Robert GS
Bransjeaktør
Det jeg ønsker at se er målinger (.eqc) og her må du jo så leverer nogle målinger fra ARTA (text fil) - jeg forstår så ikke at du og andre gider at bøvle med ATRA når I har XOverWizard II advanced...Takk for kjapt svar Robert. Jeg bruker ingen av de innebygde optimaliserings prosessene i XOverWizard. Jeg måler med Arta og bruker kun Xover funksjonen i XOW. Emokid har lært meg fremgangsmåten og jeg bruker kun eq for å dra ned peaker på målekurvene. Ingenting dras opp! Hvordan kan jeg vise deg mine .eqc og xof filer? Mail? Tror ikke det skal være noe problem med digital klipping og autogain er aktivert!
Jeg kunne godt tænke mig at "se" dine .eqc og xof filer, da target level er et redskab man bruger under optimering og intet har at gøre med gain strukturen.Er det noen som kan forklare meg hvordan man skal sette korrekt target level i XOverWizard?
Den stod på 94dB som default og jeg har alltid hatt -7,4dB på autogain. Dette uten at en eneste biquad har boostet gain. Feilsøkte ved å deaktivere alt av biuads uten at det påvirket nivået på autogain. Da jeg hevet target level til ca 105dB justerte autogain nivået til 0.0dB og jeg har plutselig den gain i systemet som jeg hadde forventet med en systemrespons rundt 105-108dB. Spørsmålet er nå, hvordan vet jeg at jeg har rett nivå på target level?? Er det så enkelt at når ingen eq punkter booster signalet og autogain står på 0 så er det bra?
Hvordan går du frem under optimeringsprocessen? Bruger du udelukkende optimizer eller laver du "manuel" optimering?
Derimod påvirker det gain struktur når man aktivere / deaktivere autogain. Har man været lidt ivrig med gain kan man meget hurtigt "opnå" digitalt klip - det kan gå
for visse lavt indspillede musiknumre men vil ikke være behageligt at høre på på langt det mest musik.
Mvh. Robert GS
Og så vil jeg gerne se resultatet af setuppet (.xof) på baggrund af målingerne - her er de forhåbentligt importeret korrekt...?
Undskyld - det lidt sure, men det er så meget nemmere for mig at supportere og få et sikkert resultat når der er anvendt XOverWizard.
Mvh. Robert GS
PS. Jeg er ikke tilgængelig igen før d. 10/10 sorry.