lars_erik skrev:
Bare å antyde at man har forståelse for noe som helst av ABBs tanker, er så hårreisende og sykt at man burde tilkalle nærmeste hvitfrakk- før en ny gærning setter i gang.
Der tror jeg du tar skammelig feil, og spør du meg er det en slik tilnærming - å skjære alt over en kam - som er uheldig. Jeg er selvsagt enig i at manifestet er et sammensurium av veldig mye forskjellig, og hvor det meste er helt forkastelig og direkte sykt. Men på den annen side hvis man ikke våger å ta opp de tingene hvor jeg tror faktisk mange i Norge mener at han i det minste er inne på noe, tror jeg det for samfunnet på lengre sikt vil være en tabbe. Det er jo nettopp det å undertrykke ting som jo her viser seg å være det farligste. Man må ikke la følelser styre debatten slik at det nå nesten blir tabu å diskutere innvandring, islamisering osv. Det er det vel politisk bred enighet om at vi må forhindre.
Ellers vil jeg legge til at det virker som flere her inne er temmelig venstrevridde, også til venstre for AP, og i hvert fall litt feilaktig anklager FrP for å stå for en annen politikk enn det de står for, lurer nesten på om denne tråden noen ganger burde ha hett "Demokratene, hva nå?"...