Gode stativ høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Greit og ikke må stresse for mye med innkjøp av nye HT. Koser meg nok fint med disse eldre tassene en god stund.

    Mission 750LE som ble produsert i begrenset opplag for å feire Mission sin 20års jubileum i 1997. En av Farid Azima siste HT før han forlot Mission.
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Gode stativ høytallere

    timc skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Kan en eller flere kunnskapsrike gi oss en kort forklaring på fordeler og ulemper med transmisjonslinjeprinsippet (evt. i forhold til andre utbredte høyttalerprinsipper)? Hvis det bare var fordeler med det, hadde jo (formodentlig) alle benyttet det.
    Jeg tipper på to ting.

    1: Det fordyrer høyttaleren (mer materialer) og setter strengere linjer for valg av elementer.
    [...]
    Materialkostnader kan godt være relevant for rimeligere høyttalere, men PMC lager ikke bare dyre høyttalere med transmisjonslinje:
    PMC Speakers DB1i, Oak
    Två-vägs Advanced Transmission-Line Stativhögtalare
    SEK 10 995

    http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=goldenagemusic&subgid=39&gid=22
    Hvis vi så ser på høyttalere til NOK 20/30/40/50+ tusen og i tillegg ser på form og finish til en del av disse, er neppe materialkostnadene (og heller ikke ekstraarbeidet) forbundet med transmisjonslinje viktige argumenter. Jeg tror f.eks. at den fine finishen på en del høyttalere jeg har sett koster mere. Eks.: En del Usher, Sonus Faber og KEF XQ og Reference. Ditto gjelder for avvik fra firkantet kasseform.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    CDWMcInSpots skrev:
    timc skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Kan en eller flere kunnskapsrike gi oss en kort forklaring på fordeler og ulemper med transmisjonslinjeprinsippet (evt. i forhold til andre utbredte høyttalerprinsipper)? Hvis det bare var fordeler med det, hadde jo (formodentlig) alle benyttet det.
    Jeg tipper på to ting.

    1: Det fordyrer høyttaleren (mer materialer) og setter strengere linjer for valg av elementer.
    [...]
    Materialkostnader kan godt være relevant for rimeligere høyttalere, men PMC lager ikke bare dyre høyttalere med transmisjonslinje:
    PMC Speakers DB1i, Oak
    Två-vägs Advanced Transmission-Line Stativhögtalare
    SEK 10 995

    http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/main.asp?wwwalias=goldenagemusic&subgid=39&gid=22
    Hvis vi så ser på høyttalere til NOK 20/30/40/50+ tusen og i tillegg ser på form og finish til en del av disse, er neppe materialkostnadene (og heller ikke ekstraarbeidet) forbundet med transmisjonslinje viktige argumenter. Jeg tror f.eks. at den fine finishen på en del høyttalere jeg har sett koster mere. Eks.: En del Usher, Sonus Faber og KEF XQ og Reference. Ditto gjelder for avvik fra firkantet kasseform.
    Finish bidrar jo med på å dra prisen opp, samt at det er vel en hvis (høy) forventninggrad til finish om du skal ha en skoeske til 15-20k og oppover :) Jeg tror nok at i det hele er tranmisjonlinje dyrere i produksjon, men sannsynligvis ikke utslagsgivende i total prisen mot konkurrenter. PMC er relative ordinære med sin kasse form og henter vel igjen noe der.
    PMC DB1i har jeg sett og hørt og de er fine de og veldig små. En minimonitor vil jeg nå si.

    Nå er det Ref 201/2 som står på dagsorden her. Demo klokken 1230. Sonus Faber i morgen. Moro dette.
     
    T

    timc

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    CDWMcInSpots skrev:
    timc skrev:
    Jeg tipper på to ting.

    1: Det fordyrer høyttaleren (mer materialer) og setter strengere linjer for valg av elementer.
    [...]
    Materialkostnader kan godt være relevant for rimeligere høyttalere, men PMC lager ikke bare dyre høyttalere med transmisjonslinje:
    Sant nok, men det finnes jo kjempebillige varianter av de fleste konseptene. Man kan jo da spørre seg om det er mulig å dra like mye ut av en transmisjonslinje til xKr kontra ett enklere prinsipp til samme sum. Nå tenker jeg bare på rimelige produkter. På de dyrere konstruksjonene vil ting i stor grad jevne seg ut.


    En av de virkelig store fordelene med TL slik jeg ser det er at selve porten får en funksjon som avstiver av kabinettet.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    timc skrev:
    En av de virkelig store fordelene med TL slik jeg ser det er at selve porten får en funksjon som avstiver av kabinettet.
    Veldig godt poeng.
    Leste litt om TL på nettet i går kveld og i teorien, så lenge det er en «ekte og korrekt» transmisjonslinje vil bassen være 100% i fase ved port utgangen, samt at du har 3 db høyere output og en ikke like bratt av-rulling som type reflexport gir.
    En annen ting er at den skal visst fungere som en absorbent. Øvre frekvenser blir visst «filteret» bort på vei igjennom transmisjonlinjen, noe som i teorien skal gi en renere bass gjengivelse.
    Finner ikke linken til siden jeg leste hjemme her på kontoret, men dette henger jo forsåvidt sammen med hva som blir beskrevet i PMC videoen på forrige side.

    Finnes sikkert negative sider om denne type konsept også. Om ikke hadde vel de fleste hengt seg på dette konseptet.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    VMPS (Veritone minimum phase) sin QSO 626R
    Skal være ganske god den. TEST.
    Det anbefales å bruke den som på bildet, hvor man gir den en baffel montert på
    stativet, noe som EGENTLIG er noe de fleste som har stand mount høyttalere også bør prøve i det minste!

    Den har deling ved 280hz og så igjen ved 6900hz. Altså en mellomtone som dekker det meste av menneskestemmen bl.a.
    90db følsom,8 ohms last. Minste verdi er 5.6 ohms. Lettdrevet blir den jo da.

    mvh
     

    Vedlegg

    T

    timc

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    digiman skrev:
    timc skrev:
    En av de virkelig store fordelene med TL slik jeg ser det er at selve porten får en funksjon som avstiver av kabinettet.

    Leste litt om TL på nettet i går kveld og i teorien, så lenge det er en «ekte og korrekt» transmisjonslinje vil bassen være 100% i fase ved port utgangen,
    Dette kan ikke stemme. Luften vil komprimeres ulikt ved ulike påtrykk. Da vil også fasen endres. Det kan kun være korrekt på ett bestemt nivå.

    Den akustikse lavpassfilteringen er viktig, og gir ikke like mye rusk oppover i frekvens som en vanlig bassport kan gjøre.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    timc skrev:
    digiman skrev:
    timc skrev:
    En av de virkelig store fordelene med TL slik jeg ser det er at selve porten får en funksjon som avstiver av kabinettet.

    Leste litt om TL på nettet i går kveld og i teorien, så lenge det er en «ekte og korrekt» transmisjonslinje vil bassen være 100% i fase ved port utgangen,
    Dette kan ikke stemme. Luften vil komprimeres ulikt ved ulike påtrykk. Da vil også fasen endres. Det kan kun være korrekt på ett bestemt nivå.

    Den akustikse lavpassfilteringen er viktig, og gir ikke like mye rusk oppover i frekvens som en vanlig bassport kan gjøre.
    I så fall er herremannen fra PMC en skrønemakker. Så du på video intervjuet på forrige side??
    Forøvrig så aner jeg ikke hva som er riktig :)
     
    T

    timc

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    digiman skrev:
    I så fall er herremannen fra PMC en skrønemakker.
    Tja....Dersom han hadde dratt inn slike momenter, så ville den gjengse kunde bare himlet med øynene og ikke skjønt hva han snakket om. Han er nok fullt klar over det. Er akkuart samme med bassrefleks. Så forsåvidt greit med litt forenkling for vanlige folk.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Flotte disse Kef 201/2. Hørte på de på ganske oppegående Marantz elektronikk i en ikke alt for stort demo rom, som var passe dempet. Mere dempet en hjemme hos meg, men rom størrelse stemte ganske fint. Finish på de var upåklagelig i glossy sort. Slik man kan forvente i den prisklassen.

    Synes 201/2 låt veldig åpne og ga en virkelig fin innsikt i musikken. Jeg var litt redd for at de kunne være litt for avslørende og «Hi-Fi» i klangen, men der tok jeg feil. Svært innsiktsfulle og musikalske. Tror veldig homogene er riktig ordvalg.
    Ganske dyp og tight bass, men ruller nok litt raskere av en PMC. Bass gitaren til Roger Waters på Pink Floyd The Final Cut låt ikke fullt så fyldig helt nede i kjelleren, som PMC. Men det er nok svært rom avhengig uansett. Samt at de bruker forskjellige konsepter rundt dette med tuning av bassen. Sammenlagt er 201/2 en av de beste stativ HT jeg har hørt uansett pris.

    Eneste svakhet jeg kunne komme på under demoen er at jeg synes de trivdes litt bedre med litt mere volum en PMC for å yte sitt beste.

    Slik det ligger an nå står jeg imellom PMC og Kefene. Fikk et godt tilbud på et strøkent 201/2 demo sett, så prisforskjellen blir ikke så alt for stor kontra PMC, som er normalt endel tusenlapper rimeligere. Uansett ikke tema, siden jeg håper å leve med de i mange år :)

    Sonus Faber Cremona Auditor i morgen.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Gode stativ høytallere

    timc skrev:
    digiman skrev:
    I så fall er herremannen fra PMC en skrønemakker.
    Tja....Dersom han hadde dratt inn slike momenter, så ville den gjengse kunde bare himlet med øynene og ikke skjønt hva han snakket om. Han er nok fullt klar over det. Er akkuart samme med bassrefleks. Så forsåvidt greit med litt forenkling for vanlige folk.
    Ok! Skal innrømme at dette ikke er noe felt jeg har noe utvidet kunnskap i, så skal ikke diskutere dette :)

    Synes dog det er litt rart at de bruker dette aktivt på deres hjemmesider, som en fordel (hvilken fordel?) Skjønner jo at det salgs prat, men uansett håper ikke det er direkte misledende.

    The lowest frequencies remain in phase and emerge from the large vent at the end of the line, which essentially acts as a second driver. The air pressure loading the main driver is maintained, controlling the driver over a wide frequency range, significantly reducing distortion. As the loading on the main driver is maintained at all volumes, the frequency response also remains consistent regardless of listening level
     
    T

    timc

    Gjest
    Skal undersøke dette nærmere. Sånn på sparket får jeg ikke dette til å gå opp.


    -Tim
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    RoDa skrev:
    digiman skrev:
    Sonus Faber Cremona Auditor i morgen.
    Oh Yeah!
    Jeg heier på ozonlaget!! ;D

    R
    Hehe! O yes :) Rent estetisk gjør det jo ingenting om SF låter fint (håper jeg)
    Uansett blir dette ingen enkel valg gitt :-\ Disse butikk demoene gjør ikke saken enklere med forskjellig elektronikk, rom og akustikk.

    Avsporing... MEN!
    I f.eks UK kommer det en hvit varebil fra deres lokale Hi-Fi kjappe hjem til deg full av det du synes er interessant å lytte til i deres eget hjem. Hvorfor har vi ikke noe slikt her i Norge? Jeg hadde betalt litt ekstra for det. Med tanke på all prøv og feiling hadde jeg sikkert spart på det uansett ;)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    digiman skrev:
    [...]
    Uansett blir dette ingen enkel valg gitt :-\ Disse butikk demoene gjør ikke saken enklere med forskjellig elektronikk, rom og akustikk.

    Avsporing... MEN!
    I f.eks UK kommer det en hvit varebil fra deres lokale Hi-Fi kjappe hjem til deg full av det du synes er interessant å lytte til i deres eget hjem. Hvorfor har vi ikke noe slikt her i Norge? Jeg hadde betalt litt ekstra for det. Med tanke på all prøv og feiling hadde jeg sikkert spart på det uansett ;)
    Kundegrunnlag, dvs. antall mennesker bosatt per arealenhet(?)

    Forøvrig har jeg lest at mange hifibutikker har (hatt) problemer der også, bl.a. p.g.a. nettbutikker med lavere pris.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    CDWMcInSpots skrev:
    Kundegrunnlag, dvs. antall mennesker bosatt per arealenhet(?)

    Forøvrig har jeg lest at mange hifibutikker har (hatt) problemer der også, bl.a. p.g.a. nettbutikker med lavere pris.
    Er selvfølgelig geografisk vanskelig i Norge, men bor ikke den største delen av befolkning i byer eller i nærheten i Norge også?
    100% rettferdig vil det uansett aldri bli, men jeg hadde satt enorm pris på om en forhandler hadde tatt seg bryet til å komme til meg med en knipe HT jeg er interessert i å kjøpe. Om det så er tilfellet hadde jeg også betalt for tjenesten. Mulig jeg er litt sær på dette området, men god gammel dags kundeservice er en døende rase gitt ::)

    Men dette blir helt avsporing... Kef, PMC og Sonus Faber er på agendaen :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.729
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hvor i Sverige fikk du hørt PMC, hos Golden age Allingsås? har også lyttet på de vid ett par tilfeller i UK, samt att en kompis hade
    FB1i tidl, de fikk gjenomgå :eek: men jäklar va de spilte ;D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    digiman skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Kundegrunnlag, dvs. antall mennesker bosatt per arealenhet(?)

    Forøvrig har jeg lest at mange hifibutikker har (hatt) problemer der også, bl.a. p.g.a. nettbutikker med lavere pris.
    Er selvfølgelig geografisk vanskelig i Norge, men bor ikke den største delen av befolkning i byer eller i nærheten i Norge også?
    Jo, men våre byer er generelt/gjennomsnitlig mye mindre enn andre lands byer, ofte mindre tettbygde p.g.a. gjennomsnitlig færre etasjer og avstandene mellom byene er antagelig større. Det er kanskje et marked rundt Oslo. Sentrale deler av England (i motsetning til Storbritannia) er faktisk meget tettbygd i forhold til Norge. Ditto for f.eks. Paris banlieue.

    100% rettferdig vil det uansett aldri bli, men jeg hadde satt enorm pris på om en forhandler hadde tatt seg bryet til å komme til meg med en knipe HT jeg er interessert i å kjøpe. Om det så er tilfellet hadde jeg også betalt for tjenesten. Mulig jeg er litt sær på dette området, men god gammel dags kundeservice er en døende rase gitt ::)
    Misforstå meg rett. Det ville være fint. Problemet er bare at nordmenn så ofte glemmer at vi er så få, og at vi i tillegg helst vil bo langt fra hverandre. Det medfører noen ulemper fordi vi ofte faller under kritisk masse for diverse formål.

    Antagelig er kundegrunnlaget som er villig til å betale for tjenesten begrenset også i store, tettbygde land, men der er de allikevel mange nok.

    Jeg tror forøvrig det er noen forhandlere som gjør slikt, men kundegruppen er antagelig ofte en annen enn de som frekventerer Hifisentralen. Jeg tror det var skribenten "Hauk" som beskrev et slikt tilfelle i Fidelity for noen numre siden. Jeg tror Renaissance Audio i Bergen kan gjøre slikt, og flere andre bergensforhandlere tilbyr i hvert fall oppsett/montering av utstyr. Bang & Olufsen-forhandlerne driver vel også med slikt(?)

    Men dette blir helt avsporing... Kef, PMC og Sonus Faber er på agendaen :)
    Beklager avsporingen.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Enig og forstår problemstillingen CDWMcInSpots.
    Ingenting å beklage over. Hva jeg som startet avsporingen :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    cash 63 skrev:
    Hvor i Sverige fikk du hørt PMC, hos Golden age Allingsås? har også lyttet på de vid ett par tilfeller i UK, samt att en kompis hade
    FB1i tidl, de fikk gjenomgå :eek: men jäklar va de spilte ;D
    FB1i hørte jeg i UK i fjor. Veldig god den.
    Finnes et par forhandlere som demonstrerer PMC hos søta bror :)
    Burde dog kombineres med en Stockholms tur. Alt for langt unna ellers.


    Hifi Börsen
    Bergstigen 3B
    196 30 Kungsängen
    E-post: info@hifiborsen.se
    Tel: 08 581 705 60, 070 741 1902
    Hemsida: www.hifiborsen.se/

    Ljudupplevelser AB
    Hamngatan 10
    271 43 Ystad
    E-post: info@ljudupplevelser.se
    Tel: 0411 140 44
    Hemsida: www.ljudupplevelser.se
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.667
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    digiman skrev:
    - Sammenlagt er 201/2 en av de beste stativ HT jeg har hørt uansett pris.
    -- Sonus Faber Cremona Auditor i morgen.
    -Tror du likte disse digiman 8) (riktig finish også ::))
    --Spent på disse pga heia jubel fra ozonlaget ;D

    gismo
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    gismo skrev:
    digiman skrev:
    - Sammenlagt er 201/2 en av de beste stativ HT jeg har hørt uansett pris.
    -- Sonus Faber Cremona Auditor i morgen.
    -Tror du likte disse digiman 8) (riktig finish også ::))
    --Spent på disse pga heia jubel fra ozonlaget ;D

    gismo
    Jupp! Veldige gode HT og har nå full forståelse for Ref 20x/2 tilhengerne her inne :)
    Spent på ozonlaget selv. Man få jo omtrent lyst å kjøpe de etter utsende alene, men det for være grenser for hvor overfladisk jeg skal være :p

    Første pils er jekket og skal på Reklamefotografenes årlig «best of 2010» prisutdeling i kveld. Få holde meg noenlunde på matta så ikke alt skrangler i toppen for SF demoen i morgen. Skål!
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    digiman skrev:
    gismo skrev:
    digiman skrev:
    - Sammenlagt er 201/2 en av de beste stativ HT jeg har hørt uansett pris.
    -- Sonus Faber Cremona Auditor i morgen.
    -Tror du likte disse digiman 8) (riktig finish også ::))
    --Spent på disse pga heia jubel fra ozonlaget ;D

    gismo
    Jupp! Veldige gode HT og har nå full forståelse for Ref 20x/2 tilhengerne her inne :)
    Spent på ozonlaget selv. Man få jo omtrent lyst å kjøpe de etter utsende alene, men det for være grenser for hvor overfladisk jeg skal være :p
    [...]
    Kan en eller annen forklare hvor og hvordan ozon dukket opp her og i sammenheng med Sonus Faber?
     
    M

    Mulelid

    Gjest
    Litt småkomisk å se at folk tror nytt automatisk er best.. Det er ikke sånn! B&W DM 12 spiller nok flettene av både Mission og annet fra nyere dager.. Den er bare rett og slett en MEGET GOD stativhøyttaler i følge flere som har vært borti det settet. (De angrer på at de solgte dem!) Nøytal og flott mellomtone og diskant, men eeeeeeeeeeekssssstremt tung å drive med 85 dB følsomhet - slik at man vil måtte søke hjelp i en 2x100 Watt før det skjer noe -> STORT NOE! 8) Da kommer BASSEN! :eek:
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.954
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    CDWMcInSpots skrev:
    digiman skrev:
    gismo skrev:
    digiman skrev:
    - Sammenlagt er 201/2 en av de beste stativ HT jeg har hørt uansett pris.
    -- Sonus Faber Cremona Auditor i morgen.
    -Tror du likte disse digiman 8) (riktig finish også ::))
    --Spent på disse pga heia jubel fra ozonlaget ;D

    gismo
    Jupp! Veldige gode HT og har nå full forståelse for Ref 20x/2 tilhengerne her inne :)
    Spent på ozonlaget selv. Man få jo omtrent lyst å kjøpe de etter utsende alene, men det for være grenser for hvor overfladisk jeg skal være :p
    [...]
    Kan en eller annen forklare hvor og hvordan ozon dukket opp her og i sammenheng med Sonus Faber?
    Kremt, bare jeg som tok litt av....
    "Ozonlaget, ja de heier jeg på!" kom fra en av Trond Viggos Fem på Gaten i hine hårde dager.

    En liten sammenheng med at jeg verken har hørt de nevnte PMC, Kef eller Sonus Faber så jeg heier bare i vilden sky.

    R
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Beste stativhøyttaler jeg har hørt er mine Kappa 6, den finner du ikke ofte tilsalgs lenger. Morro "liten" høyttaler med svært lydbilde og deili stram bass.
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Tviler ikke at de er svært gode Lekis. Har veldig gode minner fra Kappa serien drevet av stor Nakamichi forsterker på Decibel Hi-Fi. Virklig god lyd. Tror dog jeg går for nye saker i denne omgang.

    Overlevde gårskvelden ugang greit, så nå peker jeg snuten mot sentrum og sjekker ut Sonus Faber ;D
    Moro dette :)
     

    kablang

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.06.2007
    Innlegg
    526
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Har visst noe for seg denne Tranmisjonlinje systemet.
    Ja, det har det sikkert. Jeg trudde inntil nå at mine små T+A Criterion TAL XM bruker transmisjonslinje-prinsippet, men etter å ha lest litt nøyere så ser jeg at de bruker et prinsipp som de kaller "absorber line" med "phase compensation duct and absorber". Veit ikke hva som er forskjellen, men kan uansett anbefale disse småtassene på det varmeste.



    http://www.taelektroakustik.de/fileadmin/pdf/archiv/ls-criterion/CRITERION_TAL_XM_EN.pdf
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Takk for anbefaling Kablang.
    Skal ærlig innrømme at de har jeg ikke fått med meg. Interessant...
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.667
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    digiman skrev:
    Ikke dumme disse:
    Rapport kommer :)
    Disse er meget flotte, selve HT er jo nydelig, men sliter litt mere med stativene ;)
    Men de er jo nødvendige for å få en riktig helhet syns jeg.
    Lytte inntrykk blir spennende :)

    gismo
     

    kablang

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.06.2007
    Innlegg
    526
    Antall liker
    258
    Torget vurderinger
    1

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Vet ikke om det er nevnt men, et tips må være en variant fra Piega med bånd diskant ! Jeg har hatt TP5s tror jeg den het, den imponerte stort.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    RoDa skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Kan en eller annen forklare hvor og hvordan ozon dukket opp her og i sammenheng med Sonus Faber?
    Kremt, bare jeg som tok litt av....
    "Ozonlaget, ja de heier jeg på!" kom fra en av Trond Viggos Fem på Gaten i hine hårde dager.

    En liten sammenheng med at jeg verken har hørt de nevnte PMC, Kef eller Sonus Faber så jeg heier bare i vilden sky.

    R
    Det forsøker jeg å være forsiktig med.

    Jeg forsøker å være tydelig mellom det jeg har hørt/erfart/forsøkt, og det jeg kun har lest eller hørt. Jeg håper og tror at denne tydeligheten er til gavn for oss alle.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn