Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

JanOlav skrev:
    Slorbak skrev:
    Mbare skrev:
    Tja. Slik jeg tenker om det og hørte det, vil jeg mene at jeg oppfattet Rega'en som avrullet i både topp og bunn - det ble et annet trykk i trommene og de vokste i størrelse med Cayinen - ditto for oppover i registret, f.eks. på cymbaler. I tillegg syns jeg Cayinen var mer oppløst, i den forstand at det kom til mer luft, detaljer, mikrodynamikk. Det gjør at jeg oppfatta Regaen som "varm, rund og ufarlig" - i den forstand at den i liten grad vil være irriterende, avslørende, utstikkende i forhold til de platene som blir spilt og resten av anlegget. Sånn sett er den ufarlig fordi den vil kunne gli inn i nesten hva som helst og ikke etterlate noen harde kanter e.l. Hang det på greip?
    :)

Vi vinylgutter liker denne litt avrundete og gode lyden. Regaen spiller jevnt trutt og bra på alt av cd innspillinger. For meg er dette det viktigste av alt. Abe klarer også dette. (Bedre)

Mvh Roar
    Helt klart at Rega har fått til noe der, vinyllyd kalles det vist! ;)
    Cayin er en hifispiller. 8)
    Testa min Rega mot en CD 251, samme oppfatning her som hos Rolf.

Rega er nok en god cd spiller som en kan leve med. Hvor god den er i forhold til andre dyre spillere vet jeg ikke. Men jeg mener at en skal spille omtrent allt av cd og ha et godt lydbilde uansett innspilling. Da har man en god cd spiller.
    Kjøpte Abe av Rolf og denne spiller meget godt,men den han får nå er jeg spent på. :)

Mvh Roar

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    JanOlav skrev:
    Slorbak skrev:
    Mbare skrev:
    Tja. Slik jeg tenker om det og hørte det, vil jeg mene at jeg oppfattet Rega'en som avrullet i både topp og bunn - det ble et annet trykk i trommene og de vokste i størrelse med Cayinen - ditto for oppover i registret, f.eks. på cymbaler. I tillegg syns jeg Cayinen var mer oppløst, i den forstand at det kom til mer luft, detaljer, mikrodynamikk. Det gjør at jeg oppfatta Regaen som "varm, rund og ufarlig" - i den forstand at den i liten grad vil være irriterende, avslørende, utstikkende i forhold til de platene som blir spilt og resten av anlegget. Sånn sett er den ufarlig fordi den vil kunne gli inn i nesten hva som helst og ikke etterlate noen harde kanter e.l. Hang det på greip?

Vi vinylgutter liker denne litt avrundete og gode lyden. Regaen spiller jevnt trutt og bra på alt av cd innspillinger. For meg er dette det viktigste av alt. Abe klarer også dette. (Bedre)

Mvh Roar
    Helt klart at Rega har fått til noe der, vinyllyd kalles det vist! ;)
    Cayin er en hifispiller. 8)
    Testa min Rega mot en CD 251, samme oppfatning her som hos Rolf.

Rega er nok en god cd spiller som en kan leve med. Hvor god den er i forhold til andre dyre spillere vet jeg ikke. Men jeg mener at en skal spille omtrent allt av cd og ha et godt lydbilde uansett innspilling. Da har man en god cd spiller.
    Kjøpte Abe av Rolf og denne spiller meget godt,men den han får nå er jeg spent på. :)

Mvh Roar
    Du er ikke alene om å være spent...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

Samma f hvordan cd spiller du har , bare du har en bra vinylrigg....og det har du jo.... ;D

Espen

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.314
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Guida Gruvetur.

ssm skrev:
    Samma f hvordan cd spiller du har , bare du har en bra vinylrigg....og det har du jo.... ;D
    Ord!!!

Men Rozzy hadde slett ikke gæ'ern lyd med Abrahamsen, så jo; en er nok nysgjerrig på hva som
    kan blitt funnet verdig til avløserrollen..... ::)

Vennlig hilsen

Morten

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

For alt vi vet er kanskje Rega'n den nye ? ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

ssm skrev:

Espen
    Ja platespilleren er jeg fornøyd med. Jeg har ikke noe behov for og strekke det noe lenger med hensyn til denslags. Men nå har jeg såpass mange fler cdplater enn vinylplater at det blir mest spilling av det. Og da er det greit og ha en brukbar cdspiller også.
    Men det er en sjangs jeg har tatt med og kjøpe en spiller jeg aldri har hørt. Innfrir den ikke forventningene ryker den rett tilbake på bruktbørsen igjen.
    Nå er det vel slik at jeg har tro på at det blir en oppgradering, ellers hadde jeg ikke tatt sjangsen.

Når det gjelder platespillern min så er det så godt som null informasjon og finne om den på nettet. Men jeg har hørt at den ble lagd fra ca. 1990-1993.
    Den skulle ta opp konkuransen med Linn LP 12. Og ifølge de som vet noe om dette så greide den visst den oppgaven med glans.
    Men den ble noe dyr og produsere så det ble ikke så mange eksemplarer som ble lagd. Og det var vel også da som Systemdek la inn årene. Dette er informasjonen jeg har om spilleren.
    Er det noen som har hørt/vet noe annet så fortell.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Ny Dylan i morgen. ;D

Årets plate. Garantert. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    JanR skrev:

/jan

;D ;D ;D
    Nei det er ikke det. Slorbakken skal ikke selge den.
    Men han lar den nok gå hvis prisen er riktig.

skal vi si 300,- ?

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:

/jan

;D ;D ;D
    Nei det er ikke det. Slorbakken skal ikke selge den.
    Men han lar den nok gå hvis prisen er riktig.

skal vi si 300,- ?

Den har fulgt meg i mange år,bare et år avbrekk. Den blir hos meg. Litt eieglede og ha en slik også.
    Du har jo gitt den god omtale. :)

Når ankommer den nye da?

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Ny essensiell plate i Gruva. Dæven så bra den er !

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Guida Gruvetur.

Neste nye ut. Bilde av ny CDspiller om 5 minutter

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Liker denne.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.646
    Guida Gruvetur.

The Felice Brothers er tidvis helt fantastisk. Har du hørt deres Tonight At The Arizona lp ? Den vil jeg tro passer ørene dine som hånd i hanske.

Rockefeller Druglaw Blues fra nevnte album

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Nytt bekjentskap for meg dette. Men så jævli bra at en bestilling må avsted.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

gleder meg til å følge med på cd siden i denne tråden , blir spennede....du fikk fatt i dylan skiva ja....

Uansett så fan som du er hadde du nok gått herdt tilverks dersom platebunken begynte å minke og køen var lang..... ;D

En sann Dylan entusiast som du er...Selv om jeg selv ikke får helt vibber av denne musikken syntes jeg det er flott med ditt engasjement rund den sotre artisten som Bob Dylan er....

Når kommer spellern ;D

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Takk for en hyggelig kveld guttær :)
    Kjekt med privatsjåfør, takk for at du svingte innom BHO.

Og sist men ikke minst, en stoooor takk til Fru rolfozzy for serveringen :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

Oi se her ja....dere har hatt en gruve-sammenkomst , spennede....

Noe nytt som er prøvet ut etc?

Eller var det ren skjær musikkglede som sto i fokus,.?

Espen

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

ssm skrev:
    Oi se her ja....dere har hatt en gruve-sammenkomst , spennede....

Noe nytt som er prøvet ut etc?

Eller var det ren skjær musikkglede som sto i fokus,.?

Espen
    Hemmelig 8)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Takk for bevertning ja. :)
    Høye rekesmørbrød, laks og eggerøre, skinke og ost......snadder.
    Sjokoladekake til kaffen......kan ikke forstå de som klager på standar`n i gruva. 8)
    Det skal nevnes at fru Rolfozzy også la ved noen marie-kjeks......til ære for Jan? ::) ;D ;D
    Ang. lyd......ikke mye nytt i gruva nei, der var alt ved normal god gammel standar. Ingen grunn til drastiske tiltak der. :)
    Kun litt service/etterkontrol av pre-amp i går. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Det er godt og få besøk så blir det litt finmat på meg også. ;D

Tja, noe nytt har jo skjedd her da. Det merka ikke dere, og ikke jeg heller så mye til i går. Jeg viker plass i lyttestolen når jeg har besøk.

Men i dag har jeg hatt noen timer i stolen. Og jeg merka forandring etter at Birger hadde hatt en runde med avbitern i bastarden.

En mer naken, åpen lyd. Mer presis bass. Og i det hele tatt er det dratt enda mer utav preen. Det hjelper og få kutta og forenkla ting tydeligvis. Meget bra.

Ellers har jeg vært ute og klipt hekk i dag. Men jeg ble redda av gong gongen, det begynte og regne. Jeg ser ingen grunn til og legge ut bilder av resultatet.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Ellers har jeg vært ute og klipt hekk i dag. Men jeg ble redda av gong gongen, det begynte og regne. Jeg ser ingen grunn til og legge ut bilder av resultatet.
    Hehe, hadde håpet på noen bilder av deg i full gartner uniform 8)
    Men den gang ei.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Guida Gruvetur.

Birger er jo en racer på disse an kit sakene , og litt frisering av kyndig personell må vel til med ett såpass spesiellt produkt som du har fått bygget "etter egne" skisseringer.

Din er vel uten riia , og strømforsyningen får vel levere litt mere til andre ting , sikkert ikke dumt det.

Flott preamp det der Rolf...også deilig med noe helt nytt , i allefall når man går frem taktfast og vet med sikkerhet hva man skal ¨kjøpe , slik at en ender opp med produktet en god stund etterpå.

PS hold hekkesaksa unna Preampen da Rolf..... ;D det kan fort bli kortere signalveier enn ønskelig av sånt verktøy :D

Mvh Espen

R

RoDa

Gjest
    Guida Gruvetur.

Rolf har ordna seg han med gruve, gromlyd og kjærlig kone som lager god mat!

Får håpe jeg kan liste opp tilsvarende etter en neve tiår når jeg har samme alder.... :D

Vi skulle jo måle litt også, tror det kan bli en egen tråd og "roadmovie" av det.
    (rolfozzy, -morten-, Mbare .... ++?)

Klippe hekken ja, kanskje jeg skulle gjort det samme.... Plutselig var det ikke så veldig stas med mine 210 stk thuja likevel...

R

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

RoDa skrev:
    Klippe hekken ja, kanskje jeg skulle gjort det samme.... Plutselig var det ikke så veldig stas med mine 210 stk thuja likevel...

R
    Har du noen til overs så sleng de over til meg ;)

/jan

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    ssm skrev:

Espen
    Ja platespilleren er jeg fornøyd med. Jeg har ikke noe behov for og strekke det noe lenger med hensyn til denslags.

Ligger en pd 300 med vakum på bruktbørsen her Rolf. Er drivverket i orden på denne og vakumet i orden så får meget god spiller.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:

Espen
    Ja platespilleren er jeg fornøyd med. Jeg har ikke noe behov for og strekke det noe lenger med hensyn til denslags.

Ligger en pd 300 med vakum på bruktbørsen her Rolf. Er drivverket i orden på denne og vakumet i orden så får meget god spiller.

Mvh Roar
    Jeg har en meget god spiller. Den er det tilogmed arm på.
    Det der gamle Luxmanrælet er alt for overprisa.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    RoDa skrev:

R
    Har du noen til overs så sleng de over til meg ;)

/jan
    Det står en 4-5 støkker her også. Syns de er greie og vedlikeholde. Særlig siden det er jobben til kjerringa.

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:

Espen

Mvh Roar

Får ikke bedre drivverk enn disse med vakum Rolf. Det er ganske stor forskjel med vakum på og av. Når en så tenker at drivverket er meget godt i seg selv uten vakum behøver jeg vel ikke si mer ;D ;)

Kjøpt med en flaske whisky og reiser på hytta.

Mvh Roar

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:

Espen

Mvh Roar

Får ikke bedre drivverk enn disse med vakum Rolf. Det er ganske stor forskjel med vakum på og av. Når en så tenker at drivverket er meget godt i seg selv uten vakum behøver jeg vel ikke si mer ;D ;)

Kjøpt med en flaske whisky og reiser på hytta.

Mvh Roar

Mvh Roar
    På hytta? Whisky?
    Skal ikke du gå først i 1.maitoget med rødt flagg imorgen.

Mens du roper "Vi sulter, vi sulter!"

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.248
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

I anledning dagen. En ung Totta synger.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Det var godt med litt Totta :)

Nå er det Hafslundparken med ungene.
    Fortsatt fin 1 mai :)

/jan

J

jahnmar

Gjest
    Guida Gruvetur.

Sånn! Da har jeg lest meg gjennom hele Guida Gruvetur. Heldig du som har en slik gruve! Kjenner jeg faktisk er litt missunnelig. ;)
    Det ble en meget trivelig "tur", med flotte bilder på ferden. Fikk til tider lyst å tenne meg en god sigar, brunt brennevin i glasset, Dylan på anlegget, og volumknappen på klokka 7-8....da er jeg der. ;D

Mvh
    Jahn

EDIT: skriveleif

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn