Gode stativ høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Stereo_Mono

    Gjest
    CDWMcInSpots skrev:
    digiman skrev:
    [...]
    Takk for det CDWMcInSpots.
    Frontrekkene virker utmerket. De er av den svært enkle sorten. Forskjell med eller uten er så liten at jeg er ikke i stand til å skille noe nevneverdig forskjell med eller uten. Sorte skruer leverer uansett PMC til meg kostnadfritt.
    Forøvrig er det helt fantastisk kundeservice hos PMC i UK. Jeg registrerte 10 års garantien hos de tidligere i dag og jammen kom det en personlig mail fra de 30 min senere med en takk for gode tilbakemeldinger i kommentar feltet og spørsmål om de kunne bruke kommentarene mine i kunde tilbakemeldingene på web-sidene til PMC. I tilfelle jeg hadde noen spørsmål måtte jeg bare ta kontakt direkte til henne på telefon eller e-post. Slik kundeoppfølging gjør kjøpet enda hyggeligere.
    [...]
    Du kan jo foreslå for PMC at de leverer/produserer høyttalerne med svarte skruer istedenfor blanke og at de bedrer distribusjonen i Norge.

    Enig med deg i at det er fint med produsenter med god kundeservice. McIntosh er også meget bra. En del andre har dessverre mye å lære av disse.
    Foreslo det til de i kommentar feltet. Det er forøvrig bare Signature serien deres som bruker blanke skruer. Fikk svar om at dette var for å gi de en mere distinkt look fra den vanlige serien. Selvfølgelig en smakssak, men foretrekker sorte skruer personlig.

    Jeg vet at PMC og Golden Age jobber med å bedre distribusjon og det skjer noe svært snart på denne fronten.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.665
    Antall liker
    32.663
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg må få gratulere deg med dit valg digiman ;)
    Du har gjort en grundig jobb og valget gjør deg sikkert fornøyd.
    Flotte og spennende ht er det. Det med skruer finner du sikkert ut av 8)

    gismo
     

    trigger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    51
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Har gått flere runder i gruble boksen og lyttet intens de siste dagene. Enkelt oppsumert har jeg nå blitt PMC eier :)
    Gratulerer og velkommen i "klubben" ;)

    Mvh,
    Tor-Helge
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    trigger skrev:
    digiman skrev:
    Har gått flere runder i gruble boksen og lyttet intens de siste dagene. Enkelt oppsumert har jeg nå blitt PMC eier :)
    Gratulerer og velkommen i "klubben" ;)

    Mvh,
    Tor-Helge
    Takk og likeså Trigger. PMCs Venner opprettes nå :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    gismo skrev:
    Jeg må få gratulere deg med dit valg digiman ;)
    Du har gjort en grundig jobb og valget gjør deg sikkert fornøyd.
    Flotte og spennende ht er det. Det med skruer finner du sikkert ut av 8)

    gismo
    Takk for det Gismo. Det har vært en spennende runde med masse godlyd.
    Må jo nesten benytte anledningen til å takke hyggelige forhandlere og distributører som har latt meg for teste hjemme :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Gratulerer med ditt endelige valg av PMC! Det har som sagt vært moro å følge med på den kanskje mest interessante tråden for tiden.
     

    trigger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    51
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    Vurderer nå sterkt å få inn Bryston forsterker da PMC bruker dette i utviklingen av deres HT, samt at de brukes i deres aktive monitor serie. Få lese litt inne på Bryston Venner. Spørs dog om jeg har hjertet til å selge Cyrus settet mitt :p
    Jeg vil anbefale deg å prøve ut noen varme, strømsterke forsterkere på de.
    Hos meg spiller de godt på Abrahamsen V2.0, men jeg må innrømme at de er enda hakket åpnere og litt dypere i bassen på komboen EC4.6 og Parasound HCA3500.
    Disse små-tassene liker strøm ja!

    Mvh,
    Tor-Helge
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Trur dette er høgtalarar i mi gate, gratulerer digiman!
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Gratulerer med nye høyttalere. Jeg har også kikket litt på PMC sine stativmodeller, i og med at de virker å spille bra på moderat volum, noe som kan være en fordel når man bor i blokk.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Takk for en spennende tråd. Har vært artig å følge med.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    124
    digiman skrev:
    Mens jeg «tester» og koser med med Dire Straits Communiqué snurrende på P9en.
    Artig disse nymotens dslr kamera. Hva skal man med kunstig belysning når kamera gjør opptak på ISO 3200 uten støy ;D
    Det var jo nydelig bilde!

    mvh
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer og takk for en meget interessant og opplysende tråd digiman!
    Flotte HT de PMC'ene!
    Eneste tingen jeg ikke helt henger med på er hvorfor du ikke kjørte denne runden ETTER flytting, men det er nå bare hvordan jeg er skrudd sammen ;)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Liotheles skrev:
    Gratulerer og takk for en meget interessant og opplysende tråd digiman!
    Flotte HT de PMC'ene!
    Eneste tingen jeg ikke helt henger med på er hvorfor du ikke kjørte denne runden ETTER flytting, men det er nå bare hvordan jeg er skrudd sammen ;)
    Takk for hyggelig kommentarer folkens.
    Godt poeng Liotheles. Har heldigvis mulighet til å møblere etter hvor det låter best i nye leilighet, så det bekymrer meg ikke :)
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med nye høyttalere digiman :) etter din grundige evaluering er jeg sikker på at du har gjort et godt valg.

    PMC er et merke jeg har vært nysjerrig på selv i mange år, en spennende høyttaler.

    Destiny.. :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Takker Destiny. Hadde en kompis innom i går med masse flotte jazz plater fra 50 tallet. Vi snurret vinyl i 5 timer. Lyttevennlig saker disse PMC :)

    Trigger du må ta deg en tur innom PMCs venner ;) Er litt alene der inne..
    Dog med god støtte fra RoDa da.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Kunne tenkt meg enten Cyrus sine nye monoblokker eller en Bryston i racket her nå.

    Det spiller supert nå, men det er nok mere og hente i disse PMCene :)

    Utsikt fra lyttestolen.



    Har normalt et glassbord på teppet, men fjerner denne ved fin lytting i godstolen.
     

    Vedlegg

    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    torsken skrev:
    Takk for en flott tråd.

    Jeg ble så inspirert at jeg slo til på dette tilbudet. Dette er "Professional" utgaven. Jeg håper ikke lyden er vesentlig forskjellig fra "Consumer" signatur utgaven.

    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....53637312&category=23786&_trksid=p5197.c0.m619
    Spennende Torsken. Grattis med nye HT :)
    Ser du har godt for den pro utgaven av TB2i. Har ikke hørt de, men antar at de er noenlunde like i klangen.
    Mener å ha lest at finish er vel noe de sparer litt på kontra Hi-FI utgaven eller er det meste likt.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.665
    Antall liker
    32.663
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    digiman skrev:
    Kunne tenkt meg enten Cyrus sine nye monoblokker eller en Bryston i racket her nå.

    Det spiller supert nå, men det er nok mere og hente i disse PMCene :)

    Utsikt fra lyttestolen.



    Har normalt et glassbord på teppet, men fjerner denne ved fin lytting i godstolen.
    Flott bildet av ditt oppsett digiman, liker denne renheten ;)

    gismo
     

    torsken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2003
    Innlegg
    158
    Antall liker
    1
    digiman skrev:
    Spennende Torsken. Grattis med nye HT :)
    Ser du har godt for den pro utgaven av TB2i. Har ikke hørt de, men antar at de er noenlunde like i klangen.
    Mener å ha lest at finish er vel noe de sparer litt på kontra Hi-FI utgaven eller er det meste likt.
    Takk og gratulerer til deg også.

    Ja dette blir spennende. Slik jeg har forstått det bruker studio utgavene Vifa D27 tweeter mens hjemme versjonene bruker seas 27tffc. Dette intervjuet med Pete Thomas er interessant lesning i så måte.

    http://www.ibs.org.uk/files/10_Pete_Thomas_Interview_Part_2.pdf
     

    trigger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    51
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    torsken skrev:
    digiman skrev:
    Spennende Torsken. Grattis med nye HT :)
    Ser du har godt for den pro utgaven av TB2i. Har ikke hørt de, men antar at de er noenlunde like i klangen.
    Mener å ha lest at finish er vel noe de sparer litt på kontra Hi-FI utgaven eller er det meste likt.
    Takk og gratulerer til deg også.

    Ja dette blir spennende. Slik jeg har forstått det bruker studio utgavene Vifa D27 tweeter mens hjemme versjonene bruker seas 27tffc. Dette intervjuet med Pete Thomas er interessant lesning i så måte.

    http://www.ibs.org.uk/files/10_Pete_Thomas_Interview_Part_2.pdf
    Blitt noe fart på PMCene dine Torsken? Kom gjerne med bilder inne på PMCs Venner :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.665
    Antall liker
    32.663
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    digiman skrev:
    torsken skrev:
    digiman skrev:
    Spennende Torsken. Grattis med nye HT :)
    Ser du har godt for den pro utgaven av TB2i. Har ikke hørt de, men antar at de er noenlunde like i klangen.
    Mener å ha lest at finish er vel noe de sparer litt på kontra Hi-FI utgaven eller er det meste likt.
    Takk og gratulerer til deg også.

    Ja dette blir spennende. Slik jeg har forstått det bruker studio utgavene Vifa D27 tweeter mens hjemme versjonene bruker seas 27tffc. Dette intervjuet med Pete Thomas er interessant lesning i så måte.

    http://www.ibs.org.uk/files/10_Pete_Thomas_Interview_Part_2.pdf
    Blitt noe fart på PMCene dine Torsken? Kom gjerne med bilder inne på PMCs Venner :)
    • KEF Reference Model 4 ? har sovet i timen her ;D
    Hva skjedde med PMC og stativer da digiman?
    Men må jo absolutt gratulere med disse Referensene, kvalitets HT ;)

    gismo
     

    eyefihifi

    Medlem
    Ble medlem
    29.07.2008
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    Burmester 022 er en fantastisk høyttaler. Diskant og mellomtone er opp mot det beste jeg har hørt. Men har nå oppdatert til B25 etter å ha fått bedre plass i mitt nye lytterom. Blir med en liten krokodilletåre jeg snart skal legge dem ut for salg...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn