GUSTARD DAC venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.336
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Usb ut på en dac?
    Er det bare en dac, eller er det en nettverksspiller? Jeg ser litt på en cocktailaudio n25, den har audio-ut usb-a til dac. Selv om den også har dac innebygd.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, jeg har lurt på denne selv. Hvordan er lyden ift x26pro, det er den andre du har?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer, jeg har lurt på denne selv. Hvordan er lyden ift x26pro, det er den andre du har?
    Opplever A26 som mer smooth / analog i klangen. Større lydbilde, mer luft rundt utøvere. X26Pro hører mer ut som ett monitor redskap i forhold - men fremdeles en meget bra dac det også. A26 oppleves mer "musikalsk" i forhold til X26Pro om jeg kan si det sånn. Med A26 glemmer man litt mer at man lytter til et opptak.
    I går ble det spilt musikk rundt 8 timer uten at jeg ble svett i øra. (Satt ikke i sweetspot hele tiden da, men hørte gjennom et par album i sin helhet i spot'en).
    Jeg er meget fornøyd med kjøpet - og tviler på den har noen særlig konkurrenter til "betalbar" pris.

    De nevnte kjøleribbene på siden fungerer også utmerket. Den sto på i minst 30 timer i strekk uten å bli i nærheten av hva jeg vil kalle varm. X26Pro blir svært varm - særlig på en varm sommerdag. Gustard har med A26 laget en forbedret og mer moderne dac samtidig som den er bygget opp rundt AKM i stedet for Ess/Sabre.
    Om de i tillegg kommer med en oppgadert Ess/Sabre dac basert på den nye chipen deres og med nytt design vet jeg ikke .
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Det er lite eller ingen reviews på A26 enda (bortsett fra ett av samme fyren) , men han har også laget en A26 vs. R26 video. Om den har noen verdi får dere selv bedømme. Jeg synes fyren er litt treeeg å lytte til, og han mener ingen av dem er noe særlig på akustisk gitar 🤭 Jeg vil vel si - let andre steder i kjeden , feilen ligger ikke i dac'en.

    Å lage en sammenligning ved å sette opp en mikrofon foran anlegget blir for meg bare tull også - da man hører mye mer av rommet, mikrofonen med tilhørende plassering osv. enn hva dac'en påvirker helheten. Uansett - her er videoen:

     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    På tide med en oppdaterimg kanskje da A26 har spilt i ca 14 dager nå. Kortversjonen = beste lyden jeg har hatt . Noe som musikervenner og besøkende også har bekreftet. Om noen hadde sagt den DAC'en kostet 40-50 tusen hadde jeg ikke steilet over det. Ytelse kontra prisen må gjøre dette til et hi-fi kjøp av de sjeldne.
    Og, jeg har ennå til gode å høre den med RS2T CD transporten min , som ligger langt foran streameren på de andre Dac'ene jeg har . Det er bare å glede seg.
    Oppløsning , dynamikk, dybde og perspektiv - gjengivelse av stemmer og akustiske instrumenter osv.osv. Det er i det hele tatt lite eller ingenting å sette fingeren på. Årets kjøp - og det i starten på januar (y)


    A26.jpg
     
    Sist redigert:

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    På tide med en oppdaterimg kanskje da A26 har spilt i ca 14 dager nå. Kortversjonen = beste lyden jeg har hatt . Noe som musikervenner og besøkende også har bekreftet. Om noen hadde sagt den DAC'en kostet 40-50 tusen hadde jeg ikke steilet over det. Ytelse kontra prisen må gjøre dette til et hi-fi kjøp av de sjeldne.
    Og, jeg har ennå til gode å høre den med RS2T CD transporten min , som ligger langt foran streameren på de andre Dac'ene jeg har . Det er bare å glede seg.
    Oppløsning , dynamikk, dybde og perspektiv - gjengivelse av stemmer og akustiske instrumenter osv.osv. Det er i det hele tatt lite eller ingenting å sette fingeren på. Årets kjøp - og det i starten på januar (y)


    Vis vedlegget 887243
    Helt enig i alt du sa om A26 . Og du verden hvordan den låter sammen med RS2T CD transporteren !! Bare å glede seg ja , for det vil komme et rungende gledeshyl!!:D
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Helt enig i alt du sa om A26 . Og du verden hvordan den låter sammen med RS2T CD transporteren !! Bare å glede seg ja , for det vil komme et rungende gledeshyl!!:D
    Det er godt å høre - og hyggelig at du har samme erfaring med Dac'en. Vi tåler et bilde eller to i tråden her også - det er tross alt en vennetråd !
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Venter spent på samanlikninga A26 vs R26… 😇

    Mvh Arild 😊
    Tja, det går vel mye på system-matching og personlige preferanser . R2R har blitt en hype nå , med mange Kinaproduserte dac'er som benytter tegnologien. De som omfavner den mener det låter mer analogt . R2R sies å ikke være like egnet til hires filer som Delta Sigma chipene , og sistnevnte måler som regel bedre (hvis man skulle legge vekt på det.)
     

    rørsus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2012
    Innlegg
    232
    Antall liker
    359
    Tja, det går vel mye på system-matching og personlige preferanser . R2R har blitt en hype nå , med mange Kinaproduserte dac'er som benytter tegnologien. De som omfavner den mener det låter mer analogt . R2R sies å ikke være like egnet til hires filer som Delta Sigma chipene , og sistnevnte måler som regel bedre (hvis man skulle legge vekt på det.)
    Hype nå? Har vel hatt en trofast følgerskare i en del år ?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.082
    Antall liker
    33.833
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har ikke hørt R26 , men det som sies om A26 (og X26Pro) fra Soundnews stemmer godt med min oppfatning i alle fall. Og jeg hadde nok valgt A26 igjen fremfor en R26. Jeg elsker nemlig toppen i A26 - måten den gjengir cymbaler osv. R26 virker å være noe tilbakeholden / tilgivende på det feltet slik den er beskrevet.

    Review i tekst her:

    Gustard A26 DAC Review - Can It Get Any Better? (soundnews.net)

    Og R26 hvis du ønsker å lese den :

    A New Point Of Reference - Gustard R26 Discrete R-2R Ladder DAC Review (soundnews.net)
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Er det mulig å få kjøpt Gustard A26 gjennom en Norsk forhandler?

    Om den må kjøpes på nett fra utlandet, hva kan anbefales?

    Ser den koster 1499$, så legges til frakt, toll og moms. Hva vil dacen koste?
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Er det mulig å få kjøpt Gustard A26 gjennom en Norsk forhandler?

    Om den må kjøpes på nett fra utlandet, hva kan anbefales?

    Ser den koster 1499$, så legges til frakt og moms.
    Tror ikke der er noen mulighet for kjøp gjennom noen Norske forhandlere.
    Så jeg kjøpte den fra SHENZHENAUDIO.
    Tillegg i pris for moms/ frakt og toll ble rett i overkant av 500 kroner..
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    309
    Antall liker
    336
    Torget vurderinger
    3
    Lurer på å bytte ut min Hegel HD20 med en R26 eller en A26. Hva tror dere? :)
    HT er Tannoy XT8F
    Forsterkeri er MI

    Det går mest i Rock og Metal for tiden.

    Hvor stor forskjell vil det være mon tro?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Lurer på å bytte ut min Hegel HD20 med en R26 eller en A26. Hva tror dere? :)
    HT er Tannoy XT8F
    Forsterkeri er MI

    Det går mest i Rock og Metal for tiden.

    Hvor stor forskjell vil det være mon tro?
    Tror neppe du bommer på R26. Den er fyldigere med mer trøkk i mellombassen, som kler rock
     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Lurer på å bytte ut min Hegel HD20 med en R26 eller en A26. Hva tror dere? :)
    HT er Tannoy XT8F
    Forsterkeri er MI

    Det går mest i Rock og Metal for tiden.

    Hvor stor forskjell vil det være mon tro?
    Veldig vanskelig å svare på egentlig , men Gustard A26 har fått mange gode anmeldelser på nettopp det å være svært god på Rock og Metal blant annet av han her:
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Opplever at fjernkontrollen til Gustard A26 ikke virker særlig bra på volum justering, er dette helt normalt? Lurer også på om det er ulik lydkvalitet på inngangene, som Lan, USB, optisk og coax. Jeg bruker i dag coax inngangen. Er det hørbare forskjeller på filtere i dacen?
     

    toral1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Innlegg
    176
    Antall liker
    76
    Torget vurderinger
    13
    Opplever at fjernkontrollen til Gustard A26 ikke virker særlig bra på volum justering, er dette helt normalt? Lurer også på om det er ulik lydkvalitet på inngangene, som Lan, USB, optisk og coax. Jeg bruker i dag coax inngangen. Er det hørbare forskjeller på filtere i dacen?
    Min fjernkontroll til Gustard X20pro er også litt hysterisk. Den vil gjerne at jeg peker rett på og ikke så mye ute i luften
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Hei.
    Spørsmål rundt Gustard R26. Jeg ser at shenzhenaudio.com har salg i disse dager, og at en Gustard R26 til gamlelandet lander på ca 20 000,- med mva og slikt. Er denne dacen verdt såpass? Har lest mye om den, og også A26.
    Jeg har i et par år benyttet en RME ADI-2 DAC FS i anlegget, bestående av brokoblede Abrahamsen V4.0 up, med tilhørende forforsterker V3.0 up. Høyttalere er Sonus Faber Olympica 2. Dette har spilt meget bra sammen, på mange måter. Men så ble fristelsen stor til å teste en Mcintosh D100. Og der var det forskjeller kan man si. Mye større lydbilde, mer ryddig og separert, og 3D-effekten et godt stykke større en med RME ADI. Det som Mcintosh ikke helt får til er "raske" og "skarpe" formidlinger. Snerten uteblir litt, i de fleste instrumenter, også på film. Men for all del, det er mye trøkk i D100'n, og det er deilig å sitte i timesvis å nyte musikk uten å måtte justere noe som helst.
    Jeg undrer da på om en Gustard R26 vi være en fin mellomting, eller skivebom? Er også veldig nysgjerrig på en R2R-dac, så.... om noen har noen innspill og råd så blir det satt pris på :)
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    166
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Hei...

    Noen som skal selge en GUSTARD X16 Dual ES9068AS for en god pris, om ikke så bestiller jeg sannsynligvis en selv fra utlandet.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Legger du i litt mer enn hva en ny X16 vil koste fra utlandet, så får du en brukt X26 Pro på Finn.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjøp og salg gjøres på børsen. Forumet er ikke et egnet sted for dette.
    6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har Gustard X16 DAC og Gustard H16 som preamp for RIAA på RCA og DAC på XLR. Bringer frem detaljer i innspillingen man sjelden har hørt før.
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Etter å ha forsøkt meg på og benytte Eversolo DMP-A6 Master Edition (med LPS) som både streamer og DAC kom igjen tvangs tankene om å gjøre det rette :)

    Med tidligere erfaring fra Gustard X26 Pro som var et meget hyggelig bekjentskap falt fristelsen for å prøve ut en Gustard R26.
    Nå har jeg ikke lenger en X26 Pro for å gjøre en direkte sammenlegning med. Det tror jeg kan være like greit, for den er nok best å huske som ett godt bekjentskap :)
    R26 låter så utrolig digg, det tegnes en stor scene, både i bredde og dybde, det låter "analogt" og detaljert, uten å tenke analytisk, slagkraftig som bare det.
    Jeg var litt redd for at R2R ikke skulle henge med i svingene, det gjør det så absolutt. Kjører uten oversampling på både PCM og DSD og digger det.

    Ikke minst blir denne enheten bare normalt lunken og ikke så varm som X26 ble. Fjernkontrollen fungerer også som en drøm, mens X26 var litt pirkete med å måtte pekes direkte på.

    Love it :)
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg vurderer også Gustard fremfor billigere dacer . Kjøpe direkte fra Kina er også like greit med tanke på garanti.
     
    Sist redigert:

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha forsøkt meg på og benytte Eversolo DMP-A6 Master Edition (med LPS) som både streamer og DAC kom igjen tvangs tankene om å gjøre det rette :)

    Med tidligere erfaring fra Gustard X26 Pro som var et meget hyggelig bekjentskap falt fristelsen for å prøve ut en Gustard R26.
    Nå har jeg ikke lenger en X26 Pro for å gjøre en direkte sammenlegning med. Det tror jeg kan være like greit, for den er nok best å huske som ett godt bekjentskap :)
    R26 låter så utrolig digg, det tegnes en stor scene, både i bredde og dybde, det låter "analogt" og detaljert, uten å tenke analytisk, slagkraftig som bare det.
    Jeg var litt redd for at R2R ikke skulle henge med i svingene, det gjør det så absolutt. Kjører uten oversampling på både PCM og DSD og digger det.

    Ikke minst blir denne enheten bare normalt lunken og ikke så varm som X26 ble. Fjernkontrollen fungerer også som en drøm, mens X26 var litt pirkete med å måtte pekes direkte på.

    Love it :)
    Fint om du kan sette Eversoloen opp mot Gustarden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn