Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    [
    hifiguru skrev:
    Rykket opp i stil, men ned i størrelse plutselig.....
    Forstår det slik at du er ekstremt Dynaudio fan. Men var det ingen andre kandidater du overveide når du skulle gå ned i størrelse?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.349
    Det stod vel litt mellom C1 og C3, ettersom jeg ikke viste hvilke av de to høyttalerne jeg kom til å beholde. Kjøpte C1 fordi jeg trodde de var bedre\kom til å like dem mer enn C3. Jeg liker C3 mest, mens Guru var innom og mente C1 trakk det lengste strådet for hans del. Det var vel også en tredje høyttaler inne i bildet, men relativt mye billigere saker.

    Ellers takker jeg for møtet i går, utrolig engasjerende lyd!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    Espen L skrev:
    Er det noen i lauget som skal til Arken messen?
    Mvh: Espen
    Blir Horten her, hørtes ut som SAL og Yasman var litt tent?
    Blir Rune med Levinson/Proac og meg, Espen og Swans er på gang. Flere?
    Yasman må selge barna før messa om det skal gå i boks, fruen skal på tur..... ;)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    SAL skrev:
    hifiguru skrev:
    Espen L skrev:
    Er det noen i lauget som skal til Arken messen?
    Mvh: Espen
    Blir Horten her, hørtes ut som SAL og Yasman var litt tent?
    Blir Rune med Levinson/Proac og meg, Espen og Swans er på gang. Flere?
    Yasman må selge barna før messa om det skal gå i boks, fruen skal på tur..... ;)
    Må nok nøye meg med Horten kan bli gøy det hvar det i fjor i allefall ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Her bestillt brukt Pink Floyd The Wall(2cd), rett fra master`n, MoFi gold utgave! Råbillig, 299 dollar! Ett kupp.... ;) Ble også en fra Purple, live on the BBC, SACD!
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    SAL skrev:
    Her bestillt brukt Pink Floyd The Wall(2cd), rett fra master`n, MoFi gold utgave! Råbillig, 299 dollar! Ett kupp.... ;) Ble også en fra Purple, live on the BBC, SACD!
    Kult de skal det bli gøy å høre på The Wall er jo en bra produksjon litt lav , Men rett fra masteren må jo bli bedre ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Her bestillt brukt Pink Floyd The Wall(2cd), rett fra master`n, MoFi gold utgave! Råbillig, 299 dollar! Ett kupp.... ;) Ble også en fra Purple, live on the BBC, SACD!
    299 dollar?? ØØØØh, var vel nok det hehe ;) Kanon skive da, uansett utgave, men det skal bli gøy å høre denne SAL
     
    E

    Espen L

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Espen L skrev:
    Er det noen i lauget som skal til Arken messen?
    Mvh: Espen
    Blir Horten her, hørtes ut som SAL og Yasman var litt tent?
    Blir nok Horten på meg også men vil prøve og komme ned til Arken messen også, er vel en mye større og bedre messe enn Horten ;) SAL skal ned men han reiser såpass tidlig på fredagen at jeg ikke for hivd meg med han.
    Er avhengig av og kjøre med noen da bilen står i Trondheim (har begynt og jobbe der oppe, er hjemme bare i helgene) så vis det er noen som skal ned på fredags kveld og bli over til lørdagen eller reiser lørdagsmorgen så
    gi et Pip
    Mvh: Espen
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    SAL skrev:
    Her bestillt brukt Pink Floyd The Wall(2cd), rett fra master`n, MoFi gold utgave! Råbillig, 299 dollar! Ett kupp.... ;) Ble også en fra Purple, live on the BBC, SACD!
    299 dollar?? ØØØØh, var vel nok det hehe ;) Kanon skive da, uansett utgave, men det skal bli gøy å høre denne SAL
    He-he, dollar`n er jo knapt verdt noe for tiden! ;D Nei, jævlig dyr, håper den er like bra som det andre fra Mobile Fidelity. Blir spennende, Pink Floyd gutta har bestandig grei kvalitet på skivene sine men aldri helt værst? Dark side of the moon på SACD er IKKE bra! :eek:
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hehe Greenland Lydlaug så er det vel bare Icepower. ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Duelund_Support skrev:
    Hehe Greenland Lydlaug så er det vel bare Icepower. ;D
    He-he, hørtes kaldt ut! ;) Nei, tror de fleste varmer seg på rør og klassa A............ ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, en uke igjen til Horten messa. Sikkert en del i lauget som skal på den. Har tenkt meg dit selv også. Blir det noe "felles reise" i år også Guru?
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Jeg skal iallefall. Lurer på om jeg ikke må ta tog/buss i år også. Satser på å komme meg avgårde forholdsvis tidlig siden jeg har rom jeg kan sjekke inn på.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    2m skrev:
    Hei, en uke igjen til Horten messa. Sikkert en del i lauget som skal på den. Har tenkt meg dit selv også. Blir det noe "felles reise" i år også Guru?
    Sender mail på dette i løpet av dagen, men slik jeg ser det passer det med NSB kl. 09.25 fra Skien eller 09.43 fra Porsgrunn. (det er lørdagen jeg snakker om altså)

    Retur fra Skoppum er 18.57 eller 20.57 avhengig av hvor lenge man blir sittende og rangle i baren. ;D Billettene koster 184,- hver vei fra Skien og 167,- fra Porsgrunn

    Fint om de som ønsker å delta på togtur gir et hint, teit hvis det blir 2 personer som heller kan haike med noen andre i bil evt.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Jeg stemmer for tog fremt noen tar med "niste" ;D

    Matpakken smakte alldeles fortreffelig i fjor. Kanskje jeg skulle laget noen bailysvafler til oss? hehe
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Blir med på togtur jeg om vi blir mange nok da. Niste må vi ha med, enten den er i fast eller flytende form ;D
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    limvingen skrev:
    hifiguru skrev:
    emokid skrev:
    Det var vel også en tredje høyttaler inne i bildet, men relativt mye billigere saker.
    Uten at den er dårlig for den sakens skyld, var bare så uendelig langt til selgeren....

    http://www.sonicflare.com/archives/guru-qm10-speakers-review-by-robert-learner.php
    Mener du virkelig at Guru QM10 kan måle seg med C1 ::)



    Har ikke hørt Guru, tror det bra saker men designmessig når de ikke C1 til terminalene synes jeg...... ;D
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    hifiguru skrev:
    Har ikke hørt Guru, tror det bra saker men designmessig når de ikke C1 til terminalene synes jeg...... ;D
    Så du ville kanskje være interessert i å bytte dinne C1 i et par slike? :eek:
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    limvingen skrev:
    hifiguru skrev:
    Har ikke hørt Guru, tror det bra saker men designmessig når de ikke C1 til terminalene synes jeg...... ;D
    Så du ville kanskje være interessert i å bytte dinne C1 i et par slike? :eek:
    Nei, men det var en svenske som tilbydde et sett slike som mellomlegg på 5,4'ene mine. Ble ikke noe av den handelen....sitter fortsatt med både 5,4 og C1
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    hifiguru skrev:
    Nei, men det var en svenske som tilbydde et sett slike som mellomlegg på 5,4'ene mine. Ble ikke noe av den handelen....sitter fortsatt med både 5,4 og C1
    Har faktisk vært borte i han svensken selv, han tilbød seg å bytte sine Guru i mine Focal 1027Be.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Snart reiser 2m og undertegnede inn på messa. Noen fler som reiser? Guru ville heller jobbe enn å reise på messa. 8) hehe
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Grattis med dagen mr formann. Enda et år eldre og nærmere pensjonsalderen.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja ser man det guru ,Du gror til du å snart en mann i 40 50 års alderen du å nå ;D grattis
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    X-250 skrev:
    Ja ser man det guru ,Du gror til du å snart en mann i 40 50 års alderen du å nå ;D grattis
    Grenland Høreapparat Laug neste............, hmmm, lurer på om Verity har høreapparat? Vet Midgard leverer elektronikken... ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Så formann har fått kake. Gratulerer med dagen ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har lagt ut noen bilder fra samlingen hos CL90 som han har valgt å kalle seg:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27471.0

    Thomas1, hvordan ble dine bilder?

    Sitter og koser meg med MHZS-spiller nå, var innom S2A og hentet en DAC til Klemmeboksen i går også, hjalp litt det også. Er en diy-greie som en bekjent har bygd i USA basert på en dac fra 47labs.

    Kom med litt nytt om hva som skjer i hus og hjem i høst, tiden er inne for å bytte, teste, koble og knote.

    (og spille litt da)

    hifiguru'n
     

    Hifi-Olsen

    Medlem
    Ble medlem
    26.03.2007
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    1
    Har fått en Monster Power cleaner i hus. Vet ikke hvor mange som har prøvd en sånn eller lignende ? Vet at espen har en Burmester sak so har gjort en del med lyden.
    Hos meg ble det nesten dramatisk forbedring når jeg koblet den til Wadiaen. Anbefales !!!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.349
    Enda mer nærfelt, enda fler nye rør, enda mer musikk. Jeg er happy.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn