Halden riaa/Solhaug kabler/Dual shure

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Og hvordan lyder det nå da? Vel, den bør vel ha noen timer til før den kan ansees å være ferdig inbrent, men det er allerede klart at nå får den ikke lengre stryk av AIen. Den spiller åpnere og ikke minst langt mer dynamisk. Imponerende ren og velartikulert dypbass, og jeg som trodde Dual/Shure slet med bassdefinisjonen ???

Med Mullard-rør lyderer det rent og åpent med lite rør-varme, blir spennende å høre den også med varmere rør. Riaaen er ellers utstyrt med trinnløs spenningsregulator slik at både gain og til en viss grad klang kan justeres etter dagsform ???

De anvendte tinnfoliekondensatorene kjenner jeg som utrolig seige mht innspilling så den får stå påslått en del framover og jevnlig prøvelyttes opp mot cd-spillern. Ved anledning skal den få en runde mot originalen og etterhvert også mot kritikerroste Audion Premier. Fylgj med!


Mvh. RS
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Morsomt å følge med på desse trådene deres!
Syntest jeg skimtet noe vakkert treverk i bakgrunnen av The Bread Shaker Special Gold Edition,Reidar.Kan man få ønske seg et bilde av hele pyramiden ? :)
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Rune S skrev:
Morsomt å følge med på desse trådene deres!
Syntest jeg skimtet noe vakkert treverk i bakgrunnen av The Bread Shaker Special Gold Edition,Reidar.Kan man få ønske seg et bilde av hele pyramiden ? :)

Hallo Rune! Klikker du på "signaturen" min så er det noen sådær bilder et stykke nede på siden av klenodiene mine. Må få tatt noen bedre bilder ved høve ???


Mvh. RS
 
S

Slorbak

Gjest
R.Solhaug skrev:
Og hvordan lyder det nå da? Vel, den bør vel ha noen timer til før den kan ansees å være ferdig inbrent, men det er allerede klart at nå får den ikke lengre stryk av AIen. Den spiller åpnere og ikke minst langt mer dynamisk. Imponerende ren og velartikulert dypbass, og jeg som trodde Dual/Shure slet med bassdefinisjonen ???

Med Mullard-rør lyderer det rent og åpent med lite rør-varme, blir spennende å høre den også med varmere rør. Riaaen er ellers utstyrt med trinnløs spenningsregulator slik at både gain og til en viss grad klang kan justeres etter dagsform ???

De anvendte tinnfoliekondensatorene kjenner jeg som utrolig seige mht innspilling så den får stå påslått en del framover og jevnlig prøvelyttes opp mot cd-spillern. Ved anledning skal den få en runde mot originalen og etterhvert også mot kritikerroste Audion Premier. Fylgj med!


Mvh. RS
:)

Ai er 22år gammel og har sletne rør og den er ikke gått over. Lover bra for min del dette Solhaug. :) Jeg har nos 83 rør som skal inn i den. Gamle Sovtek er vel ikke mye og skryte av.

Ellers må jeg si at denne riaaen i Luxman spiller godt for dagen.

Mvh Roar
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
R.Solhaug skrev:
Ved anledning skal den få en runde mot originalen og etterhvert også mot kritikerroste Audion Premier. Fylgj med!


Mvh. RS
Gleder meg veldig til Audion riia'n. Tror nesten jeg får hive meg i bilen når den dagen kommer :)

/jan
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
R.Solhaug skrev:
Rune S skrev:
Morsomt å følge med på desse trådene deres!
Syntest jeg skimtet noe vakkert treverk i bakgrunnen av The Bread Shaker Special Gold Edition,Reidar.Kan man få ønske seg et bilde av hele pyramiden ? :)

Hallo Rune! Klikker du på "signaturen" min så er det noen sådær bilder et stykke nede på siden av klenodiene mine. Må få tatt noen bedre bilder ved høve ???


Mvh. RS
Jepp der var de ja! Har ikke fått med meg den tråden. Gledelig gjensyn!
Kjenner meg igjen i lydbeskrivelsene,selv om jeg sannsynligvis hørte de under enda bedre forhold i din gamle leilighet.
Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av de vakre 3-veisene jeg kjøpte av deg også.

Mvh
RS
 

Vedlegg

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Rune S skrev:
Jepp der var de ja! Har ikke fått med meg den tråden. Gledelig gjensyn!
Kjenner meg igjen i lydbeskrivelsene,selv om jeg sannsynligvis hørte de under enda bedre forhold i din gamle leilighet.
Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av de vakre 3-veisene jeg kjøpte av deg også.

Hå nei Rune, ikke sammenlignbart rett og slett. Undertegnede har nok hatt ett par små gjennombrudd siden de tidlige prototypene du hørte.
Fireveis høyttalerprosjekt er som hetvin; behøver lang modning og er tildels udrikkelig i lang tid. Men så.. :eek:


Mvh. RS
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Fikk akkurat melding om at Audion riaaen + mc-stepup ankommer Oslo til uka. Morro på gang!


Undertegnede holder ellers på og oppgraderer noe voldsomt, blir spennende å høre hvordan det låter etterhvert ???


Mvh. RS
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
R.Solhaug skrev:
Fikk akkurat melding om at Audion riaaen + mc-stepup ankommer Oslo til uka. Morro på gang!



Mvh. RS
Artig, skrik ut når den er i hus så slenger jeg bortom med en pakke mariekjeks og godt humør ;D

/jan
 
Topp Bunn