Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Topping fra Kina produserer forsterkere, dacer og kabler. Produktene deres får gode skussmål, ofte omtalt som "mye for pengene"
    Selv har jeg lest og sett mye om deres produkter. Jeg har en dx3 pro med ldac på vei.
    Regner med det er flere her på hfs som er venner av Topping.
    51bJnY4GkdL._AC_SX425_.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hatt en dx7s i litt over 2 år. Gjort jobben sin den.
    Mener jeg var en av de "tidlige" å skaffe meg en her på berget. ?
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    230
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en DX7 Pro på sengekanten som jeg bruker sammen med Focal Elear. Funker helt fint :) Og på "hjemmekontoret" har jeg en DX3 Pro V2 som jeg bruker med div HT, men primært Elear og Sennheiser Momentum 2. Fungerer helt utmerket den også. Jeg vil karakterisere begge som veldig detaljerte og presise, kanskje litt mer enn jeg foretrekker iom jeg er glad i rør og klasse A :) Jeg prøvde DX7 Pro som dac i hovedanlegget, men det fungerte ikke for meg. Jeg liker nok en forvrengning som heller litt mot det varme/romantiske, men for all del ingen av dac'ene er kalde eller analytiske. De er bare veldig presise.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har lyst til å prøve d90 i hovedsystemet en gang.
     
    X

    X186841

    Gjest
    iMac med Audirvana trådløst til Raspberry Pi4 - USB til Topping D90 og videre XLR til JBL 308P MkII
    Låter faen meg bedre enn noe jeg noengang har hatt uansett pris.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en DX7Pro på skrivebordet til PC-anlegget og den fungerer utmerket med Focal Elegia og balansert kabel. Kona bruker samme DAC med Focal Utopia og balansert kabel. Hun har ikke klagd på lyden enda. Jeg har også kjøpt denne fordi vi er lei av plastikk.
    aluminium-remote-for-topping-dx7-dx7s-dx7-pro-dx3-pro-d70-d50s.jpg

     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Har hatt Topping TP-30 på TV i mange år. Den driver et par Sonab OD-11. USB-inngangen er koplet til en Mac-mini med musikk på. Det spiller svært godt, og gir klar og nyansert lyd.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    D90 vs dx7 pro, hva tenker dere?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    D90 har AKM, Dx7 ESS. begge er vel i toppsjiktet men førstnevnte er litt bedre i målinger mens sistnevnte har hodetelefonforsterker.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    D90 er jo utrolig pen (synes jeg personlig)
    Dx7 har jo "alt"
    Et annet spørsmål, hva er hovedforskjellen mellom dx3 og dx7 (utenom xlr)?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    du finner sikkert svaret her
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2

    Ivgubahta

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2016
    Innlegg
    39
    Antall liker
    42
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    Hadde Topping DX3 pro tidligere. Ok lyd men var plaget ned klikking i hytt og pine, alltid før og etter sang skifte. Lastet ned en fix som reparerte dette, men dac'en vil klikke ved bytte av bitrate. Såpas lenge siden at jeg ikke finner linken til denne fix , men let på www.tpdz.net så finnes sikkert en firmvare oppgradering.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hadde Topping DX3 pro tidligere. Ok lyd men var plaget ned klikking i hytt og pine, alltid før og etter sang skifte. Lastet ned en fix som reparerte dette, men dac'en vil klikke ved bytte av bitrate. Såpas lenge siden at jeg ikke finner linken til denne fix , men let på www.tpdz.net så finnes sikkert en firmvare oppgradering.
    Etter det jeg kan lese er ikke dette et problem med ldac-versjonen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dx3pro har ankommet og testet - både som hodetelefonforsterker og som ren dac. Virker perfekt - og ingen tegn til klikking.
    Vil en Dx7pro eller D90 låte ennå bedre i et hovedsystem som ren dac tror dere?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dx3 pro testet på hovedanlegget også. Fungerer meget bra som ren dac.
    Faktisk så bra at jeg om en god uke får denne i hus også.
    EyKd06RyaFmfUrkmct1g_pcs.jpeg
     

    Aasbakk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.02.2017
    Innlegg
    55
    Antall liker
    16
    Sted
    Ådalsbruk
    Jeg har en DX7 Pro på sengekanten som jeg bruker sammen med Focal Elear. Funker helt fint :) Og på "hjemmekontoret" har jeg en DX3 Pro V2 som jeg bruker med div HT, men primært Elear og Sennheiser Momentum 2. Fungerer helt utmerket den også. Jeg vil karakterisere begge som veldig detaljerte og presise, kanskje litt mer enn jeg foretrekker iom jeg er glad i rør og klasse A :) Jeg prøvde DX7 Pro som dac i hovedanlegget, men det fungerte ikke for meg. Jeg liker nok en forvrengning som heller litt mot det varme/romantiske, men for all del ingen av dac'ene er kalde eller analytiske. De er bare veldig presise.
    Heisann. Jeg ser du har Focal Elear som du kjører med DX7 Pro. Jeg har Elear, og har fått anbefalt DX7 Pro sammen med dem. Kjører de med Dragonfly Cobalt i dag, men ønsker en enda bedre lyd. Kan du si noe om hvordan den påvirker lyden/soundstage etc? Ser ut til å være en veldig interessant amp/Dac, men finnes det forhandler av Topping i Norge? Jeg har ikke funnet noen. Mvh Jon Anders
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ingen forhandlere i Norge, nærmeste er Frankrike. Personlig bestiller jeg fra AliExpress, det går ganske raskt, ser ut som jeg får min i morgen, eller på onsdag. Det vil si under en uke.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes en forhandler i Norge, og mer info vil komme som bransjenyhet på forsiden i løpet av dagen eller morgendagen :)
    Oi, venter i spenning.
    Testet dx3 som ren dac i hovedanlegget mitt i går kveld (etter å ha funnet ut hvordan jeg fikk satt den som ren dac), denne lille saken vokser. I mitt system har jeg bare testet to dacer som har gjort en bedre jobb.
    Venter dermed forventningsfullt på dx7pro som er rett rundt hjørnet.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    230
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    4
    Heisann. Jeg ser du har Focal Elear som du kjører med DX7 Pro. Jeg har Elear, og har fått anbefalt DX7 Pro sammen med dem. Kjører de med Dragonfly Cobalt i dag, men ønsker en enda bedre lyd. Kan du si noe om hvordan den påvirker lyden/soundstage etc? Ser ut til å være en veldig interessant amp/Dac, men finnes det forhandler av Topping i Norge? Jeg har ikke funnet noen. Mvh Jon Anders
    Hei.

    Jeg har ikke så mye å sammenlikne med, men sett ift DX3 Pro V2 er DX7 Pro mer åpen og dynamisk (impendansemessig er DX7 en bedre match). Lyden er veldig klar, detaljert, nøytral med god bredde i alle retninger, så vidt jeg kan skjønne. Hvis det er noe jeg kanskje kunne ønsket meg enda litt mer av så må det være litt bredere og dypere lydbilde, men det er godt mulig at jeg liker et kunstig stort lydbilde. Jeg er ingen hifi skribent, så jeg er ikke veldig god på å formulere dette, men DX7 Pro gir meg den lydkvaliteten og opplevelsen av musikken jeg ønsker. Mao så er jeg fornøyd med denne løsningen. Jeg kjøpte den og DX3 Pro V2 fra Aliexpress og det funket helt fint.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes en forhandler i Norge, og mer info vil komme som bransjenyhet på forsiden i løpet av dagen eller morgendagen :)
    Da er hemmeligheten avslørt, og Hifisentralen er ny importør av Topping.

     

    Vedlegg

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Virkelig kjekt. Gratulerer! 👍
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Så bra! Flott :) Da blir det kanskje snart en test av ett Topping produkt. Hvor mye må jeg legge i ett Topping produkt for å få en merkbar bedre DAC enn den som er internt i Denon PMA-2500NE? Noen som sitter med egne erfaringer på denne komboen?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Så bra! Flott :) Da blir det kanskje snart en test av ett Topping produkt. Hvor mye må jeg legge i ett Topping produkt for å få en merkbar bedre DAC enn den som er internt i Denon PMA-2500NE? Noen som sitter med egne erfaringer på denne komboen?
    Jeg tipper at en dx3pro vil gjøre en god jobb.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.784
    Antall liker
    913
    trenger du bare en ren dac så har e30 samme chip, bedre ytelse og koster 900kr mindre
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    trenger du bare en ren dac så har e30 samme chip, bedre ytelse og koster 900kr mindre
    Det er helt sant, men 900,- for hodetelefonforsterker og/eller forforsterker er ganske billig.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Trenger bare en ren DAC - ser at Topping produktene ikke er Roon Certified - det var dumt. Litt kjedelig at man må helt opp til D90 for å få MQA HW decoding.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bare bra, MQA gir ikke noe uansett og at en dac er roon certified eller ikke spiller ingen rolle. På streamer fronten kan det ha noe å si selvsagt.
    D90 har en som ikke støtter MQA heldigvis.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Trenger bare en ren DAC - ser at Topping produktene ikke er Roon Certified - det var dumt. Litt kjedelig at man må helt opp til D90 for å få MQA HW decoding.
    Noen ønsker penger for en liten mqa-chip... Derfor koster de litt mer. Roon på dac er ikke et must, som sagt - på streamer derimot...
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    373
    Antall liker
    446
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Kjører gjennom Roon som kjører den 1. unfold på MQA og ut på en Ropieee boks som brukes som streamer. Har da ikke egentlig behov for det på DACen - men det hadde vært greit med en unfold nr. 2. Bruker Tidal HiFi og har også testet Qobuz via VPN til Frankrike. Synes lydmessig Qobuz nok er bedre - men selve interfacet er ikke på høyde med Tidal HiFi (Master med MQA).
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    2 unfold er bare upsampling likevel og liker du det så kan du sikkert gjøre det i RPIen din (jeg gjør det) via SOX?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.166
    Antall liker
    34.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har nå brukt dx3 pro til mine hodetelefoner i en god periode, jeg vil påstå at til prisen så leverer denne lille tassen stort.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei Topping eiere!

    Lurer litt på en E30, som ny DAC mellom TV og en analog forsterker.
    Hvordan er strømadapteret mtp evt. ulyd? Litt dårlig erfaring med høyfrekvent piping på slike småtasser, når DAC (og annet) trekker strøm.

    Lurer derfor også på: På TV har jeg en egen USB inngang som gir 5V/1A ut. Denne skrur seg av og på med TV`n.
    Det er jo greit, men vil Toppingen gå tilbake til samme setting som sist benyttet etter «strømbrudd»? (Inngang, filter, annet)
    Lang eller kort oppstartstid er også kjekt å vite:)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hei Topping eiere!

    Lurer litt på en E30, som ny DAC mellom TV og en analog forsterker.
    Hvordan er strømadapteret mtp evt. ulyd? Litt dårlig erfaring med høyfrekvent piping på slike småtasser, når DAC (og annet) trekker strøm.

    Lurer derfor også på: På TV har jeg en egen USB inngang som gir 5V/1A ut. Denne skrur seg av og på med TV`n.
    Det er jo greit, men vil Toppingen gå tilbake til samme setting som sist benyttet etter «strømbrudd»? (Inngang, filter, annet)
    Lang eller kort oppstartstid er også kjekt å vite:)
    E30 husker innstillinger etter at strøm går av/på. Kjapp oppstartstid.
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    625
    Sted
    Oslo
    Ene junior skal begynne å lage litt musikk, og skal kjøpe seg noen Beyerdynamic dt990 250 ohm.
    Han har også noen små aktive klipsch på skrivebordet sitt.
    Musikken skal ut fra usb på pc'en hans.

    Jeg tenker å kjøpe en liten gave som enten er en DX3Pro eller en kombo av D10S eller E30 og en L30 som kan fungere både for hodetelefoner og høyttalere.
    Er det litt hipp som happ hva man velger, eller er noe mere litt egnet til å høre og lage musikk enn det andre?

    Edit, da ble det kjøp av E30 og L30 i dag.
    Junior gleder seg :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn