Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• N

Nifelheim

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    "- Jeg er sjokkert"

Er det Siw vi hører? Ikke denne gangen. Varaordfører og ordførerkandidat i Sola er tatt med buksene nede etter å ha drevet ulovlig aksjesalg.

"Men aksjene kunne ikke utstedes før prospektet var klart. Jeg kan derfor vanskelig lastes for at aksjene jeg solgte ble forsinket", sier Tom Henning Slethei.
    Nei, du kan selvsagt ikke lastes for å ha solgt akjser som ikke fantes i et udekket shortsalg.

Hva er han sjokkert over? Jo, han er sjokkert over omfanget som saken har fått. Men sjokkert er han.

Først Birkedal i Stavanger, nå Slethei i Sola. Har FrP noen ordførerkandidater igjen på vestlandet?

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2173194.ece
    Bare småtteri i forhold til spionsaken.

Jeg har også sagt at det finnes mye dritt i FRP men at de er de eneste som ser hvor skadelig dagens innvandring er for landet.

Det er dere som aldri ser noe negatvit i AP uansett hva de gjør.
    Noen stoppet en bok som ville navngitt diverse personer som fortsatt befinner seg i arbeidslivet, der disse personene ble i boken, som er nå gradert, anklaget mot noe de ikke kunne forsvare seg mot, noe som ville knekt karrieren og kanskje mer til disse menneskene. Sannsynligheten for at minst en av de nevnte er uskyldig er ikke liten.

Alvorlighetsgraden i dette vet vi ikke, boken er jo gradert. Siden det ikke har kommet noen spiontiltaler fra myndighetene så er det vel ikke rare greiene det er snakk om. Hadde de vært spioner som dagbladet antyder (men ikke skriver), ville de for lengst vært ute av UDI og jobbene sine og sittet på tiltalebenken og dømt.

Jeg finner det langt mer alvorlig at en ordførerkandidat i valget i september bryter lovene om handel på børs, noe han personlig tjente 400 000kr på, enn at daværende myndigheter i 2001 stoppet en bok ved å gradere innholdet.
    Så det er viktigere at de blir beskyttet enn at sannheten kommer ut, nå snakker du som en sann AP person.

Hvor ble det av demokratiet?

Denne regelen gjaldt vel ikke Birkeland men den gjelder når det er AP personer som er de skyldige.

I samme post så kritiserer du ordfører kanditaten til FRP, denne saken har ikke vært i rette enda, så hvilken mulighet hadde han til å forsvare seg?

Så burde du lese litt kommentarene under, de fleste støtter han og forklarer litt hvordan det kan ha skjedd.
    Det er jo bare inne på sentralen at flertallet er for AP.

Så har vi jo Terje Rød Larsen fra 86 da, men dette var jo en AP mann så da er det ikke så viktig.

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/forste/s40224.htm
    Ja, det er svært viktig at folk ikke blir tråkket på av media. Tore Tønne ble jo rævkjørt av media på falsk grunnlag og vi så hvor det endte. Og Tore Tønne var en offentlig person. Hva med de uskyldige som finnes i arkivet til KBG? Hva med dobbeltagenter? Hva med de som meldte seg og ga faen. Hva med de som meldte seg for å kaste bort tiden til KGB? Står de i listene? Ja, selvsagt gjør de det. Fortjener de å bli hengt ut og få gravlagt karrierer og annet liv? Det er uttallige årsaker til at listen ble gradert. Og hvis du tror at Norge og AP er alene om det, så kan du gå til Danmark og se der. Folk med sikkerhetsklarering har lest innholdet så var det spioner som nådde lillespion Treholt til hofta så ville de ha blitt tiltalt.

At myndighetene legger et lokk på denne informasjonen er helt naturlig. Det er nasjonalt anliggende, og enhver regjering ville ha gjort det samme. Danskene har gjort det.

At Høyre og FrP nå skriker og ønsker sak opp for stortinget er ikke annet å forvente. De forsøker å slå partipolitisk mynt på det aller meste (noe andre også gjør). Dessverre var det ekstremt stille fra den kanten da regjeringen valgte å gå til krig uten å informere Stortinget. De skrek ikke ut om at krigen måtte opp til Stortinget da nei. En 10 år gammel sak om et hemmelig-stempel på en bok skal opp for Stortinget. At Norge kriger i et annet land er ikke farlig.

Terje Rød Larsen har andre kommentert.

----------------

Ja, jeg kritiserer FrP-varaordføreren, for det han har gjort er et lovbrudd. Lovbrudd på Oslo Børs må være rimelig klare for at det skal bli reist tiltale. Nå er ikke tiltalen der ennå, men den kommer vel hvis han fortsatt insisterer på å ikke betale tilbake de 400 000kr han tjente på sine ulovligheter. Han har beriket seg selv ved å bryte loven for akjsehandelen, 400 000kr har han tjent på udekket shorthandel med akser. Shorting av akjser er i seg selv uetisk, og udekket short er forbudt. Han solgte akjser som ikke var tilgjengelig på markedet!

Han står nå til valg som ordførerkandidat og velgermassen har krav på å få informasjon, spesielt hvor kandidatene står etisk. Han stikker hodet sitt frem, og folk som stikker hodet sitt frem risikerer å få hakk i halsregionen.

edit: leser nå i stavanger aftenblad at stevning vil bli levert i løpet av få dager.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    839
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    "- Jeg er sjokkert"

Er det Siw vi hører? Ikke denne gangen. Varaordfører og ordførerkandidat i Sola er tatt med buksene nede etter å ha drevet ulovlig aksjesalg.

"Men aksjene kunne ikke utstedes før prospektet var klart. Jeg kan derfor vanskelig lastes for at aksjene jeg solgte ble forsinket", sier Tom Henning Slethei.
    Nei, du kan selvsagt ikke lastes for å ha solgt akjser som ikke fantes i et udekket shortsalg.

Hva er han sjokkert over? Jo, han er sjokkert over omfanget som saken har fått. Men sjokkert er han.

Først Birkedal i Stavanger, nå Slethei i Sola. Har FrP noen ordførerkandidater igjen på vestlandet?

Jeg har også sagt at det finnes mye dritt i FRP men at de er de eneste som ser hvor skadelig dagens innvandring er for landet.

Noen stoppet en bok som ville navngitt diverse personer som fortsatt befinner seg i arbeidslivet, der disse personene ble i boken, som er nå gradert, anklaget mot noe de ikke kunne forsvare seg mot, noe som ville knekt karrieren og kanskje mer til disse menneskene. Sannsynligheten for at minst en av de nevnte er uskyldig er ikke liten.

Alvorlighetsgraden i dette vet vi ikke, boken er jo gradert. Siden det ikke har kommet noen spiontiltaler fra myndighetene så er det vel ikke rare greiene det er snakk om. Hadde de vært spioner som dagbladet antyder (men ikke skriver), ville de for lengst vært ute av UDI og jobbene sine og sittet på tiltalebenken og dømt.

Jeg finner det langt mer alvorlig at en ordførerkandidat i valget i september bryter lovene om handel på børs, noe han personlig tjente 400 000kr på, enn at daværende myndigheter i 2001 stoppet en bok ved å gradere innholdet.
    Så det er viktigere at de blir beskyttet enn at sannheten kommer ut, nå snakker du som en sann AP person.

Denne regelen gjaldt vel ikke Birkeland men den gjelder når det er AP personer som er de skyldige.

I samme post så kritiserer du ordfører kanditaten til FRP, denne saken har ikke vært i rette enda, så hvilken mulighet hadde han til å forsvare seg?

Så burde du lese litt kommentarene under, de fleste støtter han og forklarer litt hvordan det kan ha skjedd.

Så har vi jo Terje Rød Larsen fra 86 da, men dette var jo en AP mann så da er det ikke så viktig.

Ja, det er svært viktig at folk ikke blir tråkket på av media. Tore Tønne ble jo rævkjørt av media på falsk grunnlag og vi så hvor det endte. Og Tore Tønne var en offentlig person. Hva med de uskyldige som finnes i arkivet til KBG? Hva med dobbeltagenter? Hva med de som meldte seg og ga faen. Hva med de som meldte seg for å kaste bort tiden til KGB? Står de i listene? Ja, selvsagt gjør de det. Fortjener de å bli hengt ut og få gravlagt karrierer og annet liv? Det er uttallige årsaker til at listen ble gradert. Og hvis du tror at Norge og AP er alene om det, så kan du gå til Danmark og se der. Folk med sikkerhetsklarering har lest innholdet så var det spioner som nådde lillespion Treholt til hofta så ville de ha blitt tiltalt.

At myndighetene legger et lokk på denne informasjonen er helt naturlig. Det er nasjonalt anliggende, og enhver regjering ville ha gjort det samme. Danskene har gjort det.

At Høyre og FrP nå skriker og ønsker sak opp for stortinget er ikke annet å forvente. De forsøker å slå partipolitisk mynt på det aller meste (noe andre også gjør). Dessverre var det ekstremt stille fra den kanten da regjeringen valgte å gå til krig uten å informere Stortinget. De skrek ikke ut om at krigen måtte opp til Stortinget da nei. En 10 år gammel sak om et hemmelig-stempel på en bok skal opp for Stortinget. At Norge kriger i et annet land er ikke farlig.

----------------

Ja, jeg kritiserer FrP-varaordføreren, for det han har gjort er et lovbrudd. Lovbrudd på Oslo Børs må være rimelig klare for at det skal bli reist tiltale. Nå er ikke tiltalen der ennå, men den kommer vel hvis han fortsatt insisterer på å ikke betale tilbake de 400 000kr han tjente på sine ulovligheter. Han har beriket seg selv ved å bryte loven for akjsehandelen, 400 000kr har han tjent på udekket shorthandel med akser. Shorting av akjser er i seg selv uetisk, og udekket short er forbudt. Han solgte akjser som ikke var tilgjengelig på markedet!

Han står nå til valg som ordførerkandidat og velgermassen har krav på å få informasjon, spesielt hvor kandidatene står etisk. Han stikker hodet sitt frem, og folk som stikker hodet sitt frem risikerer å få hakk i halsregionen.

edit: leser nå i stavanger aftenblad at stevning vil bli levert i løpet av få dager.
    Her har du frikjent de som står nevnt i "spionboka" (fra AP) og dømt ordførerkandidaten (fra FrP).
    Og du vet ingenting om fakta i noen av sakene................

;D

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Her har du frikjent de som står nevnt i "spionboka" (fra AP) og dømt ordførerkandidaten (fra FrP).
    Og du vet ingenting om fakta i noen av sakene........./quote]

Typisk...skylappene virker fortreffelig... ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Gubra skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    "- Jeg er sjokkert"

----------------

Og du vet ingenting om fakta i noen av sakene................

;D
    Dette er vel kjent:

Ordførerkandidaten fra Fr.p har innrømmet aksjesnuskforholdet.

AP folkene som er blitt spurt har uttalt at de ikke kjenner spionboksaken. Ingenting er bevist.

S

Smorte24

Gjest
    Han skal prøve det for retten, han mener at han ikke kan belastes.

Dette sier han til NB

- Jeg er sjokkert over omfanget saken har fått, og har vært i kontakt med min advokat. Når det først er sånn, ser jeg frem til å få prøvd saken i retten, sier Slethei til DN.

Han hevder at han allerede hadde kjøpt og betalt aksjene han hadde tenkt å selge videre. Han opplevde at aksjene ble forsinket fordi prospektet fra Oslo Børs ikke var klart. Slethei sier at han hadde mer enn god nok dekning for salget, hvis aksjene bare hadde kommet.

- Jeg hadde ti ganger så mange aksjer. Men aksjene kunne ikke utstedes før prospektet var klart. Jeg kan derfor vanskelig lastes for at aksjene jeg solgte ble forsinket, sier Slethei.

Selvfølgelig har ikke AP folk gjort noen feil, regner med at saken er foreldet nå, det pleier å være slik når det gjelder AP.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.627
    Kortversjon; han hadde X antall aksjer, som ikke fantes ennå, for deretter å selge Y av dem, fremdeles før de finnes. Fortjeneste poå å selge noe som ikke finnes ennå, 400.000.-

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Kortversjon; han hadde X antall aksjer, som ikke fantes ennå, for deretter å selge Y av dem, fremdeles før de finnes. Fortjeneste poå å selge noe som ikke finnes ennå, 400.000.-
    Omtrent samme tryllekunsten som må til med statsfinansene, når de skal bruke opp oljepengene og minske skatter og avgifter.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.627
    lars_erik skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Omtrent samme tryllekunsten som må til med statsfinansene, når de skal bruke opp oljepengene og minske skatter og avgifter.
    De vil vel bruke 2-3 år på å svi av pensjonsfondet, samtidig som skatter og avgifter fjernes. Deretter kommer blåmandag DeLuxe.
    Kunne noen være så snill å gi freppegjengen en kuleramme, og opplæring i å bruke den?

M

MORNING STAR

Gjest
    "FRP politikken henger ikke på greip", leser jeg til stadighet men er den prøvet ut i praksis, nei!
    AP ere er livredde Frp-ere det vises i all debatt, de kritiseres for politikk som ikke en gang er prøvet ut.

Men AP sitter i regjering som er i ferd med å rævkjøre Norge, en totalt feilberegnet integreringspolitikk,
    hvor en ny samfunsklasse vil dukke opp, altså større forskjeller i samfunnet vil bli mere markant i fremtiden.

Min kommune har asylmottak, de utgjør til enver tid ca. 20 av befolkningen, det er deilig dere, tilsvarer som om det til en hver tid var 150000 asylsøkere i Oslo.
    På solskinsdager patruljerer dem strangata med radarblikkene sine etter lettkledde nordiske jenter her på badestranda.
    Plager unge damer på utestedene, tvinger seg til et kyss, og jentene tør ikke si fra for da kjem rasismestempelet fram.
    Ikke er her politi heller, ja det var bedre før.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.407
    Torget vurderinger
    1
    De vil vel bruke 2-3 år på å svi av pensjonsfondet, samtidig som skatter og avgifter fjernes. Deretter kommer blåmandag DeLuxe.
    Kunne noen være så snill å gi freppegjengen en kuleramme, og opplæring i å bruke den?

Som vanlig bare pissprek uten substans her er hva SSB skrev om følgende av et FRP budsjett det er noen år gammelt men det har neppe endret seg noe særlig.

http://www.ssb.no/forskning/modeller/modag/nytt_svar_frp_budsjett_2007.pdf

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Som sagt; hysterisk morsom denne tråden ;D
    Tja, temmelig løk i lag med den tilsvarende tråden om de rødgrønne vil jeg påstå. En lekegrind for spontane oppgulp om noe/noen man ikke liker, der man slipper å ta hensyn til at de tross alt er samme smørja i praksis.

Det ble nevnt at det er forståelig at lavtlønnede FrP-velgere ønsker en skattelette som bringer dem på nivå med administratorene fra AP og SV, men det er vel her missforståelsen om skattelette er mest tydelig. Problemet er at de lavtlønnede ikke får noe igjen for skattelettelsene til FrP. I likhet med lettelsene den borgerlige koalisjonen etter 1981 lovet er det kun de med feit lommebok fra før som få kjenne godene av dem. Jeg husker godt frustrasjonen blant de som stemte borgerlig i 1981 når de til slutt fant ut at de ikke satt igjen med noe å snakke om etter skatteletten. Det samme kommer selvsagt til å skje for dem som stemmer inn en FrP-regjering på skattepolitikken. Staten trenger penger, og det er allmuen som må betale den regningen, mens toppene får nyte godt av skatteletten.

En gang i tiden hadde SV arbeidsgiveravgift som en skatt de ønsket å fjerne, fordi den sperret for etablering av arbeidsplasser. Det var i en tid vi hadde arbeidsledighet å snakke om i Norge. Jeg tror kanskje at det har forsvunnet fra partiprogrammet. Også matmomsen var de i sin tid skeptiske til, noe som neppe er tilfellet i dag når de har vært nødt til å ta hensyn til et helthetsbudsjett i noen år. Det er fullt mulig at begge sakene forsvant fra partiet for tyve år siden for alt jeg vet, men det viser uansett at effektiv skattelette ikke er noe høyresiden er alene om.

Problemet med skattelette er at når den skal gjennomføres i praksis så finner ikke finansministeren plass til en lette som faktisk merkes i lommeboken til den jevne velger. Likevel faller vi til stadighet for det argumentet, om enn ikke så mye som på åttitallet. Kanskje nettopp fordi de eldre av oss husker hvor minimal effekten er. Selv min far, som var operatør på Ekofisk på åttitallet, merket ikke den borgerlige skatteletten fra åttitallet. Og han var det som helt klart regnes som høytlønnet. Hvor høytlønnet man måtte være for å føle det i pungen husker jeg ikke, men en ting er sikkert: nesten ingen av dem som stemte på den kampsaken fikk noen goder av seieren. Min far stemte aldri H etter valget i 1981, og skattepolitikk har ikke vært viktig for han i ettertid. Men vi er ikke enige politisk av den grunn. Vi har nok av andre ting å være uenige om.

Istedenfor å dele ut kulerammer til FrP burde velgerne fått kuleramme. De FrP-erne jeg kjenner kan bruke både kuleramme og kalkulator, men da mener jeg politikerne. Velgerne står det nok verre til med. I Norge har vi svært lav inntektsskatt i forhold til de vi sammenligner oss med. Ja, vi er rett og slett et skatteparadis for lavtlønnede. I praksis har lavlønnede svært mye å tape på FrP og borgerlige regjeringer generelt når det gjelder egen lommebok. Det er betenkelig at skattepolitikk likevel har betydning for dem. Ergo; del ut kulerammer til de som trenger dem, og det er ikke FrPs politikere.

@Gurpa: Du lurer på hvorfor Smorte orker? Vel, han er en premissleverandør i debattene her, og for meg en skattet sådan. Derfor tror jeg han orker et par runder til, noe jeg absolutt håper på selv. Ellers kan debattene her på OT bli enda mer dilettantiske uten substans. Det samme gjelder Dephs raljeringer. Uten dem hadde det ikke vært mye debatt. Da hadde de fleste bare beveget seg "sidelengs i likhet med meg". Det finnes i alle fall de som mener at jeg gjør det, og har det som mer eller mindre eneste argument i forhold til mine meninger.

Og der ligger noe av problemet på forumet, personlige antipatier. Jeg opplever det til tider rettet mot meg selv, enda oftere rettet mot Smorte og lars_erik. Siden vi åpenbart ikke kan holde oss for gode til det så kan vi i alle fall slutte å stille spørsmålstegn med motivasjonen til hver enkelt deltaker, for det er i slike utspill at OT virkelig mister sitt mål og mening. Det er faktisk mulig å være uenige i nesten alt uten å dermed nære antipatier mot andre, noe som bare er rent ut barnslig. Om noen beveger seg sidelengs, fremover eller baklengs er uten betydning. Vi hevder våre meninger ut fra personligheten vår, og det må bare godtas. Sett bort fra når det fører til ufinheter og for alvorlige usakligheter. Da sier jeg ifra, selv om jeg får negative reaksjoner på det fra flere som åpenbart ikke tåler synet av mitt brukernavn. Og som like åpenbart er blottet for den folkeskikken jeg fikk med meg fra mitt barndomshjem, en kvalitet jeg må si jeg synes er sørgelig fraværende hos enkelte sentralister. Jeg tror beint fram de er allergiske mot folkeskikk og dannelse. Det er fritt fram å føle seg truffet av siste formulering. ;)

S

Smorte24

Gjest
    Roald skrev:

Som vanlig bare pissprek uten substans her er hva SSB skrev om følgende av et FRP budsjett det er noen år gammelt men det har neppe endret seg noe særlig.

http://www.ssb.no/forskning/modeller/modag/nytt_svar_frp_budsjett_2007.pdf
    Veldig gøy at det kommer fra sosialistene at FRP vil kjøre landet på ræva.

For at Portugal skulle få lån av IMF måtte de kutte 175 000 offentlige stillinger og slå i sammen mange kommuner.

Altså FRP politikk, Portugal har blitt styrt av sosialistene siden 2004 og AP i Norge holder på med den samme politikken i Norge.

Portugal måtte også øke momsen fra 20 til 21%, dette er ikke FRP politikk, men slikt må til når de røde for styre lenge nok i Norge også.

Med tanke på hvor mye ekstra penger denne regjeringen har fått ekstra pga høy oljepris, så har de gjort en elendig jobb.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    S

Smorte24

Gjest
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:
    65finger skrev:
    Smorte24 skrev:
    Her har vi en ny FRP politiker som har dummet seg ut

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10096428
    Jøss! Har han konvertert til Frp
    oi tok jeg feil, beklager det, trodde han var fra FRP ;)
    Luringen. Som om det ikke fantes nok ekte FrP-skandaler å meske seg i...
    Ikke noe flere enn de andre partiene, men avisene skriver at FRP politikere har brutt loven før det har vært en dom.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:
    65finger skrev:
    Smorte24 skrev:
    Her har vi en ny FRP politiker som har dummet seg ut

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10096428
    Jøss! Har han konvertert til Frp
    oi tok jeg feil, beklager det, trodde han var fra FRP ;)
    Luringen. Som om det ikke fantes nok ekte FrP-skandaler å meske seg i...
    Ikke noe flere enn de andre partiene, men avisene skriver at FRP politikere har brutt loven før det har vært en dom.
    Jeg tenkte nå mer på at du poster nok et genialt trekk av de rødgrønne i tråden for FrP-skandaler. Vi har jo en tråd som heter Nok et genialt trekk av de rødgrønne. FrP må få lov til å holde sin tabbetråd ren og blå, uten merker av rødt eller grønt. Alt annet er jo urettferdig mot FrP. Noe må de få ha i fred, slik som denne tråden. ;D

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    [/quoteNei, hva er det å lese der? Tviler sterkt på at Eli har blitt nevnt der.Nei, det står bare litt om hva noen politikere mener vi "alminnelige" mennesker bør gjøre, i motsetning til hva de gjør selv...

N

Nifelheim

Gjest
    runenilsen skrev:
    Nei, det står bare litt om hva noen politikere mener vi "alminnelige" mennesker bør gjøre, i motsetning til hva de gjør selv...
    Foreslår at du slenger opp en link jeg.

S

Smorte24

Gjest
    Nifelheim skrev:
    runenilsen skrev:
    Nei, det står bare litt om hva noen politikere mener vi "alminnelige" mennesker bør gjøre, i motsetning til hva de gjør selv...
    Litt vanskelig siden det står kun i papirutgaven, regner med at det kommer på noen nettaviser i morgen.

Her står det om Roar Flåthen og hans pensjonsordning.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/110628/far-million-pensjon-fra-63-ar

Men det står på side 12 og 13 i vg sin avisutgave i dag at Jens Stoltenberg og Kristin Halvorsen kan gå av med pensjon om 3 år, da er Jens Stoltenberg 55 år og Kristin Halvorsen 53 år.

Dette er de samme folkene som sier at vi vanlige folk må jobbe lenger, typisk de røde, gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør.

Men som sagt jeg regner med at vi kan linke en link ang dette i morgen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    runenilsen skrev:
    Litt vanskelig siden det står kun i papirutgaven, regner med at det kommer på noen nettaviser i morgen.

Men det står på side 12 og 13 i vg sin avisutgave i dag at Jens Stoltenberg og Kristin Halvorsen kan gå av med pensjon om 3 år, da er Jens Stoltenberg 55 år og Kristin Halvorsen 53 år.

Dette er de samme folkene som sier at vi vanlige folk må jobbe lenger, typisk de røde, gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør.

Det står at de kan gjøre det, ikke at de vil gjøre det. Kristin Halvorsen kan du ikke klandre for noe. Hun har ikke bebudet noen avgang med pensjon, og hun representerer det eneste partiet som konsekvent har stemt mot lukurative pensjons og lønnsavtaler til seg selv som politikere. Vet ikke helt, men jeg tror ikke FrP har ivret i kampen mot egen pensjons slik som SV har hatt det som en merkesak å gjøre. Så du er litt vel kjapt ute med fordømming av en person som hverken har uttalt eller gjort noe galt enda.

Når det gjelder Stoltenberg så stiller det seg annerledes, siden hans parti har innført ordningene (i samarbeid med så og si hele Stortinget). Men heller ikke han har bebudet noen tidlig pensjonering. Han kan, men kommer neppe til å gjøre det.

Men Stortinget må helt klart gå i seg selv for å se på sine egne ordninger. Men det er ikke forbeholdt regjeringen. Hele Stortinget er skyldige her såvidt jeg vet. Med unntak av SV.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    FrP har den høyeste andelen trygdede velgere.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10080138

Sivs forklaring er: "Den høye andelen skyldes at Frp er tydelige på å beskytte trygderettigheter samtidig som vi vil rydde opp i misbruk."

FrP har 4 ganger så stor andel trygdede velgere som Venstre. Skyldes den lave andelen trygdede velgere i Venstre at de er "utydelige på å beskytte trygderettigheter samtidig som de ikke vil rydde opp i misbruk."

Er det grunn til å tro at trygdede som gruppe er mer opptatt av å få bukt med trygdesvindel enn ikke-trygdede?

Finnes det alternative forklaringer på den observerte fordelingen av trygdede velgere?

S

Smorte24

Gjest
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    runenilsen skrev:

Det står at de kan gjøre det, ikke at de vil gjøre det. Kristin Halvorsen kan du ikke klandre for noe. Hun har ikke bebudet noen avgang med pensjon, og hun representerer det eneste partiet som konsekvent har stemt mot lukurative pensjons og lønnsavtaler til seg selv som politikere. Vet ikke helt, men jeg tror ikke FrP har ivret i kampen mot egen pensjons slik som SV har hatt det som en merkesak å gjøre. Så du er litt vel kjapt ute med fordømming av en person som hverken har uttalt eller gjort noe galt enda.

Når det gjelder Stoltenberg så stiller det seg annerledes, siden hans parti har innført ordningene (i samarbeid med så og si hele Stortinget). Men heller ikke han har bebudet noen tidlig pensjonering. Han kan, men kommer neppe til å gjøre det.

Men Stortinget må helt klart gå i seg selv for å se på sine egne ordninger. Men det er ikke forbeholdt regjeringen. Hele Stortinget er skyldige her såvidt jeg vet. Med unntak av SV.
    Det er regjeringen som har bestemt at vi vanlige arbeidsfolk må jobbe lenger for vår pensjon, SV er en del av denne.

N

Nifelheim

Gjest
    Smorte24 skrev:
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    runenilsen skrev:

Det er regjeringen som har bestemt at vi vanlige arbeidsfolk må jobbe lenger for vår pensjon, SV er en del av denne.
    nåja. Regjeringen bestemmer ingenting. Regjeringen foreslår. Stortinget bestemmer.

S

Smorte24

Gjest
    totte skrev:

Sivs forklaring er: "Den høye andelen skyldes at Frp er tydelige på å beskytte trygderettigheter samtidig som vi vil rydde opp i misbruk."

FrP har 4 ganger så stor andel trygdede velgere som Venstre. Skyldes den lave andelen trygdede velgere i Venstre at de er "utydelige på å beskytte trygderettigheter samtidig som de ikke vil rydde opp i misbruk."

Er det grunn til å tro at trygdede som gruppe er mer opptatt av å få bukt med trygdesvindel enn ikke-trygdede?

Finnes det alternative forklaringer på den observerte fordelingen av trygdede velgere?
    Dette er en spørreundersøkelse, som tilfeldig kommer opp ved alle valg.

Men hvis denne stemmer, hva er grunnen, er det fordi helsevesenet har sviktet de som er trygdet, og det er pga helsevesenet at de er på trygd.

Ikke skjønner jeg at dette kan være riktig, de 8 jeg vet om som er trygdet, så er det kun 1 som stemmer FRP, de 7 andre stemmer AP fordi står får velferds Norge, de er redde for å miste trygden sin med FRP ved makten.

I tillegg så vet vi at ikke etniske norske er mer på trygd enn de etniske norske, samtidig som flertallet av de ikke etniske norske stemmer AP.

Spørreundersøkelser er langt i fra sanneheten, noen som husker den hvor 90% av norske mannfolk var for voldtekt?

S

Smorte24

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    baluba skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    runenilsen skrev:

nåja. Regjeringen bestemmer ingenting. Regjeringen foreslår. Stortinget bestemmer.
    Flertallet i stortinget bestemmer, regjeringen har flertallet i stortinget, dette forslaget ble vedtatt uten støtte fra høyresiden, slik det var med dld.

Så ja dette var SP,SV og AP som bestemte, samtidig som de ikke har gjort noe med sin egen pensjonsordning.

S

Slubbert

Gjest
    totte skrev:

(...)

Selvsagt finnes det alternative forklaringer. Men for å snu problemstillingen litt på hodet: Det må være et dillemma for demokratiske sosialister at underpriviligerte grupper som de selv ønsker å løfte til makten, i hvert fall hvis man skal tro den sosialistiske ideologien, ikke later til å kjøpe de politiske løsningene som sosialistiske partier selger seg på. Det gir vel en viss pekepinn på hvorfor "demokratisk sosialisme" egentlig er et oxymoron. De underpriviligerte vet ikke sitt eget beste, og da blir det opp til kaderne å sette dem under administrasjon. Sånn har det alltid endt.

For ordens skyld er betraktningen generell og ikke rettet mot norske partier eller partipolitikk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Slubbert skrev:
    totte skrev:

(...)

Selvsagt finnes det alternative forklaringer. Men for å snu problemstillingen litt på hodet: Det må være et dillemma for demokratiske sosialister at underpriviligerte grupper som de selv ønsker å løfte til makten, i hvert fall hvis man skal tro den sosialistiske ideologien, ikke later til å kjøpe de politiske løsningene som sosialistiske partier selger seg på. Det gir vel en viss pekepinn på hvorfor "demokratisk sosialisme" egentlig er et oxymoron. De underpriviligerte vet ikke sitt eget beste, og da blir det opp til kaderne å sette dem under administrasjon. Sånn har det alltid endt.

For ordens skyld er betraktningen generell og ikke rettet mot norske partier eller partipolitikk.

Det handler mest av alt om grad av utdannelse, noe som er den største grunnen til at noen faller utenom arbeidsmarkedet.
    Og derav også manglende forståelse for sammenhenger i samfunnet. Derav igjen; lettvindte, populistiske løsninger på innfløkte samfunnsproblemer.

Manglende kunnskapsnivå er grunnen til partiets oppslutning.

V

vredensgnag

Gjest
    totte skrev:

Som vist i American Revolution tråden samarbeider FrP med amerikanske tenketanker som er fanatiske motstandere av offentlige velferdsordninger.
    En del FrP velgere vil få en spennende oppvåkning en dag.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Slubbert skrev:
    Men for å snu problemstillingen litt på hodet: Det må være et dillemma for demokratiske sosialister at underpriviligerte grupper som de selv ønsker å løfte til makten, i hvert fall hvis man skal tro den sosialistiske ideologien, ikke later til å kjøpe de politiske løsningene som sosialistiske partier selger seg på. Det gir vel en viss pekepinn på hvorfor "demokratisk sosialisme" egentlig er et oxymoron. De underpriviligerte vet ikke sitt eget beste, og da blir det opp til kaderne å sette dem under administrasjon. Sånn har det alltid endt.
    Fin betraktning. Man kan tenke seg at dersom demokratiske sosialister ikke hadde så stort fokus på temaer som i liten grad angår og appellerer til underpriveligerte grupper (klima, internasjonal solidaritet, representasjon av kvinner og annet rakkerpakk i alle deler av samfunnet) så hadde innsalget vært enklere.

S

Slubbert

Gjest
    lars_erik skrev:
    Slubbert skrev:
    totte skrev:

(...)

Det handler mest av alt om grad av utdannelse, noe som er den største grunnen til at noen faller utenom arbeidsmarkedet.
    Og derav også manglende forståelse for sammenhenger i samfunnet. Derav igjen; lettvindte, populistiske løsninger på innfløkte samfunnsproblemer.

Manglende kunnskapsnivå er grunnen til partiets oppslutning.
    Det er jo det jeg skriver, "De underpriviligerte vet ikke sitt eget beste, og da blir det opp til kaderne å sette dem under administrasjon. Sånn har det alltid endt." Altså hvorfor det later til å være uunngåelig at en sosialistisk revolusjon ender i et diktatur.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mange revolusjoner har endt i diktatur. Likefult har selve revolusjonen vært nødvendig i enkelte tilfeller. Den franske, den russiske- der overklassen meide ned all motstand og hvor folket sultet.

S

Slubbert

Gjest
    totte skrev:
    Fin betraktning. Man kan tenke seg at dersom demokratiske sosialister ikke hadde så stort fokus på temaer som i liten grad angår og appellerer til underpriveligerte grupper (klima, internasjonal solidaritet, representasjon av kvinner og annet rakkerpakk i alle deler av samfunnet) så hadde innsalget vært enklere.

Sosialistens drøm:

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn