Høyttaler fra kr 0-300 000:)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I know:) har vært i kontakt med han.
    Men har ikke hørt så mye av Rockport tidligere, så må ta en lytterunde.
    Noen som kjenner både Marten ht og Rockport gjerne Avior som kan si noe om forskjellene???
    Ut fra det lille jeg har hørt låter Rockport høyttalere kanskje litt tørrere enn Marten, mens Marten har en litt friskere klang.
    Marten er også kjent for å være veldig nyansert med stram og presis bass, Rockport muligens litt mer utsrakt med mere pondus.
    Samtidig som den er rask og presis.

    Er jeg inne på noe her?? Hadde bare enn kort demo på en av de minste Rockport på Horten messa for noen år siden.
    Jeg kjenner ikke Marten så skal vel være litt forsiktig med å si så mye om forskjellene mellom dem og Rockport. Jeg føler at dynamikk, både mikro- og makro, kanskje er Rockports mest ekstreme egenskap på den positive siden. De har en "plutselighet" som virkelig er fascinerende. De er dønn stille, jeg tror de må kunne betraktes som svært nøytrale, overhodet ingen pukler eller imponatoregenskaper, veldig kildetro. Holografi er en annen fantastisk egenskap med Rockport.

    Jeg mener de trenger mer krefter enn Rockport selv sier, du har jo et godt utgangspunkt med din Plinius. Rockport bruker utelukkende forsterkere fra Gryphon i sine demofasiliteter i Maine, USA. Internkabling er fra Transparent. Rockport anbefaler forsterkere fra 50W, men det holder ikke hvis man ønsker å dra på litt. Mine 100W Ayon monoblokker fungerer meget bra, men det hender jeg ønsker meg 5Db ekstra i lytteposisjon uforvrengt. Jeg innrømmer å like å spille relativt høyt...

    Jeg mener Avior er litt på siden av øvrige Rockport, helt personlig mener jeg dette er utelukkende positivt. Den har, i motsetning til alle sine søsken, kun fremovervendte elementer. Den bredere frontbaffelen gjør plass til et større mellomtoneelement enn feks Ankaa. Mitt første ankepunkt mot Ankaa er nedre bass/øvre mellomtone som er noe slank. Jeg henger meg kun opp i dette ved rock, der jeg kunne ønske meg litt mer trøkk i området 50-200Hz. Dypbass er det nok av forsåvidt, av den ekte artikulerte sorten.

    Mitt andre ankepunkt mot Ankaa, er at den er noe krevende å plassere, sansynligvis grunnet sidemonterte basser. Det har jo ikke Avior, så irrelevant her.

    Den dagen jeg skal bytte ut Ankaa, er Avior et soleklart alternativ. For noenlunde normale stuer er nok dette Rockports beste alternativ.

    Men fred i ræva får ikke jeg før jeg har sjekket ut TAD, men det har du kanskje allerede gjort?

    Takk for tilbakemelding:)
    Ut fra en del tester på nettet så er nok Rockport veldig nøytrale ht ja.
    Så kanskje ikke så ekstremt ulike Marten her.

    TAD er veldig spennende, har selv hørt topp modellen R1 som har vært en drøm i flere år.
    Men alt for kostbar for mitt budsjett dessverre.
    Uansett så ser mange på den mindre gulvstående som nesten like bra og kanskje bedre i mindre normale rom.
    Det jeg likte med R1 var den tonale sammenhengen og pondusen de hadde når opptaket tillate det.
    Likte også godt den musikalske tilnærmingen som kunne minne litt om de største Tannoy, lytte tretthet er totalt fraværende:)

    Avior virker veldig spennende ja, men tørr ikke invistere uten å ha sett og lyttet ialefall.
    Når det gjelder TAD (som jeg også lukter litt på) har jeg hørt Evolution one et par ganger de siste månedene, samt en gang Reference One og det samme med Reference Compact.

    Selvfølgelig fantastiske høyttalere alle tre, og rom og forsterkeri spiller naturlig nok en viktig rolle ift hva en (eventuelt) skulle bestemme seg for. Hvis jeg skulle valgt i dag hadde det vært enkelt; Reference One utenfor min divisjon, Evolution One relativt kjedelig (ikke misforstå det er likevel en drøm av en høyttaler), mens Reference Compact engasjerer og imponerer meg veldig (sammenlignet med Evolution One).

    Selv har jeg tenkt å bruke et år eller to på å velge hva som skal inn i stuen. Mitt største ankepunkt mot TAD er utseende. Uvesentlig for noen, men når en skal bruke så mye penger på høyttalere er det greit at også det visuelle spiller på lag. Sikkert mange som er uenige. Kanskje det ender opp med at jeg kjøper Bird.....:)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    I know:) har vært i kontakt med han.
    Men har ikke hørt så mye av Rockport tidligere, så må ta en lytterunde.
    Noen som kjenner både Marten ht og Rockport gjerne Avior som kan si noe om forskjellene???
    Ut fra det lille jeg har hørt låter Rockport høyttalere kanskje litt tørrere enn Marten, mens Marten har en litt friskere klang.
    Marten er også kjent for å være veldig nyansert med stram og presis bass, Rockport muligens litt mer utsrakt med mere pondus.
    Samtidig som den er rask og presis.

    Er jeg inne på noe her?? Hadde bare enn kort demo på en av de minste Rockport på Horten messa for noen år siden.
    Jeg tenkte jeg skulle skrive nesten dette, så du er helt klart inne på noe. Har dog ikke lyttet seriøst på Avior(kun litt på messe). Men jeg føler jeg har hørt "tilstrekkelig" både på rimeligere og dyrere modeller.


    Geir Arne
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    I know:) har vært i kontakt med han.
    Men har ikke hørt så mye av Rockport tidligere, så må ta en lytterunde.
    Noen som kjenner både Marten ht og Rockport gjerne Avior som kan si noe om forskjellene???
    Ut fra det lille jeg har hørt låter Rockport høyttalere kanskje litt tørrere enn Marten, mens Marten har en litt friskere klang.
    Marten er også kjent for å være veldig nyansert med stram og presis bass, Rockport muligens litt mer utsrakt med mere pondus.
    Samtidig som den er rask og presis.

    Er jeg inne på noe her?? Hadde bare enn kort demo på en av de minste Rockport på Horten messa for noen år siden.
    Jeg kjenner ikke Marten så skal vel være litt forsiktig med å si så mye om forskjellene mellom dem og Rockport. Jeg føler at dynamikk, både mikro- og makro, kanskje er Rockports mest ekstreme egenskap på den positive siden. De har en "plutselighet" som virkelig er fascinerende. De er dønn stille, jeg tror de må kunne betraktes som svært nøytrale, overhodet ingen pukler eller imponatoregenskaper, veldig kildetro. Holografi er en annen fantastisk egenskap med Rockport.

    Jeg mener de trenger mer krefter enn Rockport selv sier, du har jo et godt utgangspunkt med din Plinius. Rockport bruker utelukkende forsterkere fra Gryphon i sine demofasiliteter i Maine, USA. Internkabling er fra Transparent. Rockport anbefaler forsterkere fra 50W, men det holder ikke hvis man ønsker å dra på litt. Mine 100W Ayon monoblokker fungerer meget bra, men det hender jeg ønsker meg 5Db ekstra i lytteposisjon uforvrengt. Jeg innrømmer å like å spille relativt høyt...

    Jeg mener Avior er litt på siden av øvrige Rockport, helt personlig mener jeg dette er utelukkende positivt. Den har, i motsetning til alle sine søsken, kun fremovervendte elementer. Den bredere frontbaffelen gjør plass til et større mellomtoneelement enn feks Ankaa. Mitt første ankepunkt mot Ankaa er nedre bass/øvre mellomtone som er noe slank. Jeg henger meg kun opp i dette ved rock, der jeg kunne ønske meg litt mer trøkk i området 50-200Hz. Dypbass er det nok av forsåvidt, av den ekte artikulerte sorten.

    Mitt andre ankepunkt mot Ankaa, er at den er noe krevende å plassere, sansynligvis grunnet sidemonterte basser. Det har jo ikke Avior, så irrelevant her.

    Den dagen jeg skal bytte ut Ankaa, er Avior et soleklart alternativ. For noenlunde normale stuer er nok dette Rockports beste alternativ.

    Men fred i ræva får ikke jeg før jeg har sjekket ut TAD, men det har du kanskje allerede gjort?

    Takk for tilbakemelding:)
    Ut fra en del tester på nettet så er nok Rockport veldig nøytrale ht ja.
    Så kanskje ikke så ekstremt ulike Marten her.

    TAD er veldig spennende, har selv hørt topp modellen R1 som har vært en drøm i flere år.
    Men alt for kostbar for mitt budsjett dessverre.
    Uansett så ser mange på den mindre gulvstående som nesten like bra og kanskje bedre i mindre normale rom.
    Det jeg likte med R1 var den tonale sammenhengen og pondusen de hadde når opptaket tillate det.
    Likte også godt den musikalske tilnærmingen som kunne minne litt om de største Tannoy, lytte tretthet er totalt fraværende:)

    Avior virker veldig spennende ja, men tørr ikke invistere uten å ha sett og lyttet ialefall.
    Når det gjelder TAD (som jeg også lukter litt på) har jeg hørt Evolution one et par ganger de siste månedene, samt en gang Reference One og det samme med Reference Compact.

    Selvfølgelig fantastiske høyttalere alle tre, og rom og forsterkeri spiller naturlig nok en viktig rolle ift hva en (eventuelt) skulle bestemme seg for. Hvis jeg skulle valgt i dag hadde det vært enkelt; Reference One utenfor min divisjon, Evolution One relativt kjedelig (ikke misforstå det er likevel en drøm av en høyttaler), mens Reference Compact engasjerer og imponerer meg veldig (sammenlignet med Evolution One).

    Selv har jeg tenkt å bruke et år eller to på å velge hva som skal inn i stuen. Mitt største ankepunkt mot TAD er utseende. Uvesentlig for noen, men når en skal bruke så mye penger på høyttalere er det greit at også det visuelle spiller på lag. Sikkert mange som er uenige. Kanskje det ender opp med at jeg kjøper Bird.....:)

    Personlig liker jeg utseende på TAD men helt klart en smakssak:)
    Enkelte mener att kanskje TAD har en litt mørk klangkarakter og er på den fyldige siden av nøytral.
    Men dette gjør høyttalerene selvfølgelig litt mer tilgivende.
    Muligens jeg for min del ville savne litt av den superdetaljerte krispe mellomtonen til Marten,
    som nesten er enestående til å få frem nyansene på cymbaler på trommer etc, har egentlig ikke funnet noe ht som har overgått Bird her.
    Kanskje mine Bird havner på brukten etter hvert da:)
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    I know:) har vært i kontakt med han.
    Men har ikke hørt så mye av Rockport tidligere, så må ta en lytterunde.
    Noen som kjenner både Marten ht og Rockport gjerne Avior som kan si noe om forskjellene???
    Ut fra det lille jeg har hørt låter Rockport høyttalere kanskje litt tørrere enn Marten, mens Marten har en litt friskere klang.
    Marten er også kjent for å være veldig nyansert med stram og presis bass, Rockport muligens litt mer utsrakt med mere pondus.
    Samtidig som den er rask og presis.

    Er jeg inne på noe her?? Hadde bare enn kort demo på en av de minste Rockport på Horten messa for noen år siden.
    Jeg tenkte jeg skulle skrive nesten dette, så du er helt klart inne på noe. Har dog ikke lyttet seriøst på Avior(kun litt på messe). Men jeg føler jeg har hørt "tilstrekkelig" både på rimeligere og dyrere modeller.


    Geir Arne

    Bra jeg ikke var helt på padle tur med beskrivelsen:)
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    I og med at det faktisk er et par Avior til salgs nå, og atpåtil hos en forhandler(?) (endpoint audio - ukjent for meg), burde jo dette by på en sjelden mulighet for å få hørt ordentlig på disse. Tviler på det finnes andre par her i landet, Audio Norge har dem ikke. Så hvis Avior i teorien er fristende har du nå sjansen til å få hørt dem, jeg ville definitivt benyttet meg av den muligheten.

    Og som nevnt, Avior er litt annerledes enn modellene Ankaa, Aqila, Altair, Mira. Avior er veldig pen, men også veldig tung (100kg stk)

    Selv har jeg ikke hørt TAD, men jeg liker utseende på dem. TAD er det merket jeg definitivt vet at jeg skal høre før et eventuelt bytte for min del.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    First audition:)

    B&W 802D vs Dali epicon8

    Epicon8:

    PLUSS:
    Finish.Tilgivende ht på det meste av musikk.
    Engasjerende på litt tyngre musikk som Rock.

    Minus:
    Fidelity nevnte i testen av epicon8 att lydbildet ikke ble noe større hvis volumet ble skrudd opp,
    er helt enig med denne observasjonen.
    Grunnet en litt mørk klang karakter savnet jeg litt detaljering.
    Savnet også litt dybass og slamm i bassen, en del rumling i bassen (Mye av dette var rommer de sto i sin skyld.

    B&W 802D

    Utrolig nøytral mellomtone som låter veldig bra på stemmer (Tommel opp:)
    De instrumentale detaljene kommer også ganske bra frem.
    Ganske bra dybde perspektiv. Lekkert utseende.

    Minus: Litt rumlete bass, savnet litt dypbass og slamm (igjen rom problemene)


    Konklusjon:
    Dette er helt klart mine meninger og min erfaring med disse to høyttalerene.
    Jeg har bestandig likt Dali høyttalere men må vel erkjenne att B&W trakk det lengste strået her.
    For meg personlig er nok 800D mest interesang og ikke 802D, men har ialefall dannet meg ett lite bilde.
    Særlig mellomtonen likte jeg veldig godt, jeg tror også 800D hadde passet ganske bra sammen med elektronikken jeg sitter på.

    Så her er første kandidat på handle listen:)


    1: Bowers & Wilkins 800 Diamond

    2:

    3:

    4:

    5:

    6:
     
    M

    mfufu

    Gjest
    Dette skal bli interessant og følge med på, har lest tråden din frem til nå med stor interesse da høyttalere alltid er spennende :)
    Men mulig jeg har gått glipp av en ting, hvem er det som står på listen din til og komme med på de andre 5 plassene? Eller går du opp løypen litt underveis?
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Dette skal bli interessant og følge med på, har lest tråden din frem til nå med stor interesse da høyttalere alltid er spennende :)
    Men mulig jeg har gått glipp av en ting, hvem er det som står på listen din til og komme med på de andre 5 plassene? Eller går du opp løypen litt underveis?
    Hei.

    Skal prøve å fylle opp listen etter hvert ja.
    Det er mange spennende høyttalere der ute:)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Når jeg er på plass i det nye huset er det sikkert mulig å ta en lytt på Audionet og The Music:)

    A.J.
     
    • Liker
    Reaksjoner: X3

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Skal ikke mene så mye om alle alternativene du beskriver, men jeg har hørt nok til og si følgemde:
    Glem Magico S erie om du vurderer q3. S derien er en nedskalert komersialisert utgave som ikke har i nærheten så mye detaljrikdom som q3. Personlig mener jeg at V3 også er bedre enn S 5. S derien er imidlertid lettere og få til. Deretter, finn deg en nøytal pre amp alla Krell 202 Dartzeel eller noe slikt. Jeg bruker Jeff Rowland Criterion, personlig er jeg betenkt over Plinius selv om jeg har en sa Ref. Helt ok, men når den settes på Magico Wilson Verity osv. så faller den igjennom. Jeg tror at Boulder Gouldmund, Dartzeel er sikre valg. Jeg har ikke hørt Pass sin nye .8 serie. Ellers kan jeg si at Accuphase 3800 er noe helt annet enn de øvrige preampene de har. VTL 7.5 er organsik og oppløsnigsmessig god, men du mister dyp bass. Ellers kan jeg skrive under på at de nye store tingene fra John Franks og Chord er spenende. Du Nevnte ML 326. Den er åpen, men kan tendere mot det lyse, mangler noe head room all over. Har ikke hørt den nye ML52. Om du er ute etter bass så tror jeg det er lurt og skrinlegge Tannoy Prestige. Har hatt fler av dem og aldri fått det til. Når jeg så til slutt fikk muligheten til og høre Kingdom Royal og den heller ikke var noe bedre, har jeg gitt opp det merket som en high end produsent. Om du har stort nok rom tror jeg B&W er gøy, vell og merke om du får frem de dypeste oktavene i rommet, sammen med den hurtige midd bassen som gis av 802 og 800. Ingen absolutte sannheter, bare noen betraktniger fra meg….
     

    Bob_Marleys

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Innlegg
    217
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Hvis ikke trådstarter har vurdert Focal er dette noe jeg vil uten tvil etter over 30års (surrete Hi-Fi karriere) anbefale for seriøs vurdering av ferdig høyttalere i høyere prisklasse.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Tips: Inviter deg hjem til folk på HFS som har de aktuelle HT i sitt oppsett. Det er mange stolte HFS ere og det bør ikke by på problemer å få hørt hos andre. Korteste vei til mål er en nøytral HT. Sats på det hvis du ikke synes det er gøy å bytte å bytte å bytte .........

    Final
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Aner ikke hvordan disse ligger an i pris.

    avalon_eidolon.jpg
    muligens forgjengerne til Indra. Da burde de være mulig å få brukt til skissert budsjett ( Avalon, gad vite).


    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.637
    Antall liker
    15.490
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke akuratt pene nei :rolleyes:

    mvh
    Hehe, jeg lurer av og til litt motoren, hva du ønsker å oppnå med slike kommentarer. Er det for å påvirke oss andre at vi heller ikke bør like finishen? - Eller mener du at det er viktig informasjon for oss andre at vi får opplyst at "motoren" ikke synes noe spesielt om disse? Jaja, ikke ta det så fryktelig personlig "motoren", det er kanskje bare jeg som er litt grømpy i dag. Sorry for det :) Kul motor i avataren din forresten! Den synes jeg var fin og blank ;-)

    Det med høyttalere er jaggu ikke lett. Den skal passe inn i rommet, både funksjonelt, fysisk og du skal like det du ser og til slutt tilfredsstille ditt budsjett. Jeg har en forkjærlighet til flere enn en modell, men p.t. er min drømmehøyttaler: Eggelston Works Andra III:
    Hvorfor? Jo, god byggekvalitet, lages i den finishen du ønsker, stor nok, men allikevel ikke for stor, yter bra med luft all veier - både oppover og nedover i frekvensene (18Hz - 24,000Hz). Det sitter faktisk to 12" i den som gir en magisk fylde i et ellers krevende frekvensområde. Eggelston Works Andra III tilhører en av mine favoritter når det kommer til kjøpehøyttalere:

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.555
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Slapp av Grumpy,likte bare ikke finishen på disse så det må jo være lov å si :)

    Ha en fin helg '

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Mitt inntrykk er at h.t. bare blir styggere & styggere når prisen øker. Kun B&W er lekre.


    mvh
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Jeg hadde Magico før, har nå Andra 3 som er avbildet over. Kommer til og gå tilbake til magico, MEN jeg vill si noen ord om Andra 3 da de også fortjener sitt. Jeg vill si at Andra 3 er en nøytral høytaler i den forstand at de gjenspeiler elektronikken de spiller sammen med. De har lite egenlyd,men de er varme i signatruen alikevell og de er oppløst. Mitt ankepunkt er at jeg vill har forstørrelseglasset noe nærmere,om en kan si det slik, jeg vill ikke bare betrakte hele bildet fra distanse, her skiller de seg fra Magico Q, M og V serie, etter min mening. De er en transmisjonslinje konstruksjonsmessig i bassen, jeg liker det, men jeg har tidligere hatt TDL IMF og den dype høytalere. Det er altså en viss fun faktor i bass og midd bass som gjør at det er mulig og spille de fleste plater som er i samlingen, det er også viktig. Jeg andbefaler ikke rør på disse, og ja jeg har hatt VTL S 400. En god transistor med bass er og andbefale. IKKE EC!! Jeg har ikke klart og få de skarpe, heller ikke med Adyton. Fra 1.8 og opp er ok. Jeg hat også testet DP. De har hurtigheten og oppløsningen, men da kan det bli litt tynt nedover, rommet de står i er nok avgjørende.

    Dette er etter min mening en av de bedre all round kandidatene som finnes, dommer seg aldri ut, de er ikke best på noe,men bedre enn 85-90% av det som tillbys om de kvalitetene jeg har beskrevet er av interesse, bortsett fra fun faktor i bassen og en behagelig midd bass. Her er de bedre enn de fleste. Jeg bør kanskje ta med at jeg benytter ST 200 supertwetere og en JL 212 midtplassert, aktivt delt av. De som bruker sub forstår at dette gir bedring alle andre steder enn i bassen, og er med på og fordele
    energifølelsen i rommet. Den er altstå justert slik at den nesten ikke er hørbar. En annen ting er at det ikke er overfokus på skape s er t er og eller noen kompresjon i området 10-14K.
    En ting som trekker veldig ned er at de etter min mening er særdeles underlig priset her i Norge uten at jeg gidder og ta den diskusjonen, bruk nettet om du vill kjøpe deg et par. Dette er min personlige mening. De er ikke konstruert for og konkurere i det prissjiktet de legges på slik jeg ser det. Når jeg skriver dette er det kun som et innspill, om dette skulle være en aktuell høytaler for den som startet tråden.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Respons HT holder jeg en knapp på. Homogene, intet stikker ut. Frekvensgangen er +- 1 db. Høyttalerne er også istand til levere en fysisk fornemmelse av musikken. Drives greit med mange forsterkere såvel rør som transistor.

    Final
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke mene så mye om alle alternativene du beskriver, men jeg har hørt nok til og si følgemde:
    Glem Magico S erie om du vurderer q3. S derien er en nedskalert komersialisert utgave som ikke har i nærheten så mye detaljrikdom som q3. Personlig mener jeg at V3 også er bedre enn S 5. S derien er imidlertid lettere og få til. Deretter, finn deg en nøytal pre amp alla Krell 202 Dartzeel eller noe slikt. Jeg bruker Jeff Rowland Criterion, personlig er jeg betenkt over Plinius selv om jeg har en sa Ref. Helt ok, men når den settes på Magico Wilson Verity osv. så faller den igjennom. Jeg tror at Boulder Gouldmund, Dartzeel er sikre valg. Jeg har ikke hørt Pass sin nye .8 serie. Ellers kan jeg si at Accuphase 3800 er noe helt annet enn de øvrige preampene de har. VTL 7.5 er organsik og oppløsnigsmessig god, men du mister dyp bass. Ellers kan jeg skrive under på at de nye store tingene fra John Franks og Chord er spenende. Du Nevnte ML 326. Den er åpen, men kan tendere mot det lyse, mangler noe head room all over. Har ikke hørt den nye ML52. Om du er ute etter bass så tror jeg det er lurt og skrinlegge Tannoy Prestige. Har hatt fler av dem og aldri fått det til. Når jeg så til slutt fikk muligheten til og høre Kingdom Royal og den heller ikke var noe bedre, har jeg gitt opp det merket som en high end produsent. Om du har stort nok rom tror jeg B&W er gøy, vell og merke om du får frem de dypeste oktavene i rommet, sammen med den hurtige midd bassen som gis av 802 og 800. Ingen absolutte sannheter, bare noen betraktniger fra meg….

    Skjønner ikke helt at du kan si at Plinius SA ref faller igjennom men, personlig er det kanskje den beste effektforsterkeren jeg har hatt/testet,
    unntaket er kanskje Adyton cordis 3.4 signature som er mye dyrere.
    Eneste lille minusene jeg kan nevne ang min SA ref, er at det finnes amper der ute som kanskje har bedre bass fundament, punch og definisjon i bassen.
    Men Ref er uansett ikke dårlig på disse disiplene.
    Og så er det varme utviklingen da.

    Ang Mark Levinson så har jeg 326S, det er jo en supernøytral pre.
    Hvis det skal bli analytisk burde nok problemene ligge andre steder i kjeden.

    Ser du også du nevner B&w 800 Diamond, jeg har troen på disse selv også,
    eneste jeg er litt skuffa over er litt tvilsomme målinger i blant annet Stereophile.....men øra er vell viktigst uansett:)

    Hvilken Magico ht hadde du tidligere??
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Respons HT holder jeg en knapp på. Homogene, intet stikker ut. Frekvensgangen er +- 1 db. Høyttalerne er også istand til levere en fysisk fornemmelse av musikken. Drives greit med mange forsterkere såvel rør som transistor.

    Final

    Response Grand BR er utrolig spennende ja, men kanskje ikke så lett å få hørt disse???
    Fidelity har jo vært helt i himmelen ang disse ht.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Skal ikke mene så mye om alle alternativene du beskriver, men jeg har hørt nok til og si følgemde:
    Glem Magico S erie om du vurderer q3. S derien er en nedskalert komersialisert utgave som ikke har i nærheten så mye detaljrikdom som q3. Personlig mener jeg at V3 også er bedre enn S 5. S derien er imidlertid lettere og få til. Deretter, finn deg en nøytal pre amp alla Krell 202 Dartzeel eller noe slikt. Jeg bruker Jeff Rowland Criterion, personlig er jeg betenkt over Plinius selv om jeg har en sa Ref. Helt ok, men når den settes på Magico Wilson Verity osv. så faller den igjennom. Jeg tror at Boulder Gouldmund, Dartzeel er sikre valg. Jeg har ikke hørt Pass sin nye .8 serie. Ellers kan jeg si at Accuphase 3800 er noe helt annet enn de øvrige preampene de har. VTL 7.5 er organsik og oppløsnigsmessig god, men du mister dyp bass. Ellers kan jeg skrive under på at de nye store tingene fra John Franks og Chord er spenende. Du Nevnte ML 326. Den er åpen, men kan tendere mot det lyse, mangler noe head room all over. Har ikke hørt den nye ML52. Om du er ute etter bass så tror jeg det er lurt og skrinlegge Tannoy Prestige. Har hatt fler av dem og aldri fått det til. Når jeg så til slutt fikk muligheten til og høre Kingdom Royal og den heller ikke var noe bedre, har jeg gitt opp det merket som en high end produsent. Om du har stort nok rom tror jeg B&W er gøy, vell og merke om du får frem de dypeste oktavene i rommet, sammen med den hurtige midd bassen som gis av 802 og 800. Ingen absolutte sannheter, bare noen betraktniger fra meg….

    Skjønner ikke helt at du kan si at Plinius SA ref faller igjennom men, personlig er det kanskje den beste effektforsterkeren jeg har hatt/testet,
    unntaket er kanskje Adyton cordis 3.4 signature som er mye dyrere.
    Eneste lille minusene jeg kan nevne ang min SA ref, er at det finnes amper der ute som kanskje har bedre bass fundament, punch og definisjon i bassen.
    Men Ref er uansett ikke dårlig på disse disiplene.
    Og så er det varme utviklingen da.

    Ang Mark Levinson så har jeg 326S, det er jo en supernøytral pre.
    Hvis det skal bli analytisk burde nok problemene ligge andre steder i kjeden.

    Ser du også du nevner B&w 800 Diamond, jeg har troen på disse selv også,
    eneste jeg er litt skuffa over er litt tvilsomme målinger i blant annet Stereophile.....men øra er vell viktigst uansett:)

    Hvilken Magico ht hadde du tidligere??
    Jeg har eiet Magico V3, og jeg har en bekjent som eier ett sett med Q5 som jeg har lyttet på i mange,mange timer. Når det gjelder Plinius så er det mer en erfaring og kanskje en skuffelse som over tid har kommet frem og særlig etter at jeg satte på en høytalerkabel fra MIT som heter Oracle Matrix SHD 120. Jeg kan desverre ikke tilskrive feilen til kablene. Jeg vurderer innkjøp av ny magico og da står det for min del om Q5 eller M5, og av disse så heller jeg mot sistnevnte, selv om det er en forgjenger. Noe av problemet er nok at begge disse og V3 i realiteten har en følsomhet som ligger rundt 3 db lavere enn det som er oppgitt. Når jeg betrakter SA Ref som jeg gjør skyldes det at jeg ikke synes disse negative sidene diskuteres åpent nok. Også denne konstruksonen har sine utfordringer. En god forsterker kan alltid bli bedre.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Den "stygge "høytalerene litt lenger opp minte meg om dette byggesttet som selges for 400 euro.
     

    Vedlegg

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Se PM


    Respons HT holder jeg en knapp på. Homogene, intet stikker ut. Frekvensgangen er +- 1 db. Høyttalerne er også istand til levere en fysisk fornemmelse av musikken. Drives greit med mange forsterkere såvel rør som transistor.

    Final

    Response Grand BR er utrolig spennende ja, men kanskje ikke så lett å få hørt disse???
    Fidelity har jo vært helt i himmelen ang disse ht.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå er jeg ikke på trådstarters prisnivå. Men jeg har eid og/eller prøvd en del høyttalere fra f.eks Focal, B&W og Monitor Audio.
    Men etter litt tilfeldigheter så fikk jeg byttet til meg noen 100 % aktive høyttalere fra Adam. De har jo dyrere modeller enn mine Column MK3.
    Etter litt justering på eq (bak på høyttalerene) så synes jeg at disse er latterlig bra. På en test mot høyttalere som Audio Physics Scoprpio Puls 2, B&W 804 Diamond og Monitor Audio PL200 (som jeg hadde selv på samme tid) så synes jeg at disse feide lett de andre av banen.
    Litt irriterende nesten siden de ikke er noen smykker estetisk som en del av de andre.

    Du må prøve aktive Adam før du handler :)
    Og du sparer jo en trillebår med sedler på at man ikke trenger svindyre effektforsterkere.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg hatt en hyggelig hifi tur i hovedstaden og lyttet til disse kreasjonene:)
    Lenge siden jeg har hatt en skikkelig hifi tur nå, så en tur innom Audio Norge og Oslo hificenter gjorde bra for både kropp & sjel:)
    Lytte inntrykk kommer!!!!



    Magico S5:



    Rockport Technologies Atria



    Piega 70.2



    Magico S3



    Audio physics Cardeas pluss



    Kef Blade
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.634
    Antall liker
    4.057
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Spännande att få höra dina erfarenheter.
    Har lyssnat på två av dina objekt.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.206
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjør på, blir spennende å høre hva du synes!
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2




    Disse låtene ble benyttet under demoene:
    Dag for dom (Bjørn Eidsvåg)
    Blown away (Sivert Høyem)
    Voice (Madrugada)

    Hadde ikke så mange cd`er med på ferien, så disse låtene ble benyttet.

    Jeg må virkelig takke for all bæringen av høyttalere betjeningen hos Audio Norge ble utsatt for,

    Ikke akkurat lette saker å flytte inn og ut av lytterommetJ


    Sammenligningstest Magico S5, S3, Rockport Atria , Piega 70.2


    Magico S5: Helt klart den største gutten i dette selskapet, og med den mest brutale og dyptgående bassen. Merket dette spesielt på bass trommen på Voice låten, absolutt potensiale til skikkelig slamm der nede.
    Syntes imidlertid vokalen til Høyem på Voice ble litt kantete.
    Låt også en anelse skarpt i de tyngste partiene av låta.
    Savnet litt kropp og rom gjengivelse på Blown away.
    Men mye potensiale i denne høyttaleren, hører godt att det er en høyttaler som har muligheten til å grave dypt inn i det inspillte matrialetJ


    Rockport Atria:
    Dessverre ble dette en høyttaler som falt litt mellom to stoler.
    Men man må selvsagt også ta prisforskjellene til etterretning.
    Mindre lyd bilde enn S5, ikke den brutale bassen, mindre rom, ikke så bra dybde og punktplassering.
    Savnet også litt kropp på vokal gjengivelsene på alle 3 låtene.
    Slettes ingen dårlig høyttaler , men kom ikke helt opp til de andre.






    Piega 70.2:
    Dagens lille overaskelse:
    Ganske bra vokal gjengivelse, minst like bra bass gjengivelse på (Dag for dom) som Rockport Atria.
    Engasjerene og uanstrengt ble settninger som dukket opp i mine notater.
    Jeg glemte også ett øyeblikk å ta notater, ett absolutt kompliment til en høyttalerJ
    Savnet imidlertid litt av bassen og størrelse av lydbildet S5 vartet opp med.
    Men 200 000 blanke kroner dyrere er tross alt S5!!!


    Magico S3:

    Skulle jeg tatt med en høyttaler hjem av disse høyttalerne så måtte det blitt S3.
    Kanskje den beste vokal gjengivelsen av dem alle med Piega tett på??
    S5 hadde nok en anelse mere pondus der nede, men S3 var veldig tett på.


    Konklusjon:
    Hadde jeg fått brutaliteten i bassen til S5, den uanstrengte spillestilen til Piega og Vokal gjengivelsen til S3 så hadde jeg nok vært evig lykkeligJ Men men….. all around Magico S3 J





     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Takker Øystein hos Ohc for en hyggelig demo:)

    Audio physic Cardeas pluss: Utrolig lekkert utseende på disse høyttalerene, særlig i sort høyglans:)
    Lyden er mektig og krispheten i Sivert Høyem`s stemme kommer til sin rett med disse høyttalerene.
    På Blown away låten som er en veldig minimalistisk låt med få instrumenter, blir stemmen også en antydning fysisk.
    Faktisk bare opplevd dette på ett annet hifi oppsett, det som står i egen stue:)
    Punktplassering og dybdeperspektiv er også veldig bra.
    Bassen er mektig med skikklig slamm bass.
    Dette er helt klart topp 5 av anlegg jeg har hørt:)
    Skulle jeg finne noe å kritisere noe jeg strever litt med,
    Så kunne jeg kanskje ønsket en anelse mere varme/fylde på stemmer, noe jeg imidlertid synes jeg har hjemme på Blown away låta,
    har en mistanke om att min MBL cd rigg bidrar positivt her:)
    Muligens att det også finnes høyttalere med enda bedre definisjon i bassen??
    kanskje jeg hører en liten anelse subwoofer bass, med dette mener jeg att bass gjengivelsen blir en anelse påtatt....litt fyldigere enn virkligheten?
    lurer også litt om tråden kunne vært strekt enda litt lengere med en annen diskant en dom diskant....
    Dette er pirke nivå på høyt plan, og jeg er mye strengere med Cardeas enn de andre høyttalerene jeg testet denne dagen.
    Ja de var tilkoblet noen av verdens dyreste kabler, ja det var svindyr elektronikk, men for en lyd.

    Kef blade:

    Hørte ikke så mange låter på denne, men helt klart en spennende høyttaler.
    Av det jeg hørte så savnet jeg litt av stemmegjengivelsen til Cardeas.
    Disse var imidlertid oppkoblet på Mark Levinson No 53:) utrolig spennende.
    Jeg var nok litt i Cardeas land når jeg hørte disse:)
     

    Rob

    Medlem
    Ble medlem
    14.09.2005
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    3
    Hei X3 flott tråd du har startet. Mitt forslag til ikke panel høyttalere er Raidho's D serie. Hørte flere modeller av disse på Munchen messen i år og er mine favoritter fra 100k å opp. Absolute Sound beskriver Raidho som "Seems to combine the slam of a big Wilson, the resolution of a Magico, and the speed and timbral beauty of a Quad in a single package" det høres jo ikke så ille ut da....

    Ellers kan jeg si meg enig i Viking her inne angående elektrostat.

    Det med diskanten synes jeg også er et problem med Magico...
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg skjønner ikke helt dette...
    Etter å ha testet nokså mange forskjellige høyttalere, er det en erfaring jeg sitter igjen med, som gjelder alle høyttalerene. Rommet spiller utrolig stor rolle og det er ikke mulig på forhand å vite hvordan noe kommer til å spille i en annens rom!
    Man kan komme med generalliseringer rundt en høyttaler, men det er ikke verdt mye.
    De MÅ testes i ditt rom, alt annet er dødfødt...
    Så hvorfor noen her inne er så skråsikre på hva som låter i ditt rom er meg fullstendig uforstålig!
    vel, du sier vel selv at du er desillusjonert...;)
    spøk til side så er jeg langt på vei enig. Samtidig har jeg med iherdig jobbing med plassering fått samme høyttalere til å låte både analytisk, nøytralt, varmt og "boomy" i ett og samme rom. Konklusjonen er uansett at samhandlingen (hvis vi kan kalle det for det) mellom rom og høyttalere er ekstremt viktig for god lydgjengivelse uansett prisklasse. Nettopp på grunn av det så har jeg selv endt opp med løsning med aktive subber, elektronisk deling (og til dels romkorreksjon) - det gir meg et fantastisk verktøy til å tune lyden slik jeg vil ha den. Orso(?) var vel inne på det samme tidligere i tråden.

    Min egen reise (hvis vi holder oss til hovedanlegget) har gått fra Piega Tc70x (coax 70) til Kef Reference 207/2 til Adyton Imagic 2.0TC - alle med aktive subber. Jeg levde lenge meget godt med 207/2 og sleit lenge med å finne noe som jeg synes var entydig bedre - i tilstrekkelig grad. For meg kokte det ned til Magico S5 og Adyton. Jeg likte Trøkket i S5 bedre enn feks S3 og Q3. Imidlertid ble den store lyden og det volsomme anslaget i Adyton utslagsgivende for min del. Der er man selvsagt avhengig av subber, men det var "min vei" uansett, så det å ha hoved ht som gikk til 20-30hz var dermed litt unødvendig.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Hei X3 flott tråd du har startet. Mitt forslag til ikke panel høyttalere er Raidho's D serie. Hørte flere modeller av disse på Munchen messen i år og er mine favoritter fra 100k å opp. Absolute Sound beskriver Raidho som "Seems to combine the slam of a big Wilson, the resolution of a Magico, and the speed and timbral beauty of a Quad in a single package" det høres jo ikke så ille ut da....

    Ellers kan jeg si meg enig i Viking her inne angående elektrostat.


    Det med diskanten synes jeg også er et problem med Magico...

    Hei hei:)

    Leste en del om nye D serien til Raidho ja, skjer nok mye spennende i Danmark for tiden:)
    Lurer litt på hva prisene havner på for den serien....
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært litt stille fra meg i denne tråden en stund nå, men dette pga litt fravær av demoer:)
    Men i helgen var jeg i Bergen og lyttet til Vivid audio Gaya 3 høyttaler:)

    Referanse låter: Jonny Cash (Ain`t no grave),Kari Bremnes (Per og Pål og Janus) , Siver Høyem (Blown away) , Madrugada (Voice)

    Det første som slår meg med denne høyttaleren, er det store lydbildet med veldig bra dybdeperspektiv og punktplassering.
    Stemmer låter veldig naturlig med G3 og Sivert Høyem`s fyldige stemme kommer helt til sin rett her.
    Selv med elektronikk som muligens står en del tilbake i forhold til det som står i egen stue, så blir jeg her presentert for en vokal gjengivelse som nesten er på høyde som eget oppsett.
    Dybdeperspektivet er også nesten på høyde om ikke hakket bedre.
    Detaljering og oppløsning virker også som er i topp klasse med Gaya3, samt att de har en transient villighet som jeg nesten ikke har opplevd med andre høyttalere.
    Drar man til med innspillinger med blåsere og en del trommer/perkusjon så er det nesten så man hopper til i stolen, her snakker vi skikkelig attack:)
    Skulle jeg sette noe finger på dette oppsettet, så savnet jeg litt slamm i bass trommen på Madrugada`s Voice som jeg hørte på Magico S5 og Audio physic Cardeas. Samme med bass gangen på Per og Pål og Janus savnet jeg enda litt bedre artikulasjon og fylde.
    Men jeg tror langt på veg de siste punktene her vil oppleves annerledes i egen stue, da G3 var plassert i ett stort butikk lokale 2- 2.5meter fra bakvegg.

    En ytterst vellydende høyttaler som sklir rett inn i min topp 5 vil ha liste:)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ser det ligger et par Dynaudio Evidence Temptation på brukten til 120k.
    Korreksjon... Disse ligger ute nå til 99000 kr, noe som vel må sies å være mye for pengene når man først
    snakker høyttalere et godt stykke opp i pris?

    Har trådstarter X3 plass til disse så må de vel kunne fungere? Kan ikke annet enn å si at Dynaudio i lavere klasse
    tilbyr utrolig lyd for kronene. Så burde vel bare bli bedre med Evidence Temptation? Nypris nå på 340.000 kr.
    Jeg vet at hadde jeg personlig hatt plass til noe slikt og hadde elektronikken på plass, så ville jeg prøvd ut disse :)

    Her er forresten en test av dem i Fidelity fra 2008.
    http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/33_hele.pdf

    Mvh Øyvind
     
    Sist redigert:

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Ville anbefale deg å ta en lytt på høyttalere fra WHT hos Vidar (Audio Art). De har dynamikk fra PA med raffinement fra Hi-Fi og føles mer som live enn reproduksjon av musikk.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.709
    Torget vurderinger
    96
    Ser det ligger et par Dynaudio Evidence Temptation på brukten til 120k.
    Korreksjon... Disse ligger ute nå til 99000 kr, noe som vel må sies å være mye for pengene når man først
    snakker høyttalere et godt stykke opp i pris?

    Har trådstarter X3 plass til disse så må de vel kunne fungere? Kan ikke annet enn å si at Dynaudio i lavere klasse
    tilbyr utrolig lyd for kronene. Så burde vel bare bli bedre med Evidence Temptation? Nypris nå på 340.000 kr.
    Jeg vet at hadde jeg personlig hatt plass til noe slikt og hadde elektronikken på plass, så ville jeg prøvd ut disse :)

    Her er forresten en test av dem i Fidelity fra 2008.
    http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/33_hele.pdf

    Mvh Øyvind
    Har selv snakket med selger. Er du hyggelig, kan du få dem for 95000. Et kupp rett og slett. Men jeg valgte Confidence C4 i stedet. En høyttaler jeg anbefaler på det aller aller varmeste. Jeg hadde C2 før, og C4 er bedre på alt. Ikke bare i bassen og mulighet for høyere SPL. Den er overlegen C2 på alle parametre.
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    255
    Torget vurderinger
    2
    Har også siklet litt på Temtation settet men er på jakt etter en litt nyere høyttaler/konstruksjon.
    Temtation kom vell ut for en 13-14 år siden.
    Uansett en utrolig bra høyttaler med pondus og kropp, selv om det finnes høyttalere der ute som kanskje tilbyr enda litt bedre oppløsning og dybdeperspektiv.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det har vært litt stille fra meg i denne tråden en stund nå, men dette pga litt fravær av demoer:)
    Men i helgen var jeg i Bergen og lyttet til Vivid audio Gaya 3 høyttaler:)

    Referanse låter: Jonny Cash (Ain`t no grave),Kari Bremnes (Per og Pål og Janus) , Siver Høyem (Blown away) , Madrugada (Voice)

    Det første som slår meg med denne høyttaleren, er det store lydbildet med veldig bra dybdeperspektiv og punktplassering.
    Stemmer låter veldig naturlig med G3 og Sivert Høyem`s fyldige stemme kommer helt til sin rett her.
    Selv med elektronikk som muligens står en del tilbake i forhold til det som står i egen stue, så blir jeg her presentert for en vokal gjengivelse som nesten er på høyde som eget oppsett.
    Dybdeperspektivet er også nesten på høyde om ikke hakket bedre.
    Detaljering og oppløsning virker også som er i topp klasse med Gaya3, samt att de har en transient villighet som jeg nesten ikke har opplevd med andre høyttalere.
    Drar man til med innspillinger med blåsere og en del trommer/perkusjon så er det nesten så man hopper til i stolen, her snakker vi skikkelig attack:)
    Skulle jeg sette noe finger på dette oppsettet, så savnet jeg litt slamm i bass trommen på Madrugada`s Voice som jeg hørte på Magico S5 og Audio physic Cardeas. Samme med bass gangen på Per og Pål og Janus savnet jeg enda litt bedre artikulasjon og fylde.
    Men jeg tror langt på veg de siste punktene her vil oppleves annerledes i egen stue, da G3 var plassert i ett stort butikk lokale 2- 2.5meter fra bakvegg.

    En ytterst vellydende høyttaler som sklir rett inn i min topp 5 vil ha liste:)
    Har du gitt horn eller elektrostater en fair sjanse? Sound Lab eller Martin Logan som eksempel - eller Avant Garde horn?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn