Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• N

Nifelheim

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Smorte24 skrev:
    Denen synes jeg faktisk er morsom, spesielt at det kommer fra en mann på 42 år som spiller WOW o.l. spill, trodde det var for 10-12 åringer.
    En virkelig inner tier
    Spill og lek er moro, utfordrende og sosialt. Man mister mye i livet hvis man gir slipp på sin lekenhet og evne til å være litt barnslig og useriøs. Jeg kommer nok aldri til å slutte å leke. Wow er jeg nok godt lei, men jeg er glad i brettspill, strategispil, eventyrspill, rollespill, dataspill, improvisasjonsteater og mye annet.

Livet blir trist hvis man glemmer hvordan det føltes å være 10-12 år.

Kunnskapsnivået bør dog oppdateres litt. (bare et lite vennligsinnet råd der). :)
    Det er greit at man ikke skal glemme hvordan det føltes å være 10-12 år, men du kritiserer de som leser tegneserier som typiske FRP velgere.

Det virker også på meg at du likte å være inne når du var ung, meg selv hadde mange venner og på den tiden var vi ute og veldig lite inne, men jeg ser jo nå at du ikke hadde noe særlig med venner og satt for det meste inne og kledde deg ut som Tante rød.

Dette forklarer jo en god del hvorfor du er slik som du er.
    Dette utsagnet sier mest om deg selv, Smorte.

S

Smorte24

Gjest
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Smorte24 skrev:
    Denen synes jeg faktisk er morsom, spesielt at det kommer fra en mann på 42 år som spiller WOW o.l. spill, trodde det var for 10-12 åringer.
    En virkelig inner tier
    Spill og lek er moro, utfordrende og sosialt. Man mister mye i livet hvis man gir slipp på sin lekenhet og evne til å være litt barnslig og useriøs. Jeg kommer nok aldri til å slutte å leke. Wow er jeg nok godt lei, men jeg er glad i brettspill, strategispil, eventyrspill, rollespill, dataspill, improvisasjonsteater og mye annet.

Livet blir trist hvis man glemmer hvordan det føltes å være 10-12 år.

Kunnskapsnivået bør dog oppdateres litt. (bare et lite vennligsinnet råd der). :)
    Det er greit at man ikke skal glemme hvordan det føltes å være 10-12 år, men du kritiserer de som leser tegneserier som typiske FRP velgere.

Det virker også på meg at du likte å være inne når du var ung, meg selv hadde mange venner og på den tiden var vi ute og veldig lite inne, men jeg ser jo nå at du ikke hadde noe særlig med venner og satt for det meste inne og kledde deg ut som Tante rød.

Dette forklarer jo en god del hvorfor du er slik som du er.
    Dette utsagnet sier mest om deg selv, Smorte.
    Tja det er jo de spillereglene som er her på forumet.

S

Smorte24

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Smorte, anser du deg selv som en typisk FrP-velger?
    Etter at jeg stemte AP i 2005 og trodde på alle de lovnadene de kom med i valgkampen, så stemmer jeg nå FRP, har også begrunnet dette med at det er mest pga innvandringen.

Vi ser nå at asylsøkere koster over 13 milliarder i året, enda er det nok flere kostnader som ikke er tatt med i det regnskapet.

Siden jeg svarte på ditt spørsmål så kan du svare på mitt.

Hvor mange av Soria Moria II lovnadene har denne regjeringen klart å gjennomføre?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.090
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Smorte24 skrev:
    Hvor mange av Soria Moria II lovnadene har denne regjeringen klart å gjennomføre?
    Sikkert flere enn FrP har klart. For å gjennomføre, evt ikke klare å gjennomføre, noe som helst, må man først komme i posisjon. Løfter er billige. Hvilken rente tror du feks boliglånet ditt ville hatt om FrPs utgiftsside budsjett hadde vært gjennomført?

S

Smorte24

Gjest
    erato skrev:
    Smorte24 skrev:
    Sikkert flere enn FrP har klart. For å gjennomføre, evt ikke klare å gjennomføre, noe som helst, må man først komme i posisjon. Løfter er billige. Hvilken rente tror du feks boliglånet ditt ville hatt om FrPs utgiftsside budsjett hadde vært gjennomført?
    Isteden for å komme med ingenting, så kom med noe konkret, hele tiden har dere FRP kritikere kommet med hvor dårlig det hadde vært med FRP, men selv har dere nada å komme med hva bra regjeringen har gjort. Det er så enkelt for dere å kritisere noe som faktisk ikke er reelt enda, men samtidig så ser dere bort fra alle fakta som blir lagt frem.

Med total økning på asylkostnadene, bistand og til kultur hadde FRP hatt 16 milliarder til å bruke på noe annet.

Jeg tror renta vill vært noe høyere under FRP, den har blitt holdt ugunstig lav alt for lenge nå.

Men du har fått med deg at renta er på vei oppover?

Så får vi se hvor bra det er å ha hatt renta og kronen ugunstig lav over en lang periode.

Men kan jeg få svar på spørsmålet mitt.

Hvor mange av sakene har regjeringen fått gjennomført av Soria Moria II lovnadene?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Smorte24 skrev:
    Det virker også på meg at du likte å være inne når du var ung, meg selv hadde mange venner og på den tiden var vi ute og veldig lite inne
    Du Smorte, du Smorte :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.629
    Smorte24 skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Etter at jeg stemte AP i 2005 og trodde på alle de lovnadene de kom med i valgkampen, så stemmer jeg nå FRP, har også begrunnet dette med at det er mest pga innvandringen.

Vi ser nå at asylsøkere koster over 13 milliarder i året, enda er det nok flere kostnader som ikke er tatt med i det regnskapet.

Du har ikke svart, anser du deg selv som en typisk FrP-velger?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.594
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    S

Smorte24

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Smorte24 skrev:
    Pink_Panther skrev:

Du har ikke svart, anser du deg selv som en typisk FrP-velger?
    Jeg ser ikke at det er noen typiske FRP velgere.

Er det de som imot dagens innvandring og asylpolitikk?
    Er det de som mener at vi gir for mye bistand?
    Er det de som mener at det er for mye avgifter og skatter i landet?
    Er det de som mener at infrastrukturen i Norge er dårlig?
    Er det se som mener at de eldre og syke ikke får den behandlingen de trenger i landet?
    Er det de som mener at vi har for mye byråkrati i Norge?

Hvis det er disse punktene som er en typisk FRP velger, så er svaret mitt ja, jeg er en typisk FRP velger.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.090
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Bare å lese
    http://www.regjeringen.no/upload/SMK/Vedlegg/2009/Ny_politisk_plattform_2009-2013.pdf

Mye som er gjort der. Også gjenstand for tolking.

Mye litt underlig arbeid som er gjort under nåværende regjering. Det skal sies men de har stått støtt på noen enkelt saker og kanskje den viktigste av alle er de tiltak etc. som ble gjort under finanskrisa.
    Og så utviste de Marie Amelie mens FrP var meget tyste; kanskje først og fremst fordi FrP ikke er mot innvandrere, bare i mot innvandrere de ikke liker trynet på.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Jeg ser ikke at det er noen typiske FRP velgere.
    Kunne ikke sagt det bedre selv. FrP-velgerne har fint lite til felles med hverandre, hva politiske synspunkter angår.

Det var en som sammenlignet koalisjonsregjeringer med å 'bære staur' (de spriker i alle retninger). Sånn kommer det til å bli med FrP i posisjon også, om ikke verre.

Det eneste dere har felles er misnøye. Lite å bygge et parti på, mye å samle stemmer på.

S

Slubbert

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Det eneste dere har felles er misnøye. Lite å bygge et parti på, mye å samle stemmer på.
    At man skal måtte være fornøyd med "the powers that be" for å få lov til å ytre seg som politisk meningsbærer, eller for den del tas på alvor som politisk meningsinnehaver, er en utpreget udemokratisk holdning. I mer militant autoritære land snakker man om regimer og opprørere, men mobbing er også undertrykking av dissens. Et levende demokrati skal ha folk som er misfornøyde, som ikke innfinner seg de styrende krefter, og misnøyen skal ha rett på en stemme, uansett om man snakker om freppere eller blitzere. Hvis det ikke er rom for politisk misnøye lever vi i et skinndemokrati.

S

Slubbert

Gjest
    Det er foruroligende mange som målbærer den oppfatning at høyrepopulistiske eller andre "avvikende" partier skal motarbeides med alle midler, at de skal nektes en stemme, fordi "de er en trussel mot velferdsstaten". Vel, i så fall er velferdsstaten eller sosialdemokratiet bare et mykt diktatur. En styreform som ikke tillater folk å være motstandere av seg selv, eller som ikke tillater fredelig organisering av slik motstand, er diktatorisk per definisjon.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.332
    Torget vurderinger
    1
    Slubbert skrev:
    At man skal måtte være fornøyd med "the powers that be" for å få lov til å ytre seg som politisk meningsbærer, eller for den del tas på alvor som politisk meningsinnehaver, er en utpreget udemokratisk holdning. I mer militant autoritære land snakker man om regimer og opprørere, men mobbing er også undertrykking av dissens. Et levende demokrati skal ha folk som er misfornøyde, som ikke innfinner seg de styrende krefter, og misnøyen skal ha rett på en stemme, uansett om man snakker om freppere eller blitzere. Hvis det ikke er rom for politisk misnøye lever vi i et skinndemokrati.
    Helt enig! Jeg er veldig i mot FRP's politikk som forøvrig ikke henger på greip, men de fremstår som omtrent den eneste systemkritiske organisasjon vi har og derfor trenger vi dem!

noen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Antall liker
    34
    Hva har vi å tape på å prøve 4 år med frp ?
    De mest ekstreme forslagene hadde aldrig blitt vedtatt, og det er grenser for hvor mye som kan forandres og\eller r**kjøres på 4 år.

Hvis det ikke hadde gått bra hadde det Norske folk bare fortsatt å godta skatte\avgiftsnivået og den RØD\grønnepolitikken.
    Og fortsatt latterliggjøringen av frp.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Slubbert skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Dette er en fullstendig vanvittig forvrengning av mitt innlegg. Poenget mitt er at FrP ikke har noe annet samlende enn misnøyen. Konstruktiv politisk opposisjon er uenig/misfornøyd, samtidig som de har en konsistent oppfatning om hva som skal til for å forbedre situasjonen. Du trenger ikke se lenger enn til alle andre politiske partier for å finne eksempler. Enig eller uenig har lite å si. Og det gjelder samtlige partier, de som er i opposisjon i dag, og de som var i opposisjon i går. FrP er ganske alene om å være 'catch all' for landets kollektive misnøye.

S

Slubbert

Gjest
    ^ Ditt innlegg er poenget uvesentlig, les hele tråden. Misnøye og systemkritikk er noe et demokrati skal ha og i Norge er det fint lite systemkritikk, også fra FrP. Det dreier seg stort sett om tall og forvaltning. Minner igjen om denne:

Likskapstyranniet.

"Velferds- og forvaltningssjargongen er så totalt dominerande at den må vere meint å erstatte religion, nasjonal kultur og klassiske dygder som nasjonale mytar og metafysisk råstoff i denne nye staten. Kva slags samfunn vil dette bli?

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke alle partier ett partiprogram i skriftlig form hvor man skisserar sine løsninger da ??

For FRP sin del har jeg forstått det slik att spesielt på skatt,eldreomsorg,helse,infrastruktur etc etc så har de klare meninger om løsninger,eller ?

Det att politiske motstandere avfeier dette som ikke gjennomførbart er vel en del av spillet,som hver av oss må ta stilling til vil jeg tro.

Det dummeste må vel være og bare dilte med,og ikke gjøre seg opp sine egne meninger

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Slubbert skrev:
    ^ Ditt innlegg er poenget uvesentlig, les hele tråden.
    Ehhhh.... Mitt inlegg er poenget uvesentlig? Du siterte meg. Jeg antok at det også var mitt innlegg du kommenterte?

Hele tråden handler om 'FrP-skandaler', et temmelig bredt tema i utgangspunktet. Tråden har beveget seg over hele det politiske landskapet, og til tider langt utenfor. Temmelig drøyt å gi meg skylda for eventuelle avsporinger....

::)

S

Slubbert

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Ehhhh.... Mitt inlegg er poenget uvesentlig? Du siterte meg. Jeg antok at det også var mitt innlegg du kommenterte?
    Du dro frem misnøyeaspektet, derfor falt det seg beleilig å inkludere setningen for å få frem mitt poeng, som var generelt av natur. Igjen, les hele tråden. Utsagn som "stem hva som helst, bare ikke FrP" eller "de må bekjempes som det ugresset de er", såvel som det generelle bombardementet av usakligheter, tyder på at sosialdemokratiet ikke er så veldig demokratisk når det føler seg truet.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.629
    Gøyal tid fremover nå. FrP fikk ved forrige valg plassert noen ordførere landet rund. Det har vist seg at disse ikke har levert varene som var forventet av deres velgere og nå vokser misnøyen mot partiet.
    Daglig leder viser tegn på at hun ikke mestrer jobben og da må partieieren trå til.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Slubbert skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Du dro frem misnøyeaspektet, derfor falt det seg beleilig å inkludere setningen for å få frem mitt poeng, som var generelt av natur. Igjen, les hele tråden. Utsagn som "stem hva som helst, bare ikke FrP" eller "de må bekjempes som det ugresset de er", såvel som det generelle bombardementet av usakligheter, tyder på at sosialdemokratiet ikke er så veldig demokratisk når det føler seg truet.
    Beleilig er nå en ting.

Poenget mitt, som du tydeligvis ikke fikk med deg, er: Misnøye er et naturlig og nærmest selvfølgelig utslag av at man er i opposisjon. Det som skiller FrP fra andre opposisjonspartier er at de ikke har noe annet samlende enn misnøyen.

Da blir det ikke riktig å sitere meg for å ta misnøyen i forsvar. Det er heller ikke nødvendig å forsvare misnøyen mot meg. Jeg har ingen ting i mot misnøyen i seg selv.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Ellers sier jeg heia Danmark dere har forstått det.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10095544

Nei jeg tulla ikke i forrige post, linken der er det samme tullet som dere regel poster.
    Du er klar over at du er utlending i Danmark?
    Eller skal dette kun gjelde utlendinger som er mørke i huden?
    Jeg ser at du er sykelig opptatt av hudfarge. Hva skyldes dette? Har du en liten rasist i magen?

Det fleste nordmenn er utlendinger i Danmark, og som utlendinger flest må de altså finne seg i å bli utvist om de begår kriminalitet etter dette forslaget.

N

Nifelheim

Gjest
    oddgeir skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:

Nei jeg tulla ikke i forrige post, linken der er det samme tullet som dere regel poster.
    Jeg ser at du er sykelig opptatt av hudfarge. Hva skyldes dette? Har du en liten rasist i magen?

Det fleste nordmenn er utlendinger i Danmark, og som utlendinger flest må de altså finne seg i å bli utvist om de begår kriminalitet etter dette forslaget.
    Ja, jeg er opptatt av hudfarge, fordi jeg ser politiske partier prøve å skaffe seg stemmer ved å fri til personer som ikke liker folk som ser annerledes ut, lukter litt rart, spiser annen mat og har en annen religion enn norsk ateisme.

Du tror at disse som stiller forslaget har utlendinger som nordmenn, svensker og tyskere i tankene når de stiller dette forslaget? Når velgerne hører utlending, er det svensken de da tenker på?

Hva er formålet med loven? Slik loven eksisterer i dag så blir folk som gjørr alvorlig kriminalitet automatisk utvist. Etter det nye forslaget så blir du utvist hvis du f.eks. kaster papir på gata, bråker litt for mye på en fest, etc.

Hvordan vil dette virke inn for dansk næringsliv? Vil de tiltrekke seg dyktige utenlandske folk når disse folka vet at hvis de treffer på en overivrig politimann så er det utvisning? Og hvor lenge er man utlending? I norge så er man utlending ned til 3. generasjon. Snakker jo om 3. generasjons innvandrere. Juridisk er de jo nordmenn, men ikke i dagligdags tale er de fortsatt innvandrere, spesielt om de er litt mørke i huden. "personen var av utenlands opprinnelse" maser de hele tiden om. Gi en person en tube selvbruningskrem og han blir av utenlandsk opprinnelse.

Nei, dette er ikke annet enn å fiske i svært grumsete vann. "Send dem alle til Sibir!"

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    S

Smorte24

Gjest
    Nifelheim skrev:
    oddgeir skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:

Ja, jeg er opptatt av hudfarge, fordi jeg ser politiske partier prøve å skaffe seg stemmer ved å fri til personer som ikke liker folk som ser annerledes ut, lukter litt rart, spiser annen mat og har en annen religion enn norsk ateisme.

Du tror at disse som stiller forslaget har utlendinger som nordmenn, svensker og tyskere i tankene når de stiller dette forslaget? Når velgerne hører utlending, er det svensken de da tenker på?

Hva er formålet med loven? Slik loven eksisterer i dag så blir folk som gjørr alvorlig kriminalitet automatisk utvist. Etter det nye forslaget så blir du utvist hvis du f.eks. kaster papir på gata, bråker litt for mye på en fest, etc.

Hvordan vil dette virke inn for dansk næringsliv? Vil de tiltrekke seg dyktige utenlandske folk når disse folka vet at hvis de treffer på en overivrig politimann så er det utvisning? Og hvor lenge er man utlending? I norge så er man utlending ned til 3. generasjon. Snakker jo om 3. generasjons innvandrere. Juridisk er de jo nordmenn, men ikke i dagligdags tale er de fortsatt innvandrere, spesielt om de er litt mørke i huden. "personen var av utenlands opprinnelse" maser de hele tiden om. Gi en person en tube selvbruningskrem og han blir av utenlandsk opprinnelse.

Nei, dette er ikke annet enn å fiske i svært grumsete vann. "Send dem alle til Sibir!"
    Nå er det du som blander inn hudfarven, men hvis det er slik som du sier, så kanskje du skal spørre deg selv hvorfor det har blitt slikt i Danmark?

N

Nifelheim

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    oddgeir skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:

Nå er det du som blander inn hudfarven, men hvis det er slik som du sier, så kanskje du skal spørre deg selv hvorfor det har blitt slikt i Danmark?
    Å nei, det er ikke jeg som blander inn hudfargen. Det er det politikeren som gjør som bevisst spiller på menneskenes dårlgie sider. De sier "innvandrer", men mener implisitt "mørkhudet".

Å skylde på utenforstående eller svake grupper er et gammelt triks for å samle folket. Gøring selv forklarte prosessen svært godt. Litt nasjonalisme, anklag meningsmotstandere for å ikke å være patrioter og til slutt noen utenforstående å legge skylda på. Da godtar folket hva som helst. Årsaken til problemene er selvsagt ikke disse utenforstående eller disse svake gruppene, men det spiller jo ingen rolle, for det er makta som er målet og alle midler er tillatt.

Jeppe drikker. Du får spørre han om hvorfor, ikke hvilken hudfarge han har.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:
    Nifelheim skrev:
    oddgeir skrev:
    Nifelheim skrev:
    Smorte24 skrev:

Å nei, det er ikke jeg som blander inn hudfargen. Det er det politikeren som gjør som bevisst spiller på menneskenes dårlgie sider. De sier "innvandrer", men mener implisitt "mørkhudet".

Å skylde på utenforstående eller svake grupper er et gammelt triks for å samle folket. Gøring selv forklarte prosessen svært godt. Litt nasjonalisme, anklag meningsmotstandere for å ikke å være patrioter og til slutt noen utenforstående å legge skylda på. Da godtar folket hva som helst. Årsaken til problemene er selvsagt ikke disse utenforstående eller disse svake gruppene, men det spiller jo ingen rolle, for det er makta som er målet og alle midler er tillatt.

Jeppe drikker. Du får spørre han om hvorfor, ikke hvilken hudfarge han har.
    Du viser imponerende evner som tankeleser. Har du gått på Engleskolen til Märtha?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn