FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Instead of elections, let’s use lotteries – Alexander Guerrero – Aeon

(Alexander Guerrero is an assistant professor of philosophy, medical ethics and health policy at the University of Pennsylvania.)
    Morsomt at det meste han mener det moderne representative demokratiet gjør godt er under angrep:

Modern democratic governments do many things well, even if imperfectly: food safety and quality control, traffic safety and road maintenance, regulation and enforcement of building and zoning codes, public health crisis response, air-travel regulation, antitrust and market competition regulation, hospital and health care support, energy and telecommunications regulation, civil court systems, public libraries and basic public education, police and fire protection, support for basic and applied scientific research.

Men kanskje ikke så rart, når man ser hvem som lager lovene. Bare synd at vi skal etterligne det her hjemme:

Skjermbilde 2014-01-24 kl. 10.07.26.jpg

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Utdrag fra Aftenposten i dag. Det utrolige er at det kommer sikkert innlegg etter dette som prøver å frikjenne FRP fra sine løgner...

Se hva Frp sa før og hva de sier nå

Det er gått hundre dager siden Siv Jensen og Frp for første gang fikk regjeringsmakt.
    Aftenposten har samlet en rekke eksempler på hvordan Frp ordlegger seg annerledes nå enn før partiet kom til makten.

Om kompromisser
    Før: «Vi skal i posisjon for å gjennomføre vår egen politikk. Det er ikke slik at våre programsaker skal i søpla for å få til kompromisser. Slutt å tulle!»
    Siv Jensen mars. 2013
    NÅ: «Det er noe vi har måttet gi oss på, og det er greit. Det er bedre å gå noen skritt i riktig retning enn at vi ikke får til noen ting.»
    Siv Jensen januar 2014.

Om bruk av oljepenger
    Før: «Jeg synes vi skal legge handlingsregelen på skrothaugen.»
    Siv Jensen mars 2010, til TV2.
    Nå: «I Sundvolden-erklæringen understreket vi at bruken av oljepenger skal tilpasses situasjonen i økonomien innenfor handlings­regelens rammer».
    Siv Jensen november 2013.

Om Kyoto 2 (klimaavtale)
    Før: «Da er saken behandlet i stortingsgruppa. Frp sier nei til Kyoto 2».
    Per Willy Amundsen juni 2013
    Nå: «Vi har som parti vært skeptiske...Denne skepsisen fra Frp er i dag borte».
    Jan-Henrik Fredriksen desember 2013.
    Nå: «For Fremskrittspartiet har realpolitikk alltid kommet før symbolpolitikk».
    Jan-Henrik Fredriksen Stortinget desember 2013.

Om alkoholavgifter
    Før: «Innser finansministeren nå at det norske avgiftsnivået på alkohol er altfor høyt og at det medfører arbeidsplasser og omsetning på den andre siden av grensen istedenfor i Norge? »
    Gjermund Hagesæter stillinger spørsmål til finansminister Kristin Halvorsen, februar 2009.
    Nå: «Dette er ikke et rent Frp-budsjett».
    Finansminister Siv Jensen forklarer hvorfor hun øker alkoholavgiftene. November 2013.

Om dieselavgift
    Før: «Vi mener at prisene på drivstoff har gått ut over alle grenser. Noe må gjøres».
    Frps finanspolitiske talsmann Ulf Leirstein foreslår umiddelbar senkning av avgiftene i Stortinget mai 2008.
    Nå: «Man må se på de samlede virkningene av alle skatte- og avgiftsreduksjonene i dette budsjettet».
    Finansminister Siv Jensen forsvarer avgiftshopp på 80 øre /liter på visse typer diesel, Stortinget desember 2013.

Om asylsøkere
    Før: «Vi mener at bare 10 prosent av asylsøkerne har krav på å bli i Norge ut ifra en streng tolkning av FNs flyktningekonvensjon».
    Fprs innvandringspolitiske talsmann Per Willy Amundsen, oktober 2011.
    Nå: «At andelen innvilgelser stiger, er positivt. Det betyr at andelen grunnløse asylsøkere til Norge synker».
    Frps statssekretær Hans J. Røsjorde i Justis- og beredskapsdepartementet kommenterer rekordhøy innvilgelse (65 prosent ja: 5330) av asylsøknader i 2013.

Om Hijab
    Før: «Personlige religiøse symboler hører ikke sammen med statens uniformer eller i yrker det utøves makt på vegne av staten».
    Frp-leder Siv Jensen argumenterer for forbud i pressemelding, februar 2009
    Nå: «De har også jobbet målrettet med holdninger, som kan være et godt eksempel for andre virksomheter».
    Barn- likestillings og inkluderingsminister Solveig Horne deler ut Mangfoldspris til Forsvaret fordi de bl.a. tillater hijab til uniformen, januar 2014.

Om mullah Krekar
    Før: «Hvis Fremskrittspartiet vinner valget og Siv Jensen blir statsminister, blir han sendt ut av landet innen 100 dager».
    Frp-veteran Carl I. Hagen til V 2 juli 2009.
    Nå: «Frp er opptatt av å ivareta sunne rettsstatsprinsipper. Vi sender ikke mennesker, uansett hva de har gjort, til en galge».
    Partileder Siv Jensen oktober 2013.

Om bompenger
    Før: «Jeg kan garantere at det blir bompengefritt over hele landet».
    Samferdselspolitiker Bård Hoksrud forklarer i Nettavisen hva som vil skje hvis han blir samferdselsminister, juni 2013.
    Nå: «Det var altså 16 pst. av velgerne som ville ha et parti som skal kjempe imot bompenger ... vi skal ha en mindre bompengeandel.»
    Frps samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen i Stortinget, oktober 2013.

Om lovfestet rett til sykehjemsplass
    Før: «Vi må lovfeste retten til eldreomsorg. Staten må overta finansieringsansvaret».
    Partileder Siv Jensen til TV2, juni 2013.
    Nå: «Det er denne regjeringens ambisjon å løfte eldreomsorgen».
    Partileder Siv Jensen er fornøyd med Regjeringen vil utrede lovfesting av retten til heldøgns pleie og omsorgs med sikte på innføring i perioden.

Om løpende opptak til barnehage
    Før: «Det er en skam at foreldre må planlegge fødselen for å være sikret barnehageplass».
    Familiepolitisk talsmann i Frp Solveig Horne til Avisenes Nyhetsbyrå august 2013.
    Nå: «Det som var viktig for denne regjeringen i budsjettarbeidet ... var å få på plass større fleksibilitet til familiene ved å øke fellesandelen på foreldrepermisjonen, og ikke minst ved å øke kontantstøtten».
    Barne-, likestillings- og inkluderingsminister Solveig Horne, i Stortinget januar 2014.

Om norsk landbrukspolitikk
    Før: «Kommunisme på norsk».
    Sentralstyremedlem Sylvi Listhaug (Frp) beskriver norsk landbrukspolitikk i en kronikk i E24.
    Nå: «Mitt fokus nå er på regjerngsplattformen».
    Landbruksminister Sylvi Listhaug på Slottsplassen oktober 2013.

Om Lofoten og Vesterålen
    Før: «Nå må det åpnes for en massiv leteboring og utbygging av oljevirksomhet utenfor Lofoten, Vesterålen og Senja».
    Stortingsrepresentant Per Willy Amundsen, november 2012.
    Nå: «Det er ingen hemmelighet at dette punktet smerter oss».
    Partileder Siv Jensen kommenterer at det ikke skal åpnes for aktivitet

D

Desillusjonert

Gjest
    ...og forskjellen fra et hvilketsomhelst parti som går fra opposisjon til posisjon er?
    Dersom du klarer å komme emd en liste som tilsvarer denne, vær så god :)
    De fleste andre partier har erfaring med å sitte i posisjon og begår ikke samme bommertene som FRP har gjort.
    Men er man blind, så er man blind....

S

sorgenfri

Gjest
    [h=2]Kvinne (44) meldt savnet[/h][h=3]Politiet i Oslo har gått ut med en savnetmelding på en 44 år gammel kvinne som ikke har vært observert i særlig grad siden 9. september i fjor.[/h]
    Sammen med savnetmeldingen har politiet offentliggjort det nesten siste bildet av kvinnen. Dette ble tatt under en større firmafest i hovedstaden 9. september i fjor.
    - Vitner beskriver kvinnen som i svært godt humør under dette arrangementet. Hun snakket mye om hva hun skulle gjøre i fremtiden, og sa også at hun skulle sette seg ned og snakke med flere mennesker i dagene som fulgte, sier politimester Hans Sverre Sjøvold.
    Politiet har mottatt informasjon om at samtalene skal ha funnet sted, og at den 44 år gamle kvinnen også skal ha vært observert på Slottsplassen like etterpå og i noen sporadiske TV-innslag.
    Deretter skal det ha blitt nesten stilt.
    - Vi er spesielt bekymret med tanke på at det siste kvinnen gjorde på firmafesten var å rope «Morna, Jens!» med skingrende stemme fra scenen, sier Sjøvold.
    - Dette kan tyde på at hun tok farvel med noen. Vi jobber nå med å spore opp denne «Jens».
    Kvinnen skal i tillegg ha lovet å gjennomføre en rekke tiltak og forbedringer. Politiets etterforskning har så langt ikke kunne bringe på det rene at noe av dette er gjennmført.
    Politiet i Oslo er interessert i tips om hvor den 44 år gamle kvinnen nå oppholder seg.
    Kvinnen er cirka 170 centimeter høy, har normal kroppsbygning og var iført en gråhvit kjole med røde dildoer på da hun nesten forsvant. Hun regnes ikke som farlig, men beskrives av flere som konstant indignert.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    Slemt Sorgenfri! Slemt men festlig!;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Støtter kjemisk kastrering - Østfold

Det neste er vel å kappe hånden av tyver.
    Medisinering heter det i de fleste andre tilfeller. Ikke mer kontroversielt enn å gi antipsykotika til farlige psykiatriske pasienter.

Men mannen er litt feig.

Fysisk kastrasjon er nok en bedre måte. Nordmenn er forøvrig fullstendig impotente når det kommer til å straffe de mest bestialske og grusomme forbrytelser. Mennesker som fortjener livslang tortur, som Breivik, blir i stedet oppvartet med et helt team av tjenere.

Man kaller det sivilisasjon å ikke våge å straffe forbrytelser med annet enn midlertidig oppbevaring og veiledning.

..

Greit arbeidsredskap for fysisk kastrasjon av de verste tilfellene:

images.jpeg
    Bestialske barnevoldtekter med drap f.eks. Straffen burde vært sendt som liveoverføring på rikskringkastingen. (Etter klokken 9 selvsagt.)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    Befinner meg nok et sted mellom Pinky og Deph når det gjelder dette. Bestialitet kan vi klare oss uten, men for min del kan nok enkelte voldtektsmenn kastreres fysisk om de skal slippes ut i samfunnet. Men for min del behøver vi ikke slippe dem ut! Offeret for forbrytelsen sliter gjerne med ettervirkninger resten av livet og da blir det på en måte feil å la gjerningsmannen gjennopta livet sitt etter relativt kort tid i fengsel. Det er selvsagt lov å synes at de få årene voldtektsforbrytere soner er straff nok, men jeg tillater meg å være uenig. Når en nærstående blir utsatt for slike overgrep får man et "personlig" forhold til dette med forbrytelse og straff!!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Husker da de hånte SV`ere som gikk i mot en regjering de selv var medlem i. Nå gjør de nok en gang det samme som forgjengerene de kritiserte.

- Val mellom velferd og innvandring - NRK – Norge

– Som nestleiar i Frp har eg ei plikt å jobbe for partiprogrammet. Samstundes må vi ta vare på regjeringsplattforma, men partiet skal jobbe for ein berekraftig innvandringspolitikk, seier han.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Husker da de hånte SV`ere som gikk i mot en regjering de selv var medlem i. Nå gjør de nok en gang det samme som forgjengerene de kritiserte.

- Val mellom velferd og innvandring - NRK – Norge

– Som nestleiar i Frp har eg ei plikt å jobbe for partiprogrammet. Samstundes må vi ta vare på regjeringsplattforma, men partiet skal jobbe for ein berekraftig innvandringspolitikk, seier han.
    Bygdetulling Sandberg er ute og slenger med leppa igjen.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ja de møter seg selv i den samme døra som alle andre i samarbeidsregjeringer. Fint at de har funnet den for før i tiden så visste de ikke at den fantes.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Tybring-Gjedde har panikk fordi kjernesakene til FrP blir en etter en lagt bakerst i nedre skuff. Hans politiske karriere er tuftet på disse sakene.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Tror ikke på store skatteletter - NRK – Norge

Jammen, dere skjønner, vi får ikke lov av KrF og Venstre til å gjøre som vi vil. Bare vent til vi blir enerådende....
    Skjønner meg ikke på folk som virkelig tror at skattelettekronene vil komme de med lavere inntekter til gode. All tidligere erfaring viser jo at Høyre prioriterer de med høye inntekter, kapitalinntekter og formuende. Vanlige lønnsmottakere får symbolske skatteletter.

At FrP tror de skal få gjennom skatteletter som monner er naivt. Det har de ikke økonomi til. Så da blir det symbolske skatteletter fra FrP også.

Sist redigert:
    J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ooops I did it again....

– Det er et stort problem når folk går uten refleks og i mørke klær. Og er det en utlending er han jo svart i hue også, om han ikke smiler da

Hoksrud fleipa om svarte og refleks - Telemark

Forøvrig så er det eneste som overrasket meg i denne artikkelen det faktum at Hoksrud er født i 73, jeg trodde det var 53.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    840
    L

Laban MK2

Gjest
    Trygg trafikk har en jobb å gjøre litt neon striper i fjeset dekorert av Ingar Asen så er de ville litt mere synlige i trafikkbilde .

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ooops I did it again....

– Det er et stort problem når folk går uten refleks og i mørke klær. Og er det en utlending er han jo svart i hue også, om han ikke smiler da

Forøvrig så er det eneste som overrasket meg i denne artikkelen det faktum at Hoksrud er født i 73, jeg trodde det var 53.

Grufullt altså!
    Ja han sier så han Hoksrud; et stort problem, mao grufullt. Spesielt hvis man er overkjørt av et utenlansk vogntog.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    Ooops I did it again....

Grufullt altså!
    Ja han sier så han Hoksrud; et stort problem, mao grufullt. Spesielt hvis man er overkjørt av et utenlansk vogntog.
    Jeg er med på at Hoksrud i den posisjon han sitter i nok kunne ha ordlagt seg på en bedre måte. Ikke at jeg er uenig i beskrivelsen han gir, og jeg liker ikke "politisk korekthet" bare for korekthetens egen skyld, men han hadde selvsagt gjort livet noe lettere for seg selv og partiet om han ikke hadde plumpet uti. Men på den annen side skal vi ikke helt se bort fra at det skjedde med overlegg. Det finnes nok velgere som ikke "gir opp" FrP i regjering når det kommer slike drypp nå og da!?

Men i sak har gubben helt rett!

Jeg har selv vært millimetre fra å kjøre over tre asylsøkere som gikk i kjørebanen i mørke klær uten refleks, og som Hoksrud var inne på, de smilte ikke heller! Svart regnvåt veibane, svarte fotgjengere og ikke noe gatelys i mørketiden! Joda det skal ikke være lett å være bilist i Norge! Hva som reddet kvelden for min del? Jeg la merke til at refleksen på en av veistikkene plutselig ble "borte".

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.717
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Som jeg bruker å si det - det hjelper lite å ha retten på sin side i trafikken, når en ligger under et busshjul...

Det bor en del somaliere lengre ned i gata her, og de kan være rimelig vanskelige å se hvis de er ute på natta (de slokker gatelysene her etter "leggetid", for å spare penger), og lys- og værforhold er rett. (Mørkt, regn, våt asfalt). Den "hvite mann" er forsåvidt nesten like vanskelig å se, og alle er like dårlige til å bruke refleks...

Johan-Kr

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Bård Hoksrud viser gang på gang at han er en plump bugdetulling. jeg tror (håper) ikke han mener at alle gode, norske nordmenn er hvite i huden og har gyllent hår mens alle utlendinger er sorte som natten.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Hoksrud har tydeligvis en glitrende humoristisk sans. I motsetning til mange her på forumet.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hoksrud har tydeligvis en glitrende humoristisk sans. I motsetning til mange her på forumet.
    Hoksrud er en latterlighet i seg selv, så at man ikke deler hans humoristiske sans borger for at man har kommet langt lengre i sin utvikling enn ham. Noen har tydeligvis ikke kommet ned fra treet enda.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Hvis man i 2014 fortsatt ler av negervitser så er ikke ordet utvikling det som slår meg først.

V

vredensgnag

Gjest
    Skal ikke mye til før folk blir fornærmet i våre dager.

I was walking across a bridge one day, and I saw a man standing on the edge, about to jump. I ran over and said: "Stop. Don't do it."
    "Why shouldn't I?" he asked.
    "Well, there's so much to live for!"
    "Like what?"
    "Are you religious?"
    He said: "Yes."
    I said: "Me too. Are you Christian or Buddhist?"
    "Christian."
    "Me too. Are you Catholic or Protestant?"
    "Protestant."
    "Me too. Are you Episcopalian or Baptist?"
    "Baptist."
    "Wow. Me too. Are you Baptist Church of God or Baptist Church of the Lord?"
    "Baptist Church of God."
    "Me too. Are you original Baptist Church of God, or are you Reformed Baptist Church of God?"
    "Reformed Baptist Church of God."
    "Me too. Are you Reformed Baptist Church of God, Reformation of 1879, or Reformed Baptist Church of God, Reformation of 1915?"
    He said: "Reformed Baptist Church of God, Reformation of 1915."
    I said: "Die, heretic scum," and pushed him off.

S

Slubbert

Gjest
    Hvis man i 2014 fortsatt ler av negervitser så er ikke ordet utvikling det som slår meg først.
    Jeg kan le av både negervitser, blondinevitser, homovitser eller hva som helst, såfremt vitsene er morsomme. Om man bare skal kunne vitse med/om hvite, heteroseksuelle menn så minner nå jaggu det mer om underliggende rasisme enn om man vitser rund baut. At kun en brøkdel av vitsene faktisk er morsomme er en annen sak, men det gjelder alle vitser.

Man kan jo knapt åpne kjeften uten å krenke en eller annen i disse dager, hvorfor er det nødvendig å ta seg selv så jævlig høytidelig?

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg kan le av både negervitser, blondinevitser, homovitser eller hva som helst, såfremt vitsene er morsomme. Om man bare skal kunne vitse med/om hvite, heteroseksuelle menn så minner nå jaggu det mer om underliggende rasisme enn om man vitser rund baut. At kun en brøkdel av vitsene faktisk er morsomme er en annen sak, men det gjelder alle vitser.

Man kan jo knapt åpne kjeften uten å krenke en eller annen i disse dager, hvorfor er det nødvendig å ta seg selv så jævlig høytidelig?
    Ikke særlig høytydelig her men negervitser begynner å bli rimelig utdatert, noen tiår siden det var morsomt. Personlig liker jeg humor på grensen til akseptabelt og videre utover men jeg liker også at det er noe nytt. Ikke er jeg krenket heller men forventer bedre og en aning kreativitet av folk som skal fortelle vitser i det offentlige.

V

vredensgnag

Gjest
    ^ Ja, Hoksrud er en slags Bizarro Leif Juster - umulig å la være å le.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hoksrud er morsom/latterlig, helt til man tenker på at han har en høyt betrodd posisjon i et parti som har stor oppslutning blant landets velgere. Om det er han eller partiet, eller velgerne som slutter å være morsomme når man linker dem sammen? Hvem vet?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn