baluba skrev:
AK27 skrev:
baluba skrev:
AK27 skrev:
Vet ikke om denne har vært diskutert: Frp-topp ville behandle muslimer psykiatrisk og forby islam,
http://www.aftenbladet.no/innenriks...limer-psykiatrisk-og-forby-islam-2850752.html.
Vi har hatt den før, og fyren tarni alle fall avstand fra innholdet. Det er lov å ta feil og ta konsekvensen av det.
De har nok skandaler med folk som gjør det motsatte og fortsatt står for det. Jeg ville heller aldri stemt på fyren for så påvirkelige og godtroende folk er best som vittigheter. Men den form for korttenkthet er såpass vanlig i den fløyen at å klare å angre på å la seg påvirke av noe tull som de leser er for meg i sum for typisk til at det oppleves skandaløst lenger. Den er jo i praksis en liten seier for fornuften at de tydelig opplever det pinlig. Uten litt bortforklaring er det ikke FrP.
Er jeg blitt for tykkhudet?
Du blir ikke uskyldig om enn du tar aldri så mye avstand fra hva du har gjort galt i ettertid, om bare det var så lett. Beklager at jeg repostet den. Vanskelig å få med seg alt.
Det er ikke opp til meg å bedømme om du er blitt tykkhudet, jeg finner ytringen å være en farlig form for symbolsk vold utøvd mot en minoritet. Denslags holdnnger har tidligere i norsk historie vært utbret ovenfor samer og romfolk, noe som fikk tragiske konsekvenser.
Kanskje ikke relevant i denne saken, men jeg har en følelse av at partiledelsen i FrP tjener på og ønsker løse kanoner som kommer med denslags ytringer, så kan de både uttale dem (i perifierien) og ta avstand fra dem (sentralt), og på den måten fri til både en moderat og en mer ekstrem velgergruppe. Kanskje er jeg vel kynisk.