FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Det spørs nå hvor mange homser som ønsker å identifisere seg med en sedelighetsforbryter. Hvilken motivasjon han har hatt kan være forklarende, men ikke formildende.

Det er jo riktignok et eksempel til hvor galt det kan gå når mennesker undertrykker sin seksualitet, og dermed også en advarsel mot miljøer som fremmer en slik undertrykking og homogenisering.

Det er uansett langt steg fra å være seksualforbryter og et forbilde for noen. Jeg er ikke med på at hans kvaler med å oppfylle sitt eget selvbilde skal uskyldiggjøre de straffbare forholdene. Han får ta sin straff og leve med at han for all tid vil bli forbundet men denne saken. Slik sett er han verre stilt enn mange voldtektsforbrytere og andre som har begått mye mer alvorlige ugjerninger, men får forbli anonyme siden de ikke er politikere eller andre offentlige maktmennesker.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Helt enig med deg her, Deph. Men vi må skille mellom personen og gjerningene hans. Overgrep er alvorlige lovbrudd samme hvem som har gjort dem, og jeg håper og tror at retten ser bort fra disse medieutspillene og dømmer utfra fakta i saken.

Det er jo ikke hans overgrep jeg synes om, de skal fordømmes, men at han tar til vettet og kommer ut er flott. Det gir jo håp for andre, og er en viktig påminnelse om hvor galt det kan gå hvis man fornekter og undertrykker seg selv for sterkt på slike viktige livsområder. Tror vi er helt enige her.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk egentlig kjapt en form for sympati med Birkedal. Med en gang han var død som en sild politisk, så tok mennesket Birkeland over. Og det er lett å sitte i sitt hetero-majoritetsliv og dømme en person har måtte leve på en løgn på grunn av stigmatiseringen av hans legning. Slik fortrenging tror jeg kun kan lede til negative ting, slik som denne overgrepssaken. Jeg har sympati med Birkeland fordi jeg forsøker å sette meg inn i hans situasjon, og den desperasjonen som den kan utløse.

At FrP har et homo-problem er det ingen tvil om. Så store som de er burde de hatt flere åpent homoseksuelle politikere. Det er noe med statistikken som tilsier at det fortsatt er et kraftig stigma i FrPs verden. Homofile er noe man kun omtaler når de skal brukes som argument mot islam, for eksempel. Ellers så står frihetsidealet ikke alltid like sterkt, for eksempel i familiepolitikken.

Når man lever under slike forhold så ender det med at følelseslivet lider noe voldsomt, og det kan noen og enhver bli temporært syk i hodet av.

Btw: Siste nytt om Søviknes er at det er skilsmisse på gang. Han har funnet seg en ny kjerring innad i partiets aktive rekker.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.693
    baluba skrev:
    Btw: Siste nytt om Søviknes er at det er skilsmisse på gang. Han har funnet seg en ny kjerring innad i partiets aktive rekker.
    Får håpe at hun er myndig.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    847
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Sikkert eldre enn bærta i Vågå.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gubra skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Jeg kan gå god for at det er en vesensforskjell. Dette er nok det som regnes som anstendige forhold, sett bort fra at det har et element av utroskap i seg. Tipper i alle fall det, uten at jeg skal si det med sikkerhet. De fleste pleier jo å pule før de kommer sammen på on'kli i dag.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.693
    baluba skrev:
    Gubra skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Jeg kan gå god for at det er en vesensforskjell. Dette er nok det som regnes som anstendige forhold, sett bort fra at det har et element av utroskap i seg. Tipper i alle fall det, uten at jeg skal si det med sikkerhet. De fleste pleier jo å pule før de kommer sammen på on'kli i dag.
    Æsj, ikke noe juicy greier, altså. Sikker på at det ikke har noe? Fikling i Smutthullet er liksom ikke noe store greier.
    Partitilhørighet på offeret? Det kan bli en historie der.

Hilsen håpefull.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Gubra skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Æsj, ikke noe juicy greier, altså. Sikker på at det ikke har noe? Fikling i Smutthullet er liksom ikke noe store greier.

Hilsen håpefull.
    Samme parti, annet lokallag. Dessverre, ikke noe mer juicy enn potensiell utroskap. ::)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.693
    baluba skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:
    Gubra skrev:
    Pink_Panther skrev:
    baluba skrev:

Hilsen håpefull.
    Samme parti, annet lokallag. Dessverre, ikke noe mer juicy enn potensiell utroskap. ::)
    Fillern.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg hadde fortalt til folk at jeg var homofil, hadde jeg blitt plassert i bås. Jeg hører jo hva folk sier om homofile når de ikke er der. Du vil ikke at folk skal snakke sånn om deg.
    Jeg mener at dette bekrefter mistanken om at FrP ikke er noe homovennlig miljø. Spøker med homofili er noe selv homofile foretar seg, men her virker det som om Birkeland har opplevd mer enn en spøk fra tid til annen. Sett bort fra enkelte, få homofobe tilfeldige bekjente opplever ikke jeg at homofile omtales på en måte som gjør det vanskelig å stå fram i mitt miljø. Det er vanskelig i seg selv å stå fram, men ut fra det som Birkeland sier her så er det nok vanskeligere å stå fram andre steder enn der jeg oppholder meg. For denslags prat som insinueres her er jeg ikke vant med.

Det er nok et av de viktigste ankepunktene mot FrP. Det er åpenbart at Birkeland har levd i et mer fordomsfullt miljø enn det jeg har, og fordommer er noe jeg synes er fryktelig negativt. For meg er det en årsak til at jeg ikke hadde trivdes i det miljøet. Jeg tror for eksempel Aidan Rankins (i signaturen min) beskrivelse av sitt eget miljø på den engelske høyresiden er ganske beskrivende.

Tired of the political correctness of the left, Aidan Rankin joined Ukip. Becoming right-wing gave him a sense of excitement, akin to indulging in sexual "rough trade". But he found a bleak world of bigots who hated foreigners, gays and Muslims

D

Desillusjonert

Gjest
    Wow, medlemmer i FRP har en egen vri på sannheten...
    Sandberg sier: "- Det skulle nok ha stått «måtte ha», sier Sandberg til Firdaposten, som mener at de som leser boka «forstår poenget mitt».
    - Jeg ser ikke bort fra at dette kunne skjedd i en kommune, dersom tilstrekkelig mange ble bosatt, sier han."

Det KUNNE altså skjedd, dermed kan han skrive at det HAR skjedd i sin bok....fantastisk!
    Vi har da en regjering med folkevalgte fra FRP som mener man kan love og si det meste, men at det er fullt mulig å gå tilbake på det når de er i regjering og en "ex-frp'er" som mener at sannheten ikke er så viktig. Hva er det neste? Jeg kjenner at jeg gleder meg til skjellettene begynner å falle ut av skapet...

Anklager Sandberg for l?gn i skandaleboka - nyheter - Dagbladet.no

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Jeg gidder ikke å poste noe om den siste voldtekts-saken i Fpu. Kan like gjerne kjøre en "auto-post" som popper opp en gang i mnd.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Hvis de ikke hadde konvertert hadde det da vært greit å sende dem ut?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Skifte av guderdyrkerklubb er bankers hvis man ellers ikke er kvalifisert for å få asyl eller opphold på annet grunnlag.

Selv harbarkede Frpere blir til noen lettlurte fjols av og til.

Enten har vi med opportunistiske løgnere å gjøre, eller så snakker vi om religiøse galinger i ekstremkristne miljøer. Okke som pent lite å samle på. God tur heimat!

Sist redigert av en moderator:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Siv fortsetter der Sigbjørn slapp i Finansdepartementet, Arbeidsministeren har fredet sykelønnsordningen, de stemmer FOR bompenger i Stortinget, asylsøkere skal ikke sendes ut, og så beint etter og så beint etter....Nei det er ikke slik det var, og i hvertfall ikke slik de sa det skulle bli. Nå er det rett før det blir litt kjedelig det hele.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.189
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Siv fortsetter der Sigbjørn slapp i Finansdepartementet, Arbeidsministeren har fredet sykelønnsordningen, de stemmer FOR bompenger i Stortinget, asylsøkere skal ikke sendes ut, og så beint etter og så beint etter....Nei det er ikke slik det var, og i hvertfall ikke slik de sa det skulle bli. Nå er det rett før det blir litt kjedelig det hele.

Det blir nok noen heftige vindkast i forbindelse med revidert statsbudsjett, skal du se. Og i hvertfall når det nye budsjettet legges.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    24
    Spiller ingen rolle. Feige inkompetente stympere hele politikergjengen. Skyver reelle fremtidsproblemer unna for å drive med kosmetisk populistiske tiltak.

Mitt nyttårsforsett var å ikke irritere meg lenger. 2 uker nå....

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    24
    Neida! ;D Har funnet en måte å kanalisere det som før var irritasjon, over i andre ting. Funker som faen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    SV sliter .. Frp må vel begynne å slite etter alt dette. Kanskje de burde vurdere å slå seg sammen? Ikke all verden som skiller dem lenger.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    ^Ja nå skal jo også Gjedde`n gi seg og da er det ikke mange FrP`ere igjen i partiet.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.693
    FrP må vel har kretsrekord i å tilpasse seg virkeligheten. Luften gikk ut av dem med det samme det ble klart at de kom i regjering. Da var alle fanesaker glemt. Er det maktsyke og ikke politisk ideologi som ligger bak??

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes mange av FrPs statsråder har gjort en overraskende fin figur jeg, så kanskje ikke så rart at de får en kjempesprekk blant sine kjernevelgere (som i stor grad har urealistiske forventninger og i betydelig grad ikke har forstått hva politikk dreier seg om og avstanden mellom ønsketenking og realiteter).

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg synes mange av FrPs statsråder har gjort en overraskende fin figur jeg, så kanskje ikke så rart at de får en kjempesprekk blant sine kjernevelgere (som i stor grad har urealistiske forventninger og i betydelig grad ikke har forstått hva politikk dreier seg om og avstanden mellom ønsketenking og realiteter).
    Ja de har overrasket positivt. Både finans-, landbruks- og justisministeren har gitt et positivt førsteinntrykk... så det er ikke så underlig at de mister svært mange av sine velgere. Forskjellen hadde blitt minimal om alle frps ministre hadde kommet fra Høyre.

Det var en sjakktrekk å gi Frp finans. Det er den desidert beste måten å kastrere et parti på.

V

vredensgnag

Gjest
    Ja de har overrasket positivt. Både finans-, landbruks- og justisministeren har gitt et positivt førsteinntrykk... så det er ikke så underlig at de mister svært mange av sine velgere. Forskjellen hadde blitt minimal om alle frps ministre hadde kommet fra Høyre.

Det var en sjakktrekk å gi Frp finans. Det er den desidert beste måten å kastrere et parti på.
    Frp forlangte finans, hvilket sier litt om partiets evne til å forutse konsekvenser av sin flaksing med armene.

ymir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Antall liker
    5.015
    Torget vurderinger
    2
    Hvem er det egentlig som styrer eller sier hva som skal sies?
    Hvorfor er alle politikere i posisjon like?

Javel, herr statsråd - Wikipedia

Hacker er på ingen måte skarp, og mangler kunnskaper ut over det vanlige i hoderegning, geografi og flere andre fag, noe Sir Humphrey utnytter til fulle. Hacker tar seg i sine mest pompøse øyeblikk i å etterlikne Winston Churchill når han holder imaginære taler. Hackers stil er som oftest basert på impuls, og i begynnelsen er han noe naiv, noe som skaffer ham problemer. Utover serien blir han mer kynisk, og han lærer seg stadig flere knep. Av og til går han seirende ut av dueller med Sir Humphrey. Hackers hovedmotiv er anerkjennelse fra statsministeren og fra media, og hans avgjørelser er stort sett begrunnet av hva pressen kommer til å mene, eller hva de allerede mener om ham.

Sir Humphrey Appleby GCB, KBE, MVO, MA (Oxon) er departementsråd til Hacker gjennom hele serien. Sir Humphrey har en stor skepsis til politikere og til all form for forandring fra status quo, og mener landets (og særlig embedtsverkets) interesser stort sett tas best hånd om med så lite innblanding fra dem som mulig. Sir Humphrey uttrykker seg stort sett i en kaskade av ord, jo mer kompliserte, jo oftere bruker han dem:

Bernard Woolley fungerer som statssekretær til Jim Hacker. Wooleys lojalitet er delt mellom de jure sjef Hacker og de facto sjef Sir Humphrey. Dette gjør at Bernard prøver i stor grad å holde seg unna de store konfliktene, og de få gangene han blir tvunget til å ta side, greier han stort sett å forholde seg anonym.
    For det meste er Bernards hovedbidrag å korrigere, enten direkte, gjennom den klossede metaforbruken til Sir Humphrey og særlig Hacker, eller indirekte. Han kan ofte kommentere hvordan systemet fungerer med svært presis ordlegging, som her (når Hacker klager over for mye papirarbeid):

http://www.difi.no/statskonsult/publik/rapporter/fulltekst/2007-27.pdf

Kommunikasjonssjefens rolle er utvidet

Flere av våre informanter pekte på at statsrådene nå i mye større grad er
    avhengige av å få til større og bedre gjennomslag i mediene for sine politiske
    budskap. Som en av informantene sa: ”Etterspørselen etter politiske
    ”statements” er blitt så stor at de ikke kan håndtere det uten et dyktig
    embetsverk”.

Departementsråden står mer sentralt

Når vi ba departementsrådene formulere på en enkel måte hva som er deres
    fremste rolle, fikk vi for eksempel til svar at
    • ”Jeg ser min rolle i å få prosesser på skinner”
    • ”Jeg ser som min oppgave å kvalitetssikre det faglige”
    • ”Jeg hjelper statsråden med å løfte fram de viktigste sakene”

Dette illustrerer at departementsrådsstillingen er en rolle som i praksis kan
    presiseres i ulike retninger, for eksempel administrativ leder for embetsverket,
    faglig kvalitetssikrer av saksframlegg, koordinator på overordnet nivå, eller
    nærmeste rådgiver for statsråden17.

Det ble også
    trukket fram at så lenge kommunikasjonssjefen er god til å lese det politiske
    spillet, så vil ikke politikerne se behov for politisk oppnevnte i denne
    funksjonen.

Statsrådene mer opptatt med politikkformidling?

Et underliggende tema i intervjuene var statsrådenes forhold til – og
    avhengighet av - mediene. I denne sammenhengen er det særlig to ting vi fester
    oss ved: På den ene siden det økende medietrykket for å få opplysninger,
    uttalelser og kommentarer fra politisk ledelse (men også fra embetsverket).

På den andre siden er det kampen om dagsorden: En statsråd kan ikke regne
    med å få sine budskap igjennom i mediene uten at dette er utformet, vinklet og
    timet i samsvar med medienes logikk og med valg av ”riktig” kanal.
    Personfaktoren og markedsføringen står sentralt: Hvordan statsråden framstår i
    mediene, og hvordan sakene framstilles, kan bli viktigere enn hva sakene
    faktisk dreier seg om. Og aller viktigst: Statsrådenes politiske framtid avhenger
    i økende grad av hvor gode de er til nettopp dette. En statsråd som ikke synes i
    mediebildet i positive sammenhenger, blir sjelden sittende særlig lenge.

Begge disse tendensene tilsier at statsråden blir stadig mer opptatt med
    politikkformidling utad, både reaktivt og proaktivt.

Kommunikasjonsenhetene mer profesjonelle og taktisk-strategiske?

Til statsrådens engasjement i politikkformidling trengs kapasitet og profesjonell
    bistand fra embetsverket. Det kan derfor ikke være noen overraskelse at
    kommunikasjonsenhetene har vokst betydelig og fått en svært sentral posisjon i
    departementene. Som en av kommunikasjonssjefene sa: ”Det er ingen statsråd
    som nå tør å la være å ha informasjonsfolk tett inn på seg.”

V

vredensgnag

Gjest
    Hvem er det egentlig som styrer eller sier hva som skal sies?
    Hvorfor er alle politikere i posisjon like?
    Kanskje fordi virkeligheten er sterkere enn ideologien?
    Maktkåte bruker ideologi for å forsøke å tiltrekke støtte - i maktposisjon er det to ting som er viktige:

1. Å bevare sin maktposisjon.
    2. Å bevare systemet som gir makt.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hver gang politikk og politikere diskuteres har jeg savnet Douglas Adams. Endelig fikk jeg somlet meg til å lete fram boka og knotte ned dette sitatet (fra the reastaurant at the end of the universe).

The major problem - one of the major problems, for there are several - one of the many major problems with governing people is that of who you get to do it; or rather of who manages to get people to let them do it to them.

To summarize: It is a well-known fact, that those people who most want to rule people are, ipso facto, those least suited to do it. To summarize the summary: anyone capable of getting themselves made President should on no account be allowed to do the job. To summarize the summary of the summary: People are a problem.

And so this is the situation we find: A succession of Galactic Presidents who so much enjoy the fun and palaver of being in power that they very rarely notice that they're not.

And somewhere in the shadows behind them - who?

Who can possibly rule if no one who wants to do it can be allowed to?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.720
    Torget vurderinger
    0
    Hver gang politikk og politikere diskuteres har jeg savnet Douglas Adams. Endelig fikk jeg somlet meg til å lete fram boka og knotte ned dette sitatet (fra the reastaurant at the end of the universe).

The major problem - one of the major problems, for there are several - one of the many major problems with governing people is that of who you get to do it; or rather of who manages to get people to let them do it to them.

To summarize: It is a well-known fact, that those people who most want to rule people are, ipso facto, those least suited to do it. To summarize the summary: anyone capable of getting themselves made President should on no account be allowed to do the job. To summarize the summary of the summary: People are a problem.

And so this is the situation we find: A succession of Galactic Presidents who so much enjoy the fun and palaver of being in power that they very rarely notice that they're not.

Tragisk men sant!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

Verden blir ikke godt styrt, før den blirt styrt av de som ikke vil. Var ikke dette Platon?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn