rolfozzy skrev:Takk. Tror det blir bra. Mer frampå enn Abe. Større lydbilde. Dypere bass.65finger skrev:Grattis!! håper det er bra!!!
Men egentlig har jeg bare spilt et par timer med den, så jeg trenger mer tid til og fordøye den.
Dette er faktisk min erfaring og når man har med kvalitets komponenter å gjøre, bare man har ett godt underlag å sette de på!!, man skulle jo nesten tro konstruktøren visst hva han gjorderolfozzy skrev:Den spiller faktisk best når den bare står på de beina som er montert på den.
Kan jaggu begynne og lure på det. ;Dmusicus skrev:Dette er faktisk min erfaring og når man har med kvalitets komponenter å gjøre, bare man har ett godt underlag å sette de på!!, man skulle jo nesten tro konstruktøren visst hva han gjorderolfozzy skrev:Den spiller faktisk best når den bare står på de beina som er montert på den.;D ...
mvh
Takk, JanOlav. Display ja. Det må være noe med meg og display.JanOlav skrev:Gratulerer Rolf!Endelig var den på plass, den etterlengtete GamuT ! ;D
Ser fin ut, lesbart display er det også, da er jo en oppgradering i boks allerede.![]()
Kanutten er grei, bare det ikke blir assosiasjoner til kaputten så.65finger skrev:Ser fin ut gamutten. Navner minner meg om kanutten
Kjøre deg en tur til Birger og hans loddebolt, sette på ei rød lampe.rolfozzy skrev:Takk, JanOlav. Display ja. Det må være noe med meg og display.JanOlav skrev:Gratulerer Rolf!Endelig var den på plass, den etterlengtete GamuT ! ;D
Ser fin ut, lesbart display er det også, da er jo en oppgradering i boks allerede.![]()
Sterk rødt som ikke lar seg dempe. Og ikke nok med det. Jaggu er det ikke klint en sterktlysende blå diode midt på spillern i tillegg. Men den skal jeg få dempa, fjerna dekket til.
Ikke noen mer lamper. Er det mulig så fjerner jeg den.JanOlav skrev:Kjøre deg en tur til Birger og hans loddebolt, sette på ei rød lampe.rolfozzy skrev:Takk, JanOlav. Display ja. Det må være noe med meg og display.JanOlav skrev:Gratulerer Rolf!Endelig var den på plass, den etterlengtete GamuT ! ;D
Sterk rødt som ikke lar seg dempe. Og ikke nok med det. Jaggu er det ikke klint en sterktlysende blå diode midt på spillern i tillegg. Men den skal jeg få dempa, fjerna dekket til.![]()
Du verden, det får man si, bruker sette mye god elektronikk på det jeg og...rolfozzy skrev:Quadraspire er vel ikke det verste og plassere ting på heller.musicus skrev:Dette er faktisk min erfaring og når man har med kvalitets komponenter å gjøre, bare man har ett godt underlag å sette de på!!, man skulle jo nesten tro konstruktøren visst hva han gjorderolfozzy skrev:Den spiller faktisk best når den bare står på de beina som er montert på den.;D ...
mvh
Sliter ikke med det jeg :atonal skrev:Forøvrig høres det kjent ut dette med å avdekke gode og ikke fullt så gode innspillingerEn venner seg til det, for å si det slik, og musikken blir atter det viktigste.
Dette eksemplaret har jeg spilt mye på de siste to årene før jeg solgte, i februar tror jeg. (Så den har hatt en omflakkende tilværelse i det siste.) De som mener det ikke høres forskjell på CD-spillere, burde ta en lytt på denne. Den låter ganske ulikt alle andre spillere jeg har hørt, veldig analogt, med ett voldsomt skyv i øvre bass\nedre mellomtone. Myk og litt mørk lyd, kjempeflott på rock\jazz uten altfor avanserte arrangement med mange instrument samtidig i lydbildet, da kunne den rote det litt til.rolfozzy skrev:
Takk. Ja jeg har kommet meget langt i tilvenninga til spillern. Kan vel strekke meg så langt at jeg kan si jeg er fornøyd.atonal skrev:Dette høres jo meget bra ut, rolfozzy. Gratulerer med spilleren
Forøvrig høres det kjent ut dette med å avdekke gode og ikke fullt så gode innspillingerEn venner seg til det, for å si det slik, og musikken blir atter det viktigste.
Artig at en tidligere eier stikker innom. Jeg er helt enig i at den spiller helt ulikt alt annet av cdspillere jeg har hørt. Det krevde noen timer med tilvenning før det satt hos meg. Men jeg føler at nå sitter det bra.ahe skrev:Dette eksemplaret har jeg spilt mye på de siste to årene før jeg solgte, i februar tror jeg. (Så den har hatt en omflakkende tilværelse i det siste.) De som mener det ikke høres forskjell på CD-spillere, burde ta en lytt på denne. Den låter ganske ulikt alle andre spillere jeg har hørt, veldig analogt, med ett voldsomt skyv i øvre bass\nedre mellomtone. Myk og litt mørk lyd, kjempeflott på rock\jazz uten altfor avanserte arrangement med mange instrument samtidig i lydbildet, da kunne den rote det litt til.
I mitt oppsett synest jeg den spilte best på de ubalanserte utgangene, men det er faktisk mindre gain på balanserte utganger.
Den passer ypperlig til litt lystklingende komponenter, som for eksempel høyttalerene jeg hadde før, JM Lab Electra 920.1. Da jeg kjøpte Gradient Revolution 05 syntes jeg detaljene i toppen ble noe svakt framhevet, selv om de var der. Dette, i tillegg til at jeg også ønsket å spille litt SACD, gjorde at jeg kjøpte ny spiller.
Etter min mening har du fått en meget bra spiller til prisen, selv om også jeg irriterte meg over både røde og blå lysdioder. ???
Den fungerte ihvertfall helt feilfritt i tiden hos meg.
Hipp hipp hurra for 10 cd spiller's jubileumetrolfozzy skrev:Jeg har et lite jubileum når det gjelder siste tilveksten til Gruva.
Det er min cdspiller nr. 10 siden jeg kjøpte min første i 1985.
Denon
Denon
Onkyo
Pioneer
Sony
Sony
Jolida
Ancient
Abrahamsen
GamuT
Jeg så den testen.ahe skrev:GamuT CD1 mk2 er forøvrig testet i Fidelity nr.1., se side 42.
http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/01.pdf
Som tidligere eier av spilleren, må jeg si meg veldig enig med Vadseth angående hans konklusjon av spilleren, selv om din spiller er en mk1.
Helt korrektrolfozzy skrev:Spilte Folksinger - Muddy Waters når Jan var her i går. Han påsto han aldri hadde hørt den så bra før.
Jeg ser også lenger oppe her at du fortsetter den gode trenden du er inne på som skribent.JanR skrev:Helt korrektrolfozzy skrev:Spilte Folksinger - Muddy Waters når Jan var her i går. Han påsto han aldri hadde hørt den så bra før.
Har en mistanke om at den spilleren bare vokser på en, tror du har gjort ett bra kjøp der rozzy.
Edit:
The Felice Brothers (korrekt?) var ett nytt og meget spennende bekjentskap, svingte
/jan
Hehe ikke sant.rolfozzy skrev:Ja grøss og gru for digitalis. En allergi jeg har full forståelse for kan være meget plagsom.
Noen timer har det blitt i dag også. Har noen tusen cdplater jeg må høre på nytt.JanR skrev:Blitt noen timer i gruva alt kjenner jeg deg rett.
Smilet går nesten rundt i dag også ?
/jan
Evolusjon er nok ordetrolfozzy skrev:Noen timer har det blitt i dag også. Har noen tusen cdplater jeg må høre på nytt.JanR skrev:Blitt noen timer i gruva alt kjenner jeg deg rett.
/jan
Tror det var Mbare som nevnte etter siste besøket at det ikke hadde skjedd noen revolusjon i Gruva. Etter noen timer slik det er nå, så er det ihvertfall ganske nærme en revolusjon. ;D
Ja egentlig så er nok det riktigere det.JanR skrev:Evolusjon er nok ordetrolfozzy skrev:Noen timer har det blitt i dag også. Har noen tusen cdplater jeg må høre på nytt.JanR skrev:Blitt noen timer i gruva alt kjenner jeg deg rett.
/jan
Tror det var Mbare som nevnte etter siste besøket at det ikke hadde skjedd noen revolusjon i Gruva. Etter noen timer slik det er nå, så er det ihvertfall ganske nærme en revolusjon. ;D
/jan
Ikke sikkert det ser likedan ut i stua di når modern har reist.Mbare skrev:Gratulere så mye! Godt å få katta ut av sekken, GamuT'en inn i rack'et og harnisket plassert på stumtjenern, tipper jeg. Må se å komme meg utover å få hørt på dette, tviler på at jeg rekker før 17. mai - neste uke kommer mine foreldre () og brodern, så her blir det familemorro for alle penga. Tipper modern blir rørt når hun ser hvordan stua mi egentlig ser ut - de bildene hun har sett inkludere ikke de nye, fine, flotte og vakre akustikktiltakene mine.