FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Mange undersøkelser som viser at sexarbeidere har en holdning til jobben som er overraskende ulik propagandaen om samme. På pion snakker de om dette:

http://www.pion-norge.no/pion/forum/threads.php?id=1048_0_50_0_C

Men problemet er de som lever av sexarbeiderne, halliker og andre. Og som det står i Dagbladet-kronikken har disse fått økt makt over de prostituerte etter innføringen av forbudet.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.711
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Det forundrer meg litt at vi er så liberale at vi ikke ser det mest åpenbare poenget til kritikerne av Hoksrud. Der jeg er motstander av loven fordi den straffer de som allerede er straffet, jeg ser da bort fra at det også finnes de som er glade prostituerte, så er det de som ikke er enig med meg i det. Dette er nemlig en spesiell frihet. Noen vi kalle det en frihet til å gjøre ting mot sin vilje. De aller fleste prostituerte er ikke såkalt glade horer, så aspektet med utnytting eksisterer fortsatt. Det skal ikke så mange moralske anfektelser til før det å være horekunde er mye mer belastende enn det jeg personlig mener.
    Ja da var "hverdagen" tilbake og det på en søndag! Baluba bringer sakligheten tilbake i debatten. :-\

Jo kan følge din logikk her Baluba, de "glade horer" finnes helt sikkert, men nei de er nok ikke i flertall. Men likvel er det et spørsmål om det riktig å forby sexsalg/kjøp av den grunn. Hallikvirksomhet var allerede forbudt, menneskehandel var allerede forbudt. Hvis disse to lovforbudene ikke virket, hva var da meningen med å innføre nok et forbud som man på forhånd visste ikke ville gi noe positivt bidrag hvis formålet var å hjelpe de prostituerte. "Symboleffekten" er svaret, men symboler bør imo holdes langt unna lovgiving! Lover bør tuftes på saklighet og kunnskap, ikke følerier! Passer vi ikke på dette er vi raskt ute å kjøre. Husk at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner!

Ingen av min omgangskrets har noensinde innrømmet at de har kjøpt sex, det er vel ikke noe å skryte av for det er jo samtidig en innrømmelse av at dette er den eneste måten jeg får sex på. Og den tror jeg sitter laaangt inne hos de fleste. Skulle man tro i allefall. Men etter som man hører blir sagt er det mange helt "vanlige" familiefedre som kjøper tilfeldig sex på gata, og da faller jeg helt av lasset, hvorfor i all verden gjør det?? OK det er sikkert like mange grunner som det er horekunder, men jeg klarer ikke å forstå at de gidder å gjøre seg så små hvis de nå har en som venter der hjemme.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Mange undersøkelser som viser at sexaebeidere har en holdning til jobben som er overraskende ulik propagandaen om samme. På pion snakker de om dette:

http://www.pion-norge.no/pion/forum/threads.php?id=1048_0_50_0_C

Men problemet er de som lever av sexarbeiderne, halliker og andre. Og som det står i Dagbladet-kronikken har disse fått økt makt over de prostituerte etter innføringen av forbudet.
    Det er et såpass mangefasettert bilde at virkeligheten passer knapt noen ønsketeori. For meg er det eneste som betyr noe at de som ufører yrket skal få gjøre det under så sikre forhold som mulig. Og det er heller ikke hundre prosent tull og tøys når jeg fleiper litt med sexterapeuter. Men jeg innser at for ganske mange er prostitusjon et mye mer alvorlig tema, og at for mange er horekunde et ekstremt belastende stempel.

For meg handler det mest om en uklok handling, og at det er en sak for partiet om personen har skadet det med å vise så liten diskresjon. Hadde en av mine ansatte som har en presseutsatt stilling i selskapet rotet seg bort i en lignende affære så ville jeg kalt ham inn på teppet, men jeg ville ikke gitt ham sparken. Han ville derimot fått en lang skjennepreken om lojalitet til selskapet, og at i hans posisjon så viser han lojalitet med å ha mest mulig uklanderlig oppførsel.

For på grunn av opinionens syn på prostitusjon er veldig annerledes med synet på fartsovertredelser fordi så mange forbinder det med utnyttelse av desperate kvinner. Virkeligheten har ingenting med det å gjøre, det er hva opinionen tror og mener en politiker skal forholde seg til. Han skal sanke stemmer, og folk flest har nok litt mindre tillit til en som er med på grov kvinneundertrykking enn en som har kjørt morgenene etter julebordet. Slik er det bare, og det er liten grunn til å sammenligne dette med bevisst sivil ulydighet. Dette har ingenting med bevisste politiske handlinger å gjøre, det har med å miste hodet av kåthet å gjøre.

Og det er opp til partiet å avgjøre om hans indiskresjon har skadet partiet slik at de må straffe han for det. Politiets sak kommer i tillegg, og interesserer meg relativt lite. Eneste interessante der er nok muligheten for presedens, i og med at det ikke er en vanlig sak. Men uansett hva de mest moralske måtte mene så er de største ofrene familien hans, ikke partiet, horen eller samfunnet. Eller mannen selv, som ikke er et offer i det hele tatt. Man ligger som man reder, rett og slett.

Nu må jeg en tur ut i det grå været.

På tampen: Fikk ikke lest Spiralis siste innlegg skikkelig.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Nå har også Stoltenberg m/følge meldt seg over i FRP for en stakket stund…

VG:
    Vi er på et spesielt oppdrag, hevdet statsministerens livvakt da jaktfølget ble stoppet og bøtelagt for ulovlig kjøring på en skogsvei. Det spesielle oppdraget skulle vise seg å være rypejakt…

De godtok forelegget....

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.759
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    totte skrev:
    For meg så handler det ikke om hvilke krav man skal stille til politikere eller andre, men rett og slett at små ting kan si mye om folk. Jan Guillou har jaktet mye med rikfolket i Sverige og hevder at "det sier mye om et menneske hvordan det tar livet av et dyr". Jeg tror han har rett.

Når man bulker en parkert bil, legger igjen en blank lapp under vindusviskeren i tilfelle noen følger med, og så stikker av for å la den

uskyldige stakkaren sitte igjen med regningen så demonstrerer man at man har mer enn harmløse lyter. Man kan sikkert lede et funksjonelt forretningsministerium på tross av at man er en slik karakter, men jeg kommer uansett aldri til å se på Stoltenberg som en hederlig og pålitelig kar. For det er han beviselig ikke.
    Jo da, du har et poeng. Men i tilfellet Jens Stoltenberg så har vi bare dette ene tilfellet.

-Kanskje var han ekstremt stressa, kanskje hadde kona tidligere på dagen sagt at hun vurderte å flytte fra han, eller kanskje han ikke var seg selv fordi han hadde kjørt fra medisinene som holder de sterke revmatiske smertene i sjakk? Du må legge inn litt slingringsmonn før du dømmer en person nord og ned. Med mindre det finnes flere tilfeller på karakterbrist, da...
    Ooops - he did it again...

http://m.vg.no/artikkel.php?artId=10039187

N

Nifelheim

Gjest
    KjellR skrev:

VG:
    Vi er på et spesielt oppdrag, hevdet statsministerens livvakt da jaktfølget ble stoppet og bøtelagt for ulovlig kjøring på en skogsvei. Det spesielle oppdraget skulle vise seg å være rypejakt…

De godtok forelegget....
    En sjåfør betalte ikke bompengene for å kjøre på privat vei og vedtok ekstraforelegget. Det får være måte på hva statsministeren skal svare for.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....

En sjåfør betalte ikke bompengene for å kjøre på privat vei og vedtok ekstraforelegget. Det får være måte på hva statsministeren skal svare for.
    Selvsagt…

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Heite. Jeg tok bussen her om dagen og den hadde blankslitte dekk. Får jeg bot?

Jeg ser Siv Sjokkert har kommet på banen nå, og hun er ikke sjokkert. :eek: Hva kan legges i det ::)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....
    Enig, det er bare FrPere som må henges ut for å bryte lover.

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....
    Du får henge ut den som da brøt denne loven da. Sjåføren. Jobben til sjåføren innebærer jo nettopp å holde orden på dette.

V

vredensgnag

Gjest
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....
    Du får henge ut den som da brøt denne loven da. Sjåføren. Jobben til sjåføren innebærer jo nettopp å holde orden på dette.
    Jens har jo tidligere skutt tamrein mens han var på reinsdyrjakt. Gir vi også her sjåføren skylden? Eller andre beleilige i følget?

Vedlegg

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....
    Hvorfor det? Jensemann var jo ute på spesialoppdrag må vite. Sjåføren forholdt seg nok til dette og gjorde akkurat det han hadde fått beskjed om…

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    KjellR skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....
    Hvorfor det? Jensemann var jo ute på spesialoppdrag må vite. Sjåføren forholdt seg nok til dette og gjorde akkurat det han hadde fått beskjed om…
    Vet du noe om dette?

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.135
    Spiralis skrev:
    baluba skrev:
    Det forundrer meg litt at vi er så liberale at vi ikke ser det mest åpenbare poenget til kritikerne av Hoksrud. Der jeg er motstander av loven fordi den straffer de som allerede er straffet, jeg ser da bort fra at det også finnes de som er glade prostituerte, så er det de som ikke er enig med meg i det. Dette er nemlig en spesiell frihet. Noen vi kalle det en frihet til å gjøre ting mot sin vilje. De aller fleste prostituerte er ikke såkalt glade horer, så aspektet med utnytting eksisterer fortsatt. Det skal ikke så mange moralske anfektelser til før det å være horekunde er mye mer belastende enn det jeg personlig mener.
    Ja da var "hverdagen" tilbake og det på en søndag! Baluba bringer sakligheten tilbake i debatten. :-\

Jo kan følge din logikk her Baluba, de "glade horer" finnes helt sikkert, men nei de er nok ikke i flertall. Men likvel er det et spørsmål om det riktig å forby sexsalg/kjøp av den grunn. Hallikvirksomhet var allerede forbudt, menneskehandel var allerede forbudt. Hvis disse to lovforbudene ikke virket, hva var da meningen med å innføre nok et forbud som man på forhånd visste ikke ville gi noe positivt bidrag hvis formålet var å hjelpe de prostituerte. "Symboleffekten" er svaret, men symboler bør imo holdes langt unna lovgiving! Lover bør tuftes på saklighet og kunnskap, ikke følerier! Passer vi ikke på dette er vi raskt ute å kjøre. Husk at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner!

Ingen av min omgangskrets har noensinde innrømmet at de har kjøpt sex, det er vel ikke noe å skryte av for det er jo samtidig en innrømmelse av at dette er den eneste måten jeg får sex på. Og den tror jeg sitter laaangt inne hos de fleste. Skulle man tro i allefall. Men etter som man hører blir sagt er det mange helt "vanlige" familiefedre som kjøper tilfeldig sex på gata, og da faller jeg helt av lasset, hvorfor i all verden gjør det?? OK det er sikkert like mange grunner som det er horekunder, men jeg klarer ikke å forstå at de gidder å gjøre seg så små hvis de nå har en som venter der hjemme.
    Men Spiralis da. Du vet vel at fagfolk er fagfolk.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.700
    Sted
    Gjest skrev:
    KjellR skrev:
    Nifelheim skrev:
    BT skrev:
    Nifelheim skrev:
    KjellR skrev:

VG:

De godtok forelegget....
    Vet du noe om dette?
    Næh. Men er det ikke det sannsynlige scenarioet da..?
    Men det kan jo steike meg være sjåføren. Jens sov sikkert…

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Super skrev:
    Men Spiralis da. Du vet vel at fagfolk er fagfolk.
    Hr. Hogsrud stoler også på fagfolk. På spørsmål om hvorfor ha oppsøkte horehus, om han ikke fikk dekket sine behov hjemme, svarte han "Kona er bra hun, men du vet, fagfolk er fagfolk."

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det bør vel være en nedre grense for hva offentligheten skal bry seg med. Mindre saker som parkeringsbøter eller 10 km over fartsgrensen er definitivt under grensen, men vi må regne med at grafseinstinktet fanger opp et bordellbesøk. Den handler vel litt både om hvor graverende overtredelsen er og hvor spektakulær den er. Det er ikke kynisk å mene det. Enhver fis skal vel ikke registreres heller?

Nå er det slik at statsministeren ikke har sluppet unna denne bom-saken, for ellers hadde vi ikke omtalt den her. Man kan jo da ikke påstå at FrP blir tatt mens AP ikke blir tatt, all den tid at begge to faktisk er tatt i sine respektive saker. Det er et rart syn på virkeligheten når det faktumet undertrykkes med å insinuere at bare FrP blir tatt, for bare det faktum at vi diskuterer dette nå motbeviser den påstanden. Nå er det ikke slik at det er det som er temaet her, men generelt så er det den låten det spilles mest.

Det bør heller ikke være vanskelig å se at et besøk på bordell er adskillig mer interessant for pressen å rapportere enn en bompengesak? Jeg har i alle fall ingen problemer med å se forskjell på de to sakene, og å mene at den ene ikke fortjener mer oppmerksomhet enn en notis, mens den andre nok er verdt mer for løssalgsmedia.

I bordell-saken er det bare kone og barn som har rett til å påta seg offerrollen - ikke Hoksdal, partiet og i alle fall ikke de hårsåre tilhengerne av partiet, som ser ut til å lide av personlige messiaskomplekser hver gang en lederskikkelse blir slemt behandlet.

Jeg ønsker ikke å bagatellisere den saken Jensemann har rotet seg borti nå. Den vet jeg for lite om, og synes vel egentlig den er ganske uinteressant. Den kommer til å dø ut fordi den ikke innehar noe spektakulært element i seg.

Nå merker jeg at jeg er litt trøtt i trynet, og sikkert ikke helt sammenhengende i det jeg skriver. Trøtt søndag. Får ta meg en gåtur igjen for å skjerpe hodet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Man slår ikke stort opp i media at noen har vært på bordellbesøk.
    Man skal ikke straffe uskyldige barn med å fortelle hele verden at pappan er en horebukk.
    De som er ansvarlig for dette burde vært pisket på ballan med rusten kjetting.

N

Nifelheim

Gjest
    BT skrev:
    Man skal ikke straffe uskyldige barn med å fortelle hele verden at pappan er en horebukk.
    Når faren er stortingsrepresentant og bordellbesøket er ulovlig per norsk lov så er det greit å slå det opp. Hadde han vært utro med en elskerinne så hadde du hatt helt feil. Da skulle de ikke ha nevnt det.

Det som var størst kritikkmessig fra tv2 var innledningen i innslaget der de viser FPU-folka drar på strippeklubb.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er ikke greit i heletatt. Det er en skam, og vitner om mangel på dømmekraft og emosjonelle evner.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^Det er ofte vanskelig for de rene hjerter å se personer - i ekstrem forstand har vi dødsmarkene. Men det er klart; når loven er av slik en viktighet - og ikke bare fordi det er en lov - så må en del andre hensyn vike. En ting er å voldta noen på et hotellrom, noe annet å kjøpe litt massasje av erogene soner. Men en lov er en lov er en lov er en lov… Byråkrater forstår slikt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Klart en lov er en lov. Bot skal han ha.
    Men å straffe barna og øvrig familie i tillegg skal man holde seg for god til.
    Denne typen mediestraff overgår lovbruddet så til de grader.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Hvorfor var Fpu med til Riga? Kurs? Veiledning? Rekreasjon etter et tungt år med mye negativ omtale for partiet?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Gjest skrev:
    Hvorfor var Fpu med til Riga? Kurs? Veiledning? Rekreasjon etter et tungt år med mye negativ omtale for partiet?
    En liten belønning for innsatsen, på skattebetalerenes regning? Husk at også FrP/Fpu mottar statsstøtte.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    De er vel blitt for gamle til dyreparken i Kristiansand og Tusenfryd.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Man kan slå det opp stort, men trenger ikke gjøre det. Hensynet til familien burde telle mest, men jeg er redd for at det ikke var noen vei utenom et oppslag heller. Det er nok mer et spørsmål om dimensjonering, for det dreier seg tross alt ikke om en fabrikkert historie. Prostitusjon er veldig tabubelagt i norsk kultur, og det faktum at sex-industrien i stor grad lever av desperate kvinner, spesielt i det gamle Øst-Europa, gjør at også andre enn Ottar har følelser om den praksisen. At denne horen tilsynelatende er ganske privilegert forandrer ikke på det faktumet at moralister av forskjellig art vil finne god ammunisjon her. Som arbeidsgiver til Hokstad ville jeg stilt han spørsmålet om han ikke forstod at med spotlighten på seg så er det illojalt overfor en arbeidsgiver som har lovlydighet som et viktig premiss å foreta slike besøk, siden faren for å bli hengt ut er overhengende. Vi må ikke fullstendig glemme at det er selvpåført, det dreier seg ikke om bevisst politisk ulydighet, og at folkevalgte og andre i spotlighten blir stilt til ansvar for alle mulige saker. Jeg tror personlig at Hokstad føler seg som en amatør nå.

Det andre punktet bør være en selvfølgelighet, og både debattanter og observatører har i altfor liten grad tatt hensyn til barn og kone. Tidligere hadde det vært mulig å gjøre dette til en liten affære, men i en tabloid hverdag der dagspresse og kommersiell tv slåss om kronene så har vi en hardere mediehverdag nå. Alt TV2 foretar seg er gjort ut fra rene pengemotiver. Det var årsaken til at de på nittitallet fant det lukrativt å fungere som mikrofonstativ for FrPs populistiske utspill, og det er årsaken til at de finner det lukrativt å sparke hunden som allerede ligger nede. I musikkbransjen hadde vi et uttrykk for å beskrive britisk musikkukepresse: push 'em up to pull 'em down. FrPs forhold til den reklamebaserte presse er kanskje litt preget av den filosofien nå? Rottene forlater det synkende skipet osv osv.

Dette er nok kostnaden av at vi begynner mer og mer å ligne på den reklamefinansierte mediehverdagen vi har sett i andre land, de som har kommet lenger i den kommersielle mediautviklingen enn det vi er. Uskylden til norsk media er forlengst borte, det er ikke mulig å få blod på fingeren lenger. Det er den uønskede bieffekten av den revolusjonen som startet ved nyttårsaften 1981/2. Det vi opplever nå er nissen på lasset, en nisse som har tatt livet av folk før.

Det siste punktet har jeg strøket over, og det er fordi dette er resultatet av en utvikling vi egentlig har ønsket oss. Vi ønsker oss et mediesamfunn som overlever på kommersielle vilkår, og scoops er en viktig inntektskilde. Skal nyheter være så verdifulle at selv kikking gjennom nøkkelhullet som dette er nødvendig? Det er et spørsmål som jeg tror blårussen vil svare ja til. Sett bort fra unge karrieresugne journalistspirer som ser media som sin vei til kjendislivet tror jeg de færreste seriøse journalister ønsker å befatte seg med denslags dyneløfting. Uansett så er det ingen grunn til å straffe journalistene som ikke har gjort noe ulovlig, men vi kan straffe mediet som brakte oss nyheten med å boikotte det. Dessverre er nok folk flest såpass glad i Se & Hør-journalistikk at TV2 ikke kommer til å se noen effekt på neste markedsmåling. Det er kun folket som kan straffe her, og de kommer ikke til å gjøre det.

Til syvende og sist blir alle vi som diskuterer dette i de elektroniske media de mest skyldige her. Vi holder saken varm, og kommer til å bidra at saken får et par ekstra ukers levetid til slutt.

Forvirrende nok nå? Selvfølgelig, det handler jo om etikk og moral. Det vil alltid være forvirrende. Dette er en av de sakene der få klarer å se saken fra noe annet perspektiv enn sitt eget, enten det er liberalt eller moralistisk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "Siv holder liv i skandalen"

-Frp-leder Siv Jensen holder Hoksrud-saken varm. Hadde det ikke vært best for Hoksrud og familien hans om hun hadde holdt munn?

-På forsiden av Dagsavisen gikk Jensen til frontalangrep på norsk presse. Det samme budskapet ble fremført på NRK Radio om morgen, og til journalistene som hadde møtt opp på Frps sentralstyremøte i går ettermiddag.

Hoksrud-saken ble holdt varm av Siv Jensen. Men nå handlet det mest om at Frp også var et offer i saken. Som vanlig.

-Frp-lederen har hatt flere dager til å tenke over hvordan hun skal håndtere denne saken. Nå har hun bestemt seg for å bruke den til partiets fordel. Raseriet mot pressen skal veksles inn i Frp-sympati. Nok en gang er det partiet som tar offerrollen i en sak.

-Et spørsmål står igjen. Det vet jeg ikke om vi noen gang får svar på. Men det er et sentralt spørsmål. Hvem tipset TV 2 om Hoksruds Riga-tur? Antageligvis vel vitende om at det kom til å koste ham karrieren. Det var ikke første gang Frp-politikeren var på guttetur til Baltikum.

-Jeg har ingen grunn, og det vil jeg understreke, til å mistenke noen i Frp for å ha tipset TV 2. Men det er ikke bare jeg som lurer på hvordan TV-kanalen visste hva som skulle skje.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10030274

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.345
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Herlig forklaring fra lovens håndhevere, som setter fingeren på sexlovens uhåndgripelige absurditeter.

- Hoksrud forklarte seg på en måte som tilsa at det fant sted en seksuell handling mellom ham og den prostituerte. Det er snakk om massasje over hele kroppen. Det innbefatter intime kroppsdeler som omfattes av sexkjøpsloven, sier påtaleansvarlig Knut Kolloen i Telemark politidistrikt til Dagbladet.
    Sistatet ovenfor er direkte skremmende. Det er mer nedrig en selv den mest perverse sexakt.
    Våre politikere samt politi og påtalemyndigheter (som burde prioritere noe viktigere enn moralsk forargelse) burde skamme seg dypt.

N

nb

Gjest
    lars_erik skrev:
    Frp-lederen har hatt flere dager til å tenke over hvordan hun skal håndtere denne saken. Nå har hun bestemt seg for å bruke den til partiets fordel. Raseriet mot pressen skal veksles inn i Frp-sympati. Nok en gang er det partiet som tar offerrollen i en sak.
    Her er jeg enig med deg - med mindre dette er klarert med de involverte, dvs Hoksund med familie synest jeg Jensen burde la denne saken ligge.

G

Gjestemedlem

Gjest
    nb skrev:
    lars_erik skrev:
    Frp-lederen har hatt flere dager til å tenke over hvordan hun skal håndtere denne saken. Nå har hun bestemt seg for å bruke den til partiets fordel. Raseriet mot pressen skal veksles inn i Frp-sympati. Nok en gang er det partiet som tar offerrollen i en sak.
    Her er jeg enig med deg - med mindre dette er klarert med de involverte, dvs Hoksund med familie synest jeg Jensen burde la denne saken ligge.
    Spørs hvordan den blir brukt. Blir den brukt til å påvise lovens absurditeter og hvor nødvendig det er med en revurdering her så er det bare av det gode. Skal den kun brukes til sympatihøsting så slår det uansett tilbake på avsender. Folk er utmerket godt i stand til å sympatisere med mannen og ønske loven revurdert og likevel ikke få noen økt sympati for Frp. Den sympatien kommer først hvis de vil fronte en lovendring, og spesielt hvis de andre partiene stritter i mot av hensyn til kristenfolk og ottarbevegelsen.

wilbur-x

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Antall liker
    1
    Og de som virkelig var moralsk støtt har vel nå andre og reelle saker å fordype seg i (gjeeesph).

G

Gjestemedlem

Gjest
    Artikkelen i VG er bra og har mange interessante aspekter.

Birkeland fremstår jo ganske sympatisk i artikkelen, og det er bra at pressen klarer å skille mellom personen og politikeren. Han ble kjørt beinhardt i avisene når han var ordførerkandidat, da var det helt relevant og på sin plass. Slike handlinger og holdninger kan man ikke godta hos ordførere. Greit at de nå slipper ham til som menneske når har er blitt privatperson og har forlatt politikken.

På det personlige plan ser det ut som han har kommet styrket ut av dette. Han har jo fått gjennomgå med både opphold i fengsel og offentlig gapestokk, og ved å takle dette vil vel en eventuell stigmatisering pga. sin legning være nærmest som et hyggelig avbrekk. Det blir vel uansett mindre problematisk å takle enn han må ha forestilt seg før denne saken kom opp.

Et annet interessant punkt er den unnskyldningen han brukte til å rettferdiggjøre, for seg selv, den overvåkningen og nakenfilmingen han bedrev av sine gjester. Han så på dette som 'a victimless crime', siden de aldri skulle vite om dette ville de heller ikke blir skadelidende. Det er jo interessant å tenke over den problemstillingen, for den angår oss alle med den svært omfattende overvåkningen som nå foregår fra myndighetenes side, i Norge og andre land, mot oss. I hvilken grad er vi skadelidende før vi får vite om det.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    At haer homofil er greit, at han snikfilmer nakne, unge gutter for å tilfredsstille sine lyster er aldeles ikke greit. Uansett hvor ydmyk han spiller nå.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Birkedal sin unnskylding var en klassisk rasjonalisering. Og at han står frem som homse nå på denne sympatiske måten, kan jo også ha med den forestående rettsaken å gjøre. Smart som han er vet han nok å sette seg i best mulig lys før saken, som jo er svært alvorlig, kommer opp.

Men ut over det, bidrar han til at det blir litt lettere for andre å være den en er, enten det er nå sånn eller slik. Og at vi får større rom til å være den vi er kommer oss alle til gode i form av et litt åpnere, litt friere og litt rausere samfunn. Det er et godt avskammingstiltak vi her er vitne til. Og det er bra.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn