S
Slorbak
Gjest
Guida Gruvetur.

Rega er nok en god cd spiller som en kan leve med. Hvor god den er i forhold til andre dyre spillere vet jeg ikke. Men jeg mener at en skal spille omtrent allt av cd og ha et godt lydbilde uansett innspilling. Da har man en god cd spiller.
Kjøpte Abe av Rolf og denne spiller meget godt,men den han får nå er jeg spent på.
Mvh Roar
JanOlav skrev:Helt klart at Rega har fått til noe der, vinyllyd kalles det vist!Slorbak skrev:Mbare skrev:Tja. Slik jeg tenker om det og hørte det, vil jeg mene at jeg oppfattet Rega'en som avrullet i både topp og bunn - det ble et annet trykk i trommene og de vokste i størrelse med Cayinen - ditto for oppover i registret, f.eks. på cymbaler. I tillegg syns jeg Cayinen var mer oppløst, i den forstand at det kom til mer luft, detaljer, mikrodynamikk. Det gjør at jeg oppfatta Regaen som "varm, rund og ufarlig" - i den forstand at den i liten grad vil være irriterende, avslørende, utstikkende i forhold til de platene som blir spilt og resten av anlegget. Sånn sett er den ufarlig fordi den vil kunne gli inn i nesten hva som helst og ikke etterlate noen harde kanter e.l. Hang det på greip?
Vi vinylgutter liker denne litt avrundete og gode lyden. Regaen spiller jevnt trutt og bra på alt av cd innspillinger. For meg er dette det viktigste av alt. Abe klarer også dette. (Bedre)
Mvh Roar
Cayin er en hifispiller. 8)
Testa min Rega mot en CD 251, samme oppfatning her som hos Rolf.
Rega er nok en god cd spiller som en kan leve med. Hvor god den er i forhold til andre dyre spillere vet jeg ikke. Men jeg mener at en skal spille omtrent allt av cd og ha et godt lydbilde uansett innspilling. Da har man en god cd spiller.
Kjøpte Abe av Rolf og denne spiller meget godt,men den han får nå er jeg spent på.
Mvh Roar