Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    General8 skrev:
    Lei Contour`ene Guru? Hva nå?
    Alltid spennende med Guru's planer. Jeg tipper noe relativt lettdrevet, litt "engelsklåtende" med PRaT. Crispy topp? Er jeg langt unna?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Tror vi må legge ett GLL møte hver 3 mnd til SAL og Hifiguru.... ;D
     
    E

    Espen L

    Gjest
    Heissann
    Noen fra Lydlauget som skal på Diana Krall i Oslo i kveld?
    Gleder meg ekstremt til og høre Jazzens Dronning i kveld:)
    Mvh: Espen
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Takker SAL for herlig demo i kveld. Jeg måtte rett og slett let da vi spilte en del av låtene, helt fantastisk kontroll over hele spekteret, men det er først og fremst den rå kontrollen i bassen jeg tenker på her. Dette må være referansebass, ikke hørt makan. Det mister ALDRI kontroll, jeg ble faktisk litt redd et par ganger. Skremmende moro, og som Atle sa; "det er jo nesten som hjemme" ;D

    Nye blokkene var fine!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Takk for det Emo! Hyggelig med besøk, fant ett par CDer som jeg har bestillt bland dine medbrakte!
    Begynner å spille alvorlig bra her synes jeg, moro! ;)
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Bra å høre at SAL er fornøyd med investeringen med oppgraderingen i både 1.ste og siste rekke av annlegget. Noen andre som har kjøpt seg noe nytt snadder?
    Selv begynner jeg å nærme meg fornøyd, men regner likevel med en og annen oppgradering av kildene ( cd og vinyl )

    Noen som har lyst til å reise på messen i Horten? Jeg satser på å leie rom i år som i fjor ( denne gangen skal jeg satse på å ikke avbestille rommet ::) )

    Skal si det er ganske behagelig med eget rom til anlegget. Det gir meg litt mer frie tøyler, samtidig som jeg satser på å holde det fritt for fastmonterte dempeløsninger.

    P.s Det hadde vært greit om noen kunne tatt seg en tur en formidag for å gi litt tilbakemeldinger og hjelpe til med den siste biten med plassering o.l
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Takk for det Emo! Hyggelig med besøk, fant ett par CDer som jeg har bestillt bland dine medbrakte!
    Begynner å spille alvorlig bra her synes jeg, moro! ;)
    Morro er det, og fyttirakkern så lekkert! De nye blokkene var helt fantastiske i finish, design og ikke minst lyd! En kjempeinvestering på mange måter! Takk for lytten!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Thomas1 skrev:
    Bra å høre at SAL er fornøyd med investeringen med oppgraderingen i både 1.ste og siste rekke av annlegget. Noen andre som har kjøpt seg noe nytt snadder?
    Selv begynner jeg å nærme meg fornøyd, men regner likevel med en og annen oppgradering av kildene ( cd og vinyl )

    Noen som har lyst til å reise på messen i Horten? Jeg satser på å leie rom i år som i fjor ( denne gangen skal jeg satse på å ikke avbestille rommet ::) )

    Skal si det er ganske behagelig med eget rom til anlegget. Det gir meg litt mer frie tøyler, samtidig som jeg satser på å holde det fritt for fastmonterte dempeløsninger.

    P.s Det hadde vært greit om noen kunne tatt seg en tur en formidag for å gi litt tilbakemeldinger og hjelpe til med den siste biten med plassering o.l
    Njaaaaa, det blir kaaaanskje en Sverigetur på søndag. ::)

    Jeg er ledig på formiddager hver dag denne uka, så si fra i tilfelle!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    SAL skrev:
    Takk for det Emo! Hyggelig med besøk, fant ett par CDer som jeg har bestillt bland dine medbrakte!
    Begynner å spille alvorlig bra her synes jeg, moro! ;)
    Morro er det, og fyttirakkern så lekkert! De nye blokkene var helt fantastiske i finish, design og ikke minst lyd! En kjempeinvestering på mange måter! Takk for lytten!
    Takk for det Guru! Utrolig finish ja, heftige saker.... ;D Takk for hyggelig lag!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    SAL skrev:
    hifiguru skrev:
    SAL skrev:
    Takk for det Emo! Hyggelig med besøk, fant ett par CDer som jeg har bestillt bland dine medbrakte!
    Begynner å spille alvorlig bra her synes jeg, moro! ;)
    Morro er det, og fyttirakkern så lekkert! De nye blokkene var helt fantastiske i finish, design og ikke minst lyd! En kjempeinvestering på mange måter! Takk for lytten!
    Takk for det Guru! Utrolig finish ja, heftige saker.... ;D Takk for hyggelig lag!
    Utrolig fine ja, deilig å se ikke-glorete high-endkomponenter.!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Etter en kveld i Emo`s lille hule er jeg meget imponert, spiller engasjerende og meget bra! Skikkelig spennst i røramp`n fra Sonic Frontier, herlig! ;) Stort og dypt lydbilde ut av "beskjedne" stativhøyt. fra Dynaudio! Takk for lytten, blir spennende med videre planer..... ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Etter en kveld i Emo`s lille hule er jeg meget imponert, spiller engasjerende og meget bra! Skikkelig spennst i røramp`n fra Sonic Frontier, herlig! ;) Stort og dypt lydbilde ut av "beskjedne" stativhøyt. fra Dynaudio! Takk for lytten, blir spennende med videre planer..... ;)
    Fikk telefon fra Emo tidligere i dag, sitter i Stockholm med nye "babies" og verker på å komme hjem.....samtidig glede jeg meg til å prøve C3 på Naim-tingene mine.....
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Er de på plass? 8)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Thomas1 skrev:
    La oss andre få en liten skriftelig sammenligning da.
    Nja, tjaa. Det er to forskjellige høyttalere, det er klart. C3 er litt søtere, mer behagelig, litt mer kropp og trykk.

    C3 er imponerende i forhold til størrelsen, men C1 tar kaka. Den er utrolig artikulert og presis, kjapp og dynamisk. Bassen er helt....det er galskap. Litt lysere og frempå enn C3.

    Er mulig C1 går til guru og at jeg beholder C3 selv. Har virkelig forelsket meg i dem. Men det er litt tidlig å vite akuratt nå.

    Moro om Hifiguru skriver om sitt inntrykk, han var innom tidligere.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    emokid skrev:
    Thomas1 skrev:
    La oss andre få en liten skriftelig sammenligning da.
    Nja, tjaa. Det er to forskjellige høyttalere, det er klart. C3 er litt søtere, mer behagelig, litt mer kropp og trykk.

    C3 er imponerende i forhold til størrelsen, men C1 tar kaka. Den er utrolig artikulert og presis, kjapp og dynamisk. Bassen er helt....det er galskap. Litt lysere og frempå enn C3.

    Er mulig C1 går til guru og at jeg beholder C3 selv. Har virkelig forelsket meg i dem. Men det er litt tidlig å vite akuratt nå.

    Moro om Hifiguru skriver om sitt inntrykk, han var innom tidligere.
    De er nye og trenger innspilling?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Nei, de er ferdig innspilt. Jeg tror både Atle og Guru synes C1 er bedre, og det er den kanskje objektivt sett. Subjektivt er noe litt annet. Er jo bare å komme innom for å lytte!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.468
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    emokid skrev:
    Nei, de er ferdig innspilt. Jeg tror både Atle og Guru synes C1 er bedre, og det er den kanskje objektivt sett. Subjektivt er noe litt annet. Er jo bare å komme innom for å lytte!
    Kommer snart! ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    emokid skrev:
    Thomas1 skrev:
    La oss andre få en liten skriftelig sammenligning da.
    Nja, tjaa. Det er to forskjellige høyttalere, det er klart. C3 er litt søtere, mer behagelig, litt mer kropp og trykk.

    C3 er imponerende i forhold til størrelsen, men C1 tar kaka. Den er utrolig artikulert og presis, kjapp og dynamisk. Bassen er helt....det er galskap. Litt lysere og frempå enn C3.

    Er mulig C1 går til guru og at jeg beholder C3 selv. Har virkelig forelsket meg i dem. Men det er litt tidlig å vite akuratt nå.

    Moro om Hifiguru skriver om sitt inntrykk, han var innom tidligere.
    Jeg likte C1 fremfor C3, følte det ble litt mer dramatikk og en fantastisk fart! Skjønner at du foretrekker C3 emo, du har jo mye musikk som ikke er direkte godt innspilt, men allikevel veldig spennende. C3 er mer tilgivende, 8" gir litt mer pondus på magre innspillinger. Dybde, bredde og det gøyale "forsvinningsnummeret" gjør de omtrent like godt, mulig C1 var litt frekkere på den siste parameteren. Uansett, går mine 5,4 nå så blir det C1 på meg!
     
    T

    Tølper

    Gjest
    hifiguru skrev:
    emokid skrev:
    Thomas1 skrev:
    La oss andre få en liten skriftelig sammenligning da.
    Nja, tjaa. Det er to forskjellige høyttalere, det er klart. C3 er litt søtere, mer behagelig, litt mer kropp og trykk.

    C3 er imponerende i forhold til størrelsen, men C1 tar kaka. Den er utrolig artikulert og presis, kjapp og dynamisk. Bassen er helt....det er galskap. Litt lysere og frempå enn C3.

    Er mulig C1 går til guru og at jeg beholder C3 selv. Har virkelig forelsket meg i dem. Men det er litt tidlig å vite akuratt nå.

    Moro om Hifiguru skriver om sitt inntrykk, han var innom tidligere.
    Jeg likte C1 fremfor C3, følte det ble litt mer dramatikk og en fantastisk fart! Skjønner at du foretrekker C3 emo, du har jo mye musikk som ikke er direkte godt innspilt, men allikevel veldig spennende. C3 er mer tilgivende, 8" gir litt mer pondus på magre innspillinger. Dybde, bredde og det gøyale "forsvinningsnummeret" gjør de omtrent like godt, mulig C1 var litt frekkere på den siste parameteren. Uansett, går mine 5,4 nå så blir det C1 på meg!
    C1 kunne jeg like som du kanskje har forstått, nå synes jeg ikke 5,4 er helt borte de heller da. Men det er tydlig Emo har andre preferanser enn hva jeg har, og det er jo ok (nesten). Jeg mener da heller ikke at noen av høyttalerne han eier pr. i dag er spesielt forbanna elendige ;). Men jeg foretrakk C1 når det kom til transienter og bass spesielt samt et større lydpanorama. Det skal sies at jeg absolutt ikke har hørt dem nok til at jeg kan uttrykke meg for bastant.

    Je je, wæææææææææææææææææææææææææ.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Har lekt litt mer med plassering og bytting frem og tilbake i dag. Interessant og lærerikt, i det minste;)

    Føler jeg fikk gjort C3 litt mer like C1 i åpenhet ved å omplassere C3 i rommet, også har BrianH vært så snill å låne meg sine høyttalerkabler!

    Om noen vil komme innom på en snarlytt i kveld er det bare å sende PM eller SMS for de som har mobilnummeret mitt.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Tar i mot folk i dag også, om det er av interesse:)
     
    T

    Tølper

    Gjest
    emokid skrev:
    Tar i mot folk i dag også, om det er av interesse:)
    Skulle gjerne tatt turen, men det er bare blitt surr her. Ringer deg en dag snart, aiiiiiiiii!!!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Er det noen som har en pre de kan avse ett par dager? Må ha RCA inn, men kan ha XLR ut, men da trenger jeg XLR-kabler også. Tester ut en Arcam FMJ 23, som virker lovende.
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    emokid skrev:
    Er det noen som har en pre de kan avse ett par dager? Må ha RCA inn, men kan ha XLR ut, men da trenger jeg XLR-kabler også. Tester ut en Arcam FMJ 23, som virker lovende.
    Hei Emo

    Ta kontakt med Pendragon. Han har en Proceed som ikke er i bruk.
    Hvordan funket høytalerkablene ?

    Brian
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Brianh skrev:
    emokid skrev:
    Er det noen som har en pre de kan avse ett par dager? Må ha RCA inn, men kan ha XLR ut, men da trenger jeg XLR-kabler også. Tester ut en Arcam FMJ 23, som virker lovende.
    Hei Emo

    Ta kontakt med Pendragon. Han har en Proceed som ikke er i bruk.
    Hvordan funket høytalerkablene ?

    Brian
    Hei Brian!

    Kan du sende meg hans nummer på PM?

    Kablene funket veldig bra, ett hakk bedre mener jeg! Om du vil ha dem tilbake kan vi ordne det i morgen?
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    emokid skrev:
    Brianh skrev:
    emokid skrev:
    Er det noen som har en pre de kan avse ett par dager? Må ha RCA inn, men kan ha XLR ut, men da trenger jeg XLR-kabler også. Tester ut en Arcam FMJ 23, som virker lovende.
    Hei Emo

    Ta kontakt med Pendragon. Han har en Proceed som ikke er i bruk.
    Hvordan funket høytalerkablene ?

    Brian
    Hei Brian!

    Kan du sende meg hans nummer på PM?

    Kablene funket veldig bra, ett hakk bedre mener jeg! Om du vil ha dem tilbake kan vi ordne det i morgen?
    Har sendt deg PM
     

    limvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Innlegg
    831
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    hifiguru skrev:
    Rykket opp i stil, men ned i størrelse plutselig.....
    Lurte litt på hva som var det avgjørende for å gjøre det?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    limvingen skrev:
    hifiguru skrev:
    Rykket opp i stil, men ned i størrelse plutselig.....
    Lurte litt på hva som var det avgjørende for å gjøre det?
    Fordi C1 er en forpu*t bra høyttaler;) Også er det noe i det at man ikke trenger gulvstående for å få god, nyansert bass.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    limvingen skrev:
    hifiguru skrev:
    Rykket opp i stil, men ned i størrelse plutselig.....
    Lurte litt på hva som var det avgjørende for å gjøre det?
    Kan svare jeg og, litt fleipete skrevet selvsagt, men Confidence er jo en høyere spesifisert serie enn Contour, grunn til at jeg ville bytte var at det var ønskelig med mindre høyttaler til rommet mitt, samtidig som den lille Naim-ampen min ikke orket å passe på doble 8'ere som ønsket.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Forresten, takk til Yasman for fantastisk lyd og servering i går. Rundt ti stk representanter fra GLL tok turen til Langesund for å møte høstens førsate samling. Skal legge ut bilder i egen tråd i kveld!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn