FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Håper TV2 får svi i PFU for dette. Slik sladderkjerringjournalistikk bør ikke forekomme i norsk media.
    Første bud er at noen klager tv2 inn for PFU. Det har så langt ikke blitt gjort. Ifølge en artikkel jeg leste må Hoksrud selv klage eller støtte en klage andre gjør på vegne av han.

Kokkvold og andre folk innenfor media har ikke fordømt tv2s metoder, men heller sagt at de har vært innenfor grensene. Så at TV2 skal bli felt i PFU er langt fra sikkert.
    Du tar feil igjen...
    http://www.nettavisen.no/nyheter/article3236674.ece
    Det står ikke noe der som sier at jeg tar feil. Kan du vennligst sitere?
    Naturligvis.

"Kokkvold og andre folk innenfor media har ikke fordømt tv2s metoder, men heller sagt at de har vært innenfor grensene"

Syse er innenfor media, og går så langt han har mulighet for i sin posisjon i å påpeke at dette er et overtramp.
    Jeg skrev da ikke alle folk innenfor media. "Kokkvold og andre" betyr ikke at du ikke vil finne noen som kritiserer dette.

Og jeg kan heller ikke lese i teksten noe som jeg tolker dit at han mellom linjene sier at det er overtramp. Vennligst siter.
    Til de to minste barna mine tar jeg meg tid til å forklare det opplagte, men ikke her.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Syse er innenfor media, og går så langt han har mulighet for i sin posisjon i å påpeke at dette er et overtramp.
    Nei, han er en av de som skal være vaktbikkjer over media. Selv er han ikke innen media. Flisespikking? Tja, det kommer an på om vi diskuterer hva media finner riktig og hva PFU finner riktig. Det er nemlig ikke alltid to sider av samme sak, for da hadde vi ikke trengt PFU.

kasol skrev:
    Gjest skrev:
    TV-2 er en privatdrevet TV-kanal. De lever av seere. De må skaffe et innhold som trekker seere til sine sendinger.

Hoksrud jobber politisk for de frie markeder, fri presse og for ytringsfrihet. Han er blant dem som flagger høyest om pressefrihet og ytringsfrihet i andre sammenhenger. Han er for private medier, og mot NRK.

Han er paradoksalt nok rammet av en privat TV-stasjon som gjør sitt beste for å skaffe seere eller kunder til sitt produkt/program. I beste liberalkapitalistiske ånd er han rammet av sin egen politikk.

Men NRK/"ARK" gjør ikke sånt. Heldigvis holder de en annen kvalitet enn de private TV- og radiostasjonene. Det må være rart å tenke på for en som hetser NRK, slik frepperene gjør så fort de har anledning.
    +1

Må legge til at det kom frem at massasje kostet 40, full pakke 100 og han betalte 150 så...
    Også en +1, siden jeg selv også er så etterrettelig som fagmann (dog ikke som privatperson på internettfora).

Men mest av alt juhuu! 100 for full pakke, med massasje både her og der. Såvidt over tusenlappen, altså?

"Hallo, redaktør! Jeg har en god idé til en kulturreportasje fra Riga. Hva? Nei det har ikke med Hoksrud å gjøre". (Han vil jeg jo ikke ha med meg som nisse på lasset. Adspredelsene etter all museumstråkkingen derimot kan ligne på hans smak, når prisen er såpass grei... ;))

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Håper TV2 får svi i PFU for dette. Slik sladderkjerringjournalistikk bør ikke forekomme i norsk media.
    Første bud er at noen klager tv2 inn for PFU. Det har så langt ikke blitt gjort. Ifølge en artikkel jeg leste må Hoksrud selv klage eller støtte en klage andre gjør på vegne av han.

Kokkvold og andre folk innenfor media har ikke fordømt tv2s metoder, men heller sagt at de har vært innenfor grensene. Så at TV2 skal bli felt i PFU er langt fra sikkert.
    Du tar feil igjen...
    http://www.nettavisen.no/nyheter/article3236674.ece
    Det står ikke noe der som sier at jeg tar feil. Kan du vennligst sitere?
    Naturligvis.

"Kokkvold og andre folk innenfor media har ikke fordømt tv2s metoder, men heller sagt at de har vært innenfor grensene"

Jeg skrev da ikke alle folk innenfor media. "Kokkvold og andre" betyr ikke at du ikke vil finne noen som kritiserer dette.

Og jeg kan heller ikke lese i teksten noe som jeg tolker dit at han mellom linjene sier at det er overtramp. Vennligst siter.
    Til de to minste barna mine tar jeg meg tid til å forklare det opplagte, men ikke her.
    Det jeg leser i teksten er at han (edit:)om han var som redaktør ville stilt seg noen spørsmål. Jeg er av den oppfatning av redaktøren stilte seg disse spørsmålene og kom frem til at saken var alvorlig nok. Norsk stortingsrepresentant som bevisst bryter norsk lov.

Så hvor får du det til at han mener at det har vært overtramp? Alt han sier i teksten er at pressen skal være forsiktige og tenke seg gjennom før de trykker.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.440
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Okidok. Da tar vi det punktvis, slik det sømmer seg.

1: Jeg er både sarkastisk og ironisk hele tiden. Det er å bli for sarkastiske eller ironiske som ikke kler oss. Vi er ikke den utålelige generation X, og bruker slike virkemidler med en smule moderasjon. Vår vanlige omgangstone bør ikke være sarkastisk eller ironisk, for da mister virkemidlene sin effekt og verdi. Vi krydrer språket vårt med det.

2: Å være lakonisk fordrer stor presisjon. Som jeg hevder så er vi kanskje ikke presise nok til å utnytte den språklige effekten så godt at det gir universelt gjennomslag. Korte innlegg i seg selv kan jo inneholde kortfattet vrøvl istedenfor presise formuleringer. Man kan ikke vurdere kvaliteten ved å telle antall ord. Du bommer vel omtrent like mye som de andre av oss, for jeg er ikke imponert over noens evner til å komme med gode, lakoniske utspill. Enhver er sin egen genialitet nærmest, men de fleste av oss prøver så godt vi kan.

Det er nå slik jeg ser oss. Det finnes ikke en eneste som ikke kler beskrivelsen kverulant godt, noen bedre en andre. For meg blir det et forsøk på å tilstrebe seg en smule moderasjon og forståelse i omgang med andre medlemmer, selv de man er sterkt uenige med. Jeg føler at et sted bør jeg bakke ut i en slik utvikling, og når det blir flere sider med diskusjon om medlemmers personlige egenskaper så er det gått et steg for langt (les: en side for langt).

La oss se på to eksempler: LE har i lenger tid brukt mye krefter på å behandle sine traumer fra en mye omtalt bygdefest. Den bearbeidingen gjør han i full offentlighet, og til langt over det stadiet jeg hadde vært villig til å gjøre. Disse åpenbart sterke traumene fører til at jeg tror han projiserer litt egenskaper over på andre, sakesløse personer. Det gjør han fordi de tilsynelatende er like traumatisert av hans adferd som han er av en viss voldskriminell politikers fortsatte tilstedeværelse. Det kan da umulig være sunt for noen av partene?

Eksempel to: Oddgeir og Smorte har på hver sin måte vært svært uenige med meg (+ flere andre) i mangt og mye. Stort sett er vi uenige i diskusjoner der vi opptrer sammen. Og her velger jeg i min grenseløse navlebeskuelse å opphøye det klimaet vi har oss imellom som noe jeg er fornøyd med. Jeg synes at vi behandler hverandre med den nødvendige respekten som trengs, på tross av sterk uenighet om sak. I motsetning til noen av mine mer vanlige meningsfeller synes jeg ikke at de to har noen uspiselige meninger. De er bare veldig uenige med meg.

Det jeg forsøker å si med denne tilsynelatende ukritiske fremhevingen av min egen fortreffelighet er at det er mulig å være uenige om så og si alt uten at man blir en retorisk villmann av det. Alle kan glefse, men når man biter seg fast i leggen til noen side opp og side ned til en tråd nesten blir stengt så oppfører man seg som en retorisk villmann.

Var det en grei utdyping?
    Jeg var i tvil om hva jeg skulle gjøre her. Jeg hadde ikke engang fått med meg at den angjeldende tråden var blitt stengt. Men siden du tok deg bryet med å lagre innlegget ditt og legge det ut i denne tråden i stedet, skal jeg danse med deg:

Først må jeg få skrive at jeg finner det litt forundelig å ha en privat polemikk gående med deg, siden jeg faktisk respekterer deg for dine reflekterte meninger. Det betyr ikke at jeg alltid er enig med deg, bevares, men likevel...

Så til punktinndelingen:

1) Sarkasme og ironi er vanskelige øvelser, så langt er vi enige. Når det gjelder din innstilling til bruk av dem, må jeg bare slå fast med at det tydeligvis er en smakssak hvorvidt det er for mye eller for lite av det her inne. Den ene sin ugle er den andre sin nattergal, som det heter. Du har selvsagt rett til å ha din mening om det, og jeg har en like selvsagt rett til å ha min.

2a) Lakonisk betyr iht både Norsk ordbok, Store Norske og Wikipedia "kortfattet , presis". Jeg slo det faktisk opp før jeg skrev mitt første tilsvar til deg, siden jeg ikke helt fikk tak i det du mente. Dette med presisjon er en vanskelig vudrering, siden en jo selv vet presis hva en mener. "Ordknapp" er kanskje en like god definisjon, ihvertfall i dagligtale.
    Jeg skal innrømme at jeg bruker HFS for å øve meg i å ordlegge meg. Jeg synes det er gøy å forsøke å koke et innlegg ned til beingrinda, så å si. Du kan forvente at et så langt innlegg som dette vil høre til unntakene fra min side.

2b) Når det gjelder LE sine opplevelser på en trøndersk bygdefest, må jeg melde pass. Jeg har ærlig og redelig ingen anelse hva du snakker om. Jeg ser heller ikke relevansen. Vel har jeg vært på bygdefest både i Hordaland, Telemark og Nordland, men det har ikke preget meg så dypt at jeg er traumatisert. Ei heller har det fått noen innvirkning på mitt partipolitiske ståsted.

Jeg kan heller ikke se at en eventuell traumatisering berettiger en "projisering av egenskaper over på andre, sakesløse personer", som du selv formulerer det. I grunn tror jeg ikke at du mener det heller, for det ville bety at at du aksepterer at noen skal få te seg som "retoriske villmenn" mens andre ikke skal ha samme Narrenfreiheit, som det heter på tysk.

Håper at dette er oppklarende.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.100
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Hvis en Frp representant kan kjøpe så mye kjærlighet - hvor mye hat kan ikke da norsk pressekorps spre?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.193
    Torget vurderinger
    4
    Det triste her er vel at man kan glemme guttetur til Riga de nærmeste åra :p

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.613
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har vært i Riga. Mange fristelser der.
    Google gjerne riga scam etc. før en evt. tur.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Jeg kan heller ikke se at en eventuell traumatisering berettiger en "projisering av egenskaper over på andre, sakesløse personer", som du selv formulerer det. I grunn tror jeg ikke at du mener det heller, for det ville bety at at du aksepterer at noen skal få te seg som "retoriske villmenn" mens andre ikke skal ha samme Narrenfreiheit, som det heter på tysk.

Håper at dette er oppklarende.
    Det kan ikke jeg heller se skal gi han noen grunn til å te seg som en retorisk villmann, og han var da også medskyldig i at tråden ble stengt. Jeg bare ville gjøre et lite morsomt nummer av hvorfor han tilsynelatende nærer et så ekstremt hat mot partiet, ut fra min analyse. Som du kjenner til nærer jeg ikke slike følelser mot noen partier, med mulig unntak av det som kalles Tjen Folket.

Når det gjaldt det lakoniske har du helt rett, men jeg påpeker igjen at det krever en presisjon og treffsikkerhet for at det skal kalles kvalitet. Enhver kort uttalelse er ikke lakonisk i mangel av ord, men på grunn av sitt innhold.

Alle bør besinne seg før en tråd blir stengt, og det bør være mulig å lukte det på lang avstand. Dessverre ser det ut for at ganske mange er tette i nesen, og ikke har den teften for takt og tone som kreves av moderatorene. Det trengs mer enn to for å danse tango og gruppedanser, så her må mange ta ansvaret. Når noen føler seg støtt av LE så bør de selv vite at de bør begrense engasjementet.

Da anser jeg den for å være avsluttet, for jeg ser ingen tydelig uenighet lenger.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Finnes det noen sosialisttrøndere her som har navnet på den hallikdømte SV-politikeren? :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    totte skrev:
    Finnes det noen sosialisttrøndere her som har navnet på den hallikdømte SV-politikeren? :)
    Lite trøndere i TV2, vettu.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Denne saken blir bare bedre og bedre.

Som en tangent til moralismesamfunnet: Her er et eksempel på hvor galne norske myndigheter - i dette tilfellet representert ved Helsedirektoratet, kan bli:
    http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4236117.ece

Venstre trosser dusteforbudet, så etter LE med fleres logikk til grunn er vel da Venstre totalt uegnet til å spille noen rolle i forvaltningen av riket Norge
    http://www.aftenposten.no/okonomi/utland/article4233680.ece

Boten for bryggeriene er på 25000 kroner - pr dag - så juridisk i omtrent samme klasse som å ha seg et ligg (evt få litt kroppsmasjasje) i Riga. Hvor er hylekoret? Partiet Venstre bryter norsk lov. Skandale!!!!

Velsignet av partiledelsen er det også. Noen sentralt i Venstre burde snarest ta et oppgjør med denne ukulturen i partiorganisasjonen og ta avstand fra brudd på lover og regler i Norge.

Bare om noen var i tvil om det finnes dumme og mindre dumme regler her i landet. Og for de som trodde at alt som kommer fra statsforvaltiningen av prinsipp er like viktig å følge uten betenkeligheter.

For å gjøre idiotien total utgir Vinmonopolet trykt materiell om hvilken vin som passer til hvilken mat, samt at aviser kan skrive side opp og side ned om mat og vin om de ønsker det.

Så om man skal ri den prinsipielle hesten får man være konsekvent. Jeg forventer unision fordømmelse av Drammen Venstre, av partiet Venstre sentralt og av opposisjonspartiene som støtter denne lille sivile ulydigheten fra alle som synest det er helt kurant at eskapadene i Riga brettes ut i all offentlighet med den begrunnelse at det er begått et brudd på norske lover og regler. Her snakker vi tross alt ikke bare om en stortingsrepresentant men et helt parti - sågar Norges eldste av sorten. Og støttet av opposisjonen.

N

Nifelheim

Gjest
    Det venstre gjør er en uting, synes jeg.

Bryggerinæringen har penger nok til å ta en rettsak på det selv, men feiger selvsagt ut. Så gjenstår det å se om venstre også feiger ut når de får pålegg om å fjerne linkingen sin. Feiger de ut så er dette ikke annet enn ren populisme.

Likheten mellom sakene er følgende:
    - relativ upopulær lov
    - politikere som står bak.

Det skal påpekes at det er et par forskjeller mellom ølsaken og Hoksrud:

- politisk organisasjon kontra person.
    - politisk organisasjon, ikke representart i lovgivende forsamling, kontra representant for lovgivende forsamling. (drammen venstre har 0 folk på stortinget)
    - klarheten i lovbruddet. Hoksrud bryter loven klart. Venstre bryter en lovtolkning.
    - Hoksrud velger å ignorere loven. Drammen Venstre ønsker å rette søkelys på en lovtolkning (og lov) de er uenig i. Førstnevnte gir blaffen i loven, sistnevnte vil forandre loven. Drammen Venstre ville aldri gjort dette om de ikke på forhånd visste at de ville komme i media.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.759
    Torget vurderinger
    1
    "I did not have sex with that woman".

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det finnes mange eksempler på at stortingspolitikere kan bedrive sivil ulydighet, uten at jeg med det sier at denne saken er noe sliktk. Aksjoner mot pelsdyroppdrett, naturinngrep, forurensing, hvalfangst, oppdemning, mastebygging etc. Ikke lovlig, men likefullt akseptabelt og forståelig. Det er mye mer skremmende med politikere som slutter å tenke og føle selv i det øyeblikk flertallet blandt dem har fattet et vedtak.

Duknakket lydighet kler knapt en 7-årig pike og ikke mennesker egnet for lovgivende forsamlinger.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.770
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @Nifelheim: Du kødder, ikke sant?
    Å lese deg er som å høre Stutum, bare invertert. Veldig morsomt, faktisk.

N

Nifelheim

Gjest
    Valentino skrev:
    Mener du at sakene er kliss like? Og hva er galt ved det jeg sa?

Og ja, drammen venstre fortjener sine bøter hvis de nekter å føye seg etter lovverket.

N

Nifelheim

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Det finnes mange eksempler på at stortingspolitikere kan bedrive sivil ulydighet, uten at jeg med det sier at denne saken er noe sliktk. Aksjoner mot pelsdyroppdrett, naturinngrep, forurensing, hvalfangst, oppdemning, mastebygging etc. Ikke lovlig, men likefullt akseptabelt og forståelig. Det er mye mer skremmende med politikere som slutter å tenke og føle selv i det øyeblikk flertallet blandt dem har fattet et vedtak.

Duknakket lydighet kler knapt en 7-årig pike og ikke mennesker egnet for lovgivende forsamlinger.
    Kom med konkrete eksempler på stortingsrepresentanter som bedriver den sivile ulydigheten du nå nevner.

- pelsdyroppdrett.
    - naturinngrep.
    - forurensing.
    - hvalfangst.
    - oppdemning.
    - mastebygging.

osv.

Lover er ikke en al a carte meny der man kan velge og vrake.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.770
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nifelheim skrev:
    Valentino skrev:
    Mener du at sakene er kliss like? Og hva er galt ved det jeg sa?
    Jeg tror at du har det fryktelig morsomt når du skriver innleggene dine, det er det hele.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nifelheim skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Kom med konkrete eksempler på stortingsrepresentanter som bedriver den sivile ulydigheten du nå nevner.

- pelsdyroppdrett.
    - naturinngrep.
    - forurensing.
    - hvalfangst.
    - oppdemning.
    - mastebygging.

osv.

Lover er ikke en al a carte meny der man kan velge og vrake.
    Mange har inne er nok av den formening. Vi skal være glad de aldri vil komme i ledende posisjoner i vårt samfunn.
    Litt fornøyelig er det jo å lese alle argumentene de har for hvorfor man ikke trenger følge de lover man selv mener er meningsløse 8)

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.547
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    tkr skrev:
    2a) Lakonisk betyr iht både Norsk ordbok, Store Norske og Wikipedia "kortfattet , presis".
    "Lakonisk" - som de gjør i Lakonia, området hvor det gamle Sparta lå. Det klassiske eksemplet er de 299 spartanerne som var omringet av hele den persiske armé ved Thermopylae. De fikk tilbud om å beholde livet hvis de la ned våpnene. Svaret var "Kom og ta dem." De islandske sagaene er også fulle av sånne korthugde setninger som står som en påle. Lettere sagt enn gjort å skrive sånt på momangen. Jeg mistenker at de fleste "lakoniske" sitater har blitt gradvis forbedret i ettertid, heller enn uttalt fullt perfekte i kampens hete.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Partitilhørighet til overgrepssiktet ordfører:
    Kun disse ligger under Gudbrandsdal Politidistrikt.

xxx Sp Skjåk født 6. oktober 1953 Gudbrandsdal politidistrikt
    xxx Sp Dovre født 3. juni 1964 Gudbrandsdal politidistrikt
    xxx Sp Lesja Født 1959 Gudbrandsdal politidistrikt
    xxx Sp Lom Født 1970 Gudbrandsdal politidistrikt
    xxx Ap Vågå Født 1959 Gudbrandsdal politidistrikt
    xxx Ap Sel Født 1958 Gudbrandsdal politidistrikt

33,3% sjanse for Arbeiderpartiet
    66,6% sjanse for Senterpartiet

Neppe noe som pirrer Stasi-pressen og samfunnets øvrige dyneløftere dette nei.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Herlig forklaring fra lovens håndhevere, som setter fingeren på sexlovens uhåndgripelige absurditeter.

- Hoksrud forklarte seg på en måte som tilsa at det fant sted en seksuell handling mellom ham og den prostituerte. Det er snakk om massasje over hele kroppen. Det innbefatter intime kroppsdeler som omfattes av sexkjøpsloven, sier påtaleansvarlig Knut Kolloen i Telemark politidistrikt til Dagbladet.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Herlig forklaring fra lovens håndhevere, som setter fingeren på sexlovens uhåndgripelige absurditeter.

- Hoksrud forklarte seg på en måte som tilsa at det fant sted en seksuell handling mellom ham og den prostituerte. Det er snakk om massasje over hele kroppen. Det innbefatter intime kroppsdeler som omfattes av sexkjøpsloven, sier påtaleansvarlig Knut Kolloen i Telemark politidistrikt til Dagbladet.
    Å fan!!!! Jeg var til undersøkelse på sykehuset ( for maaange år siden! ) Doktormannen ville titte inni urinblæra, og for å få det til måtte en gørlekker dansk sugepleierske dytte et rør inn i "junior". Jeg var ung og "noe mer" ukritisk viril enn i dag, og den unge danske frøken var som sagt gørlekker! Får å få satt inn røret måtte hun bruke hendene......Ja dere forstår sikkert hva som hendte!? Damen takket for "komplimenten" med et smil og uten å rødme. Men Herrgud hadde dette skjedd i dag?? Jeg betalte jo "egenandel" på sykehuset så dette må da være straffbart? Hadde det skjed i dag ville jeg måttet betale 25.000,- til Staten!!! :eek:

Huff håper loven ikke har tilbakevirkende kraft? ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.759
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Du kan i hvertfall si farvel til en karriere i politikken.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    Spiralis skrev:
    Men er det slik at jeg nå MÅ melde meg inni FrP?? ??? :-[

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Spiralis skrev:
    pedal skrev:
    Spiralis skrev:
    Det byr meg imot å si det,..svelg... ja. :'(

Du har ikke mulighet til å legge skylden på noen? F.eks. media?

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Det er vel forstatt forskjell på å være horekunde og sykehuskunde - eller har jeg gått glipp av noe innen helseforetakene??

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Spiralis skrev:
    pedal skrev:
    Spiralis skrev:
    Det byr meg imot å si det,..svelg... ja. :'(
    Det var det jeg var mest redd for ja! :'( :'(

Pink_Panther skrev:
    Du har ikke mulighet til å legge skylden på noen? F.eks. media?
    Som sagt var hun rett ut sagt utrolig pen, kan jeg skylde på henne da? Hun lurte meg?? Nå har jeg lært at en gentlemann ikke skylder på unge damer, i allefall om de er pene! Er de ikke pene går det an å skylde på brennevin, men det kan jeg ikke i denne saken? :-X

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    VilhelmW skrev:
    Det er vel forstatt forskjell på å være horekunde og sykehuskunde - eller har jeg gått glipp av noe innen helseforetakene??
    Kjære Wilhelm,

nå er det lørdagskveld. Nå må du løsne på snippen og ikke være så alvorlig! ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Spiralis skrev:
    Er de ikke pene går det an å skylde på brennevin, men det kan jeg ikke i denne saken? :-X
    Hmmm...vrien sak.... Ahaa...du fikk ikke litt rumpesprit? Vasket hun snoppen før hun kjærtegnet behandlet den? I såfall er du frikjent!! :D

Hurra!! Spirre slapp å bli frepper medlem i FrP. :)

Case closed.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    840
    Pink_Panther skrev:
    Spiralis skrev:
    Er de ikke pene går det an å skylde på brennevin, men det kan jeg ikke i denne saken? :-X
    Hmmm...vrien sak.... Ahaa...du fikk ikke litt rumpesprit? Vasket hun snoppen før hun kjærtegnet behandlet den? I såfall er du frikjent!! :DHurra!! Spirre slapp å bli frepper medlem i FrP. :)

Case closed.
    Frikjent som frepper fordi han fikk vaska snoppen? Det er vel mer sansynlig at han er frepper hvis han ikke klarte å vaske selv.
    Saken ruller videre.....

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.613
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Var i Narkose for nøyaktig 1 uke siden for å operere. Når jeg våknet oppdaget jeg at jeg var barbert litt på brystet. Sikkert ok for å feste noe elektroder og slikt... Men.. Var barbert langt nede på magen også.... Måtte kikke litt under boxeren.. Var merkelig langt ned den barberingen hadde skjedd :)

Konklusjon. Operasjons sykesøster er garantert FRP'er.

PS: Det er ikke tull engang ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    Skulle ønske det var blitt brukt narkose Bambadoo, da hun begynte å trø det der røret inn var det jaggu slutt på morroa!

Fyyy faan så vondt det gjorde!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.440
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Spiralis skrev:
    Skulle ønske det var blitt brukt narkose Bambadoo, da hun begynte å trø det der røret inn var det jaggu slutt på morroa!

Fyyy faan så vondt det gjorde!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
    Noe av det jævligste jeg har vært med på. Og hos meg var det ikke engang en søt sykepleier, men en middelaldrende mannlig urolog. Jeg spurte mannen rett ettterpå hvorfor i satans navn han brukte et stivt og rett endoskop og ikke et tynt og bøyelig et, og k*dden svarte "Jeg trodde ikke at det ville være så vondt." :p

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det forundrer meg litt at vi er så liberale at vi ikke ser det mest åpenbare poenget til kritikerne av Hoksrud. Der jeg er motstander av loven fordi den straffer de som allerede er straffet, jeg ser da bort fra at det også finnes de som er glade prostituerte, så er det de som ikke er enig med meg i det. Dette er nemlig en spesiell frihet. Noen vi kalle det en frihet til å gjøre ting mot sin vilje. De aller fleste prostituerte er ikke såkalt glade horer, så aspektet med utnytting eksisterer fortsatt. Det skal ikke så mange moralske anfektelser til før det å være horekunde er mye mer belastende enn det jeg personlig mener.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn