Hifisentralen har tatt agenturet på TOPPING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hifisentralen åpner i dag vår nye nettbutikk

    Det er med stor glede og litt nerver at jeg kan meddele offisiell lansering av Hifisentralen Nettbutikk. Vi har 20-års jubileum i år, og i den forbindelse var det ønskelig å finne på noe som kunne utvide engasjementet til våre eksisterende og nye brukere. Det å starte en nettbutikk kan kanskje virke som at vi ønsker å ta opp konkurransen med andre aktører, men Hifisentralen Nettbutikk ønsker å legge fokus mot produkter som gir mye for pengene, og som kunder allerede handler i bøtter og spann fra utenlandske nettbutikker. I tillegg er det ønskelig og etterhvert kunne tilby en rekke tilbehørsprodukter, og flere merker er på vei, men vi tar et steg av gangen.

    Kort om bakgrunnen for oppstart av nettbutikken
    Hifisentralen gjennomgikk en større oppgradering i mai 2020, og det var sikkert litt uvant i starten, men mye tyder på at brukerne har satt pris på endringene, og besøkstallene våres har kommet seg tilbake til samme nivå som vi lå på i 2016. Det er nokså utrolig med tanke på all konkurransen fra sosiale medier, men for mange så har vel HFS blitt deres hjem på nett, og det er veldig hyggelig å se at folk setter pris på siden. Det kommer til å skje en videre utvikling av sidene, men dette krever både ressurser og inntekter, og reklameinntektene er ikke lenger det samme som tidligere. Her er konkurransen for stor, og dette er også en av årsakene til at vi i dag lanserer vår nye nettbutikk.

    Den andre årsaken er at Hifisentralen har blitt et "merkenavn" i markedet, og ved å bruke Finn og andre markedskanaler for salg av produkter, så kan vi nå ut til flere brukere som også vil medføre at vi skaper større aktivitet mot forumet, og større rekruttering av nye medlemmer. Vi kan ikke bruke Finn til å reklamere for et forum, men vi kan bruke det for å reklamere for en nettbutikk, og en vil raskt se at nettbutikken har flere referanser og linker til forumet.

    Hvorfor har vi valgt å selge Topping?
    Jeg har selv (på lik linje med mange andre) fulgt utviklingen til amerikanske AudioScienceReview, og jeg var veldig usikker på hvordan de sidene ville bli mottatt i markedet. I starten var det nok flere hi-fi fabrikanter som ikke satte spesielt stor pris på å få deres utstyr "avslørt" med dårlige målinger, men enkelte har gått tilbake til tegnebrettet for å utvikle bedre produkter, og dette er faktisk en veldig positiv utvikling. Jeg er fullstendig klar over at "målinger vs. god lyd" er en debatt som vil pågå de neste 20 årene, men målinger er faktisk den mest fornuftige referansen å bruke ved utvikling. Poenget mitt her er ikke å starte en debatt om målinger, men heller rette fokus mot produkter som ASR har lovprist, og som selges i store volum pga. deres tester.

    Topping er nok det merket som har fått flest og best tester av ASR, og det har også Topping utnyttet til det maksimale. De har vært på markedet i over 10 år, men pga. målingene og testene til Amir hos ASR, så har Topping ikke bare økt sitt salg betraktelig, men de har også blitt bitt av konkurranse-instinktet om og hele tiden utvikle bedre produkter. Ettersom de holder til i Kina, så klarer de å sette sammen produkter med veldig god kvalitet til det som vi her på berget må kalle for "pølsepriser". Jeg tok kontakt med Topping for snart ett år siden, og vi har hatt en veldig hyggelig dialog gjennom året, og jeg er positivt overrasket over deres imøtekommenhet på alle plan. Jeg vet at enkelte kvier seg for å kjøpe Kina-produkter, men det er nok stor sannsynlighet for at mobilen i hånda di, tv'en du har på veggen og det meste du allerede besitter av elektronisk utstyr kommer fra Østen. Topping fremstår i mine øyne som en meget seriøs bedrift, og de har også rask levering hvilket gjør det enkelt å lagerføre produkter.

    Hifisentralen har blitt offisiell importør av Topping i Norge, og vi kan tilby produktene til hele Skandinavia via nettsalg. Du vil finne oss på listen over autoriserte selgere her: https://www.tpdz.net/authorizedsellers

    Hvorfor handle hos Hifisentralen?
    Topping selger store volum, og det har blitt solgt hundrevis (og kanskje tusentalls) produkter til Norge via Ebay, Amazon m.flere, og når kundene først handler utenlands, så tenkte jeg det kanskje var en mulighet for at Hifisentralen kunne tilby disse produktene til samme eller lavere pris, og det har vi også fått til. For å ta et priseksempel så koster en D90 m/MQA 799 dollar, og med dagens kurs på ca 9,4 (effektiv) så blir det kr. 7.510,-. Når vi legger til norsk moms på 25% så ender vi på kr. 9.388,-. Hifisentralen kan tilby D90 for kr. 8.990 inkludert moms og gratis frakt, og det bør jo være konkurransedyktig pris :)

    I tillegg vil du være dekket av norske kjøpslover ved å handle fra Hifisentralen, og alle produkter vi selger blir registrert i henhold til serienummer. Hvis du har kjøpt eller kjøper Topping fra en utenlandsk bedrift, så må du henvende deg til den aktuelle selger hvis noe skulle gå galt, men jeg er ikke fremmed for å hjelpe eksisterende Topping kunder så langt det er mulig.

    Stemmer målingene som oppgis av Topping?
    Topping har i dag en imponerende produktserie til lave priser, og ingen tvil om at en får veldig mye for pengene. Det er derimot ingen som sier at du skal bytte ut dine dyre komponenter med Topping, men det er vanskelig å finne bedre komponenter til samme pris. Topping oppgir ekstreme måledata, men jeg var litt i tvil om de var til å stole på. Jeg har latt Armand her på forumet foreta målinger av D90 d/a konverter, og han kan bekrefte at målingene til ASR faktisk stemmer. Det har vært enkelte artikler på nett som har mistenkt Amir for å være i lomma til Topping, men det er ikke mye som tyder på at det har noe basis i virkeligheten.

    Kobling mellom HFS og Nettbutikk?
    Det vil ikke bli noen endring med tanke på Hifisentralen forum, og den nye nettbutikken ligger under www.hifisentralen.com. Det er en link mellom sidene i menyen, men utover det så blir det ingen kobling mellom innhold på sidene, og heller ingen sensur eller lignende hvis noen diskuterer produkter som selges av HFS. Jeg har valgt å holde sidene separat av flere årsaker, og du må registrere en egen bruker på Nettbutikken, og ingen kobling mellom databaser. HFS Nettbutikk vil som andre bransjeaktører komme med nyheter på forsiden når det er aktuelt, og det kan tenkes vi setter av en egen kategori på forumet hvor brukerne kan dele erfaringer med handel fra nettbutikken. Det er ønskelig å ha en åpen og transparent virksomhet som skal yte rask og god service. Det er viktig for meg at Hifisentralen fremstår som en seriøs aktør - både som forum og som nettbutikk.

    Jeg kunne sagt mye mer vedrørende dette konseptet, men jeg antar at det vil komme en rekke spørsmål, og jeg skal forsøke å svare etter beste evne. Den nye nettbutikken driftes av Hifisentralen AS, og dette firmaet het tidligere Høium Data & Hifi AS, men det ble naturlig å endre på navnet da HFS er fokuset fremover. Nettsidene til Høium Hi-Fi vil etterhvert bli lagt ned. Det er en rekke medlemmer som har kalt meg for Thomas Høium opp gjennom årene pga. det gamle firmanavnet, men jeg heter faktisk Thomas Sætervadet :)

    Det er mye som vil skje vedrørende nettbutikken fremover, men vi starter i dag med salg av Topping og Vibrapod produkter.

    Mvh
    Høvdingen
    Thomas


    Nedenfor ser du en oversikt over de mest aktuelle produktene, men du kan vel så gjerne gå direkte til Hifisentralen Nettbutikk :)


    D/a konvertere:
    d10s-usb-dac.jpg Topping D10s - USB d/a konverter som drives av 5v spenning fra USB kabelen.
    Kan også brukes som en USB --> S/PDIF eller Toslink konverter for de som ikke har USB inngang
    på sin nåværende d/a konverter.
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping D10s produktside

    Pris kr. 952 (Kr. 1.190 inkl. mva.)
    e30-dac.jpg Topping E30 - d/a konverter m/USB/Coax/Optisk inngang
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping E30 produktside

    Pris kr. 1.240 (Kr. 1.550 inkl. mva.)
    d50s-dac.jpg Topping D50s - d/a konverter
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping D50s produktside

    Pris kr. 2.312 (Kr. 2.890 inkl. mva.)
    d90-mqa.jpg Nyhet: Topping D90 m/MQA - d/a konverter med MQA dekoding og toppmodellen til Topping.
    Suverene måleresultater, og sjekk linkene for mer info.

    Test: Headfonia Test: Audio Science Review (tester av modellen uten MQA)
    Test: Soundnews (test av MQA modellen)

    Link: Topping D90 produktside

    Pris kr. 7.192 (Kr. 8.990 inkl. mva.) med MQA
    Pris kr. 6.300 (Kr. 7.875 inkl. mva.) uten MQA (Lagerføres ikke)

    D/a konvertere m/hodetelefonutgang:
    dx3-pro-headphone.jpg Topping DX3 Pro - d/a konverter m/hodetelefonforsterker
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping DX3 Pro produktside

    Pris kr. 1.992 (Kr. 2.490 inkl. mva.)
    dx7s-headphone.jpg Topping DX7s - d/a konverter m/hodetelefonforsterker
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping DX7s produktside

    Pris kr. 3.600 (Kr. 4.500 inkl. mva.)
    dx7-pro-headphone.jpg Topping DX7 Pro - d/a konverter m/hodetelefonforsterker. Kan streame trådløst via
    Bluetooth via PC, mobil etc.
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping DX7 Pro produktside

    Pris kr. 5.480 (Kr. 6.850 inkl. mva.)



    Hodetelefonforsterkere / Forforsterkere:
    L30-headphone.jpg Topping L30 - hodetelefonforsterker m/ 3 nivåstyrker / forforsterker
    Test: Audio Science Review
    Link: Topping L30 produktside

    Pris kr. 960 (Kr. 1.200 inkl. mva.)

    a90-head-pre.jpg
    Topping A90 - hodetelefonforsterker som også fungerer som ren forforsterker.
    Passer perfekt sammen med D90 d/a konverter - enten som et hodetelefonoppsett eller
    som dac + forforsterker.

    Test: Soundnews Test2: Audio Science Review
    Link: Topping A90 produktside

    Pris kr. 4.520 (Kr. 5.650 inkl. mva.)



    Forsterkere:
    mx3-amp.jpg Topping MX3 alt-i-ett-boks - d/a konverter, hodetelefonforsterker + forsterker 2x40 watt.
    En smart liten løsning for deg som trenger et enkelt stereoanlegg, og denne kan tilkobles
    direkte til høyttalere eller hodetelefoner. Har USB og Bluetooth + andre innganger.
    Test: The Phonograph
    Link: Topping MX3 produktside

    Pris kr. 1.192 (Kr. 1.490 inkl. mva.)
    PA3-amp-80x2.jpg Topping PA3 - 2x80 watts forsterker
    Test: En personlig betraktning fra en privatbruker på ASR
    Link: Topping PA3 produktside


    Pris kr. 1.112 (Kr. 1.390 inkl. mva.)


    Nedenfor ser du noen av våre egne bilder:
     

    Vedlegg

    Kommentarer

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.057
    Antall liker
    10.431
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Toppings!(y)

    Topping eier siden august 2018 (dx7s)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.317
    Antall liker
    7.783
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Grattis! Topping har ikke noe jeg trenger, men jeg ser frem til å følge med på hva mer som dukker opp.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer! Gleder meg over den gode utviklingen for HFS og til å følge med videre:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Gratulerer! Du refererer til vi flere steder i teksten over. Hvem er vi?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.085
    Antall liker
    34.250
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, hadde dette kommet ut for tre uker siden så hadde jeg kjøpt to versjoner her på hfs...
    Jeg har dx3pro og dx7pro. Fantastiske begge to. Dx7pro ble i går (som ren dac) testet mot et annet kjent produkt som kostet langt mer. Dx7pro gjorde seg ikke til skamme.
    IMG_20201026_113416.jpg
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.867
    Antall liker
    5.682
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! Du refererer til vi flere steder i teksten over. Hvem er vi?
    Det var et godt spørsmål, og jeg blir litt forvirret selv :)

    Vi er 3 programmere som holder på med utvikling av software for Hifisentralen, men strengt tatt er det vel jeg som er ansvarlig for Nettbutikken. Det er forøvrig nokså vanlig å bruke "Vi" i firmasammenheng, så i selve nettbutikken så vil det være "Vi" som benyttes.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.675
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny nettbutikk og agenturet på Topping. Jeg og kona har selv hver vår Topping DX7Pro og vi er veldig fornøyd med lyden. Med de prisene du opererer med er det ikke lenger noen grunn til å importere Topping selv.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.085
    Antall liker
    34.250
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny nettbutikk og agenturet på Topping. Jeg og kona har selv hver vår Topping DX7Pro og vi er veldig fornøyd med lyden. Med de prisene du opererer med er det ikke lenger noen grunn til å importere Topping selv.
    Enig, prisen er det ingen ting å si på, så har vi også dette med garanti som blir gitt med produkter kjøpt i Norge.
    Ingen grunn til egenimport av Topping 👍
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    905
    Antall liker
    523
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med både Nettbutikk og med agentur for eit veldig interessant merke! :)
    Det blir spennande å følge med kva andre produkt som etter kvart dukker opp i nettbutikken, og utviklinga av Topping-sortimentet!

    Mvh Arild :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    10.900
    Torget vurderinger
    2
    Det var et godt spørsmål, og jeg blir litt forvirret selv :)

    Vi er 3 programmere som holder på med utvikling av software for Hifisentralen, men strengt tatt er det vel jeg som er ansvarlig for Nettbutikken. Det er forøvrig nokså vanlig å bruke "Vi" i firmasammenheng, så i selve nettbutikken så vil det være "Vi" som benyttes.
    Tross alt er du selveste Høvdingen. Royale omtaler seg selv som oftest i flertallsform.
    Du og Kongen. Alt er som det skal.


    👑
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.183
    Antall liker
    8.929
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis :) spennende utvikling :)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jaggu, dette var tøft! Gratulerer! Klarer jeg å overbevise Topping om å levere en multi-kanalsdac med dsp så skal jeg ha den sporenstreks.
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Spennende. Gratulerer. Vil noen av DAC'ene ha støtte for Roon?
     

    PeterD

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2005
    Innlegg
    165
    Antall liker
    18
    Grattis!

    Bare èn ting som irriterer meg. Det gjelder de fleste anmeldelser og produktvisninger.
    Hvorfor vises ikke fjernkontrollen? Den hører jo med i totalen.
    En fin fjernkontroll forteller litt om hvor mye produsenten har lagt i designen.
    Og så er en pen en så mye finere å se på og holde og bruke.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    370
    Antall liker
    445
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer så mye! Det var gode nyheter at Topping nå selges av en norsk forhandler. Må kanskje teste ett produkt .….
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.867
    Antall liker
    5.682
    Torget vurderinger
    1
    Bare èn ting som irriterer meg. Det gjelder de fleste anmeldelser og produktvisninger.
    Hvorfor vises ikke fjernkontrollen? Den hører jo med i totalen.
    En fin fjernkontroll forteller litt om hvor mye produsenten har lagt i designen.
    Og så er en pen en så mye finere å se på og holde og bruke.
    Her er fjernkontrollen som er nokså standard til Topping produkter. Den kan også bestilles i aluminum.

    Jeg må få lagt inn info om dette i nettbutikken.


    s-l1600.jpg
     
    Sist redigert:

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer, dette tror jeg var et fremtidsrettet og godt valg. Har selv brukt Topping D50, topp kvalitet, inklusiv fjernkontrollen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.597
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, greit å ha norsk forhandler av disse som sikkert vil selge godt. Hvorfor står det med og uten mva? :)
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.096
    Antall liker
    4.937
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Dette kom jammen raskere enn jeg hadde forventet.
    Du skriver jo så folk flest skønner hva dette dreier seg om. Både produkter og butikken.
    Skulle nesten tro du hadde lest "SVADATRÅDEN" :)

    "Vi" gratulerer og ønsker lykke til.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.183
    Antall liker
    8.929
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Og som moderator ligger vel en d90 med mqa å venter på utplassering? ;)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.867
    Antall liker
    5.682
    Torget vurderinger
    1
    Bare èn ting som irriterer meg. Det gjelder de fleste anmeldelser og produktvisninger.
    Hvorfor vises ikke fjernkontrollen? Den hører jo med i totalen.
    En fin fjernkontroll forteller litt om hvor mye produsenten har lagt i designen.
    Og så er en pen en så mye finere å se på og holde og bruke.
    Nå gjenstår det å se hvor rask levering de klarer... :D

    Vis vedlegget 671453
    Her blir det utsending hver dag :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Høvdingen
The big chief
Administrator
Medlem siden
Antall liker
5.682
Link til alle artikler
48
Høvdingen sine annonser
Bransjenyheter
Eversolo streamere på Oslo HiFi Show

Eversolo streamere på Oslo HiFi Show

  • 0
Velkommen til Hifisentralen på Oslo HiFi Show 16-17 mars 2024. Vi håper du tar en tur innom Rom 102 :) Vi vil vise frem produkter fra Eversolo, Topping og Krix (høyttalere). Mvh Hifisentralen...
Fortsett
Bransjenyheter
Black Friday i Hifisentralen Nettbutikk

Black Friday i Hifisentralen Nettbutikk

  • 0
I dag er den store dagen, og sjekk våre tilbud i nettbutikken. Se også våre nyheter angående Eversolo streamere :) Har du spørsmål eller ønsker, så er det bare å ta kontakt: Email...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 3

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 3

  • 13
Da er tredje dag over i Tyskland, og dette var første dag hvor det var åpent for vanlig publikum. Jeg skal slå sammen reportasje-trådene når jeg kommer tilbake til Norge, men har valgt holdt å...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 2

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 2

  • 1
Det har vært en lang fredag i Tyskland, og mellom diverse møter og samtaler med ulike fabrikanter, så fikk jeg tatt en ny dose med bilder. Jeg skal redigere og tilføre litt tekst til diverse...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 1

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 1

  • 2
Da er dag 1 overstått i Munchen, og det ble en lang dag. Første rapport består kun av bilder, og tekst vil bli lagt inn når jeg er tilbake. De fleste av bildene er fra første etasje i Atrium 4...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - før messeåpning

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - før messeåpning

  • 1
Da er det endelig duket for en ny High End Hi-Fi messe i Munchen, og pga. en lang periode med Covid, så er det nok mange hi-fi entusiaster og bransjeaktører som gleder seg til årets begivenhet...
Fortsett
Topp Bunn