Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Takk FallenA.

Det er når man har sånt på besøk at det som er viktig her i livet kommer i fokus.
    Og da blir denne hobbyen vår satt i et annet perspektiv og rykker kraftig ned i prioritering.

Men det er nå gøy det også da, hobbyen mener jeg.

Musikk blir aldri uviktig, berre hifi 8)

- er gruvestolen god å sitte i ;)

Mvh. RS

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:
    Takk FallenA.

Det er når man har sånt på besøk at det som er viktig her i livet kommer i fokus.
    Og da blir denne hobbyen vår satt i et annet perspektiv og rykker kraftig ned i prioritering.

Men det er nå gøy det også da, hobbyen mener jeg.

Musikk blir aldri uviktig, berre hifi 8)

- er gruvestolen god å sitte i ;)

Mvh. RS
    Det er sant det. Musikken er viktigst. Alt rundt det er som et julepapir, pen innpakning og sløyfer, men innholdet er det beste.

Gruvestolen er god og sitte i ja. Selv om det er skinn. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Ellers hadde jeg besøk av Solhaug for et par dager siden.
    Han utførte et par modifiseringer på cdspillern.
    Kobla forbi noen filter, og satte inn nye RCA utganger. De gamle var ikke helt med.
    En cdspiller som jeg i utgangspunktet syntes var bra, ble gjort om til den råeste spillern jeg noen gang har hørt.

Moro, veldig moro, hva som kan gjøres med en loddebolt og kunnskap.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Kobla forbi noen filter, og satte inn nye RCA utganger. De gamle var ikke helt med.
    En cdspiller som jeg i utgangspunktet syntes var bra, ble gjort om til den råeste spillern jeg noen gang har hørt.

Interesant.
    God å høre at det bor såpass mye i Gamlutten.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Og etter det har ingen hørt/sett noe fra rozzy ? ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

/jan
    Jeg er tilbake. Dagen og kvelden har vært tilbragt i 80 årsdag hos ei tante på Jessheim. Det ble servert vin, konjakk og whisky. Med andre ord, jeg er ikke i form til de store tastaturutskeielser nå.

Men, hva lurer du på Jan ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

/jan
    Jeg er tilbake. Dagen og kvelden har vært tilbragt i 80 årsdag hos ei tante på Jessheim. Det ble servert vin, konjakk og whisky. Med andre ord, jeg er ikke i form til de store tastaturutskeielser nå.

Bursdager er kos, sjøl har man vært i konfirmasjon i eftan-kveld. Mye god mat om ikke annet.

Lurer ikke på stort, ble bare litt satt ut av " En cdspiller som jeg i utgangspunktet syntes var bra, ble gjort om til den råeste spillern jeg noen gang har hørt. "
    Man ble jo litt nysgjerrig :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

/jan

Bursdager er kos, sjøl har man vært i konfirmasjon i eftan-kveld. Mye god mat om ikke annet.

Lurer ikke på stort, ble bare litt satt ut av " En cdspiller som jeg i utgangspunktet syntes var bra, ble gjort om til den råeste spillern jeg noen gang har hørt. "

/jan
    Må Høres.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:

/jan

/jan
    Må Høres.
    Må vel det ;)

/jan

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Guida Gruvetur.

Den er verdt turen ;)

Skal folk komme ens ærend langveisfra for å høre gruvelyd bør det låte såpass 8)
    Ikke noe fnidder her i gården.

- neste nå blir å se hva jeg kan få ut av poor Abe ??? ::)

Mvh. RS

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

R.Solhaug skrev:
    Den er verdt turen ;)

Skal folk komme ens ærend langveisfra for å høre gruvelyd bør det låte såpass 8)
    Ikke noe fnidder her i gården.

- neste nå blir å se hva jeg kan få ut av poor Abe ??? ::)

Mvh. RS
    :)

Spilte noen timer i går Solhaug og nå har SC blitt mye bedre. Må takke Rolf at han tenkte på meg når denne skulle selges ABE. Den har den lyden jeg skal ha i dette anlegget.

Skal ta meg en tur og høre cd spilleren til Rolf til uken hvis jeg får lov da,og vet du hva Rolf jeg har kjøpt makan til Benzen din.Likte lydsignaturen i denne.

Mvh Roar

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:

Ble det tatt noen bilder av den prosessen, Rofozzy?

Hadde vært veldig interessant å sett hva som ble gjort, for læringens del.
    Ser for meg at jeg nok kommer til å ta en tour de Eastfoldur når sommeren kommer, og jeg drar sørover igjen.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

tore_v1 skrev:
    rolfozzy skrev:

Ble det tatt noen bilder av den prosessen, Rofozzy?

Hadde vært veldig interessant å sett hva som ble gjort, for læringens del.
    Ser for meg at jeg nok kommer til å ta en tour de Eastfoldur når sommeren kommer, og jeg drar sørover igjen.

Nei ingen bilder ble tatt.

Er du på Eastfoldtour, ta bare kontakt. Så er du velkommen i Gruva.

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

:) :) :)

I dag har jeg vært i gruva og få hørt på denne gamuten. :) Nå skal jeg tillegge at jeg ikke har hørt den før snåsa gutten hadde fått gjort noe oppe i denne. Så mine lytteinntrykk er basert på gamu med snåsa oppgradering. :) Fikk også høre den nye platespilleren som er bare innom en tur. Skal vist videre denne. :)

Cd spiller ja,hva skal en si. :) For en dynamikk og den er rå. Det er så stramt lydbilde at jeg egentlig lurer på at det går an.
    Krisphet er vel noe Rolf har manglet og det gjør han ikke nå. Dette er lyd på høyt nivå og helt ærlig så gir dette anlegget snåsa solhaugs sitt kamp helt til døra. Det er bare bassen til solhaug som er i særklasse. Egentlig så synes jeg at høytalerne dine Rolf begynner kansje og ikke og holde mål til resten. Ikke det at de er dårlige men alt det andre er meget så godt og kansje du hadde enda mere hente på andre høytalere.Ikke vet jeg

De som ikke har hørt gruvelyden nå bør gjøre det,det er bare helt rått denne cd lyden om er i gruva.
    Cd spilleren spiller overhodet ikke varmt slik Abe gjorde,den er bare mye råere på alt og lyden virker ærlig og en får det rett i trynet.

Platespiller lyden var også bra,med den nye som var i hus. Jeg ble litt satt ut på den første plata som ble spilt og når en tenker på hva dette koster. Men nok om det. :)

Må bare legge til at nå har jeg hørt 4 anlegg med snåsa solhaugkabler og felles for de er stram bass og en stor åpenhet i lydbildet og mellomtonen er organsisk. For mange vil nok savne bass,men den er der og den bare så jævlig stram og fysisk.

Tusen takk for at jeg fikk komme Rolf.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Slorbak skrev:
    :) :) :)

I dag har jeg vært i gruva og få hørt på denne gamuten. :) Nå skal jeg tillegge at jeg ikke har hørt den før snåsa gutten hadde fått gjort noe oppe i denne. Så mine lytteinntrykk er basert på gamu med snåsa oppgradering. :) Fikk også høre den nye platespilleren som er bare innom en tur. Skal vist videre denne. :)

Cd spiller ja,hva skal en si. :) For en dynamikk og den er rå. Det er så stramt lydbilde at jeg egentlig lurer på at det går an.
    Krisphet er vel noe Rolf har manglet og det gjør han ikke nå. Dette er lyd på høyt nivå og helt ærlig så gir dette anlegget snåsa solhaugs sitt kamp helt til døra. Det er bare bassen til solhaug som er i særklasse. Egentlig så synes jeg at høytalerne dine Rolf begynner kansje og ikke og holde mål til resten. Ikke det at de er dårlige men alt det andre er meget så godt og kansje du hadde enda mere hente på andre høytalere.Ikke vet jeg

De som ikke har hørt gruvelyden nå bør gjøre det,det er bare helt rått denne cd lyden om er i gruva.
    Cd spilleren spiller overhodet ikke varmt slik Abe gjorde,den er bare mye råere på alt og lyden virker ærlig og en får det rett i trynet.

Platespiller lyden var også bra,med den nye som var i hus. Jeg ble litt satt ut på den første plata som ble spilt og når en tenker på hva dette koster. Men nok om det. :)

Må bare legge til at nå har jeg hørt 4 anlegg med snåsa solhaugkabler og felles for de er stram bass og en stor åpenhet i lydbildet og mellomtonen er organsisk. For mange vil nok savne bass,men den er der og den bare så jævlig stram og fysisk.

Tusen takk for at jeg fikk komme Rolf.

Mvh Roar
    Hyggelig du stikker innom av og til, Roar. Ja jeg må jo innrømme det låter djevelsk bra når jeg spiller cd her nå.
    Men om jeg er helt enig når det gjelder høytalerne, det er jeg i tvil om. Jeg syns Heresy III har fulgt godt med på de oppgraderingene som har vært her.
    Det er nok bedre høytalere der ute. Men det er og få de til og spille bra i denne ikke så store Gruva da. Tror nok kanskje det kan bli vanskelig og finne noen som spiller bedre på lag med rommet slik Heresy gjør her.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    Men om jeg er helt enig når det gjelder høytalerne, det er jeg i tvil om. Jeg syns Heresy III har fulgt godt med på de oppgraderingene som har vært her.
    Det er nok bedre høytalere der ute. Men det er og få de til og spille bra i denne ikke så store Gruva da. Tror nok kanskje det kan bli vanskelig og finne noen som spiller bedre på lag med rommet slik Heresy gjør her.
    Vi har vel funnet ut at Forte II blir for voldsomme ja ;)

Litt alvorligere; tror du skal lete lenge etter noen høytalere som spiller så bra som H III gjør i gruva di.
    Artig å høre at Gamleutten spiller bedre og bedre.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Ellers som Slorbakken nevnte så vidt, har jeg denne innom på besøk noen dager.
    En artig sak, som egentlig imponerte litt. Hadde ikke venta meg såpass fra en gammel Dual m/Shure. Og dette er vel en billigutgave både hva gjelder platespiller og pickup.
    Artig :)

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Guida Gruvetur.

Dual i gruva? Du verden :eek:

Mvh. RS

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

R.Solhaug skrev:

Mvh. RS
    Jeg har mista alt av hemninger nå. ;D

Min eldste sønn skal ha den, så det er ikke så lenge den blir her.
    Tror det blir en bra match til forsterkeren han nettopp kjøpte. Luxman (husker ikke tallbetegnelsen)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Vi har vel funnet ut at Forte II blir for voldsomme ja ;)

Litt alvorligere; tror du skal lete lenge etter noen høytalere som spiller så bra som H III gjør i gruva di.
    Artig å høre at Gamleutten spiller bedre og bedre.

/jan
    Forte !!!!!!? :eek:

Jeg er ikke ute etter nedgraderinger her. ;D

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

Tror det blir en bra match til forsterkeren han nettopp kjøpte. Luxman (husker ikke tallbetegnelsen)

Så, det forklarer noe. Joda, Dual-spillern står godt til den gamle Luxmannen. Lett å like med sitt ufølsomme oppheng og automatikk, blir nok godt likt :-*

Mvh. RS

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:
    En artig sak, som egentlig imponerte litt. Hadde ikke venta meg såpass fra en gammel Dual m/Shure. Og dette er vel en billigutgave både hva gjelder platespiller og pickup.

Dette er en billigutgave ikke i 1219/ 701 divisjon. Ganske stor forskjell er det. Men den er morsom og høre på og håper sønnen din blir fornøyd.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

R.Solhaug skrev:
    rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

Så, det forklarer noe. Joda, Dual-spillern står godt til den gamle Luxmannen. Lett å like med sitt ufølsomme oppheng og automatikk, blir nok godt likt :-*

Mvh. RS
    Automatikken er defekt. Men man kan ikke få både i pose og smekk.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Guida Gruvetur.

Ja skal en tur til lysekil i løpet av en til 2 uker, kunne jo svinge av veien for et gruvebesøk

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

65finger skrev:
    Ja skal en tur til lysekil i løpet av en til 2 uker, kunne jo svinge av veien for et gruvebesøk
    Det kan du gjøre. Du får tlf.nr. mitt på PM. Best og ringe når det nærmer seg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Guida Gruvetur.

Slår på tråden noen dager før, 18 mai er en mulighet for meg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

65finger skrev:
    Slår på tråden noen dager før, 18 mai er en mulighet for meg
    18. mai er en grei dag. (sikkert mange som ikke er enig i det)

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    427
    Sted
    Friedrichstadt
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:

Hvilken modell er dette, ligner veldig på den jeg har selv ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Guida Gruvetur.

Kanskje vi skulle dratt en tur til Gruva i neste uke, Atonal, å inspisert platespilleren og ikke minst den nye cd-spillern? 8)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

Det er en Dual 1225.

Gruva er klar til inspeksjon.

Under: En gammel favorittlåt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.177
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

En gammel favoritt til.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

atonal skrev:
    rolfozzy skrev:

Syns de ser like ut alle sammen jeg 8)

/jan

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Guida Gruvetur.

rolfozzy skrev:

Nysgjerrig på den senterpucken der. Hvor har du fått tak i den? Hadde en maken for mange år siden, og likte den veldig godt.

(har mange pucker, det er ikke det altså)

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    atonal skrev:
    rolfozzy skrev:

Syns de ser like ut alle sammen jeg 8)

/jan

Helt enig Jan,går på vekten og armene som er forskjellige.Morsome spillere er det og med riktig riaa og en god nos nål kan dette spille meget godt. Kansje ikke helt riktig hi fi men hva pokker gjør det. ;)

Tør ikke tenke på åssen en 1219 med nos nål kunne spilt i gruva. ;) ;)

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

Hifi er oppskrytt !

Musikk skal det være og der er ikke Dual det værste jeg har hørt ;)

/jan

S

Slorbak

Gjest
    Guida Gruvetur.

JanR skrev:
    Hifi er oppskrytt !

Musikk skal det være og der er ikke Dual det værste jeg har hørt ;)

/jan

Vi skal nok få en hjem til deg utover når du får bedre plass. Skal love deg at vi skal få den til spille slik de skal spille. :) Alle som driver seriøst med vinyl bør ha en av de gamle spillerne til og spille gamle lper på. :)

Rolf lager nok plass til en i gruva etterhvert han også ;)

Mvh Roar

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn