GUSTARD DAC venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    Min spiller helt knall!
    Masse dynamikk og tøff bass.
    Litt sånn rørakig med bra plasserig og lag innover og utover. Kjempefornøyd!
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Hvordan opplever dere å implementere GUSTARD X26 i anlegg med analog preamp hvor digital volume i DAC ikke benyttes?

    En trend med kina-DAC'ene ser ut til at de leker loadness war og derfor har fryktelig høy gain (5 Volt) på utgangene. Som da dessverre i normale anlegg må reduseres digitalt eller med dempeledd for å ikke overstyre industristandard 2V innganger.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Hvordan opplever dere å implementere GUSTARD X26 i anlegg med analog preamp hvor digital volume i DAC ikke benyttes?

    En trend med kina-DAC'ene ser ut til at de leker loadness war og derfor har fryktelig høy gain (5 Volt) på utgangene. Som da dessverre i normale anlegg må reduseres digitalt eller med dempeledd for å ikke overstyre industristandard 2V innganger.

    X26Pro har 2,5 V på rca og 5 V på XLR utgangene. Pre-ampen min bruker kun rca og jeg opplever ikke 2,5 V som voldsomt.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    X26pro har passert 12 timers drift - og er bokstavelig talt varm. Så varm at streamer måtte finne seg ny plassering. Lytting har pågått litt til og fra, men den har stått med signal på hele tiden. Vekselvis fra streamer og cd drivverk. Det som skiller den mest fra andre kilder jeg har hatt - det være seg digital eller analog er måten den tegner opp lydbildet. Det er digert, luftig og detaljert uten å bli kaldt eller analytisk. Stemmer og instumenter klinger veldig bra , og dybde og plassering er noen ganger nesten forbløffende . Dette er et fantastisk godt kjøp rett og slett , og den kan trygt plasseres i oppsett i helt andre prisklasser.


    Gustard.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Hei

    Hvilken type treamer bruker du ? :)

    Justas
    Den på bildet er en Auralic Aries med femto clock og lineær PSU. Jeg har også en NAD M50. Tester de litt opp mot hverandre. Ellers bruker jeg en Pro-ject RS2T CD transport da jeg spiller mye CD plater.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Man kan vel tillate seg å skryte litt mer i en vennetråd. Når man ser bilder av x26pro kontra konkurrentene kan man undre seg hvordan de kan lage den såpass rimelig. OK, 1500 usd er ikke gratis, men sjekk innmaten. Det er kvalitet hele veien , og noe man ikke finner i tilsvarende prisede produkter.

    AudioScienceReview avslutter med følgende sitat i testen sin:
    I am happy to recommend the Gustard X26Pro. It shows that you can build a DAC (almost) from scratch and get superb performance -- something almost all high-end companies get wrong.

    Teardown2.jpg
    Teardown-2.jpg
    Teardown3.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.465
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en ganske god dac i min forforsterker (Michi P5) men lurer jo på om en kan strekke strikken lengre. Gustard er totalt ukjent for meg. Men etter å ha lest litt på ASR og litt andre steder vekker dette merket min nysgjerrighet. Skulle det vært noe poeng i å bytte måtte det blitt toppmodellen. Men prisen er jo ganske edruelig. Jeg har testet PS audio Directstream mot Michi. Her syntes jeg Michi låt bedre. Men det kan/er nok mere å hente😀
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    noen her som har a22?? og hvorden er de fornøyd med den?
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    grunnen til vanskelig tillgang er vel brannen på akm fabrikken. :/ får håpe de kommer tilbake fort som pokker. ser at x26 er levert med es9038pro. chipen i a22 var flagshipet til akm nå har det vel kommet en oppgradert eller ny version av den.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    grunnen til vanskelig tillgang er vel brannen på akm fabrikken. :/ får håpe de kommer tilbake fort som pokker. ser at x26 er levert med es9038pro. chipen i a22 var flagshipet til akm nå har det vel kommet en oppgradert eller ny version av den.
    Da kan det jo være det kommer en DAC basert på den også......Virker som de ønsker å ha et visst modell utvalg.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Hadde hvert interessant å sammenlikne a22 vs x26
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Begge tester er lest. Startet med x26. Har et anlegg som kan låte noe lyst fra før (Klipsch Chorus II), og tenkte å kjøre uten equalizer når den nye forsterkeren (Xindak a600e) ankommer. Kjører i dag på smsl sanskrit pro
    Jeg opplever ikke X26Pro som lys. Den er ekstremt detaljert , men uten å virke for analytisk. Klangen er "organisk" om jeg kan si det sånn - og veldig bra tyngde i bassen. Stemmer og instrumenter fremstår som ekte. Klangmessig vil jeg si den er verken lys eller mørk , så hvis du ønsker et mørkere / varmere lydbilde så er den ikke helt der.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg opplever ikke X26Pro som lys. Den er ekstremt detaljert , men uten å virke for analytisk. Klangen er "organisk" om jeg kan si det sånn - og veldig bra tyngde i bassen. Stemmer og instrumenter fremstår som ekte. Klangmessig vil jeg si den er verken lys eller mørk , så hvis du ønsker et mørkere / varmere lydbilde så er den ikke helt der.
    Da er det nok lurest å lytte til nytt oppsett for en vurdering først.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Har drevet med tuberolling, og det koster en god del. DAC rolling koster rundt 8 ganger mer, så det er et dårlig alternativ😂
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Har drevet med tuberolling, og det koster en god del. DAC rolling koster rundt 8 ganger mer, så det er et dårlig alternativ😂
    Dac rulling koster fort penger. Mine preferanser på kilde (som dac) er mest mulig lik masteren. Ikke legge til eller trekke fra noe, men slippe alt gjennom. De fleste er bygget ut fra et ideal , altså med en signatur. Flere nye Sabre dac'er nærmer seg mitt ideale, men kan fremdeles låte litt sterilt. Gustard har klart å unngå det sterile preget synes jeg. Men spesielt varm i klangen er den ikke. Bare veldig nøyaktig , musikalsk og helt utrolig i forhold til pris / ytelse.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har latt det bli med tanken.
    Men nysgjerrigheten er definitivt det.

    Det ga ett løft med Auralic Vega G2 å sette inn Auralic LEO GX.

    Så det er vel ingen grunn til at det ikke skal gjøre det her også...

    Hadde jo vært gøy om det var noen andre enn meg som var førstemann her 🤣
    Jeg vet ikke helt hva som kan bli bedre, men nysgjerrigheten er jo der. Sitter litt på gjerdet og håper de kommer med en C26 , som matcher X26Pro. Jeg spurte faktisk Shenzhen Audio om noe sånt kan ventes, men de kunne ikke bekrefte det. C18 kom på markedet for ca halvt år siden, men det behøver ikke bety at ikke de lager en C26 også.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Jeg vet ikke helt hva som kan bli bedre, men nysgjerrigheten er jo der. Sitter litt på gjerdet og håper de kommer med en C26 , som matcher X26Pro. Jeg spurte faktisk Shenzhen Audio om noe sånt kan ventes, men de kunne ikke bekrefte det. C18 kom på markedet for ca halvt år siden, men det behøver ikke bety at ikke de lager en C26 også.
    C18 kom etter x26 pro.
    Det var jo kun c16 tidligere som c18 erstattet.

    Tror neppe det er noe c26 i vente.
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    En Gustard X26 Pro spiller i kjellerstua. Arven etter en Mola Mola Tambaqui kan bli en utfordring, spennende blir det uansett.
    Pakken fra Shenzenaudio kom i går, innspilling er i gang, gnager på nrk1 et par tre døgn før lyttetest.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.927
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    En Gustard X26 Pro spiller i kjellerstua. Arven etter en Mola Mola Tambaqui kan bli en utfordring, spennende blir det uansett.
    Pakken fra Shenzenaudio kom i går, innspilling er i gang, gnager på nrk1 et par tre døgn før lyttetest.
    Så spennende. Du ga den ikke akkurat en liten utfordring. Spennende å høre hvorden den står seg mot Tambaqui. Jeg synes X26pro spiller bedre etter litt oppvarming. Når det gjelder rett fra eske til innspilt opplevde jeg ikke forskjellene som dramatiske , men noen nyanser kanskje ? Handler om tilvenning også.

    Ellers er den mer kresen på digitalkabler enn noe annet jeg har prøvd. Handler om korrekt impedans tror jeg. Gjelder både AES/EBU og Coax. Jeg endte opp med Vovox kabler fra proffmarkedet.
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    En Gustard X26 Pro spiller i kjellerstua. Arven etter en Mola Mola Tambaqui kan bli en utfordring, spennende blir det uansett.
    Pakken fra Shenzenaudio kom i går, innspilling er i gang, gnager på nrk1 et par tre døgn før lyttetest.
    Ja dette er jeg spent på å høre mer om. Hvordan denne presterer i forhold til Tambaqui:eek:
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.086
    Antall liker
    2.507
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen erfaring med de, men jeg har nå min tredje bestilling på vei fra shenzhenaudio.com og det har gått som smurt hver gang. Leveringstid ca 4 dager på lagervarer.
    Hei thomasnN er det en option på express levering , og hvem bruker de ?
     

    Skyline

    Medlem
    Ble medlem
    11.02.2016
    Innlegg
    43
    Antall liker
    60
    Sted
    Kr.sand
    Jeg bestilte en forforsterker (P26l) fra Gustard til bruk sammen med x26 pro, og den leveransen brukte dhl 2 uker på å få hjem til Norge.
    Den x26 gikk på 3 dager tror jeg når den ble bestilt noen mnd. siden, så ble litt overrasket at forforsterkeren tok såpass lang tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn