Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du har 32ohm så bør det gå bra. Jeg husker ikke hvordan målingene til Amir ser ut ved 30ish ohm belastning.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Vurderer å teste A90 som forsterker for kompresjonsdrivere da den leverer mer enn nok guff til det. Men ser på ASR at en del brukere har fått frityrstekt hodetelefonene sine av diverse Topping-produkter som følge av statisk elektrisitet.

    Innspill?
    Dette gjelder ikke modellene som vi har på lager, og det var maks 10 brukere av X antall tusen som opplevde problemer med L30 hodetelefonforsterker (forrige revisjon).

    Mvh
    Høvdingen
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dette gjelder ikke modellene som vi har på lager, og det var maks 10 brukere av X antall tusen som opplevde problemer med L30 hodetelefonforsterker (forrige revisjon).

    Mvh
    Høvdingen
    Takk for oppklaring! Har du noe kunnskap om dc-offset osv med A90? Tenker på når man slår av og på. Jeg er vant til å la forsterkere stå på til evigheten tar dem, men om det er lurt med en liten og lukket boks som A90 er jo et åpent spørsmål.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    at det er solgt x antall tusen enheter av L30 i denne korte perioden har jeg mine tvil om heh. også sansynligvis større mørketall ang feil.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    at det er solgt x antall tusen enheter av L30 i denne korte perioden har jeg mine tvil om heh. også sansynligvis større mørketall ang feil.
    Jeg mente på verdensbasis, og jo, det er faktisk solgt tusenvis. Det var ingen rapporteringer fra norske brukere, men det var noen få bl.a. i USA som opplevde at L30 gikk i stykker når den ble tilført elektrisk ladning ved berøring, og det er for dårlig sikring selve i op-ampen som benyttes, så Topping måtte legge til ytterligere sikring.

    Topping fortalte selv at det var rett i underkant av 10 brukere som hadde opplevd at hodetelefonene gikk i stykker, og hvorvidt det er mørketall er uvisst. Men, Hifisentralen forlangte å få alle enheter skiftet ut, så dette problemet ble løst relativt kjapt, og alle modellene som er inne nå har ikke dette potensielle problemet.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Topping XLR.jpg


    Fikk nye Topping XLR i dag for D90 og preamp. Har koblet opp idag. Betydelig bedre enn den gamle hjemmelaget kabelen jeg brukte. Merket en bedre detaljert diskant. Analytisk og fint lydbilde. Ligger ikke etter for Black Magic eller Silk til en veldig fin pris.
    Har lyttet til Tony Monaco på Hammond B3 og et Live opptak. Mekanikken på orgelet, og publikum kom tydelig frem. Topping er topp (y)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har prøvd PA3?

    Har selv erfaring med mange miniforsterkere og synes f eks Kingrex med Tripath 2020 chippen låter smooth. Men den er svak.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    desse er bedre

     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.566
    Torget vurderinger
    10
    Er på utkikk er den beste 24-36V DC forsterkern som er mulig å få tak i. Minst mulig forvrengning og mest mulig kraft.

    Har er prosjekt til hytta som er litt ekstremt. High end 18Sound horn og kompresjonsdriver. JBL 12 tommer. Konsollbenk-HiFi 2x120 liter. Minidsp 2X4HD. 4 kanaler aktivt delt.

    Har ikke strøm. Kun solcelle. 300 Ah Lithium Heat batteri.
     
    Sist redigert:

    andreasrb

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2020
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Sted
    Ålesund
    Tre spørsmål til folket her. Jeg har en d70s mqa. Kjører usb ut fra en Windows mini-pc. Bruker tidal.

    1) når jeg kjører masters, så vises mange sanger som 44.1 kHz. Men når det kommer til en sang som har høyere, så toppingen går opp til eksempelvis 96, så bruker den litt tid på dette og sangen begynner å spille uten lyd. Starter jeg samme sang på nytt kommer lyden. Noen som har opplevd dette? Har siste driver, og har exclusive aktivert.

    2) kjører rca ut fra topping. Har opplevd en gang at ene høyttaleren ble stum. Skrudde dacen av og på og da kom høyttaleren igjen. Noen opplevd dette?

    3) når jeg kjørte xlr inn i min integrerte forsterker (parasound hint) i dacmodus skurret lyden litt. Med xlr måtte jeg da over i premodus og justere ned noen db, da forsvant det. Dette problemet er ikke tilstede om jeg velger rca ut

    er ikke min topping helt i form?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Vedrørende punkt 3 har XLR utgangen muligens +4dB pro levels? Da er problemt egentlig på Parasound inngangen.

    Mulig manualene for begge gir svar på slikt?
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    andreasrb

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2020
    Innlegg
    13
    Antall liker
    1
    Sted
    Ålesund
    Vedrørende punkt 3 har XLR utgangen muligens +4dB pro levels? Da er problemt egentlig på Parasound inngangen.

    Mulig manualene for begge gir svar på slikt?
    Se der ja, det må jeg undersøke i forhold til punkt 3 :) takk :) er ikke teknisk, men skal prøve :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Er det riktig at Topping D70S har 5V utgangsspenning frå XLR-utgangene?
    Og at «bransje-standard» er 4V?

    Mvh Arild 🤔
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Mot slutten av presentasjonen av D70S på Nettbutikken HFS står det å lese det ja.


    Mvh Arild 🤔
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

    Den leverer max 5v.
    Ikke noe negativt det.
    As you see, the max output nicely exceeds the nominal 4 volts that we measure at and used to be standard. This extra headroom comes in handy when you have room equalization or an amplifier that runs better at a lower gain. The sum of relative noise and distortion is superb:
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Den leverer 5V RMS @0dBFS på XLR utgangen.

    Bildet under hentet her: https://www.tpdz.net/productinfo/557566.html

    Amir målte D70s MQA ved -2db Volume for ca 4Vrms


     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Se der ja, det må jeg undersøke i forhold til punkt 3 :) takk :) er ikke teknisk, men skal prøve :)
    Tre spørsmål til folket her. Jeg har en d70s mqa. Kjører usb ut fra en Windows mini-pc. Bruker tidal.

    1) når jeg kjører masters, så vises mange sanger som 44.1 kHz. Men når det kommer til en sang som har høyere, så toppingen går opp til eksempelvis 96, så bruker den litt tid på dette og sangen begynner å spille uten lyd. Starter jeg samme sang på nytt kommer lyden. Noen som har opplevd dette? Har siste driver, og har exclusive aktivert.

    2) kjører rca ut fra topping. Har opplevd en gang at ene høyttaleren ble stum. Skrudde dacen av og på og da kom høyttaleren igjen. Noen opplevd dette?

    3) når jeg kjørte xlr inn i min integrerte forsterker (parasound hint) i dacmodus skurret lyden litt. Med xlr måtte jeg da over i premodus og justere ned noen db, da forsvant det. Dette problemet er ikke tilstede om jeg velger rca ut

    er ikke min topping helt i form?
    Her bør vel Høvdingen si noe?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det er uansett lurt å skru ned DAC volumet digitalt en 4-5 db for å unngå klipping ved konvertering fra intersample overs, og da er du også innafor 4V. Høyt utnivå fra kilde er i utgangspunkt et pluss med tanke på SNR. DACer fra pro-leverandører har potensielt enda høyere utnivå enn D70s. Eksempelvis RME ADI-2 DAC FS eller Benchmark DAC3. Jeg synes det er litt rart at preen din sliter med 5V med mindre den gjør AD konvertering på inngangen for intern prosessering.
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Sunndalsøra
    Føler at jeg har et veldig kraftig signal. Kunne kanskje vært litt dempet, da jeg ikke har vært redd å kjøre på selv m. JBL som tåler mye effekt og peak! Jeg bruker preamp og XLR. Basselementene får kjørt seg, da Topping DAC har en vektig bass.
    En vanlig ''HIFI'' høyttaler er ikke tingen hos meg:) Det er PRO-elementer det er snakk om hær!
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Test av MX3
    Ikke bra på måledata men de er greie med tanke på pris.
    Er det noen her inne som faktisk har prøvd den selv?
    Som mange andre er jeg fristet av prisen, men skjønner at jeg ikke kan forlange allverdens når det er så smått og billig.

    Dette blir til skriveborsdanlegget mitt. Jeg har i dag et par Dali Lektor 1 som er koblet til en Sonos AMP. Sonos forsvinner ut av huset nå, og blir erstattet med Bluesound, men jeg klarer ikke å forsvare å kjøpe en Bluesound Powernode til 8500 kroner for å gi meg lyd i Daliene på skrivebordet.
    Alternativet er selvsagt å selge de også, og bare kjøpe noen ferdige Bluesoundenheter med innebygget høyttaler. Men det frister å kunne bruke Daliene fremdeles, og basert på beskrivelsen virker MX3 som et fantastisk kjøp til formålet.
    Det er mye hodetelefonbruk i jobbsammenheng, så den vil bli brukt mye til det også.

    Er den virkelig så håpløs at det ikke er noe poeng? Blir det julekort-lydkvalitet, eller er det bare at andre alternativer til 6 ganger prisen vil kunne gi bedre resultater?
     

    rosros

    HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    62
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg på! Topping PA3 er i hus! Sølv finish! Flott byggekvalitet! Spiller på et sett IMF CM2. Lettdrevene høyttalere så dette spiller fantastisk. Basse er litt fraværende men det er høyttalerene. Skal prøve et par QLN signature minimonitorer som har mer pondus i der lavere registere! Selvfølgelig ikke HIEnd men et Topp produkt til prisen! Anbefales til anlegg som skal brukes etter kl 24 ut i de sene nattetimer hvis man ikke skal plage naboen!
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Siden jeg tydeligvis er utålmodig og prisen er lav, gjør jeg et forsøk med MX3 og ser hvordan det faktisk funker i praksis.
    Er jo ikke store kravene jeg setter til denne. Brukervennlighet er nok viktigere enn absolutt lydkvalitet uansett på et sånt skrivebordsoppsett.

    Vi får se. Her skal det bestilles!
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    OK, dette var komisk.
    Bestilte i går formiddag. Vanlig postpakke.
    Nå sitter jeg med en oppkobla MX3 på skrivebordsanlegget foran meg.

    Dette er direkte pinlig effektivt! Jeg er sykt imponert!

    Siden jeg bare har brukt boksen min i åtte minutter skal jeg vente med å legge inn en vurdering. Men den funker, og jeg har lyd både i høyttalere og hodetelefoner etter ønske. Så langt virker dette som en smart avgjørelse.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    PA3 bestilt i formiddag, og ser ut til å ankomme allerede i morgen. Utrolig rask og effektiv service må jeg si. Det skal bli moro å leke litt med den med diverse høyttalere og se hva som bor i den. :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Der var den! Et drøyt døgn etter bestilling... spent på hva denne lille tassen kan varte opp med av lyd! Det er med god margin den minste forsterkeren jeg har hatt, men slett ikke den veikeste, ut fra rene specs.
    20210326_153620.jpg

    20210326_153639.jpg

    20210326_153656.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Strømforsyninga til PA3. Skulle det egentlig vært slike gummi/antiskliputer i disse 4 føttene?
    20210327_101543.jpg
     

    rosros

    HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    62
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    8
    Super liten forsterker!! Nyter vert øyeblikk i mitt lille malerrom! 10 kvm med godlyd og så flott med en myk overgang til det brutale vakre med Adyton Cordis 1.8! Mer kontrast finnes vel ikke for meg og min lydverden!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Her kommer noen ord etter å ha brukt forsterkeren noen dager: Jeg er svært imponert over hvor mye og bra lyd PA3 leverer! Har overgått mine forventninger til de grader! Her snakker vi bang for the buck-nivå som jeg ikke vet om noe som helst som overgår. Dersom det fins, vil jeg gjerne ha tips om det!
    Den står på kjøkkenet oppkoblet til PMC DB1 Gold, som ikke akkurat er lettdrevne. Kildene har vært Hegel CDP4A MKII og Chromecast Audio.
    Har hørt på både radio, podcaster og Spotify/Tidal gjennom Cromecast'en og CD'er jeg kjenner godt med Dire Straits, Paul Brady, Buddy Guy, Junior Wells, Deep Purple og Iron Maiden. Forskjellene opp mot mine referanser Hegel H590 (som nå er solgt) og Exposure 3010 S2 er jo selvfølgelig helt tydelige, både når det gjelder romfølelse, bassnivå, fylde i mellomtonen og oppløsning i diskanten, men det gir liksom ikke mening å sammenligne med dem. Nå blir det litt endringer i hovedanlegget som medfører at Exposuren skal stå der en periode, og i mellomtida har jeg null problemer med å bruke PA3 i kjøkkenanlegget. Så havner nok PA3 i hjemmekontor/PC-anlegget etter hvert. Helt topp, Topping! :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ble så god venn med Topping etter anskaffelsen av PA3 til kjøkkenet, at jeg nå har bestilt en D70S DAC som skal få lov til å leke med Audiolab-drivverket mitt i stueanlegget! :D Gleder meg til å høre den kombinasjonen!
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Ble så god venn med Topping etter anskaffelsen av PA3 til kjøkkenet, at jeg nå har bestilt en D70S DAC som skal få lov til å leke med Audiolab-drivverket mitt i stueanlegget! :D Gleder meg til å høre den kombinasjonen!
    Grattis!. Har denne selv, og det er bare å glede seg! Mvh Jarl
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn