis'en opp fra kjelleren, inntil ARC'en
er på bena igjen.

;)

Morten
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Pokker'n ja, du har jo kremanlegg i kjelleren du :)
Må få hørt på ampen, ta'n på innelomme en dag og sving nedom ;D

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, jeg har jo nevnt det selv også. Må få til det en dag snart, nysgjerrig på hvordan Klipsch'ene synger med Ensemble'n
opp i to'ern.....

::) ;)

Morten
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Trenger du starthjelp så skrik ut!


Diskanten din er ferdig fixa forresten.. ;)



Mvh. RS
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Får ælge meg litt innpå østfoldbenken her med en kommentar til solhaug kabler, jeg og. Bor jo nesten i østfold (follo) og to av ungene er født i fredrikstad. :D Har jo disse solhaugkablene, og spiller med en Shure M75ED type 2 på min 60 talls Thorens. 2 av 3 må vel være bra. Fikk noen strøm og signalkabler + ei padde for ikke så lenge siden. Greide ganske fort å bende paddestikket så en ledning ble dratt ut, så mye testing ble det ikke. Fikk ei luke i kveld, og fiksa kontakten. Og jovisst. Der kom den ekstra punchen i bunn.Tok meg seg litt av det skarpe i toppen, som plager meg litt når jeg spiller høyt, samtidig. I tillegg forsvant det noe "tomgangssus". Og lyden opplever jeg som om den både har roet og åpnet seg på en gang. Er i utgangspunktet ingen kabelfantast, men dette smakte fugl til flue pris. ;D
Har også forsøkt anbefalingene med grøftekabel. Gikk for 10kv med det samme. 8). Av praktiske årsaker og engstelse for terminalene har jeg gått tilbake til mine Anti Cables. Også solid core, men av en mer anvendelig dimensjon. Her var også forskjellen i mine ører og på mitt anlegg, ikke betydelige nok til å riske terminaler. Får se når jeg får plassert ting der de endelig skal være, om jeg får festet/sikret de og testet mer.
Svein Aage
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Diskanten din er ferdig fixa forresten.. ;)
Å hælle måne, velsigne deg RS!!!

Passer det, kommer jeg forbi om tolv timer!

:) :) :)

PS Rekker du, casher jeg gjerne ut en nettkabel til og - en én-meter DS

:)

Morten
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Lagga skrev:
R.Solhaug skrev:
Diskanten din er ferdig fixa forresten.. ;)
Å hælle måne, velsigne deg RS!!!

Passer det, kommer jeg forbi om tolv timer!

:) :) :)

PS Rekker du, casher jeg gjerne ut en nettkabel til og - en én-meter DS

:)

Morten
Skal du ha på kaffetraktern også ?
Svartere kaffe, mindre grut.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Her er'e ente no traktær Rozzy,
kaffen er svart, og gruten kommer ut den naturlige veien.....



;D

;)

Morten
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Vel, hvis det går opp for meg hva en DS er så.. ???



Mvh. RS
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Vil du ha omsetning på ti-kvadraten Rørlig ::)



Mvh. RS
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Vel, hvis det går opp for meg hva en DS er så.. ???
;D ;D ;D

En setning som skrives som en ettertanke, markeres med "PS" foran, og "DS" bak.
Ingen hemmelige koder her. ::)

Mirage'ne mine har jo nettopp fått byttet ut stiletthæler (spikes), med tøfler (dempeføtter), så hva som er hva, skal jeg ikke være
for bastant om, men at det er et mer solid basstrykk og øket nærvær her, det er ganske så klart, dette må jeg bare prøve mer av!

;)

Morten
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Hvilke muligheter! (- sitat Benny i "the julekalender" da han bladde i den store klokeboken)



Mvh. RS
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
R.Solhaug skrev:
Vil du ha omsetning på ti-kvadraten Rørlig ::)



Mvh. RS
:) Legger den på vent til jeg får ferdig plassert utstyret. Får jeg sikra/ festa den til veggen bak høyttalerene og forsterker går det vel bra. Er ikke helt ferdigtesta enda, men antar at jeg må gå opp også i høyttaleren for full effekt. :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Veldig til aktivitet her på natterstider :)

Hyggelig å se at rørlig rører på seg ;)

/jan
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Nattestid er fin tid Jan, og jamen har ikke RSolhaug fikset kontaktproblemene til den siste diskanten på
rekordtid, den er koblet opp, og nå tenner endelig de gamle sliterne (Mirage'ne) på alle sylindre igjen,
det er lise for ørene det..... :)

Akkurat nå sveiver noe, Mbare og undertegnede fikk høre først hos RSolhaug, rundt her, gammelt to-mikrofoners
live opptak med Count Basie - d'ække gæernt altså!

It's good to go............................... ;D

Morten
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Nå hører du S-lydene bedre Lagga ;)


Siden det her er kabeltråden; noe ikke mange vet er at jeg kan hoste opp en latterlig billig digitalcoax som er hysterisk god. Gruseralt annet ;D
Sånn, da er det sagt.


Mvh. RS
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
R.Solhaug skrev:
Nå hører du S-lydene bedre Lagga ;)


Siden det her er kabeltråden; noe ikke mange vet er at jeg kan hoste opp en latterlig billig digitalcoax som er hysterisk god. Gruseralt annet ;D
Sånn, da er det sagt.

Mvh. RS
Godt å få det ut ;) ;D

/jan
 
B

Back_Door

Gjest
JanR skrev:
R.Solhaug skrev:
Nå hører du S-lydene bedre Lagga ;)


Siden det her er kabeltråden; noe ikke mange vet er at jeg kan hoste opp en latterlig billig digitalcoax som er hysterisk god. Gruseralt annet ;D
Sånn, da er det sagt.

Mvh. RS
Godt å få det ut ;) ;D

/jan
Ja, det gjelder jo all kabel. Ikke minst den du legger selv.. ::) ;D
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
R.Solhaug skrev:
Siden det her er kabeltråden; noe ikke mange vet er at jeg kan hoste opp en latterlig billig digitalcoax som er hysterisk god. Gruseralt annet ;D
Sånn, da er det sagt.
Er det så stort da? ???
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Pengvim skrev:
R.Solhaug skrev:
Siden det her er kabeltråden; noe ikke mange vet er at jeg kan hoste opp en latterlig billig digitalcoax som er hysterisk god. Gruseralt annet ;D
Sånn, da er det sagt.
Er det så stort da? ???
Nei.
Vil folk kjøpe dyre eller lage seg billige får det være opp til hver enkelt.


Karma:
Ikke sant ;D

/jan
 
8

8x12_TOM

Gjest
R.Solhaug skrev:
Nå hører du S-lydene bedre Lagga ;)


Siden det her er kabeltråden; noe ikke mange vet er at jeg kan hoste opp en latterlig billig digitalcoax som er hysterisk god. Gruseralt annet ;D
Sånn, da er det sagt.


Mvh. RS
Neste gang du hoster, prøv å hoste en helt over til Holmestrand
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Endelig. Det blei saker ja. Roar slang innom medbringende en gammel AI 500. Vi hørte først på CD, så på vinyl via NAD, Roar mener det lyder godt men jeg avviser det ved å svitsje tilbake til CD. Lovende, men et godt stykke igjen blir vi enige om. For mye platestøy er det og.

Så rigger jeg til AI`en, kun bruktn som riaa, kald fra esken. Gåttesia, det blei nesten litt mye for oss. For en klang, for et et lydbilde, og hvor ble det av platestøyen?
Poenget her skulle jo ikke være å sette opp verdens værste vinylrigg (VVV), kun å ha det litt morro med en gammel Dual-spiller med Shure-nål og en anstendig rør-riaa. I påvente av Halden-riaa får jeg låne AI`en av Roar, i følge ham skal de være nokså identiske om enn sistnevnte er noe mer påkosta.

Har akkurat skippa ut Roar og ikke rukket å spille mange plater enda, men det her lukter det definitivt fisk av. Eller var det kanskje fuggel ;D
Den gamle 1219-spillern med Shure 91ED låter absolutt ikke romantisk og inneslutta om noen skulle tro det, den spiller åpent og levende med en imponerende timing. Støyfritt ble det også, og bassen er allerede både dyp og veldefinert nok, før div. planlagt modding.

Halden-riaaen er nok ett hakk strammere, men i følge Roar er det langt fra noen topp rør som sitter i AI`en så den har mer å gå på i oppvarma tilstand og med skikkelig nettkabel 8)

Dette begynner virkelig å bli farlig morro ;)


Mvh. RS
 
S

Slorbak

Gjest
:)


Takker for at jeg fikk høre dette anlegget Solhaug. :) Ja dette var saker det.

Lyden er det beste jeg har hørt,og det med stor margin. Satt med følesen at det ikke var høytalere i rommet. For en mellombass og bånntrykk du har.

Særlig denne krispen du har i hele lydbildet var herlig.

Dualen spiller meget godt og når s 500 gjorde inntreden så fikke 1219 vist seg frem.Ikke noe vits for deg med andre spillere,i mine ører låt vinyl like godt som cd.

Vi har en avtale om at du skal få slippe til mine Forte og få ut det optimale ut av disse. Den lyden du har må jeg ha. :) :) Den mener jeg.

Mvh Roar
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Slorbak skrev:
:)


Takker for at jeg fikk høre dette anlegget Solhaug. :) Ja dette var saker det.


Mvh Roar

Takk sjøl Roar, var det ikke for din glødende entusiasme rundt gamle platespillere generelt og oversette Dual-spillere spesielt hadde jeg ikke orka å gjenoppta vinylspillingen. Smokka sammen en nettkabel mens kaffetraktern gikkk i dag tidlig og fikk et hakk mer av alt. Her har vi vinyllyd på et fryktelig morsomt nivå satt sammen av.. :eek:


Mvh. RS
 
S

Slorbak

Gjest
R.Solhaug skrev:
Slorbak skrev:
:)


Takker for at jeg fikk høre dette anlegget Solhaug. :) Ja dette var saker det.


Mvh Roar

Takk sjøl Roar, var det ikke for din glødende entusiasme rundt gamle platespillere generelt og oversette Dual-spillere spesielt hadde jeg ikke orka å gjenoppta vinylspillingen. Smokka sammen en nettkabel mens kaffetraktern gikkk i dag tidlig og fikk et hakk mer av alt. Her har vi vinyllyd på et fryktelig morsomt nivå satt sammen av.. :eek:


Mvh. RS
:)
Morro at det spiller så bra hos deg med vinyl. Bare for og si det,det er et par ting vi skal gjøre med spilleren slik at den blir bedre lydmessig. Bare pass på isoen er på Solhaug. :)

Når det gjelder AI så er dette første model og denne har ikke samme riaa som senere modeler.
Har hatt senere og den første syntes jeg var bedre. Du har den første AI som kom i salg.

Hvis det er noe som heter high end så er 100% i stand og riktig satt opp 1219 high end.

Det jeg hørte hos deg i går,kan jeg love at når vi er ferdig med et par tveka så er vinyllyden hos deg bedre enn cd.(hvis den ikke er det allerede) ;D

Gleder meg til og høre hvordan AI er på disse høytalerne dine. Stell pent med den.

Mvh Roar
 
Topp Bunn