N
Nifelheim
Gjest
selvsagt får anmelderne CD-ene. De skal jo anmelde greiene og all PR er god PR for plateselskapene (god anmeldese er selvsagt bedre enn dårlig. Dårlig er bedre enn ingen). Det er en av godene for å være anmelder. Produktprøve.Ole I skrev:Beklager, min feil. Jeg tror ikke, jeg VETNifelheim skrev:At det er ørten andre steder å hente penger tror jeg ikke noe særlig på.
Men vi tar ikke den diskusjonen her. Det blir veldig off-topic.
Nå TROR jeg ikke norske bibliotek betaler full pris for CD'er de tar inn. I så fall ville det overraske meg veldig. En eller annen form for ordning med Tono/plateselskap finnes nok.
En parallell: musikkanmeldere i større aviser FÅR CD'er, dvs de fikk (nå få de vel bare en fil) og Fæ'vennens musikkanmelder måtte for ett års tid siden gå ut i avisen og spør om noen kunne tenke seg å avhjelpe fyren med å bli kvitt alt for mange CD plater han hadde fått opp gjennom årene.
Jeg tipset ham om å heller sende dem til bibliotek, skoler, barnehager, eldresentre osv - aner ikke hvor de til slutt havnet, men det ville ikke forundre meg om de fant vegen til en eller annen "gribb" (no offence) her på forumet eller et annet AV/hiFi relatert forum.
Hvis jeg var anmelder og måtte kjøpe produktet jeg skulle ha anmeldt så ville det blitt dårlig med anmeldelser.