grillsesongen i full gang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Jacobs på Holtet har (fryst) pattegris - har ikke kjøpt men vil anta at den er spansk.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.570
    Torget vurderinger
    2
    Ikke vår erfaring med dem jeg har kjøpt. Godt med kjøtt, herlig skorpe, utrolig fett og simpelthen smakfulle så man knapt tror det. Men fjellgris fra Valdres gjør seg også godt på rotisserien.
     
    Sist redigert:

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med disse Jamie Oliver-grillene som bl.a Elkjøp selger? Hvem er det som lager de?

    Jeg vurderer en Weber Original E320 grill som har en kjekk sidebrenner, men denne er plassert på venstresiden (upraktisk).
    Jamie Olivers 3+1 har sidebrenner på høyre side, kostser 2000 mindre og ser ellers ut til å være likt utstyrt.

    Er Weber alltid en 'no-brainer' eller kan andre produsenter også gjøre jobben?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Noen som har erfaring med disse Jamie Oliver-grillene som bl.a Elkjøp selger? Hvem er det som lager de?

    Jeg vurderer en Weber Original E320 grill som har en kjekk sidebrenner, men denne er plassert på venstresiden (upraktisk).
    Jamie Olivers 3+1 har sidebrenner på høyre side, kostser 2000 mindre og ser ellers ut til å være likt utstyrt.

    Er Weber alltid en 'no-brainer' eller kan andre produsenter også gjøre jobben?
    Kjenner ikke til den Jamie Oliver-grillen eller noen som har den, men jeg brukte noen uker på å sjekke markedet og med venner med langt større erfaring med gassgriller enn det jeg har før jeg kjøpte min E320 nylig. Selv om funksjonene hos andre produsenter ofte er de samme som hos andre så har Weber en bygge og materialkvalitet som få andre kan måle seg med. Godt mulig du kan få billigere griller som er omtrent like gode, men vanligvis varer de ikke like lenge. I tillegg til E320en har jeg en Weber Kettle jeg har brukt i ti år. Det er fortsatt ikke rust selv på skruene. Før det hadde jeg en rekke kullgriller som så nesten identisk ut i butikken, men som det bare var å kaste etter en sesong eller to.

    Hvis du fortsatt skulle vurdere E320 så styr unna den modellen som ikke har en skikkelig hengslet dør men en slags perforert dør man må hekte av. Utover det så er vel Weber fortsatt det nærmeste man kommet en no-brainer i grillmarkedet med skikkelig gjennomarbeidede modeller, bedre metallegeringer enn så godt som alle andre og ikke noe tull eller fjas man ikke trenger. Forøvrig, med det brilliante gourmet-systemet til Weber (fikk et godt tilbud på hele serien og har så langt prøvd woken og braseringspannen med hell) så tviler jeg på at jeg kommer til å bruke sidebrenneren til annet enn koking av poteter, ris eller lignende som ikke krever særlig involvering underveis. Som høyrehendt mener jeg det derfor er mest praktisk at denne nettopp er på venstresiden.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Har sidebrenner, bruker den omtrent aldri.

    Weber lager gode produkter. Min kulegrill har stått ute i flere år uten presenning og ser fortsatt helt strøken ut.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har erfaring med disse Jamie Oliver-grillene som bl.a Elkjøp selger? Hvem er det som lager de?

    Jeg vurderer en Weber Original E320 grill som har en kjekk sidebrenner, men denne er plassert på venstresiden (upraktisk).
    Jamie Olivers 3+1 har sidebrenner på høyre side, kostser 2000 mindre og ser ellers ut til å være likt utstyrt.

    Er Weber alltid en 'no-brainer' eller kan andre produsenter også gjøre jobben?
    Etter mange år med Sunwind gassgrill, som jeg er meget fornøyd med, har jeg nesten helt gått tilbake til kullgrill pga smaken. Folk må si hva de vil men det blir mye bedre smak på kjøttet i en kullgrill. Vurderte denne Oliver grillen men en inspeksjon på Elkjøp viste at den var som en blikk boks og alle tekniske innretninger som spaker og ventiler lå langt bak Weber kvalitet, så det ble en Weber Smart Touch.

    Bruker fortsatt Sunwind'n som og er nesten like fin etter mange år, men kun når jeg har dårlig tid for smaken blir ikke den samme ;)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Noen som har erfaring med disse Jamie Oliver-grillene som bl.a Elkjøp selger? Hvem er det som lager de?

    Jeg vurderer en Weber Original E320 grill som har en kjekk sidebrenner, men denne er plassert på venstresiden (upraktisk).
    Jamie Olivers 3+1 har sidebrenner på høyre side, kostser 2000 mindre og ser ellers ut til å være likt utstyrt.

    Er Weber alltid en 'no-brainer' eller kan andre produsenter også gjøre jobben?
    Etter mange år med Sunwind gassgrill, som jeg er meget fornøyd med, har jeg nesten helt gått tilbake til kullgrill pga smaken. Folk må si hva de vil men det blir mye bedre smak på kjøttet i en kullgrill.
    Var også overbevist om det samme som svoren kullmann i mange år. Men etter å ha blitt tatt i lære av en kompis som er kjemiker av utdanning og har finere kokkelering som hobby har jeg latt meg overbevise om at temperatur er temperatur og at verken gass eller kull setter egensmak på maten som grilles. Det sagt, og særlig her på HFS, man skal aldri undervurdere verdien av et godt placebo og lykkefølelsen det kan gi. Jeg kommer derfor ikke til å kvitte meg med Kettlen. Maten vil nok ikke bli bedre men så sant jeg har tid vil gleden over å grille over kull sikkert alltid slå gass, på samme måte som rør og vinyl er mer stas enn ICE og CDer.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Pizzaen i den vedfyrte ovnen blir mye bedre enn i stekeovnen. Ikke fordi den er vedfyrt, men fordi tempen er ca 150 grader høyere enn i en vanlig stekeovn.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Biffen bør for øvrig snus ca hvert 15. sekund. Prøv det en gang og bli overrasket.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Noen som har erfaring med disse Jamie Oliver-grillene som bl.a Elkjøp selger? Hvem er det som lager de?

    Jeg vurderer en Weber Original E320 grill som har en kjekk sidebrenner, men denne er plassert på venstresiden (upraktisk).
    Jamie Olivers 3+1 har sidebrenner på høyre side, kostser 2000 mindre og ser ellers ut til å være likt utstyrt.

    Er Weber alltid en 'no-brainer' eller kan andre produsenter også gjøre jobben?
    Etter mange år med Sunwind gassgrill, som jeg er meget fornøyd med, har jeg nesten helt gått tilbake til kullgrill pga smaken. Folk må si hva de vil men det blir mye bedre smak på kjøttet i en kullgrill.
    Var også overbevist om det samme som svoren kullmann i mange år. Men etter å ha blitt tatt i lære av en kompis som er kjemiker av utdanning og har finere kokkelering som hobby har jeg latt meg overbevise om at temperatur er temperatur og at verken gass eller kull setter egensmak på maten som grilles. Det sagt, og særlig her på HFS, man skal aldri undervurdere verdien av et godt placebo og lykkefølelsen det kan gi. Jeg kommer derfor ikke til å kvitte meg med Kettlen. Maten vil nok ikke bli bedre men så sant jeg har tid vil gleden over å grille over kull sikkert alltid slå gass, på samme måte som rør og vinyl er mer stas enn ICE og CDer.
    Det er riktig det som hevdes her.. det er dryppende fett og div som genererer røyk og smak. Her er det stor forskjeller på gassgrillene og brennere i forhold til røyk. Weber er i så måte helt riktig valg. Flis er også ett greit å bruke uansett grill
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke kjøpt grill ennå og nå står valget mellom Weber Q3200 (evt. Q3000 - trenger jeg elektronisk tenning og lampe i lokket?) og Spirit Original E-310 (Original har hengslet dør).

    Spirit har tre brennere, og sannsynligvis er det lettere å få til indirekte varme og langtidsgrilling med denne enn med Q3000 som kun har to brennere.

    Det negativet med Spirit-grillen er at den er veldig stor og sidenbordene kan ikke foldes ned. Og Q3000 virker mer solid. Spiriten virker faktisk litt raklete og jeg er redd den vil klinke og klanke hver gang jeg går over terassegulvet.

    Noen som har erfaringer med Spirit kontra Q-serien?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Spiriten helt klart. Q serien er en tullegrill, ta en titt på hvordan brennerene er konstruert, de gir lite røyk og er veldig upraktiske med tanke på indirekte grilling
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Spiller ingen rolle hvilken grill du har. Det viktigste er at du har en grilldress med Frp logo!
    Litt på samme måte som at man alltid skal ha et svensk flagg om bord i båten, i tilfelle man går på grunn!
    Grillen kan ta fyr og da er det straks litt kjekkere at "grillmesteren" er frepper!;)

    Nei litt seriøst;
    Vi har 2 gassgriller etter å ha slitt med kull kulegriller i mange år. Gass gir et overlegent bedre resultat av den enkle grunn at den er enklere å regulere. Den ene (stasjonære) grillen har 4 brennere og sidebrenner. Husker ikke hva den heter men det var ikke et av de veldig kjente merkene. Mener å huske at vi kjøpte den hos Felleskjøpet? Den andre ble kjøpt på impuls et år vi skulle ut å grille på St.Hans. Liten og bærbar med en brenner. Nå er det selvsagt stor forskjell på 4 og 1 brenner, men det jeg tror stemmer er at jo flere brennere du har jo greiere er apparatet å operere. Så jeg ville ha gått for den med flest brennere. En grill som virker veldig spinkel og skranglete ville jeg ha styrt utenom uansett navn!

    Så til det med brann i grillen. Det kan skje hvis man ikke passer på å fjerne fett som samler seg i bunnen av grillen. Så selv om selve grillristen er ren nok kan det være nok fett ned i fettoppsamleren til at det fatter i ganske så spektakulært!:eek: Jeg er selvsagt "grillsjefen":cool: i familien, og som en god sjef delegerer jeg ansvar!:rolleyes: I praksis betyr det at jeg lager salaten og fruen "kjører grill"!;) Maten blir best på det viset!! Nå har ikke "mor" den samme praktisk tekniske og realfaglige bakgrunn som meg, da hun har en humanistisk utdannelse innenfor det mere "myke" omsorgsfeltet, så potensiell brannfare og vurdering av slik ligger ikke innenfor hennes fagfelt. Grilling av magert kjøtt og fisk ( vi er på slanker'n!! ) gir ikke så mye fett, men i løpet av en sesong blir det jo litt og da mor kjørte i gang med sommerkoteletter tok det fyr i herligheten!!:eek: Derfor rådet om antrekk!!:rolleyes: Og husk at det er greit å ha en brannslukker i nærheten!! En slik liten sprayboks med skum er nok å foretrekke. Det blir mye, mye, mye mindre søl som må tørkes bort enn om man benytter pulver!! Og husk å rydd unna maten før slukkingen settes i gang, det ser mye mer spektakulært ut enn det er farlig, så: "Keep Calm and Save the Food and Beer!"
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Straff som fortjent for å kjøpe sommerkoteletter.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Spiriten helt klart. Q serien er en tullegrill, ta en titt på hvordan brennerene er konstruert, de gir lite røyk og er veldig upraktiske med tanke på indirekte grilling
    Q3x00 har en brenner i ring i ytterkant og en brenner i midten så den er praktisk med tanke på indirekte grilling. De mindre Q grillene er som du sier lite egnet.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Spiriten helt klart. Q serien er en tullegrill, ta en titt på hvordan brennerene er konstruert, de gir lite røyk og er veldig upraktiske med tanke på indirekte grilling
    Q3x00 har en brenner i ring i ytterkant og en brenner i midten så den er praktisk med tanke på indirekte grilling. De mindre Q grillene er som du sier lite egnet.
    Ikke like praktisk som en spirit som har tre parallelle brennere
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Jeg har en av de store Weber-grillene (heter 330 eller noe slikt, de som selges over alt til ca 10k) som har fire brennere i bredden hvorav de to til venstre står temmelig tett - fint for bruning av kjøtt etc. Det er veldig greit at brennerene går i front-bak-retning istedenfor venstre-høyre-retning. Mye mer praktisk å stenge ned ene siden eller kun la brenneren i midten gå for inndirekte grilling på begge sider.

    Jeg har også en sidebrenner for kasseroller etc, men bruker den i praksis så godt som aldri. Mye fordi kjøkkenet er like innenfor terrassen så det er mer praktisk å bruke koketoppen til denslags siden det ofte uansett er mer enn en gryte som står på.

    Jeg ville kjøpt så stor grill som det er plass til. Det fine med stor grill er at det gir stor stekeflate så det er mulig å tilberede store mengder mat til mange gjester. Ikke at det er aktuelt fryktelig ofte, men kjekt når det er nødvendig. Elektrisk tenning er ikke noe must, men enkelt og praktisk synest jeg.

    Man bør også ha 2 gassflasker. Det fører til at det skal svært mye til å gå tom for gass, samt at man faktisk bruker opp all gassen i en flaske før den byttes i en ny.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det skal værra KØL, gass er bare for feiginger i borettslag (har selv en gassgrill etter nevnte) (4 sale) og hommser... (ikke feil med dem sånn ellers.. men gass :mad:)

    Og jeg har fått revulosjonert matlagingen min i år, da jeg endelig tok tid til og kjøpe meg en Landmann Smoker.
    Indirekte - direkte og da røyking.. et fantastisk verktøy som får selv det kjedeligste kjøttstykke til og bli spiselig.

    Høydaren sålangt er svineknoke som ble tilberedt over 5 timer... sprø svor hele veien og kjøttet bare falt ifrahverandre, før kniven kom inne i det...
    Ble seff penslet med JJ BBQ El Speziale :cool:
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.560
    Antall liker
    13.020
    Går fint å røyke mat i en vanlig gassgrill også... en av tingene som er fint med gassgill er at det er enkelt å holde stabil temperatur.

    Har grillet med røykflis over lang tid på lav varme og det er en aktivitet som absolutt anbefales. Dersom jeg vil ha spareribs på en hverdag så slenger jeg de i sous-viden på 73 grader dagen før. Tar de opp, avkjøler i isvann og varmer de opp igjen med kraftig røyk på grillen. Funker som faen.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.570
    Torget vurderinger
    2
    Biffen skal rett på glørne, og glørne skal komme fra ordentlig ved, leña style, det vet da alle.

    Andreas Viestad har nok fått med seg hvordan Francis Mallmann griller, og fått lyst til å prøve det samme:

    404

    De som har Netflix bør se dokumentaren med Mallmann, asadero extraordinaire. Netflix: Chef's Table, Francis Mallmann.

    https://www.youtube.com/watch?v=qQ8Htm4jAGc
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest


    Her er videoer for noen dager... BBQ PIT BOYS lager skikkelig mannemat!! Og ikke no superfancy shit.......
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Sommerkotelettene er grillverdens Grandiosa (c) Sluket Fysj og fysj!
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Heldigvis får jeg bestillt toppkvalitetskjøtt, hvor jeg selv bestemmer tykkelse/størrelse på kjøttbitene.
    Custom made pølser av aller beste sort!! Og er ting røkt, så står det hva det er røkt med. Og her blir alt gjort på gamlemåten.
    Slike entusiastbønder er verdt sin vekt i gull og taes så godt vare på som overhode mulig.

    Tørrsaltet bacon røkt uten hverken røykeolje eller farge.. Kan stå i bar overkropp uten fare for sprut ifra stekepanna eller grillen..
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Sommerkotelettene er grillverdens Grandiosa (c) Sluket Fysj og fysj!
    Tull, det handler bare om riktig oppskrift:

    1 Kg sommerkoteletter marineres i en blanding av økologisk yoghurt, brennenesle, og goji-bær, i 2-3 timer

    Bland med 190g blokkebær og press det hele gjennom en klut.


    Kok opp en stor gryte med godt saltet vann..

    boble boble = 3-44 Krabber... levende oppi ..

    vent 20 minuttter.

    Kast alt det andre.

    spis

    med ... tilbehør.


     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Heldigvis får jeg bestillt toppkvalitetskjøtt, hvor jeg selv bestemmer tykkelse/størrelse på kjøttbitene.
    Custom made pølser av aller beste sort!! Og er ting røkt, så står det hva det er røkt med. Og her blir alt gjort på gamlemåten.
    Slike entusiastbønder er verdt sin vekt i gull og taes så godt vare på som overhode mulig.

    Tørrsaltet bacon røkt uten hverken røykeolje eller farge.. Kan stå i bar overkropp uten fare for sprut ifra stekepanna eller grillen..
    Kanskje vanskelig å skille mellom baconet og bar overkropp da...:D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Sommerkotelettene er grillverdens Grandiosa (c) Sluket Fysj og fysj!
    Tull, det handler bare om riktig oppskrift:

    1 Kg sommerkoteletter marineres i en blanding av økologisk yoghurt, brennenesle, og goji-bær, i 2-3 timer

    Bland med 190g blokkebær og press det hele gjennom en klut.


    Kok opp en stor gryte med godt saltet vann..

    boble boble = 3-44 Krabber... levende oppi ..

    vent 20 minuttter.

    Kast alt det andre.

    spis

    med ... tilbehør.


    Mye skrik for lite ull.... hvorfor pese så mye med annenrangs råvarer - nok annet snadder på en gris.

    Mvh
    Lyden av svartbrente overdatokoteletter på osen av europristennvæske prematurt påtent
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.254
    Antall liker
    1.157
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Vel, etter at jeg kjøpte en Veber Master Touch i våres har gass grillen ikke blitt rørt. I høst blir den rigget ned i plassert i boden, og der bli den nok stående en stund. Maten blir mye mer smakfull med kulegrill, forutsatt at du steker noe som drypper ned på kull brikettene slik at det blir røyk. Grillet dog en fettfri oksesteik med indirekte varm og termometer - den kunne jeg letter stekt i stekeovnen da smaken ble den samme som i ovnen...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Spiriten helt klart. Q serien er en tullegrill, ta en titt på hvordan brennerene er konstruert, de gir lite røyk og er veldig upraktiske med tanke på indirekte grilling
    Q3x00 har en brenner i ring i ytterkant og en brenner i midten så den er praktisk med tanke på indirekte grilling. De mindre Q grillene er som du sier lite egnet.
    Ikke like praktisk som en spirit som har tre parallelle brennere
    Ser den all den tid anvendelig flate for direkte grilling er liten når man samtidig griller indirekte. Men til mitt bruk hvor jeg har gassflaske stroppet fast under grillen og flytter den rundt etter vær, vind og barn er det gull med Q3000.
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Heldigvis får jeg bestillt toppkvalitetskjøtt, hvor jeg selv bestemmer tykkelse/størrelse på kjøttbitene.
    Custom made pølser av aller beste sort!! Og er ting røkt, så står det hva det er røkt med. Og her blir alt gjort på gamlemåten.
    Slike entusiastbønder er verdt sin vekt i gull og taes så godt vare på som overhode mulig.

    Tørrsaltet bacon røkt uten hverken røykeolje eller farge.. Kan stå i bar overkropp uten fare for sprut ifra stekepanna eller grillen..
    Kanskje vanskelig å skille mellom baconet og bar overkropp da...:D

    Du hadde neppe klart og holde tenna unna denne kjøttkvalite´n.
    Og jeg fikk til og med "sommerkoteletter" derifra som var ferske, 4 cm tykke og sprøytet litt forsiktig med saltlake, og røkt med noen einer....
    Noe av det mest fantastiske jeg har spist av svinekjøtt, sammtidig fikk jeg nakkekotteletter på 2" tykke :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Halal, I presume? Joda - koteletter kan selvsagt være gode når en gjørsom du sier der, men den erfaringen jeg har med butikkjøpte "ha med noe å kaste på grillen" halvbedervet tørr ihjelrøkt variant har ikke vært spiselig. Har ikke kjøpt det heller, bare til nød smakt på andre gastroignorantes impulskjøp. Skremmende.

    Men en av mine beste grilløkter noensinne hadde jeg på Ingierstrand en Sankthansaften, med hjemmelaget tønnegrill, fire sekker skikkelig kull og nok tålmodighet (og øl) til at grillen ble skikkelig glødende. DA åkte det på bl.a. en super drøy kilos svinenakke, innkjøpt fersk og krydret/marinert i to døgn, med varsomme strøk utført av matelskerens evige følsomme hånd :cool: Den svinenakken glemmer ingen av oss som var der! Hører også med til historien at jeg satte ny pers den kvelden med over 1,3 kg. grillet kjøtt tygget, svelget og fortært. Grillen var fortsatt varm etter det stuntet, holdt i fire timer. Ser for meg EMO selvpiskende og rullende rundt naken i kompostbingen dersom han leser dette...
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    image.jpg image.jpg And og svineribbe er mine personlige favoritter.
    Fordelen med langtidsgrilling er all ventinga, og da er det ventepils som duger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    And er meget undervurdert som spise her til lands - og enda mer undervurdert som grillmat! Har noen bælbra resepter :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn