Sonusene ja. Flotte HT dette.
Man får omtrent lyst og sveipe kortet i butikken før det har kommet en tone ut av de engang. Snakk om å være guttunge i godteributikken. Rett og slett sinnsyk vakre skulpturerer disse SF HT imo.
Men lyden er trosttalt viktigere og ingen av de HT jeg vurderer sliter med utseendet
Som tidligere eier av Sonus Faber Concertino Domus, hadde jeg en hvis anelse hva jeg hadde i vente på lørdag.
Elektronikk i demo rommet var Norsk denne gang. Oslo baserte Hegel forsterker og CD spiller. Sikkert gode saker, men ikke et merke jeg kjenner mye til. Lytterommet var litt mindre en Kef rommet og mere dempet, med tunge gardiner rund baut.
Cremoene låter imo svært åpne og med Sonus sin fantastiske behagelige å naturlig mellomtone. Menneske stemmer fremstår, som svært troverdig. Disse Cremoene må være
supre radio HT.
Diskanten er oppløst og kanskje hakke litt mere frempå i lydbildet en Kef og PMC (Kan dog være rom og annen elektronikk) Bassen er veldig stram. Ikke noe boombox effekt her. De spiller ikke fullt så dypt nedover som PMC, men det som er der av bass er ryddig og «tight». Beskrivelse av lyd har aldri vært min sterke side og etter å ha hørt noe av de råeste stativ HT på markedet, sitter jeg ikke igjen med en klar vinner. De er alle svært gode på sine måter.
Enkelt oppsummert er nok KEF den beste HT rent teknisk og sannsynligvis (såvidt) den mest vellydene om jeg kunne hatt alle 3 side ved side på samme elektronikk.
Sonus er den vakkersete og har en mellomtone som er svært forførende. PMC er den gjør minst av seg imo og vil sikkert oppleves den første tiden som litt kjedelig av mange, men det er uten tvil den HT som spiller mest uendret og best ved lave volum. Svært lettdrevne er de også, noe som er pluss i boksen min.
Jeg vurderer å vente med å ta en avgjørelse til mai måned. Skal på tur til London da og det finnes forhandlere der, som kan demonstrere alle 3 vurderte HT på Cyrus og Rega elektronikk. Noe som virker lurt
Jeg klarer meg uansett fint med Mission tassene i hovedanlegget i 6 uker til