Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    brunvaregutten skrev:
    2m: Ht har jeg hatt lenge....brukte de tidligere i et surround-oppsett.
    Syntes faktisk det låt helt greit før, men det var før jeg virkelig begynte å interessere meg....
    Nå kan jeg ikke forstå hvor utrolig dårlig det egentlig spilte...grøtete bass, tilsløret på toppen etc...

    Har alltid hatt sans for electrocompaniet, og har vært en dyr fjern drøm....inntil siden forrige helg ;D

    Fikk bare et kick og bestilte meg en brukt ec 4.7 på nett....

    Og så var jakten på effekt igang....var egentlig på vei til å bestille de største xindak blokkene, men var noe som holdt meg igjen....var forresten i haugesund for en stund siden og besøkte audiofoni og testet litt div utstyr, falt litt for kraften i de blokkene,men var litt skeptisk til støyen de lagde på tomgang...

    MEN, heldigvis kom jeg over noen pent brukte aw180 som jeg bare måtte slå til på...angrer ikke et sekund... ;)

    Akkurat det lydbilde jeg var på jakt etter...

    Jeg har fått med meg mange synspunkter på electrocompaniet, bla her på forumet, men jeg er faktisk stolt av å si jeg nå er lykkelig eier av disse fantastiske komponentene.....!!

    mangler skikkelige kabler så det blir litt testing fremover, og er alltid gøy å høre på andres anlegg også, noe jeg håper jeg kan få lov til i fremtiden :)

    da vet dere litt mer om meg.

    Lars
    Velkommen i gjengen Lars, heftig omgang med utstyr du har skaffet deg der!

    ......tror jeg vet hva som er det neste som ryker hos deg, høyttalerne ble plutselig....tja...så där?

    hifiguruen
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Velkommen Lars. Det er mange gode anlegg i GLL så du har mye å se fram til.
    Som Guru er inne på tipper jeg du bytter noe snart... ;D

    Kan nevne at DEQX`en er på plass og satt opp av isen.
    Hvordan låter det? Tja.. Jeg kan vel ikke si annet enn at jeg er utrolig godt fornøyd. :D
    Så til de som ikke er redd for å høre på et anlegg med EQ er det bare å ta en tur. Bare husk å ringe først. Jeg jobber skift.. ;)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Har vært på besøk hos Generalen etter han fikk DEQX'en i hus. Fin fin oppgradering det ;D
    DEQX er et spennende produkt. Morsomt å høre den implementert i et velspillende anlegg.
    Fikk også nye musikalske impulser
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Takk for det 2m.
    Neste gang kan vi sikkert guffe på litt og. Det er utrolig deilig å høre på musikk, og ikke rommet musikken blir avspilt i. Det er selvsagt rom for forbedringer i alle anlegg, men dette var for meg en kjempe oppgradering. ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen, ser fram til det. Godlyd er ikke å forakte ;D
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Noen i Grenland som trenger akustikk plater? Jeg har 6stk 5cm og 6stk 10cm jeg ikke lenger har behov for. Alle er ikke helt strøkne så de går billig.

    Mvh
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Ja det er Rockwool plater. De er hvite. Noen er solgt alt, men jeg vet ikke hvor mange før i morgen. Jeg kan oppdatere antall i morgen.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kjapp påminnelse om samling i kveld, hos Boden9 i Porsgrunn, vi sees fra kl 19.00!
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    For oss som ikke hadde anledning i kveld, så er du kjapp med å legge ut bilder fra kveldens møte?!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Blir fort varmt på 13 kvadrat lytterom med 17 rør i gang om sommeren, så mesteparten av lyttinga mi i disse tider skjer med øretelefoner mens jeg triller på tohjulingen min. Lagde en liten video i går kveld. . Ganske off topic, men det er jo fin musikk på den da;)

    http://www.vimeo.com/1164988
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Kult. Filmen var bedre enn musikken... ;D

    Min lille Emma på tre fikk med seg filmen. Du var flink, men du måtte ha på hjelm. ;)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    General8 skrev:
    Kult. Filmen var bedre enn musikken... ;D

    Min lille Emma på tre fikk med seg filmen. Du var flink, men du måtte ha på hjelm. ;)
    Hehe, har nettopp en diskusjon om det i sykkeltråden i offtopic-hjørnet. Konklusjon; det er farligere å ball-lagsport, høyere hopp, høyere fart, flere spillere. Stor kollisjonsfare med andre ord. ;)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Litt mer on topic: var hos Atle i dag, hvor det var litt ny elektronikk på gang. Fordelinga prismessig er ca: 78% høyttalere, 18% integrert røramp og 4% cd-spiller.

    Jeg fikk meg i alle fall en skikkelig musikalsk knyttneve i trynet. Sykt morsomt å høre på dette oppsettet, et par ganger måtte jeg rett og slett le. Moro når folk får ting til å stemme, også med begrensa middler. Ikke at dette er billige høyttalere, men tror det er snakk om skikkelig match her altså.
     
    A

    Atle Kristiansen

    Gjest
    emokid skrev:
    Litt mer on topic: var hos Atle i dag, hvor det var litt ny elektronikk på gang. Fordelinga prismessig er ca: 78% høyttalere, 18% integrert røramp og 4% cd-spiller.

    Jeg fikk meg i alle fall en skikkelig musikalsk knyttneve i trynet. Sykt morsomt å høre på dette oppsettet, et par ganger måtte jeg rett og slett le. Moro når folk får ting til å stemme, også med begrensa middler. Ikke at dette er billige høyttalere, men tror det er snakk om skikkelig match her altså.
    Fint du likte det, innbiller meg at det stadig blir bedre - men selvfølgelig er det bare jeg som venner meg til lyden. Veldig fornøyd. Det sitter som fy. Andre nedgradering og omrokering av hele anlegget på kort tid. Still going strong.

    Takk for skryten kammerat.

    Ai!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Håper du synes det er ok at jeg legger ut litt info Atle.

    Triangle Volante 260 er høyttalerne. Ganske høy følsomhet(95db\1w tror jeg). I front er det 1 diskantelement, 1 mellomtoneelement og 3 basselementer. I bakkant er det 1 diskant og 1 mellomtone i samme høyde som foran.



    Sprelske saker som ruller av relativt høyt for å opprettholde kjappheten. Det funker! Dessuten er bassporten åpen fremover og det er vel første gang Atle har hatt god bass i rommet. Har hatt en tendens til å flyte ut ved lavere frekvenser.

    Disse blir drevet av denne:



    2x70w integrert. Er bestykket med ganske bra rør ser det ut til, så vidt jeg har funnet ut sitter det NOS-rør i både preamp, driver og effektdelen. Står GE 6550-rør på utgangen, RCA 6SN7 driverrør og Mullard 12AX7A i preamp. Kæksent!

    Også denne da:



    Kanskje denne som gjør meg mest overasket i anlegget. Denne virker lite typisk for billige cdspilleren, ingen fremtredende "partybass", ingen mangel på dypbass, ingen avrullingen i toppen. Skal jo ikke påstå at denne er high-end, men den er ikke såpass prisbelønnet som den er uten grunn. Både byggekvalitet og lyd overbeviser.

    Jeg gleder meg til neste besøk i alle fall, og det snart!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tøft det der da gutta! JoLida er helt dustemye lyd for pengene, samme er nok Cambridge. Titter selv litt på den 10.000,- modellen de har med digital inngang. Har ikke bruk for den nå men kanskje......ja......åsså var vi i gang igjen..... 8)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    emokid skrev:
    Blir fort varmt på 13 kvadrat lytterom med 17 rør i gang om sommeren, så mesteparten av lyttinga mi i disse tider skjer med øretelefoner mens jeg triller på tohjulingen min. Lagde en liten video i går kveld. . Ganske off topic, men det er jo fin musikk på den da;)

    http://www.vimeo.com/1164988
    X-250 tipset meg om dine ferdigheter på sykkel, meget imponerende! Rått........... ;)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    SAL skrev:
    emokid skrev:
    Blir fort varmt på 13 kvadrat lytterom med 17 rør i gang om sommeren, så mesteparten av lyttinga mi i disse tider skjer med øretelefoner mens jeg triller på tohjulingen min. Lagde en liten video i går kveld. . Ganske off topic, men det er jo fin musikk på den da;)

    http://www.vimeo.com/1164988
    X-250 tipset meg om dine ferdigheter på sykkel, meget imponerende! Rått........... ;)
    Jo takk, bare si fra om du vil prøve ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    emokid skrev:
    SAL skrev:
    emokid skrev:
    Blir fort varmt på 13 kvadrat lytterom med 17 rør i gang om sommeren, så mesteparten av lyttinga mi i disse tider skjer med øretelefoner mens jeg triller på tohjulingen min. Lagde en liten video i går kveld. . Ganske off topic, men det er jo fin musikk på den da;)

    http://www.vimeo.com/1164988
    X-250 tipset meg om dine ferdigheter på sykkel, meget imponerende! Rått........... ;)
    Jo takk, bare si fra om du vil prøve ;)
    Ble ganske stum her selv, dette er jo bare heftig!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Moro at det blir likt, også uten for BMX-miljøet :)
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Har noen hørt om noe møtevirksomhet snart eller kansje et sosialt lag med en øl eller fem jo sommer nå så kunne jo smakt ;D
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Selv er jeg sugen på å komme meg på Kongsberg Jazzfestival, men å reise alene er kanskje ikke direkte spennende...Ellers hadde det vært artig med en sammenkomst. Har noe så sjeldent som fri til helgen. Litt piker,vin og sang eller horer,dunder og trekkspill hadde gjort seg.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hadde vært morsomt det med et uformelt treff med "nogo attåt" ;D

    Thomas1: skulle gjerne vært med til Kongsberg om jeg hadde hatt fri, men passer nok dårlig for meg. Har vært på Kongsberg jazzfestival flere ganger tidligere og liker festivalen veldig godt. De har som regel også alltid et spennende program
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Er vel ingen her som har 8stk KT88 rør jeg kunne testa? ;D

    Lyst til å se om jeg liker lyden av disse kontra 6550 i mitt oppsett.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Back form Mausund! Skjer det noe der ute?

    .......snart helg igjen jo..... 8)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Steb skrev:
    ;D Litt skjer det vel selv om det er sommer.
    Dvs. Steb har fått seg verdens beste pre......... ;)
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Da er datoen for årets messe i horten på plass. Det nærmer seg et år alt siden vi var der inne sist.
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    hvis noen kommer over datoen for hi-fi messen
    på arken i Gøteborg...så si i fra. vet det er flere
    av oss som vil dit, meg selv iberegnet.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Da er vertskap for septembermøte klart, kysten kaller...

    Men det hadde jo vært artig og funnet på noe før sommeren er over, gjerne med en pils eller to, hva med siste helgen nå i juli? Nærmer seg raskt, derfor trenger jeg noen kreative innspill. Noen som har en stor terrasse og en god grill?
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    hifiguru skrev:
    Da er vertskap for septembermøte klart, kysten kaller...

    Men det hadde jo vært artig og funnet på noe før sommeren er over, gjerne med en pils eller to, hva med siste helgen nå i juli? Nærmer seg raskt, derfor trenger jeg noen kreative innspill. Noen som har en stor terrasse og en god grill?
    Septembermøte=SAL?

    Har ikke han stor terrasse?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    General8 skrev:
    hifiguru skrev:
    Da er vertskap for septembermøte klart, kysten kaller...

    Men det hadde jo vært artig og funnet på noe før sommeren er over, gjerne med en pils eller to, hva med siste helgen nå i juli? Nærmer seg raskt, derfor trenger jeg noen kreative innspill. Noen som har en stor terrasse og en god grill?
    Septembermøte=SAL?

    Har ikke han stor terrasse?
    Nope, ikke SAL i denne omgang, her har vi ikke vært før, vel hemmelighetskremmeri er ikke nødvendig, det er Yasman som setter sine dører på vidt gap for oss, mail kommer siden, men jeg kan på vegne av verten love spennende ting.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn